یک کارگردان تلویزیون روی آنتن زنده متذکر شد↵آمار روز اول تماشای سریالهای خانگی خیلی مخدوش است چون مخاطبان اولیه سریالها عموما دزدها و سارقان هستند‌!/پلتفرمها مدام آمار جعلی از میزان بیننده می‌دهند ولی این سریال‌ها را حتی چهار کشور اطراف خودمان هم تماشا نمیکنند!/در افغانستان هم سریالهای پلتفرم‌های ما را تماشا نمی‌کنند ولی همین ترکیه سریالهای بدریتم خود را به همسایگان تحمیل کرده!/سریالهای ترک در کشورهای دیگر مشتری دارند چون مدیران فرهنگی ترکیه به جای برگزاری جشنواره و تولید انبوه فیلم‌های آرشیوی بر روی پیدا کردن مشتری و بازار در جاهای مختلف کار کرده‌اند!/پنج ماه به دنبال دریافت پروانه ساخت سریال خانگی از ارشاد بودم ولی درنهایت دیروز به ما خبر دادند برای دریافت پروانه به سراغ ساترا بروید!/ ارشاد از حالا به بعد فقط پروانه فیلم‌های ویدیویی را می‌دهد و هیچ کاری با پروانه ساخت و نمایش سریالها ندارد!!

نمایش خانگی/امیر صباغ: آمار روز اول تماشای سریالهای خانگی خیلی مخدوش است چون مخاطبان اولیه سریالها عموما دزدها و سارقان هستند‌!

حجت قاسم‌زاده‌اصل کارگردان تلویزیون با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار رادیوگفتگو گفت: این دزدان هستند که ۸ صبح سریالها را می‌بینند تا دانلود کنند و برای کانالها و شبکه های ماهواره ای سارق آماده کنند، پس اینکه پلتفرمها مدام آمار بالای روز اول را اعلام می‌کنند که فلان دقیقه مخاطب داریم، واقعا مخدوش است.

کارگردان سریال “یادآوری” گفت: پلتفرمها مدام آمار جعلی از میزان بیننده می‌دهند ولی این سریال‌ها را حتی چهار کشور اطراف خودمان هم تماشا نمیکنند.

وی ادامه داد: همین افغانستان و افغان‌ها هم سریالهای پلتفرم‌های ما را تماشا نمی‌کند ولی همین ترکیه سریالهای درپیت‌ش را به همسایگان تحمیل کرده!

کارگردان سریال “تاریکی شب روشنایی روز” بیان داشت: سریالهای ترک بسیار بدریتم و طولانی هستند ولی در کشورهای دیگر مشتری دارند چون مدیران فرهنگی ترکیه به جای برگزاری جشنواره و تولید انبوه فیلم‌های آرشیوی بر روی پیدا کردن مشتری و بازار در جاهای مختلف کار کرده‌اند. اینجا به دنبال بازار نیستند چون بودجه دولتی به اشکال مختلف برای تولید و جشنواره هست و برای همین به دنبال پیدا کردن بازار نیستند.

این کارگردان تاکید کرد: کارگردانان ایرانی واقعا تقصیر ندارند در نداشتن بازار چون بودجه‌ها را مدیرانی جهت می‌دهند که متاسفانه موفقیت تجاری برایشان اهمیتی ندارد. نصف عریان‌گویی “بازی مرکب” را اگر کارگردانان ایرانی داشته باشند باید زندان بروند ولی با این وجود باز هم محصولات قابل اعتنایی در داخل تولید می‌شود که اگر بازار مناسب ایجاد گردد حتما مشتری خواهد داشت.

حجت قاسم‌زاده گفت: ارشاد دیگر برای سریالهای خانگی تصمیم نمی‌گیرد. خودم پنج ماه به دنبال دریافت پروانه ساخت سریال خانگی از ارشاد بودم ولی درنهایت دیروز به ما خبر دادند برای دریافت پروانه به سراغ ساترا بروید! ارشاد از حالا به بعد فقط پروانه فیلم‌های ویدیویی را می‌دهد و هیچ کاری با پروانه ساخت و نمایش سریالها ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید