انتقاد سعید سهیلی از انفعال خانه سینما در برابر قاچاق «گشت2»⇐کارت خانه سینما را آتش خواهم زد/«گشت 1»را اگر گردن زدند «گشت ۲» را آمپول هوا زدند!/از همان زمان که برخی{فراستی؟؟} به مجلس رفتند می دانستم توطئه‌هایی در کار است!

نمایش خانگی: به دنبال انتشار نسخه قاچاق «گشت۲» در سایتهای غیرمجاز و پیاده روها(اینجا را بخوانید) سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده این فیلم با انتقاد از عدم وجود برخورد ضربتی با معضل قاچاق آثار فرهنگی به گلایه از خانه سینما پرداخته که در این باره هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» سعید سهیلی که فیلمش در آستانه فروش 20 میلیارد است به «سینماسینما» گفت: الان حدود ده روز است که برای پیگیری  نسخه قاچاق و غیر قانونی فیلم «گشت ۲ » از پلیس فتا به پلیس امنیت و از پلیس امنیت به کمیته صیانت از آثار سینمای ایران می رویم ،مرتب و بدون هیچ جمایت و پشتیبانی در حال رفتن به این اتاق و آن اتاق هستیم .بعد از ده روز به این نتیجه رسیدیم که مسیر را اشتباه رفته ایم و کسی نیست که حرف ما را بشنود. ما باید حرفمان را از همان اول با مردم می زدیم.

سهیلی ادامه داد: مردم با نخریدن نسخه غیر قانونی و دانلود نکردن «گشت ۲ » باید پشت دستی محکم به دهان قاچاقیان فیلمها بزنند. قاچاق فیلمهای سینمای ایران در دست قاچاقچیان معمولی نیست و اگر نقاب از چهره قاچاقچیان برداشته شود قیافه های آشنایی را خواهیم دید.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: من فکر می کنم توطئه ای در پشت پرده پرده انتشار نسخه قاچاق فیلم «گشت ۲» است. این توطئه درادامه توطئه کسانی است که «گشت 1» را از پرده سینماها پایین کشیدند. قبلا خیلی تلاش کرده بودند این فیلم پروانه ساخت نگیرد و یا سانسور شود و یا حتی اکران عید به این فیلم داده نشود و وقتی همه تلاشهایشان به شکست انجامید وقتی دیدند فیلم به خط پایان نزدیک شده است خواستند به این فیلم پشت پا زنند. انتشار نسخه قاچاق فیلم یک جور انتقام گیری از استقبال مردم از گشت ارشاد است و اگر پلیس پی گیری کند حتما چهره های آشنایی خواهیم دید.

سهیلی با اشاره به حضور مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس و ارئه توضیحات درباره برخی فیلمها افزود: از همان زمان که برخی به مجلس رفتند می دانستم توطئه هایی در کار است. به نظرم «گشت 1»را اگر گردن زدند «گشت ۲» را آمپول هوا زدند. «گشت 1» را ذبح کردند و «گشت ۲ » را خفه کردند. با این اتفاقی که برای گشت ۲ افتاده باید هر روز منتظر قاچاق یک فیلم باشیم.

سعید سهیلی تأکید کرد: متاسفانه وقتی چنین اتفاقی می افتد فیلمساز تنها می ماند و نه خانه سینما حمایت می کند و نه شوراهای مختلف متعلق به تهیه کنندگان. من تصمیم دارم کارت عضویت در خانه سینما، کانون کارگردان و انجمن های و شوراهای دیگر… را در جلوی خانه سینما آتش بزنم وقتی این کارت ها جز سنگین تر کردن جیب آدم کاری نمی کند. وقتی می بینم که هیچ حمایتی نمی کنند و من پیش خود فکر می کنم چرا عضو این تشکیلات هستم.

سهیلی در پایان بیان داشت: من از همین جا زنگ خطر رابه صدا در می آورم و به همه فیلمهای اکران سینما  اعلام خطر می کنم. قاچاقچیان حامیان زیادی دارند و ما هیج حامی نداریم. مردم این فیلمها به عنوان حق الناس و مال به سرقت رفته نگاه کنند و به هیچ وجه این فیلمهای قاچاق را نبینند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید