چرا #بی‌گناه مبهم و کم‌رمق شروع شد؟+عکس

نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت اول سریال #بیگناه ساخته مهران احمدی به تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی از طریق فیلیمو عرضه شد.

سریال #بیگناه درباره رازی است در زندگی فروغ که منوچهر از آن بی خبر است؛ حالا او فهمیده و دیگر نمی تواند به آن بی تفاوت باشد. بهمن مردانی برای کشف راز آنچه بیست و پنج سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران باز می‌گردد، خانواده رشید فرشباف، استاد مشهور طراحی فرش را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد، موقعیتی بسیار عجیب…

مهران احمدی، محسن کیایی، شبنم مقدمی، مسعود رایگان، ماهور الوند، ویشکا آسایش، مهرانه مهین ترابی، آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی، هدیه بازوند و… بازیگران سریالند.

 

قسمت اول #بیگناه به لحاظ داستانی مبهم و کم رمق بود و هرچند سازنده سعی کرده با فلش بک میان گذشته و حال، مخاطب را در چند و چون اصل قصه قرار دهد ولی سریال انگیزانندگی لازم برای اپیزود اول را نداشته.

شاید این کمبود ماده داستانی لازم برای عرضه در قسمت اول، تمهیدی بوده برای ترغیب مخاطب به تماشای قسمت‌های بعدی ولی آنچه در صنعت سریال سازی استاندارد دنیا دیده ایم ارائه یک قسمت پر و پیمان و با شخصیت پردازی کامل و گره افکنی شو‌ک‌آور در اپیزود ابتدایی است تا به اصطلاح مخاطب را نمک‌گیر کنند برای پیگیری ادامه سریال.

#بی‌گناه هرچند تیم بازیگرانی پرتعداد را در همین قسمت ابتدایی رونمایی کرد ولی پرداخت کاراکترها قوام لازم را نداشته و به خصوص گریم‌های پراغراق کار چه در میان بازیگران مرد و زن، نتوانسته هویت لازم برای کاراکترهای مستقل را به آنها بدهد و در نتیجه نوعی ذوق زدگی در مخاطب ایجاد می‌کند.

فی المثل مهرانه مهین ترابی یا ویشکا آسایش یا شبنم مقدمی یا آتیلا پسیانی با اینکه بازیگران توانایی هستند ولی گریم های بزرگ‌نمایانه و دیالوگ هایی که بیش از حد ابتدایی نگارش شده و فاقد تمایز میان کاراکترها هستند موجب شده چنان که باید توانایی بازیگری به کار نیاید.

مهران احمدی تکنیسین خوبی است و در کمدی مصادره نشان داده واهمه ای از تصویرسازی جزئی ترین کنش های داستانی ندارد ولی در بیگناه این ویژگی را نمی بینیم که شاید در قسمت‌های بعد بهبود یابد…

سریال بیگناه۱
سریال بیگناه۱

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید