واکنش صریح رییس موسسه رسانه‌های تصویری به یک ابهام⇐هم نسخه دی.وی.دی «عاشقانه» توقیف است و هم نسخه مجازی!!!

مصطفی ابطحی

نمایش خانگی: انتشار و عرضه سریال «عاشقانه» وارد مرحله پیچیده و جدیدی شده است. درحالی‌که در دو هفته گذشته قوه قضائیه دو حکم متناوب داده و دستور توقیف سریال عاشقانه در سامانه‌های ویدیوی درخواستی و به شکل لوح فشرده را صادر کرد اما شنیده می‌شود سازندگان سریال قصد دارند دوشنبه (18 اردیبهشت) قسمت هفتم را ارائه کنند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره آخرین وضعیت این سریال به «ایلنا» گفت: سریال «عاشقانه» یکی از سریال‌های خوب نمایش خانگی است که هم شرکت‌های قانونی ویدیوی درخواستی و هم موسسات ویدئو رسانه علاقه دارند آن را توزیع کنند اما متاسفانه پخش این سریال به دلیل اختلافات داخلی که به وجود آمده با مشکلاتی همراه شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مهدی گلستانه تهیه‌کننده قبلی این سریال قراردادی را با شرکت‌های ویدیوی درخواستی منعقد کرده است ولی اختلافی که بین وی و سرمایه‌گذاران سریال به وجود آمد، باعث شد اجرای این قرارداد با مشکل همراه شود. از طرف دیگر موسسات ویدیوی درخواستی هزینه‌هایی را براساس قرارداد انجام داده‌اند و اگر در زمان قرارداد دقت بیشتری ازسوی سازندگان سریال صورت می‌گرفت این اتفاقات به وجود نمی‌آمد.

ابطحی افزود: ما چند جلسه درباره این سریال در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار کردیم و طرفین را دعوت کردیم و در مذاکرات تلاش کردیم مشکل حل شود زیرا معتقدیم هر دو گروه از نیروهای خوب فرهنگی هستند و وضعیت به وجود آمده اصلا پسندیده نیست. تلاش کردیم با رایزنی و مشورت و حکمیت این مساله حل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه رایزنی‌ها به سرانجام نرسید و طرفین به دادگاه رفتند. دستگاه قضایی نیز حکم توقیف توزیع این سریال به شکل ویدیوی درخواستی توسط موسسات و همچنین توزیع به شکل لوح فشرده را صادر کرد.

ابطحی افزود: باتوجه به ارتباطات خوبی که با طرفین دارم؛ تصور می‌کنم می‌توان موضوع را با مذاکره و حکمیت حل کرد و امروز یکشنبه 17 اردیبهشت، طرفین این موضوع را به موسسه رسانه‌های تصویری دعوت خواهم کرد تا تلاش کنیم مساله را با تفاهم حل کنیم زیرا توقف توزیع این سریال به شکل ویدیوی درخواستی و دی وی دی به ضرر هر دو طرف است.

وی ادامه داد: از آنجا که حکم قضایی برای این سریال صادر شده، اگر تفاهمی صورت نگیرد هرکدام از طرفین اقدامی برای انتشار این سریال انجام بدهد برخلاف دستور مقام قضایی عمل کرده است و قطعا برخوردهای قانونی را به دنبال خواهد داشت.

ابطحی افزود: ما تلاش داریم موضوع را با حکمیت و رایزنی حل کنیم زیرا دادگاه فرهنگ و رسانه به هر دو طرف این موضوع دستور داده تا از انتشار سریال «عاشقانه» خودداری کنند و حکم توقف داده است.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در پاسخ به این سوال که باتوجه به مجوزهایی که این شرکت‌ها گرفته‌اند چرا برخی تهیه‌کنندگان سریال‌های شبکه نمایش خانگی اقدام به راه‌اندازی سایت فروش محصولات خود می‌کنند، گفت: ارائه هرگونه سریال و فیلم و هرگونه اقدامی در این بخش باید از طریق موسسات مجوزدار ویدیوی درخواستی و آی.پی.تیوی صورت بگیرد و سایت‌های دیگری که بدون مجوز لازم اقدام به انتشار سریال‌ها بکنند؛ مرتکب تخلف شده‌اند.

وی ادامه داد: موسسه رسانه‌های تصویری و همچنین ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری تمام اتفاقات را رصد می‌کند و براساس قانون با تخلفات برخورد خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید