انتقاد خالق «سربداران» از حملات اخیر رسانه ملی به محصولات پرمخاطب شبکه خانگی⇐شگفت‌انگیز است که رسانه ملی، بخشی ویژه از آنتن‌ا‌ش را به مسابقات قمارگونه داده‌ و به شبکه خانگی که سریال‌سازی مخاطب‌پسند را رونق داده، حمله می‌کند!!/واقعیت آن است که همکاری چهره‌های مطرح با سریالهای خانگی، زنگ خطر را برای رسانه ملی به صدا درآورده!!/چرا رسانه ملی به‌جای ارتقای سطح کیفی آثارش تلاش می‌کند با نقد سریالهای خانگی اسباب کمتر دیده شدن آنها را فراهم آورد؟؟/صداوسیما ممیزی را برای ارشاد بگذارد و همّ و غمش را بر استفاده از کارکشتگان و تولید محصولات متفاوت کند و پاسخگوی مخاطبانی باشد که سهمی هنگفت از بیت‌المال‌شان به صداوسیما می‌رسد!!

محمدعلی نجفی

نمایش خانگی/پیمان اسماعیلی: حملات ماههای اخیر رسانه ملی و رسانه های متبوعش به برخی محصولات پرمخاطب شبکه خانگی سبب ساز طرح پرسش از سوی فعالان شبکه خانگی شده است که چرا رسانه ملی این چنین بی محابا در بخشی خبری همچون «بیست و سی» یا روزنامه متبوعش برخی سریالهای خانگی را پیش از رسیدن به قسمتهای میانی آماج حملات خود قرار میدهد.

محمدعلی نجفی از جمله پیشکسوتان کارگردانی که هم در سینما و هم در تلویزیون محصولاتی متفاوت همچون «گزارش یک قتل» و «سربداران» را ساخته است، مهمترین دلیل رویکرد انتقادی رسانه ملی را اقبال مخاطبان به شبکه خانگی و همکاری چهره های مطرح با این مدیوم دانسته است.

محمدعلی نجفی به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: واقعیت آن است که مهمترین دلیل چنین رویکردی از سوی برخی مدیران رسانه ملی، استقبال خوب مردم از سریال های شبکه نمایش خانگی به خصوص در سالهای اخیر است که چهره های مطرح به همکاری با این مدیوم روی آورده اند. همین که بزرگانی مثل حسن فتحی و داوود میرباقری و حتی امثال کمال تبریزی علیرغم کلی فعالیت برای تلویزیون به کار در شبکه خانگی روی میآورند یعنی یک زنگ خطر جدی برای تلویزیون که متوجه شود با رقیب قدری مواجه است!

کارگردان «عشق طاهر» با انتقاد از برخی مدیران رسانه ملی که رقابت با سینما و شبکه خانگی را نمی پذیرند خاطرنشان ساخت: این زیبنده نیست که صداوسیما به جای ارتقای سطح کیفی آثارش تلاش می‌کند با نقد بی‌حد آثار موفق شبکه خانگی، اسباب کمتر دیده شدن آنها را فراهم کند. واقعا چرا؟ این چه تفکر غلطی است که در برخی مدیران رسانه ملی و رسانه های متبوعش شیوع یافته است؟؟ البته که مخاطبان آگاهتر از آن هستند که تحت تأثیر چنین نقدهایی قرار گیرند و شکوفایی شبکه خانگی هم ناشی از همین آگاهی است. 

محمدعلی نجفی ادامه داد: واقعا جای تأسف دارد که رسانه ملی و رسانه هایش برخی محصولات شبکه خانگی را تنها بعد از عرضه قسمتهای ابتدایی آماج حملات خود قرار داده اند! درست مثل این است که بعد از دیدن فقط یک ربع ابتدایی یک فیلم بخواهی توقیفش کنی!!

نجفی که «پرسه در شهر لاجوردی» را آماده اکران دارد تأکید کرد: البته تلویزیون برای ساخت سریال در قیاس با شبکه نمایش خانگی از آزادی عمل کمتری به‌خصوص در طرح موضوعات نزدیک به خط قرمزها  و یا ترسیم شخصیت زنان مواجه است و به همین دلیل در تولید دست به عصاتر حرکت می کند ولی همچنان به واسطه حمایت مالی خوبی که از سوی دولت دارد میتواند محصولات پرمخاطب تولید کند ولی به جای آن که ممیزی را برای ارشاد بگذارد و همّ و غمش را بر استفاده از کارکشتگان و تولید محصولات متفاوت کند وقتش را صرف نقد مدیومهای پرمخاطب دیگر کرده است!! صداوسیما باید پاسخگوی مخاطبانی باشد که سهمی هنگفت از بیت‌المال‌شان به صداوسیما می‌رسد.

کارگردان «زمین آسمانی» افزود:شگفت‌انگیز است که رسانه ملی، بخشی ویژه از آنتن‌ا‌ش را به مسابقات قمارگونه داده‌ و به شبکه خانگی که سریال‌سازی مخاطب‌پسند را رونق داده، حمله می‌کند! اگر واقعا نگران از دست رفتن مخاطب هستند چرا از کارکشتگانی که در تلویزیون پرورش یافته اند استفاده نمی‌کنند و با تولید سریالهای پرشور، مخاطب را به این مدیوم برنمیگردانند. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید