شکست اولین سریال خانگی مرتبط با ناصرالدین‌شاه! ↵خدا به داد دو سریال بعدی برسد!

نمایش خانگی/حامد مظفری: توقف عرضه فقط بعد از هفت قسمت-یا به عبارت بهتر شش قسمت- فرجام اولین سریال خانگی مرتبط با ناصرالدین‌شاه بود.

به گزارش نمایش خانگی، سریال “قبله عالم” از همان قسمت ابتدایی به دلیل ضعف در داستان پردازی، پرش‌های زمانی بی‌دلیل و بازی‌های باسمه‌ای با نقد مخاطبان روبرو بود.

انتقادات به سریال بعد از عرضه قسمت‌های بعدی نه تنها کم نشد بلکه افزایش یافت به خصوص که بعد از هفت قسمت، حتی خط اصلی داستانی سریال مشخص نبود.

واکنش دست اندرکاران به این انتقادات فقط یک چیز بود و آن هم حجم بالای ممیزی و نه هیچ چیز دیگر‌‌. در نهایت سامانه فیلیمو به عنوان حامی تولید سریال “قبله عالم” با ارائه بیانیه‌ای از توقف عرضه سریال به دلیل ممیزی خبر داد و تمام!!!

اینکه تکلیف مخاطبانی که برای تماشای این سریال، اشتراک خریده بودند و حالا بعد از وقت گذاشتن برای تماشای هفت قسمت، به ناگاه با بیانیه‌ای مرتبط با تعطیلی سریال روبرو میشوند، چیست؟؟ آیا هیچ طرح جبرانی برای ضرر چنین مخاطبانی درنظر گرفته شده؟

از آن گذشته مگر فیلمنامه “قبله عالم” کامل نبوده و توسط ممیزان تایید نشده و پروانه ساخت نگرفته پس چگونه است که سریال به ناگاه در میانه عرضه به دلیل ممیزی، تعطیل می‌گردد؟؟

این تازه اولین سریالیست که با مضمون ناصرالدین شاه تولید شده و به چنین سرنوشتی دچار می‌شود. دو سریال دیگر هم در راه است؛ یکی “جیران” به کارگردانی حسن فتحی و دیگری “آهوی من مارال”مهرداد غفارزادگان که این دومی هنوز پلتفرم عرضه‌اش هم معلوم نیست.

گذشته از آن که تاریخی‌سازی، کار هر کسی نیست و در هر حیطه‌ای که سهل‌گیری می‌شود لااقل در حیطه تایید کارگردان برای ساخت سریال تاریخی باید سختگیری شود، اینکه همزمان با هم سه گروه بر روی یک سوژه تاریخی کار می‌کنند و کک یک نفر در اداره نظارت یا همان پلتفرم‌های اصلی نمی‌گزد، جاي سوال است؟؟

پیشتر نوشتیم سریال‌سازی از هر علاقمندی برنمی‌آید و باید برای تایید فیلمنامه و کارگردان سریالهای خانگی، دقت بیشتری کرد ولی گردانندگان پلتفرم‌ها به‌جای جدی گرفتن توصیه‌ها، گوش خود را به نیروهایی دادند که بعد از عزل از ارگان‌های حاکمیتی به ناگاه از این پلتفر‌مها سربرآوردند.
نتیجه اینکه منتقدان را با انگ عدم درک صحیح، جدی نگرفتند و تا توانستند هزینه صرف کردند برای رپرتاژ‌های دروغین درباره سریالهای خود و متاسفانه زودتر از حد تصور به بن‌بست رسیدند!!

حالا و در این بن‌بست، تازه معلوم شد اگر همان زمان نقدها را جدی‌تر می‌گرفتند لااقل با اصلاح مسیر تولید سریال، شرایطی را فراهم‌ می‌کردند که سریال به انتها برسد نه اینکه در وسط راه، نیمه‌کاره رها شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید