دستور کار 96 شبکه خانگی⇐گریز از شائبه پولشویی+مقابله جدی با سرقت

ویدیوکلوب-شبکه خانگی

نمایش خانگی/ورتا چمانی: سال 95 را باید سالی پر از حاشیه برای شبکه نمایش خانگی دانست؛ درست در نقطه مقابل سال 94 که با توزیع سریال «شهرزاد» این مدیوم اوجی مشهود را تجربه کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» به مانند آن اوج، حاشیه سازیهای این مدیوم هم کاملا برآمده از سریال «شهرزاد» بود؛ البته نه خود سریال که تهیه کننده اش. بازداشت محمد امامی تهیه کننده این سریال و سپس درگرفتن شایعاتی درباره ورود پولهای بی مسئولیت به شبکه خانگی برای استفاده از معافیتهای مالیاتی یا به بیان دیگر «پولشویی» سبب ساز آن شد که این مدیوم همچنان نوپا در تولید، روزهای پرحاشیه ای را تجربه کند.

حاشیه سازیها با بازداشت حسین هدایتی تهیه کننده سریال در دست تولید «ماه تی تی» دوچندان شد و البته همین حاشیه ها بودند که باعث شدند بعد از پخش سریالهایی مانند «آسپرین» و «عاشقانه» هم بیشتر از کیفیت سریال این کندوکاو درباره ماهیت سرمایه گزاران سریال باشد که در کانون توجه قرار گیرد.

این حاشیه سازیها نقش بازدارندگی هم داشتند و مثلا موجب شدند تولید برخی سریالها مانند «شوهر آهوخانم» به تعویق افتد.

سال 95 شبکه خانگی به مانند همه این سالها جشنواره ای کاملا دولتی به نام یاس داشت؛ جشنواره ای که با حداقل نگاه مثبت به فعالان بخش خصوصی شبکه خانگی برگزار شد اما استفاده برخی از ویدیورسانه های مستقل از همان حداقل‌ها هم شرایطی را پیش آورد برای شکل گیری یک سری ورکشاپ مفید در این جشنواره.

عرضه غیرمجاز محصولات خانگی چه در اینترنت و چه در شبکه قاچاق محصولات خانگی در کوچه و خیابان، دیگر پدیده اپیدمیک شبکه خانگی در سال 95 بود که البته همچنان برای برخورد ضربتی با آن تهمیدی اندیشیده نشد.

بخش کم حاشیه و آرام شبکه خانگی به مانند سالهای قبل برای فیلمهای ویدیویی کم هزینه ای رخ داد که با کیفیتهایی اغلب  متوسط و بعضی اوقات هم ضعیف برای این مدیوم تولید می شوند و البته در کنار این فیلمهای ویدیویی، سریالهایی کم هزینه مانند «شام ایرانی» نیز همچنان در سال 95 در فضایی آرام و بی دردسر به سودآوری رسیدند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید