بعد از تجربه ناکام تولید فیلم «شریعتی»⇐ حالا حسن فتحی «شهرزاد2» را به شریعتی تقدیم کرد

حسن فتحی شهرزاد

نمایش خانگی: حدودا شش سال قبل بود که حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون تصمیم به تولید فیلمی مستند پیرامون زندگی و آثار علی شریعتی گرفت.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در آن زمان حسن فتحی به دنبال آن بود که در این مستند علاوه بر نمایش گوشه‌هایی از زندگی دکتر شریعتی در ایران و فرانسه، به بررسی آثار و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی او نیز بپردازد با این حال کار تولید آن مستند در حد حرف باقی ماند و به نتیجه نرسید.

حالا و در آستانه عرضه فصل دوم سریال «شهرزاد» حسن فتحی با نگارش متنی این محصول را به علی شریعتی تقدیم کرده است. فتحی نوشته است: قهرمانان زندگی هر یک از ما، اغلبشان در مقطع خاصی از زیستن ما الهام‌بخش ما بوده‌اند و پی عبور ما از آن مقطع، دیگر آن جلوه و جذابیت قبلی را نداشته‌اند؛ اما برای شخص من در میان تمام قهرمانان زندگیم، یک قهرمان هماره محبوب و ماندگار وجود دارد که تولد فکری و معنوی و اخلاقی و هنری خود را بیش از هر کسی، مدیون اندیشه و افکار متعالی او هستم. اکنون که چهلمین سالگرد عروج این بزرگمرد عرصه فرهنگ و اندیشه با شروع پخش فصل دوم سریال شهرزاد همزمان شده است، مایلم در مقام سازنده این اثر، سهم خود را تقدیم کنم به نام و یاد و روح بزرگ دکتر علی شریعتی.

اینکه ربط مضمون «شهرزاد2» با علی شریعتی چیست مشخص نیست و بعید است ارتباطی مستقیم میان این سریال با شریعتی وجود داشته باشد. مایه های عاشقانه و هرازگاه جنایی محوریت فصل دوم «شهرزاد» قرار گرفته است درست به مانند فصل اول.

در فصل اول هم در ابتدا شایعاتی طرح شد درباره ادای دین سریال به قیام مردم در 28 مرداد 32 و ماجرای ملی شدن صنعت نفت به رهبری محمد مصدق در حالی که داستان پردازی اصلی برمبنای مثلث عاشقانه ای می گذشت که میان فرهاد-شهرزاد-قباد وجود داشت.

حالا و در ابتدای انتشار فصل دوم نیز به جای ماجرای محمد مصدق این علی شریعتی است که محور حاشیه سازی قرار می گیرد بدون آن که سریال کمترین ربطی با وی داشته باشد!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید