دو سال بعد از عرضه «از حاشیه تا شایعه» به شبکه خانگی⇐سام درخشانی: بردن هنرمندان به برزیل یک حقه بود/دو سی.دی از این سفر بیرون دادند که یک پلان از کشور برزیل هم در آن نیست!!/تنها کسی که برای این کار پول گذاشت آژانس مسافرتی بود/{جواد هاشمی}به دروغ گفت برای جور کردن پول این سفر، خانه‌اش را فروخته اما کسی برای سفر به برزیل یک دمپایی هم نفروخت!/ به دلیل همان موضوع شلوارک پوشیدن آن قدر زیر ذره‌بین بودیم که حتی کنار استخر نمی‌توانستیم برویم!

سفر هنرمندان به برزیل

نمایش خانگی: همزمان با جام جهانی برزیل 2014 تعدادی از هنرمندان ایرانی که اغلب هم بازیگران را تشکیل می دادند همراه با سیدجواد هاشمی بازیگر شناخته شده فیلمهای دفاع مقدسی به برزیل رفتند.

به گزارش نمایش خانگی کمتر کسی بود که از آنچه حین سفر هنرمندان به برزیل رخ داده خبر داشته باشد تا اینکه زمستان دو سال قبل بعد از پخش یک سری آنونس از مجموعه تصویری «از حاشیه تا شایعه» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدجواد هاشمی که از این سفر تهیه شده بود، این مجموعه با پخش تصویردنیای هنر به شبکه خانگی آمد.

کیفیت پایین این مجموعه و البته پر کردن با یک سری فیلمهای آماتوری که کمترین جذابیتی برای مخاطب نداشت سبب ساز آن شد که «از حاشیه تا شایعه» نتواند در شمار محصولات حتی با مخاطب متوسط شبکه خانگی جای گیرد.

سام درخشانی از جمله هنرمندانی که هم در سفر به برزیل و هم در «از حاشیه تا شایعه» حضور داشت اخیرا در گفتگو با «هفت صبح» در کنار گلایه از سوءنیت ترتیب دهندگان سفر هنرمندان به برزیل از مجموعه تصویری عرضه شده از این سفر هم انتقادات تندی کرده است.

درخشانی درباره ماجرای سفر هنرمندان به برزیل گفته است: آن جریان یک حقه بود که ما از سر خامی وارد آن شدیم و در واقع از آن اتفاقها بود که نباید بیفتد ولی افتاد. هیچ کس هم از آن موضوع منفعتی نبرد چون پشتوانه درست و خیرخواهانه ای وجود نداشت حتی آنها که میخواستند بردی داشته باشند هم استفاده ای نکردند.

وی ادامه  داده است: وقتی سی دی های مربوط به این سفر به شبکه خانگی عرضه شد هم استقبالی نشد چون اصلا موضوع بد هدایت شده بود. ما رفته بودیم جام جهانی برزیل دو تا سی دی درآوردند که یک پلان از کشور برزیل در آن نیست.

درخشانی افزوده است: وقتی مردم هم دیدند که فرار است از حاشیه برای پول درآوردن استفاده شود پول برای حاشیه الکی نمی دهند. اگر آن مستند با یک تدوین درست به دست مردم می رسید حتی می شد به آن به چشم یک سفرنامه نگاه کرد اما با یک سری دروغ و حاشیه خواستند از مردم سوءاستفاده کنند.

سام درخشانی درباره شایعه ایجاد شده مبنی بر ازدواج او نرگس محمدی در جریان سفر به برزیل اظهار داشته است: مگر چنین چیزی در فرهنگ ما شدنی است که دو بازیگر چهره بروند و در یک کشور دیگر با هم ازدواج کنند؟ پس این همه حراست کجا بود که چنین اتفاقی بیفتد؟ ما به دلیل همان موضوع شلوارک پوشیدن آن قدر زیر ذره بین بودیم که حتی کنار استخر نمی توانستیم برویم!

بازیگر «آوای باران» و «پژمان» تأکید کرده است: این ماجرای بردن هنرمندان به برزیل مسائل پشت پرده بی حساب و کتاب زیادی داشت و تنها کسی که برای این کار پول گذاشت آژانس مسافرتی بود که ما را برد و در ازای آن به او گفتند با فروش سی دی پول تو برمی گردد. یک قرارداد صوری هم بین آقای واسط و آژانس بسته شد.

این بازیگر با ردّ ادعاهای سیدجواد هاشمی که گفته بود برای جور کردن پول سفر هنرمندان به برزیل، مجبور به فروش خانه اش شده، خاطرنشان ساخته است: بعدها به دروغ گفتند خانه مان را فروخته ایم اما کسی برای سفر به برزیل یک دمپایی هم نفروخت چه برسد به خانه. فقط هتل و ترانسفر با آنها بود و بقیه خرج و مخارج مثل خورد و خوراک و گشت و گذار پای خودمان بود و خیلی هم خرج شد که اگر خودمان می رفتیم سنگین تر بود. در کل این اشتباهی بود که در زندگی کرده ام و دیگر تکرار نخواهم کرد.

از حاشیه تا شایعه
از حاشیه تا شایعه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید