دو هفته بعد از حمله «20.30» به سریالهای «عاشقانه» و «شهرزاد»⇐رییس رسانه ملی به انتقاد از «20.30» پرداخت و خواستار تغییر رویه این برنامه شد

شهرزاد-عاشقانه

نمایش خانگی: حدود دو هفته قبل بود که بخش خبری «20.30» باب انتقاد از دو سریال پرمخاطب شبکه خانگی یعنی «شهرزاد» و «عاشقانه» را گشود و با پخش نماهایی گزینشی از این دو سریال آنها را مصداق بارز «ولنگاری فرهنگی» قلمداد کرد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» آن انتقادات با پاسخی کوبنده از سوی منوچهر هادی کارگردان «عاشقانه» مواجه شد.

حالا در اتفاقی بدیع عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما در بازدیدی که از خبرگزاری صداوسیما داشته به انتقاد از «20.30» پرداخته و رویه سیاه نمایانه این برنامه را نقد کرده است.

علی عسکری با تاکید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر، گفت: بیشترین بخشی که من در رادیو و تلویزیون می‌شنوم و می‌بینم بخش‌های مختلف خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت ۱۴، همواره دو بخش خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ را مشاهده می‌کنم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی‌های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری، گفت: پیشتر این بخش را با بسته‌های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می‌شناختیم ولی گاهی می‌بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد که باید این رویه تغییر کند.

وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی اخبار را از زاویه‌ای متفاوت رصد کنید. در این صورت همه جناح‌ها و دستگاه‌ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود.

علی عسکری با اشاره به بازتاب خبرهای این بخش خبری در رسانه ملی و جامعه اظهار داشت: بار‌ها ترکش‌های این بخش خبری به ما اصابت کرده است و ما باید هر بار پاسخگو باشیم که البته این امری مرسوم در عرصه کار خبری است، با این وجود امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل آقا رفتار کند. زبانی طنزآلود که هم نقد می‌کرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره بین بردن می‌کرد.

وی افزود: چنانچه بتوانیم به دور از سیاه نمایی و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویداد‌ها را رصد کنیم و انتشار دهیم آن وقت به نقد خبر دست پیدا کرده‌ایم و در قله خبررسانی قرار گرفته‌ایم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید