مدیر سامانه‌ اشتراک‌گذار «بازیهای تاج و تخت» گفت⇐رایت مجموعه را نداشتیم اما کار غیرقانونی نکردیم!!!

بازیهای تاج و تخت

نمایش خانگی: حواشی انتشار برخی آثار غیرمجاز بدون دارا بودن رایت در سامانه های ویدیوی درخواستی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این حواشی که با گلایه های تند و تیز برخی از فعالان صنف نمایش خانگی مواجه شد با وعده ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی مبنی بر افزایش جدیت در نظارت vod ها پاسخ داده شد.

در این بین احسان عمرانی مدیر پروژه «فیلیمو»ی آپارات از جمله سامانه های ویدیوی درخواستی که بعضا دیده شده سریالهایی مانند «بازیهای تاج و تخت» را بدون داشتن مجوز عرضه کرده در گفتگویی با «همشهری جوان» با تیتر «ما کار غیرقانونی نکردیم» در عین اذعان به اینکه رایت این مجموعه را نداشته‌اند مدعی شده فعالیتشان در عرضه بی مجوز «بازیهای تاج و تخت» غیرقانونی نیست.

احسان عمرانی بیان داشت: تمام محتواهایی که در فیلیمو و تمام سامانه های دیگر ویدیوی درخواستی انتشار می یابد مشمول بعضی قوانین هستند. تمام محتواها طبق همین قانون، دوبله، سانسور و بارگذاری میشوند. منتها نکته این است که با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد سایتهای زیادی هستند که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند و بدون سانسور و نظارت، محتواها را در اختیار مخاطبان قرار میدهند.

عمرانی ادامه داد: به خاطر سرعت فعالیت این سایتهای غیرمجاز پروسه دریافت مجوز برای آثار در سامانه های ویدیوی درخواستی به بعد از انتشار موکول شده؛ یعنی ما یک مجوز کلی داریم و محتواها را طبق چارچوب، سانسور، دوبله و منتشر میکنیم. اگر خدای نکرده در انجام این کار مشکلی وجود داشته باشد بعد از انتشار با تذکراتی که از سوی وزارت ارشاد داده میشود محتواها را اصلاح میکنیم یا به طور کلی از روی سامانه حذف میکنیم.

مدیر «فیلیمو» با اذعان به عدم خرید رایت فصل هفتم سریال «بازیهای تاج و تخت» و بارگذاری آن بیان داشت: کمپانیهای بزرگ دنیا زیاد تمایل ندارند که به صورت مستقیم با ایران کار کنند. این مسأله شرکتهای فعال داخل ایران را با مشکل مواجه میکند. برای همین هم در کنار آنها کمپانیهای واسطی در خاورمیانه هستند که رایتها را از طرف اول گرفته و کشورهای دیگر میدهند.

یک دیدگاه

  1. وقتي امكان خريد آثار محبوب دنيا از جمله انيميشنهاي پيكسار و دريم ورمس و ديزني و سريالهاي نت فيليكس و اچ بي او نيست و اين مجموعه ها انقدر بزرگ هستند كه تمام دسته مخاطبينشان ميخواهند ببينند يا دولت و نظام راهي مي انديشي كه قانوني ديده شوند يا نمي انديشد و مردم قاچاق و بدون سانسور ميبينند.به عنوان مدير ويديو رسانه حسادت ميكنم كه سامانه وي او دي ميتواند بدون بگير و ببند انجام بدهد و ما اگر يك قسمتش را تو ديسك ميداديم بيرون امروز حراست اطلاعات بوديم. ولي موضعم شخصا حمايت از كاري است كه فيليمو كرده. نتيجه تن در دادن به بي درايتي ارشاد در ٣ سال گذشته در عرضه آثار ميجر امروز شده شكل گيري شبكه قاچاق سازمان يافته شامل پروسه تامين قاچاق و دوبله قاچاق و چاپ قاچاق و استمپر قاچاق و تكثير قاچاق و توزيع قاچاق و نماينده هاي قاچاق و بيش از ١٠ مجموعه كامل قاچاق و مجمع نمايندگان قاچاق سراسري در تمام ايران.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید