حرکت کند و کسالت‌بار #روزی_روزگاری_مریخ +عکس

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: سریال روزی روزگاری مریخ ساخته محسن چگینی و پیمان قاسم خانی به قسمت دوازدهم رسیده بی آن که توجه فراگیری را شامل شود.

ایده اصلی سریال در وارد کردن یک زمینی به مریخ که یادآور ایده ورود ایرانی به فرنگ است این نوید را میداد که سریال بتواند در گونه کمدی-فانتزی بدعت‌های خود را داشته باشد.

مشکل سریال تولید بیش از حد ارزان و خساستی است که در طراحی صحنه و استفاده از تمهیدهای رایانه‌ای به کار رفته‌. وقتی نگاه‌مان به رسانه، نگاه نو باشد این گونه نخواهد بود که در تولید گرفتار نگاهی بسته و آیتمیکی شویم که سه دهه قبل در تلویزیون رواج داشت.

قاسم خانی-چگینی به جای تنوع لوکیشن و دکورها و استفاده از یک گروه تصویرسازی رایانه‌ای برای باورپذیرتر کردن مریخ، صرفا بسنده کرده اند به یک سری گریم‌های ئی‌تی‌گونه و سپس انبوه دیالوگهایی که بین تیپ های سریال رد و بدل می‌شود…

این نگاه ساده‌لوحانه باعث شده از دقیقه پنج به بعد تماشای سریال خسته کننده باشد و نهایتا مخاطب حتی اگر تا پایان اپیزودها را دنبال کند جز لبخندی کمرنگ بر لبانش نقش نبندد.

سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، بهادر مالکی، امیر کاظمی، امیرمهدی ژوله، فلامک جنیدی، عبدالله روا، مهراب قاسم خانی، الناز حبیبی، لیلی رشیدی، نگار فروزنده، فرناز رهنما، ناهید مسلمی، رامین ناصرنصیر، بهروز رهبری فرد، نوشین تبریزی، پیمان فاطمی، کاظم نوربخش، سپاس رضایی، اصغر حیدری، مهیار پوربابایی، فرشید ناصری، حامد شریف پور، ساره رشیدی و نیما شکیبایی بازیگران سریالند.

روزی روزگاری مریخ
روزی روزگاری مریخ

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید