پیشنهاد یک منتقد پیشکسوت⇐سخنان کارگردان «شهرزاد» را منصفانه بشنوید

جبار آذین

نمایش خانگی: ماجرای دنباله دار سریال “شهرزاد” که با بازداشت تهیه کننده‌اش در مهرماه سال جاری کلید خورده بود همچنان ادامه دارد.

به گزارش نمایش خانگی دست اندرکاران، تولید فصل دوم سریال را پیش می برند اما حجم حواشی آن قدر بوده که باعث شده در روزهای اخیر حسن فتحی کارگردان سریال شخصا پاسخگوی شک و شبهه های مربوط به سریال باشد.

جبار آذین منتقد و مدرس پیشکسوت سینمای ایران که عموما نقطه نظرات خویش پیرامون اتفاقات هنری را در صفحه اجتماعیش منتشر می کند در بخشی از تازه ترین یادداشت اجتماعیش نیم نگاهی داشته به ماجرای پیش آمده برای “شهرزاد”؛

این منتقد اعتقاد دارد برای روشن شدن قضایا باید فضا را فراهم کرد که دست اندرکاران “شهرزاد” بتوانند سخنانشان را بیان کنند و البته هم سخنان ایشان و هم سخنان منتقدان منصفانه شنیده شود.

یادداشت جبار آذین را بخوانید:

مدتی است بویژه در روزهای اخیر هجمه های گسترده ای ضد سریال “شهرزاد”، سازندگان آن و حسن فتحی کارگردان نام آشنای آن در برخی رسانه ها و محافل فرهنگی و اجتماعی، شکل گرفته است. برخوردها با توجه به نوع موضوع ها دارای ابعاد اجتماعی، هنری،اخلاقی، قضایی و تخصصی است.

متاسفانه به دلیل مخلوط شدن دوغ و دوشاب و دامن زدن به آن و ایجاد چالش های دروغین توسط این و آن،حقایق پنهان مانده است. پرسش اینجاست چرا مخالفان و معترضان نمی گذارند هرکدام از ابعاد یاد شده در جایگاه خود و به درستی مطرح شود و دست اندرکاران “شهرزاد”سخنان خود را درشرایط مناسب بازگو کنند؟

 چرا بعضی خود را در مقام، قاضی و کارشناس -که نیستند- قرار می دهند و به هتک حرمت هنرمندان و مخدوش کردن حقیقت می پردازند؟

لطفا اجازه دهید تا در اوضاع مناسب،حرف های  سازندگان “شهرزاد” از جمله حسن فتحی که از هنرمندان باسواد و معتبر کشور است و همچنین نظرهای انتقاد کنندگان به صورت منصفانه شنیده شود.  

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید