محمدجواد شجری مدیرعامل ناجی هنر بیان کرد: خیلی کمک کردیم تا سریال‌های #خونسرد و #پوست_شیر جلو برود/در هر فصل یک سریال پلیسی در شبکه خانگی خواهیم داشت!/ملاک حمایت ناجی هنر، مجوز ارشاد یا ساتراست/ساخت سریال سرقت از صندوق امانات بانک ملی خیلی مشتاق دارد!/هیچ طرحی برای ساخت اثر مرتبط با نآارامی‌های اخیر به ناجی هنر ارائه نشده!/اینکه می‌گویند ناجی هنر مجوز نداده‌، درست نیست چون کسی مجوزی نخواسته!/مشکلی با اینکه مجوز بدهیم، نداریم/معتقدیم آنچه در خیابان وجود دارد آن چیزی است که اتفاقاً عده‌ای نمی‌خواهند چیزی درباره‌اش بسازند!

نمایش خانگی/عطیه موذن: خیلی کمک کردیم مجموعه های پلیسی شبکه خانگی مثل پوست شیر و خونسرد پیش رود. سریال پوست شیر و خون سرد را داریم، سریال‌های دیگری هم هست.

محمدجواد شجری مدیرعامل ناجی هنر با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: این دو کار را در شبکه خانگی داشتیم که کمک کردیم سریال‌های دیگری هم هست که تاییدیه های اولیه‌اش را از ما گرفته‌اند و قرار است مجوزهایی را هم از ساترا بگیرند. فکر می‌کنم هر فصل یک سریال پلیسی خوب در شبکه خانگی داریم.

مدیرعامل ناجی هنر درباره تابو بودن موضوعات قتل‌های زنانه که علی رغم ساخت «خون سرد» از طرف برخی کارگردانان مطرح می‌شود گفت: خود موضوعات از سمت ما نکته‌ای ندارد اما فیلمنامه‌ها باید ابتدا در ساترا یا سازمان سینمایی مجوز بگیرند و در مسائل انتظامی که بیشتر اجرایی است ملاحظاتمان را مطرح می‌کنیم. در این موارد هم چیزی به نام «حذف» نداریم، فقط «اصلاح» داریم و کمک می‌کنیم ماجرا به شکل واقعی روایت شود. مثلاً برخی چون اشراف کامل به مباحث پلیسی ندارند کارشناسانی معرفی می‌کنیم تا به شکل درست انجام شود. تأیید اصالت فیلم که مثلاً به موضوع زنان بپردازد یا نپردازد دست ما نیست.

وی یادآور شد: طرح سریال سرقت از صندوق امانات بانک ملی تا مرحله فیلمنامه با ما خواهد بود و ساخت آن با سیمافیلم است. درباره این ماجرای صندوق امانات بانک ملی هم پیشنهاد آثار سینمایی داشتیم و هم ساخت سریال در شبکه خانگی و خیلی مشتاق دارد که فعلاً در سیمافیلم پیش خواهد رفت.

مدیر ناجی هنر تاکید کرد: می‌گویند به مستندسازان اجازه نمی‌دهند که درباره وقایع اخیر مستند بسازند؛ اصلاً چنین چیزی نیست. ما در این دو سه ماهه که درگیر حوادث هستیم از سوی مرکز گسترش سینمای مستند، انجمن تهیه کنندگان، انجمن کارگردانان و یا دیگر انجمن‌ها و مراکز سینمایی درخواستی نداشته‌ایم که فردی طرحی درباره اینکه می‌خواهد در این اغتشاشات مستندی تولید کند بیاورد. عده‌ای می‌گویند شما مجوز نداده‌اید ولی کسی مجوزی نخواسته است!

شجری درباره اینکه هر کسی بخواهد این مجوز را به او اعطا می‌کنند؟ عنوان کرد: خیر ما به صورت شخصی مجوز نمی‌دهیم و قانون را هم ما نگذاشته‌ایم. قانونگذاری که در سطح نهادهای بالادستی این قانون را گذاشته است می‌گوید باید معرفی نامه‌ای از سازمانی یا ارگانی داشته باشید. اختیار این معرفی نامه در سطح وزارت ارشاد به چند انجمن هم واگذار شده است و وقتی معرفی نامه را بیاورند مجوز داده می‌شود. مشکلی با اینکه مجوز بدهیم نداریم چون ما معتقدیم آنچه در خیابان وجود دارد آن چیزی است که اتفاقاً عده‌ای نمی‌خواهند بسازند.

وی اضافه کرد: حتی خود ما هم پیشنهاداتی داده‌ایم منتها الان فضا به گونه‌ای شده است که اگر کسی برای پلیس یا نظام کاری انجام دهد الزاماً شاید دچار محدودیت‌هایی از طرف اطرافیان خودشان شوند.

مدیرعامل ناجی هنر درباره اینکه چرا خودشان هیچ فراخوانی نداده‌اند گفت: ناجی هنر سیاستگذار تولید نیست. شاید این سوال باید پرسیده شود که ناجی هنر در چه حد می‌تواند ورود کند؟ با این حال در همین شرایط اخیر مستندهای زیادی از طرف نهادها ساخته شده است. به ویژه نهادهایی که در صحنه بوده‌اند که به فراخور و بعد از اینکه فضا آرام‌تر شود پخش خواهد شد.

وی درباره جزئیات این نهادها و اینکه مجوز مستقل خود را دارند یا خیر؟ توضیح داد: اینها هم نهادهایی هستند که در وقایع اخیر در صحنه هستند و هم نهادهایی که در صحنه دچار مشکلاتی شده‌اند. مجوز ساخت مستند توسط اینها را هم ما می‌دهیم ولی اینها نهادهای سینمایی نبودند. از طرف صداوسیما و برخی ارگان‌های دیگر بودند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید