بازگشت به دنیای شیرین پریان با #دیو_و_ماه_پیشونی

نمایش خانگی/هانیه مظفری: هرچقدر تلویزیون در تولید سریالهای سرگرم کننده برای مخاطب کودک، درجا می‌زند شبکه خانگی توانسته سنت سریال سازی شیرین برای کودکان را به خوبی پیگیری کند.

بعد از عرضه سریالهایی مثل بالشیها و هشتگ خاله سوسکه، تازه‌ترین محصول کودک شبکه خانگی سریال دیو و ماه پیشونی است.

دیو و ماه پیشونی دو وجه قوی دارد. یکی داستان‌ پردازی پررویای سریال است. سریال داستان دختر نوجوانی است که برای یافتن باطل‌السحر طلسمی که پدرش را از او گرفته، به سفری دور و دراز می‌رود.
به جز داستان، نحوه تصویرسازی خوش رنگ و لعاب سفری است که این دختر می پیماید.

حسین قناعت کارگردان دیو… را با ساخته های کودک متعدد شناخته ایم. کارگردانی بی حاشیه و کم ادعا که فیلم‌های خالتور از نوع کودک می‌سازد و با فیلم‌هایی نظیر دزد و پری، لازانیا، پیشی میشی، قهرمانان کوچک، توانسته توجه کودک و خانواده ها را جلب کند. قناعت در دیو… هم همان نگاه سرگرمی ساز خود را ادامه داده است و از ابتدای داستان تا می‌تواند با کمدی موقعیت یا کمدی کلامی، طنز میسازد.

زیرکی قناعت آن بوده که در سریال خود قدری ورود کرده به دنیای افسانه ها و جن و پری و تُک‌هایی زده به قهرمانان افسانه ای از آرش و سندباد تا دنیای لی‌لی‌پوت و…! او حتی لابلای داستان به دنبال اطلاع رسانی درباره فردوسی و شاهنامه هم هست…

تهیه‌کننده سریال مهدی یاری است و صادق یاری مجری طرح سریال و دیو و ماه پیشونی محصول سرورسانه پارسیان است. برادران یاری سال‌هاست که در شبکه خانگی فعالند و زمانی در هنرنمای پارسیان بانی تولید یا توزیع سریالهای مختلف بودند و حالا نیز در سرورسانه پارسیان. گلشیفته، ممنوعه، سیاوش، هشتگ خاله سوسکه و… از جمله سریالهای برادران یاری است که اغلب نیز با استانداردهای جلب مخاطب عام تولید گشتند.

تجربیات مختلف برادران یاری موجب شده سریال دیو و ماه پیشونی از منظر تکنیکی، یک سریال روزآمد باشد چون نوعی گشاده دستی در تولید به چشم می‌خورد و از تنوع لوکیشن تا تنوع بازیگر گرفته تا حجم بالای سی‌جی‌آی در سراسر کار مشهود است.

نتیجه‌ی ترکیب یک داستان شیرین و یک تولید قدرتمند می‌شود آن که کودکان و نوجوانان ایرانی با لذت به تماشای دیو و ماه پیشونی بنشینند و لحظات شیرینی را سپری کنند و خانواده ها خیالشان راحتِ راحت است که یک محصول سالم دربرابر کودکان است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید