سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان اظهار داشت⇐قاچاقچیان فیلم آدم های محترمی هستند!!! آنها پولهای ما را می‌دزدند و دادگاه‌ها هم کاری برای‌مان نمی‌کنند!/فقط می توان دعا کرد امام زمان(عج) بیاید و ما را از شر اختلاس، دزدی،سرقت کالای مردم، انواع رباخواری و سرقت از موسسات اعتباری نجات دهد!!!/خودروسازی مملکت ما فاجعه است و عزرائیل درون آن نشسته ولی همه از سینما ایراد می‌گیرند!

سیدضیاء هاشمی

نمایش خانگی: سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان در پاسخ به این سوال که مشکل قاچاق فیلم ها سال هاست ادامه دارد، اما مشکل هنوز حل نشده، آیا جامعه صنفی تهیه کنندگان راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه کرده است یا خیر؟ به «صبا» گفت: مگر در دنیا برای این مشکل راهکاری پیدا شده است؟ آن هم در دنیایی که برای اصول کپی رایت و قوانین حقوق مولفان احترام قائلند وقانون دارند! اینجا اوضاع بدتر از  این حرفهاست. قاچاقچیان آدمهای محترمی هستند و پول های ما را می دزدند و دادگاه ها هم کاری برای مان نمی کنند! وقتی هم آنها را می‌گیرند می‌گویند فیلم ها مجاز است! بله  مجاز هستند، ولی نباید قاچاق شود. آدم های گنده آدم‌تراشی و زد و بند می کنند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این تهیه کننده باسابقه در ادامه افزود: امیدوارم این موضوعات با ظهور امام زمان(عج) حل شود! فقط می توانیم دست به دعا برداریم. چون از قانون و دولت نمی توان انتظاری داشت. فقط می توان دعا کرد امام زمان(عج) بیاید و ما را از شر اختلاس، دزدی،سرقت کالای مردم، انواع رباخواری و سرقت از موسسات اعتباری نجات دهد. ما راهکاری نداریم و جامعه صنفی تهیه کنندگان دست به سمت بالا گرفته است تا این مملکت را خدا حفظ کند!

هاشمی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه کسانی مسبب پخش فیلم های قاچاق در بازار هستند توضیح داد: ما تا فیلم را در سیستم ویدیویی پخش می‌کنیم بلافاصله در جهان پخش می شود! اگر بخواهیم جلوی سایتها را بگیریم، باید دوماه دوندگی کنیم و دستور قضایی بگیریم تا مخابرات جلوی آن را بگیرد که در طول این زمان ۱۰فیلم دیگر هم پخش می شود. بعضی وقت ها فیلم ها قبل از ورود به شبکه نمایش خانگی قاچاق می شوند که این مورد بسیار کم است.

این تهیه کننده سینما در ادامه گفت: اساس کار ما این است که تا فیلم وارد سیستم توزیع قانونی می شود، بلافاصله قاچاقچیان در سایت ها توزیع می کنند و دست ما هم به هیچ جا بند نیست. اگر بخواهیم با آنها مبارزه کنیم سختی فراوان دارد. باید برویم سیستم قضایی را طی کرده و پلیس امنیت را که در این بخش همراه ترین است درگیر کنیم. این نیز به دلیل عدم بودجه کافی ممکن نیست؛ فکر می کنم دعا بهترین کار است.

وی در خصوص وضعیت سینمای روز ایران خاطرنشان کرد: وضعیت سینمای ایران از خیلی مسائل و اقتصاد مملکت بهتراست،سرقت و دزدی و رباخواری در آن نیست. وضعیت سینمای ما از مجموع مملکت ما وضعیت بهتری دارد. از هر جهت حساب کنیم سینما سالم ترین حرفه در این مملکت است. ما ادعا داریم فرهنگ ۲۵۰۰ساله داریم ،در صورتی که در این زمینه بی‌فرهنگیم. سینما نسبت به هرشغل دیگری وضعیت بهتر و درست تری با وجود تمام مشکلاتی که داریم، دارد.

او در خصوص سطح کیفی فیلم ها نیز گفت: باید دید نسبت به چه چیزی این وضعیت را می سنجیم؟ خودروسازی در مملکت ما فاجعه است و عزرائیل درون آن نشسته و جان مردم را می گیرد ولی همه از سینما ایراد می‌گیرند! بدترین فیلم ما از بهترین خودروهای ایران بهتر است. سینمای ما بهترین است. این نیز به دلیل تعهد سینماگران است که روی پای خود اهالی سینما می چرخد، نه افراد دولت. به دلیل این تعهد است که این بخش در این حد سلامت مانده است.

وی در پایان افزود: خیلی گله داریم و در کل کشور ما بهترین هستیم. تمام چیزهایی که در ایران ساخته می شود را ببینید، از مواد غذایی گرفته تا پوشاک و صنعت سیر نزولی داریم. همه اینها فاجعه است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید