مدیری و این همه زیگزاگ؟؟!⇐کارگردان «قهوه تلخ» دقیقا به دنبال چیست؟

مهران مدیری

نمایش خانگی: مهران مدیری را بعد از سیامک انصاری و سریال ناکام «فضانوردان» باید نخستین کارگردانی دانست که به طور جدی به عرضه سریالش از شبکه خانگی پرداخت.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» ایجاد مشکل میان تهیه کنندگان «قهوه تلخ» و مدیران تلویزیون موجب شد این سریال سر از شبکه خانگی درآورد و با پخش «گلرنگ رسانه» استارت تولید و توزیع سراسری سریال در شبکه خانگی به شیوه ای نوین رقم بخورد.

نیمه تمام ماندن «قهوه تلخ» با تولید دو سریال «ویلای من» و «شوخی کردم» به کارگردانی مدیری و باز هم با حمایت «گلرنگ رسانه» امتداد یافت اما هیچ کدام از این سریالها هم چنان که باید در جلب مخاطب موفق نبودند شاید به دلیل نداشتن یک سرپرست نویسندگان قدر مانند پیمان قاسم خانی که پیشتر به دلیل پاره ای مشکلات مالی قید همکاری با وی را زده بود.

مدیری بعد از این دو سریال سریالی دیگر به نام «عطسه» را این بار با پخش «هنراول» و همراهی «سینما24» به شبکه خانگی ارائه داد؛ استقبال از «عطسه» حتی به اندازه نیمی از «شوخی کردم» هم نبود و در نهایت موجب شد مدیری دیگر نتواند مجال کار در شبکه خانگی را پیدا کرده و به ناچار به کار در تلویزیون روی آورد.

در تلویزیون هیچ گاه اطلاعات دقیقی از آمار مخاطبان سریالها و برنامه های مختلف وجود ندارد و برای همین کسی نمیداند که مثلا «درحاشیه» به لحاظ اقبال مخاطبان از آثار قبلی خود مدیری و مثلا «مرد هزارچهره» موفقتر است یا نه اما به هر حال این مجموعه و بعدتر برنامه گفتگومحور و البته کم هزینه «دورهمی»، باعث احیای مدیری شد و او توانست اولین فیلم سینمایی خود «ساعت 5 عصر» را هم بسازد.

هم «دورهمی» و هم فیلم «ساعت 5 عصر» حمایت مالی «اول مارکت» از سامانه های وابسته به همراه اول شرکت مخابرات ایران را همراه داشته اند و این معنایی ندارد جز دستمزد مالی خوبی که مدیری برای این کارها گرفته است.

پرسش اینجاست که چرا این آبشخور مالی خوب زمینه ای نشده برای ایجاد نوآوری در برنامه سازی مدیری و او بسنده کرده به پیمودن همان سیکلی که چندین ماه است در این برنامه پیموده و در مقابل کوشیده با آلودگی در اظهارنظرات سیاسی برای خود مخاطب جلب کند.

اگر به حواشی «دورهمی» دقت کنیم می بینیم که اغلب زمانی این برنامه در کانون توجه قرار گرفته که مدیری با طعنه و گلایه به انتقاد از دولت روحانی روی آورده است!!!

اینکه این انتقادات ریشه در کجا دارد مشخص نیست و اینکه آیا این خواسته حامی مالی برنامه یعنی «اول مارکت» بوده که مدیری به این انتقادات بپردازد هم مشخص نیست اما ماجرا وقتی پرسش برانگیز می شود که مدیری مدتی بعد از آن همه انتقاد به ناگاه در دیداری خصوصی با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه حاضر می شود و یک روز بعدش هم مهمان مراسم افطاری وی می گردد.

این را بگذارید کنار «ساعت 5 عصر» که گفته می شود مضمون آن بی ربط با انتخابات88 نیست و برخی از حواشی انتخاباتی آن سال را به جوزدگی ایرانیان نسبت داده تا جایی که برخی آن را شبیه دانسته اند به «قلاده های طلا»!!!

در این شرایط واقعا تشخیص اینکه کارگردان «قهوه تلخ» به دنبال چیست مشکل شده است.

او در ابتدای دولت روحانی هم میزبان محمدجواد ظریف در پشت صحنه «دورهمی» بود و در نزدیکی انتخابات96 تا توانست روحانی را نقد کرد و حالا مدتی بعد از انتخابات  از محفل صمیمانه یکی از نزدیکترین نیروهای روحانی سربرآورده! این همه زیگزاگ رفتن و درپیش نگرفتن یک خط مشی واحد از کجا نشأت گرفته؟؟؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید