به‌خاطر سرقت قطعات خوانده‌شده توسط «ابی» و «هایده»⇐صدور حکم حبس برای خواننده «شهرزاد»، رضا صادقی و علی لهراسبی

ابی-هایده-مهستی-صادق نوجوکی

نمایش خانگی: پیگیری حقوقی اردلان سرافراز ترانه‌سرای مقیم آلمان درباره سرقت سه خواننده داخلی از برخی قطعات وی با صدور حکم حبس تعزیری برای این سه خواننده مواجه شده‌است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران گناهکار شناخته شدند که رای صادره برای این سه خواننده، دو سال حبس تعزیری است.

شکایت اردلان سرافراز برای استفاده بی‌اجازه از دو قطعه «محتاج» و «سوغاتی» است که پیش از این توسط ابراهیم حامدی و معصومه دده‌بالا(هایده) خوانده شده بود.

علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه «سوغاتی» از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند و سینا سرلک نیز با گرته‌برداری از پانویس«محتاج» قطعه‌ای با نام «برخیز» را برای سریال «شهرزاد» ساخته و منتشر کرده بود!!

اردلان سرفراز با وکالت صالح دادگر پیگیری های لازم را در این باره در دادگاه فرهنگ و رسانه انجام داده که منجر به صدور کیفرخواست شده و در نهایت  به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت ارجاع و نهایتا رای صادر شده خبر از محکومیت این سه خواننده داشته است.

در رای دادگاه آمده است: در خصوص اتهام آقایان ۱- رضا صادقی، سینا سرلک و علی لهراسبی مبنی بر مشارکت در سرقت ادبی حسب شکایت آقای اردلان سرفراز بدین شرح که مشتکی عنهم ترانه ای به نام «سوغاتی» و غزلی با عنوان «محتاج» را که توسط شاکی پرونده سروده شده است را بدون کسب اجازه از ایشان اجرا و پخش کرده و در فضای مجازی عرضه نموده اند. علیهذا دادگاه با عنایت به شکایت شاکی خصوصی آقای اردلان سرفراز با وکالت آقای صالح دادگر، ملاحظه مستندات و ابرازی شاکی، نظریه کارشناس رسمی دادگستری که به لحاظ عدم حضور متهمین مصون از ایراد و اعتراض باقی مانده است و عدم حضور متهمین علیرغم احضار و دعوی از طریق نشر آگهی و همچنین امعان نظر به مفاد کیفرخواست صادره بزه انتسابی را محرز و مسلم دانسته و مستندا به ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۴۸ حکم به محکومیت هر یک از متهمین به تحمل ۲ سال حبس تعزیزی صادر و اعلام می گردد. رای صادره حسب مدلول مواد ۳۷۴ و ۳۷۵ قانون آئین دادرسی کیفری غیابی و ظرف مهلت قانونی بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه و سپس ظرف مهلت قانونی بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید