گافی دیگر در شبکه خانگی⇐تصویر بابک حمیدیان در سریالی کم‌مخاطب بر روی پوستر فیلمی از بهمن فرمان‌آرا!!!+عکس

خاک آشنا

نمایش خانگی: هرچقدر هم که درباره لزوم احترام به مخاطب در شبکه نمایش خانگی بنویسیم باز هم برخی شرکتهای فعال در این حیطه رویه قبلی خود را در طراحی پوستر و جلد فیلم ادامه می دهند.

به گزارش نمایش خانگی چندی قبل از عرضه فیلمی با عنوان «داستان ما…» با تصاویر از فیلمهایی مانند «بدون تاریخ بدون امضاء» نوشتیم(اینجا را بخوانید) حالا پوستر فیلمی از بهمن فرمان آرا برای پخش در شبکه خانگی منتشر شده در حالی که تصاویری کاملا بی ربط به فیلم روی آن می بینیم!

«خاک آشنا» آخرین فیلم اکران شده فرمان آرا است که حدودا 9 سال پیش از این ساخته و اکران شد و البته مدتی بعد از اکران نسخه ای قاچاق از آن هم به بازار زیرزمینی محصولات تصویری راه پیدا کرد و این نسخه خیلی زود هم به سایتهای غیرمجاز عرضه فیلم راه پیدا کرد.

با این حال مجوز عرضه نسخه خانگی فیلم آبان امسال صادر شد و البته به تازگی نیز پوسترهایی که نوید حضور این فیلم در شبکه خانگی را می دهند طراحی و منتشر شده اند.

مشکل اما اینجاست که این پوسترها نه تنها کمترین ربطی به فضای محتوایی فیلم ندارند بلکه بر روی آنها تصاویری بی ربط از بازیگران فیلم را می بینیم؛

مثلا تصویر بابک حمیدیان در سریال کم مخاطب و انتقادبرانگیز «بیمار استاندارد» روی پوستر آمده و همچنین تصویر هدایت هاشمی در فیلمی به نام «به دنیا آمدن» که علیرغم حضور در جشنواره سال قبل هنوز اکران هم نشده! تصاویری از رضا کیانیان و رویا نونهالی که روی جلد آمده هم هیچ ربطی به گریمهایشان در «خاک آشنا» ندارد!!!

 این فیلم نیز به مانند «داستان ما…» از جمله محصولاتی است که بناست با پخش شرکت هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی عرضه شود. هنرنمای پارسیان همان شرکتی است که چندی پیش در جشنواره ویدیویی یاس تندیس یاس زرین و جایزه نقدی بهترین کیفیت لوح فشرده را گرفت!

در مورد فیلم تلویزیونی کم نام و نشان «داستان ما…» دست اندرکاران هنرنمای پارسیان مشکل طراحی پوستر را به شرکت ویدیورسانه دارنده رایت یعنی ریزموج مربوط دانستند(اینجا را بخوانید) و بر این مبنا احتمالا گاف طراحی پوستر «خاک آشنا» را هم باید به پای موسسه رسانه های تصویری که مالک رایت ویدیویی «خاک آشنا» است نسبت داد.

 

خاک آشنا
خاک آشنا

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید