تهیه‌کننده اولیه «شهرزاد»: رقیب تلویزیون نه سینماست و نه شبکه خانگی!/با ازدیاد جمعیت نیازمند نانوایی‌های بیشتری هستیم!!!

اسماعیل عفیفه-حسن فتحی

نمایش خانگی: در کسادی اوضاع تلویزیون عوامل مختلفی نقش دارند؛ از تعدد شبکه های ماهواره ای تا انفجار اطلاعات در شبکه های اجتماعی و جریان تولید در شبکه خانگی که روزبروز قدرتمندتر میشود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» آیا در این اوضاع تلویزیون خواهد توانست با درپیش گرفتن روال فعلی، رقابتی ولونسبی را با مدیومهای دیگر فراهم کند؛ اسماعیل عفیفه تهیه کننده قدیمی تلویزیون با اشاره به ریاضت اقتصادی تلویزیون در این باره به «شرق» گفت:  وقتی می‌خواهم سریالی در تلویزیون کار کنم از طرف تهیه‌کننده حمایت مالی نمی‌شود. تلویزیون هم دستش خالی است. بارها به مسئولان تلویزیون گفته‌ام زمانی سازمان صداوسیما سازمان هزینه بود، اما الان دیگر سازمان صداوسیما باید به سازمان هزینه و درآمد تبدیل شود.

این تهیه کننده باسابقه تلویزیون که در ابتدای تولید «شهرزاد» به عنوان تهیه کننده کنار حسن فتحی حضور داشت، ادامه داد: در بخش درآمدزایی در تلویزیون ضعیف عمل می‌کنیم. الان رقیب ما در تلویزیون سینما یا نمایش خانگی نیست. ما هجمه صد، ٢٠٠ کانال فارسی‌زبان داریم که با آنها باید دست‌وپنجه نرم کنیم. بحث اصلی این است اگر بودجه کافی داشته باشیم، مدیری که مسئولیت جایی را قبول می‌کند باید دستش در دو بخش مالی و نیروی انسانی پر باشد. اگر این دو در کنار هم باشند، تولیدات و آثار جوابگو خواهد بود.

تهیه کننده «میوه ممنوعه»، «در مسیر زاینده رود» و «همسایه ها» خاطرنشان ساخت: زمانی که تلویزیون تنها بوده و سینما برای خودش لک‌ولک می‌کرد، هیچ‌کدام از شبکه‌های ماهواره‌ای یا عناصر تلگرامی و فضای مجازی نبودند. مثل این است یک نانوایی در یک محل کفاف آن محل را می‌داده و با ازدیاد جمعیت نیازمند نانوایی‌های بیشتر هستیم. ولی این اتفاقات نیفتاده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید