شروع چکشی #گناه_فرشته

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: سریال گناه فرشته ساخته حامد عنقا از طریق فیلیمو به شبکه خانگی عرضه شد.

به مانند اغلب سریال‌هایی که حامد عنقا به عنوان نویسنده یا تهيه کننده در آنها حضور داشته، سریال گناه فرشته هم یک ملودرام با مایه های عاطفی قوی است و به مانند اغلب آن ملودرام ها در اینجا هم با ملودرام با مایه های جنایی را شاهدیم، با این تفاوت که جنایت کاملا پررنگ و گل درشت از پلان اول خود را نشان میدهد.

گناه فرشته اولین سریالی است که عنقا خودش کارگردانی آن را برعهده داشته ولی اصلا آماتوریسم کار اولی‌ها را در آن نمی بینیم و داستان خیلی خوب و با تکانه های شدید آغاز می‌شود و سریعا و بی فوت وقت هم به ماجرای اصلی که رقابت یک زن و شوهر وکیل با گذشته مبهم است می‌رسد. جز این هم از عنقا انتظار نمیرفت به هر حال بعد از سالها تولید یا نگارش سریال، دیگر اهمیت وقت مخاطب را عنقا خیلی خوب می‌داند؛ او شخصیت هایش را در عرض داستان توصیف می‌کند و در کنار رشد طولی داستان، شخصیت‌های اصلی خود را با مرور زندگی خانوادگی بازنمایی می‌کند.

بعد از مدتها در گناه فرشته، یک بازی خوب از شهاب حسینی می بینید و حامد عنقا با قرار دادن ریش پروفسوری برای شهاب کاری کرده که آن لحن گویش رهای سال‌های اخیر شهاب کاملا کاور شود، دیالوگهای شهاب نیز معتدل هستند و آن اغراق پوست شیر، اینجا نیست. فخرالدین صدیق شریف در نقشی متفاوت و مقتول داستان عجین است با خرق عادت، آشا محرابی و لادن مستوفی مثل همیشه soso هستند و بهرام رضوی با یک گریم خاص، در نگاه اول قدری توی ذوق می‌زند ولی کم کم می‌شود باهاش ارتباط گرفت. فقط می ماند امیر آقایی که اینجا باز در آن تیپ لاکچری بنزسوار سیکس‌پک بناست قطب منفی ماجرا باشد. آقایی می‌توانست ریسک کرده و گریم را عوض کند…پردیس پورعابدینی در نقش فرشته بی حشو و زوائد نقشش را ارائه می‌کند و فقط گاهی خونسردتر از بی‌گناهی است که بناست اعدامش کنند.

شروع چکشی گناه فرشته
شروع چکشی گناه فرشته

سریال گناه فرشته از نظر تصویری، سریال شیکی است و از نیاوران تا لب‌خط را تمیز نشان میدهد و البته چون داستان پردازی کشش لازم را دارد این تصاویر شیک هم جذابیت خود را دارند. گناه فرشته چکشی شروع میشود و چکشی مخاطب را به بحران میکشاند ولی اعصاب خرد کن نیست یعنی داد و هوارها یا لمپن بازی های متداول در سریال‌های اخیر را در آن نمی‌بینیم.

این، شروع خوبی است برای گناه فرشته و پلتفرم فیلیمو که انتخاب درستی داشته در حمایت از تولید سریال فردی با سابقه قابل قبول در تولید سریال. فیلیمو باید باز هم به سراغ سریال سازانی برود که امتحان خود را پس داده اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید