خبر دو رسانه مستقل⇐حوزه هنری رایت خانگی فیلمی را خریده که توقیفش کرده!!!⇔این فیلم به تصویرسازی عریان دگرباشی پرداخته!+عکس

اکسیدان

نمایش خانگی: تناقضات در ساختار مدیریتی ارگانی سینمای ایران در همه این سالها ادامه داشته و با قدرت گرفتن شبکه نمایش خانگی بخشی از این تناقضات به این مدیوم سرازیر شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» از جمله این تناقضات آن است که حوزه هنری از ابتدای دهه نود به این سو برخی فیلمهای مجوزدار ارشاد را توقیف کرده و اجازه نمایش در سینماهایش را به آنها نمی دهد.

از جمله فیلمهای مجوزداری که اخیرا توسط حوزه توقیف شده کمدی «اکسیدان» است که گفته میشود به خاطر طعنه های سیاسی و البته تصویرسازی آشکار از دگرباشان، حوزه اجازه نمایش آن را در سینماهایش نداده است.

با این حال دو رسانه مستقل خبر داده اند که علیرغم توقیف این فیلم توسط حوزه هنری، رایت خانگی و احتمالا vod آن توسط موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری خریداری شده است.

ابتدا متن گزارش رسانه «سینمامثبت» درباره این اتفاق را بخوانید:

 اکران کمدی «اکسیدان» با ممنوعیت نمایش در سینماهای حوزه هنری آغاز شده اما شنیده‌ها از خرید رایت ویدیویی آن توسط موسسه‌ای وابسته به حوزه حکایت دارد!

اکسیدان به دلیل پاره‌ای نقدهای اجتماعی و تصویرسازی خاص از افرادی موسوم به نام دگرباش (!) از سوی حوزه هنری توقیف شده اما شنیده شده رایت خانگی فیلم به موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری واگذار شده است.

پیش‌تر موسسه سوره رایت ویدیویی «گشت ۲» را هم علیرغم توقیف قسمت اول این کمدی توسط حوزه خریداری کرده بود؛ البته در آن زمان مدیران این موسسه کل ماجرا را تکذیب کردند ولی به هنگام عرضه از طریق سوره بود که مشخص شد شایعات صحت داشته است.

اگر شنیده‌های مربوط به «اکسیدان» درست باشد و موسسه خانگی سوره وابسته به حوزه، رایت خانگی اکسیدان را که اکرانش در سینماهای حوزه ممنوع است خریداری کرده باشد معنایی ندارد جز اختلاف سلیقه در مؤسسات زیرمجموعه‌ای که قاعدتاً باید رویه‌ای واحد نسبت به موضوع‌های اینچنینی داشته باشد. سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های مسوولان این موسسه و حوزه هنری درخصوص این خبر است.

حالا متن خبر کانال «سینمادیلی» را در این باره بخوانید:

در حالی که محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری اعلام کرده بود این نهاد مانند فانوس دریایی سینمای ایران است شنیده میشود این رایت ویدیویی در کنار تحریم فیلمها، رایت ویدیویی آنها را میخرد. حوزه هنری رایت ویدیویی فیلم توقیفی «اکسیدان» را خرید!

این نهاد در حالی که فیلم حامد محمدی را تحریم کرده، همزمان توسط موسسه هنرهای تصویری سوره رایت ویدیویی این فیلم را خریده است تا این نهاد هم از سود این فیلم برخوردار باشد و هم تحریم کننده اش باشد.

نمایی از «اکسیدان» که جواد عزتی در قالب یک دگرباش فرورفته
نمایی از «اکسیدان» که جواد عزتی در قالب یک دگرباش فرورفته!

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید