دستمزد بازیگران سریالهای خانگی چقدر است؟/یک مدیر تولید پاسخ داد+جدول

پول-شبکه خانگی-سرمایه

نمایش خانگی/مجتبی اردشیری: یک مدیر تولید سینمای ایران درباره میزان دستمزد بازیگران سریالهای خانگی، توضیحاتی ارائه داد.

این مدیر تولید شناخته‌شده سینمای ایران که علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن نام خود نداشت، در پاسخ روزنامه «فرهیختگان» مبنی‌بر میزان دریافتی بازیگران در آثار شبکه نمایش خانگی گفت: برخلاف آثار سینمایی که هر بازیگری می‌تواند رقمی را به تهیه‌کننده پیشنهاد کند، در شبکه نمایش خانگی، تقریبا نمودار منظمی برای دستمزد بازیگران وجود دارد.

وی ادامه داد: بازیگران خیلی چهره و موردعلاقه مردم که تعدادشان به عدد انگشتان دست هم نمی‌رسد، هر ماه 350 تا 500 میلیون تومان می‌گیرند. آنهایی که سلبریتی‌های شناخته‌شده هستند و جزء آن دسته اول قرار نمی‌گیرند، هر ماه 200 تا 300 میلیون تومان دستمزد می‌گیرند.

این مدیر تولید افزود: بازیگران چهره‌ای که در رده اول و دوم قرار ندارند، هر ماه 100 تا 180 میلیون تومان و دیگر بازیگران نیز بسته به میزان نقش و محبوبیتی که میان مردم دارند، هر ماه زیر 100 میلیون تومان دستمزد می‌گیرند.

اینکه چه میزان از بودجه چندمیلیاردی یک سریال شبکه نمایش خانگی به تهیه‌کننده می‌رسد، سوالی دیگر است که این مدیر تولید درباره‌اش گفت: شاید باورش برای شما سخت باشد اما میزان دریافتی تهیه‌کنندگان برای خود ما هم مشخص نشده است. چون منشأ بسیاری از این پول‌ها مشخص نیست و خیلی وقت‌ها نمی‌دانیم که بودجه واقعی فلان پروژه چقدر است. رقمی از سوی تهیه‌کننده به ما اعلام می‌شود که باید بر مبنای آن، تیم را بچینیم. اینکه تهیه‌کننده چه میزان از سرمایه‌گذار گرفته را ما نمی‌دانیم. اطلاعات ما بر مبنای همان رقمی است که تهیه‌کننده اعلام می‌کند و عموما آن‌قدر بالا نیست که بتوانیم بدون چک‌وچانه‌زدن، عوامل را پای قرارداد بکشانیم.

 

جدول دستمزد بازیگران سریالهای خانگی
جدول دستمزد بازیگران سریالهای خانگی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید