فرزاد موتمن: پیشنهاداتی برای کار در شبکه خانگی داشته‌ام اما هیچ کدام به نتیجه نرسید/تنها تجربه سریال‌سازی‌ام «نون و ریحون» حسی سراسر نفرت نسبت به تلویزیون در من به وجود آورد/به‌خاطر آن سریال سردمدار رسانه‌های افراطی مرا کودتاچی خواند!/اینکه شبکه خانگی باعث بالاتر رفتن دستمزد بازیگران شده به کنار! پرسش این است که چرا خانه سینما در این باره اعلام موضع نمی‌کند؟ پس خانه سینما به چه دردی می‌خورد؟/در هالیوود بعید است بازیگری به خود اجازه دهد قیمتی پرت به تهیه کننده بدهد

فرزاد موتمن

نمایش خانگی: فرزاد موتمن کارگردانی که همچنان با «شبهای روشن» است که نزد مخاطبان شناخته می شود این روزها درگیر نگارش فیلمنامه ای با عنوان «سراسر شب» است؛ فیلمنامه ای که بی ربط با حس و حال شخصی اش هم نیست.

فرزاد موتمن که حدودا شش قبل سریالی با عنوان «نون و ریحون» را برای تلویزیون تولید کرده بود در ماههای اخیر با پیشنهاداتی برای سریال سازی در شبکه خانگی مواجه شده اما هیچ کدام به نتیجه نرسیده است.

موتمن در گفتگو با سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» پیرامون اینکه چرا به سراغ سریال سازی در شبکه خانگی نرفته اظهار داشت: در ماههای اخیر پیشنهاد سریال سازی در شبکه خانگی داشته ام اما در حد حرف بوده و به عمل نرسیده است.

موتمن با اشاره به اینکه کلا خود را آدم سریال بین و سریال ساز نمی داند گفت: همان یک سریالی که ساختم یعنی «نون و ریحون» هم چنان دردسرساز بود که اصلا حسی سراسر نفرت نسبت به تلویزیون در من به وجود آورد. رک بگویم آن سریال هم به تحمیل شد. دوستانی بودند که خواستند من این کار را انجام دهم ولی حمایت در پخش نصیبم نشد.

با سه شرط می توان برای شبکه خانگی سریال ساخت

وی ادامه داد: نزدیک به 270 دقیقه فقط از قسمتهای ابتدایی بیرون کشیدند و قسمتهای بعدی هم مرتب ممیزی خورد و رسانه های افراطی هم که تا توانستند ما را نواختند و سردمدار این رسانه ها نیز ما را «کودتاچی» خواند. با این اوصاف بعید است که دوباره آزموده را بیازمایم و سراغ تلویزیون بروم اما برای شبکه خانگی تحت شرایطی خاص می توان کار کرد.

وی خاطرنشان ساخت: سریال سازی به سه عنصر وقت، سرمایه و متن خوب نیاز دارد و تاکنون که این سه برای من فراهم نشده تا در شبکه خانگی سریال بسازم.

در بحث بالا رفتن دستمزد بازیگران به‌خاطر بریزو بپاش‌های شبکه خانگی خانه سینماست که باید ورود کند

کارگردان «باج خور» و «خداحافظی طولانی» پیرامون گلایه های برخی کارگردانان که گفته اند بریزو بپاشهای شبکه خانگی باعث بالا رفتن متوسط دستمزد بازیگران سینما شده بیان داشت: درباره دستمزد بازیگران این خانه سینما هست که باید ورود کند. بالاخره این نهاد که مدام پز صنفی می دهد باید به یک دردی بخورد. ینکه شبکه خانگی باعث بالاتر رفتن دستمزد شده به کنار! پرسش این است که چرا خانه سینما در این باره اعلام موضع نمی‌کند؟ پس خانه سینما به چه دردی می‌خورد؟ حداقل کاری که خانه سینما می تواند انجام دهد تعیین کف و سقف قرارداد برای بازیگران و برخورد جدی با آنهایی است که قواعد را رعایت نمی کنند.

در هالیوود بعید است بازیگری به خود اجازه دهد قیمتی پرت به تهیه کننده بدهد

این کارگردان 59 ساله در پاسخ به این پرسش که آیا در کشورهای دیگر و مثلا هالیوود هم تعیین سقف و کف قرارداد است که از بالا رفتن بی حد دستمزد بازیگران جلوگیری می کند گفت: ببینید در کشورهایی که سینما صنعت شده است این قواعد به صورت نانوشته میان کمپانی ها وجود دارد یعنی کمپانی ها برای آن که در مجموع به نفع یکدیگر عمل کنند بعید است که بازیگری را استخدام کنند که قیمتی پرت به آنها داده است اما اینجا شرایط فرق می کند.

موتمن ادامه داد: در فیلم آخرم «آخرین بار کی سحرو دیدی» علنا نوعی زورگویی در دریافت دستمزد دیدم که واقعا نگرانم کرد که انگار جای همه چیز را با مادیات عوض کرده ایم و حتی فرصت تأمین اعتبار به سازندگان را نمی دهیم و این اتفاقات در شرایطی که صنف قوی باشد مطمئنا کمتر رخ می دهد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید