مهرداد غفارزاده کارگردان “آهوی من مارال” در واکنش به پخش “جیران”↵پخش قسمت اول “جیران” معلوم‌ ساخت شباهت جدی با “مارال” دارد!/چرا دوستان کارشناس این شباهت‌ها را نادیده گرفته‌اند؟/باید بخش‌های مشابه کار، حذف می‌شد اما این اتفاق نیفتاده!/شکایت کیفری ما نسبت به “جیران” محفوظ است!/اگر به قانون و حق احترام نگذارند، با عواقب سختی مواجه خواهند شد!

حمید+غفارزاده+جیران+حسن+فتحی
حمید+غفارزاده+جیران+حسن+فتحی

 

نمایش خانگی/هنگامه ملکی: بعد از دیدن قسمت اول سریال “جیران” متوجه شدم که شباهت میان ۲ سریال به‌صورت جدی وجود دارد.

مهرداد غفارزاده کارگردان سریال شبکه خانگی «آهوی من مارال» با بیان مطلب فوق در واکنش به انتشار قسمت نخست سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی به خبرگزاری مهر گفت: قطعاً ما از این اتفاق راضی نیستم. به‌خصوص که بعد از دیدن قسمت اول این سریال متوجه شدم که شباهت میان ۲ سریال به‌صورت جدی وجود دارد. نمی‌دانم چرا دوستان کارشناس ما از این شباهت‌ها گذشته و آن را نادیده گرفته‌اند. ما همچنان به راه قانونی خود ادامه می‌دهیم. فرصت می‌دهیم تا قسمت‌های بعدی سریال هم پخش شود تا ببینیم آیا سیر داستان به همین صورت ادامه خواهد داشت یا خیر.

غفارزاده تأکید کرد: هنوز شکایت کیفری ما نسبت به پروژه «جیران» با توجه به رأی صادر شده محفوظ است و ما قطعاً پیگیر آن هم خواهیم بود تا به یک نتیجه قطعی برسیم. امیدواریم حق به حق‌دار برسد. حداقل اتفاق این بود که باید بخش‌های مشابه کار، که کم هم نیست، از سریال مذکور حذف می‌شد اما این اتفاق نیفتاده است.

کارگردان سریال «آهوی من مارال» درباره شرایط مطلوب خود برای رضایت دادن در این پرونده بیان کرد: در این زمینه جزییات حقوقی وجود دارد که به آن ورود نمی‌کنم. اما اصل حرفم این است که حق من به‌عنوان مولف باید صیانت شود. هرچند این دوستان قدرت بالایی دارند اما ما هم گروه ضعیفی نیستیم و همین اندازه که حق با ماست، ما قوی هستیم.

وی گفت: این «حق» برای من بسیار ارزشمند است و تا جایی که بتوانم پای آن می‌ایستم. اگر این دوستان نخواهند به قانون و حق احترام بگذارند، آن موقع حتماً با عواقب سختی مواجه خواهند شد. کمترین عقوبت هم این است که کار آن‌ها متوقف و کار ما تکمیل و توزیع شود، بعد کار آن‌ها توزیع شود. خسارت‌های وارد شده به ما را هم باید بپردازند. با این وجود اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد را نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید