مدیر اسبق موسسه رسانه‌های تصویری مطرح کرد↵چرا شاهد جعل تاریخ و تطهیر منافقین و تقبیح جریان دینی در سریال‌های نمایش خانگی هستیم!؟/ محتوای خارجی پلتفرم‌ها هم بسیار مسموم‌تر و آسیب‌رسان‌تر از محتواهای داخل است!/تسریع در تغییر مدیریت ساترا و اصلاح عاجل روش‌های اجرایی آن نیاز مبرم مدیریت جدید سازمان صدا و سیماست!

محمدرضا عباسیان

نمایش خانگی/محمد صادقی: کیفیت سریالهای خانگی پلتفرمهای داخلی، پایین است و امروز محتوای خارجی سامانه‌های نمایش خانگی نیز بسیار مسموم‌تر از قبل است.

به گزارش نمایش خانگی محمدرضا عباسیان مدیر اسبق موسسه رسانه‌های تصویری با بیان مطلب فوق به روزنامه جوان گفت: از روزی که به اراده دولت اعتدال بر ایجاد رقیب جدی برای رسانه ملی، سامانه‌های ویدئویی (VOD) با حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف دولت به خصوص وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات فعالیت خود را آغاز کرد، فریاد کارشناسان فرهنگی هم در خصوص میزان بالای ارائه محتوای مسموم در این سامانه‌ها بلند شد.

عباسیان ادامه داد: با وجود آنکه بیشتر در خصوص محتوای تولید داخل و از جمله سریال‌های ایرانی بحث می‌شد، محتوای مخرب خارجی عرضه شده در این سامانه‌ها هم معترضانی داشت. اصرار بر عرضه فوری محصولات صنعت تصویرسازی امریکا و اذنابش بدون کمترین ممیزی و کارشناسی محتوا خطرناک‌ترین جنبه تهاجم فرهنگی از ابتدای انقلاب است، چراکه این هجمه در سایه مجوز به اصطلاح قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: فریاد‌های کارشناسان نه در گوش مدیران متولی در وزارت ارشاد رفت و نه توجه سایر مسئولان نظارتی را برانگیخت تا روزی که صدا و سیما مدعی کنترل این حوزه شد. در همان موقع و در جلسات کارشناسی از جمله کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفتم که این جابه‌جایی تا زمانی چارچوب‌های فرهنگی و حرفه‌ای آن ایجاد نشود، خبط بزرگی است و متأسفانه با اصرار همراه با فشار برخی، تولیت به نهادی با حضور افرادی بدون سابقه مدیریت فرهنگی در صدا و سیما واگذار شد و نتیجه، بدتر از گذشته!

عباسیان تاکید کرد: امروز محتوای خارجی در سامانه‌های نمایش خانگی بسیار مسموم‌تر از گذشته و تولیدات داخلی آسیب‌رسان‌تر از قبل است. تغییر مداوم روش‌های اجرایی در ساترا تنها قدرت مانور سامانه‌ای نمایش خانگی را بیشتر کرده و کار به جایی رسیده است که امروز باید شاهد جعل تاریخ و تطهیر منافقین و تقبیح جریان دینی در سریال‌های نمایش خانگی باشیم.

عباسیان متذکر شد: تسریع در تغییر مدیریت ساترا و اصلاح عاجل روش‌های اجرایی آن نیاز مبرم مدیریت جدید سازمان صدا و سیماست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید