اظهارات اصغر پورمحمدی که به ریاست محتوای ساترا رسیده↵ نظارت صداوسیما بر شبکه خانگی، مساله هنرمندان نیست بلکه چالش مدیران و سرمایه‌گذاران پلتفرم‌هاست!!/برای هنرمندان مهم نیست کدام نهاد بر عملکرد آنها نظارت بکند!!/ براي هنرمندان مهم این است که کم و کیف نظارت و ممیزی دارای منطق باشد/ وی‌او‌دی‌ها به‌دنبال ارائه پوشش “کف خیابانی” در سریالها هستند ولی کف خیابان موردنظر عزیزان، نباید فقط خیابان‌های شمال شهر تهران باشد یا کوچه پس‌کوچه‌های حلبی آباد!!/جای تعجب است که عده‌ای سعی می‌کنند مشروعیت و مسئولیت صداوسیما در حوزه شبکه خانگی را زیر سوال ببرند!/صــداوسیمـا ملـزم بــه زعامت شبکه خانگی است و مجدانه بـه اجـرای قـانـون اصـرار خواهیم کرد!!

نمایش خانگی: تنها چند روز پس از اظهارات محمد خزاعی رئیس تازه سینما پیرامون حق صفر تا صدی ارشاد بر شبکه خانگی، حالا اصغر پورمحمدی رئیس شورای انتشار محتوای ساترا از حق قانونی صداوسیما بر شبکه خانگی گفت.

به گزارش نمایش خانگی، رئیس شورای انتشار محتوای حرفه‌ای ساترا به روزنامه فرهیختگان گفت: اینکه برخی سینماگران و هنرمندان، صداوسیما را دارای صلاحیت نظارت به شبکه خانگی نمی‌دانند، به نظر من این مساله عمدتا چالش مدیران و سرمایه‌گذاران پلتفرم‌هاست نه هنرمندان!

علی‌اصغر پورمحمدی بیان داشت: اینکه برخی سینماگران و هنرمندان، صداوسیما را دارای صلاحیت نظارت به شبکه خانگی نمی‌دانند، به نظر من این مساله عمدتا چالش مدیران و سرمایه‌گذاران پلتفرم‌هاست نه هنرمندان! برای هنرمندان مهم نیست کدام نهاد بر عملکرد آنها نظارت بکند. اصحاب هنر همواره دنبال منطق و اقناع و گفت‌وگو‌های فنی و تخصصی هستند و اصل نظارت و ساماندهی را هم قبول دارند و مهم نیست کدام نهاد بر عملکرد آنها نظارت بکند بلکه مهم این است که کم و کیف نظارت و ممیزی دارای منطق و مطابق با اصول روشن و مشخصی باشند.

وی ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق هنرمندان از ایجاد شکاف و دوقطبی بودن بین سازمان صداوسیما و شبکه نمایش خانگی سودی نمی‌بردند چون این عزیزان افراد حرفه‌ای هستند و می‌دانند که این دو رسانه ویژگی‌های خاص خود را دارند و با هر دو همکاری می‌کنند اما ممکن است کاسبان و سرمایه‌گذارانی که تازه وارد حوزه هنر و سینما و سریال‌سازی شده‌اند، دنبال ایجاد این دوقطبی باشند و به نوعی از وجود هنرمندان هم بهره‌برداری کنند؛ چراکه با ایجاد تضاد بین تلویزیون و شبکه نمایش خانگی سود تجاری بیشتری نصیب آنها می‌شود. بـا وجـود این هـمه مصـوبه و ابـلاغ قانونی کـه هر یک پس از ماه‌ها بحث کارشناسی به تایید مراجع قانونی رسیده، جای تعجب است. عده‌ای سعی می‌کنند مشروعیت و مسئولیت صداوسیما را در این حوزه [که انتشار و پخش صوت و تصویر از طریق سیستم‌های فراگیر  جزء مسئولیت‌های صداوسیما باشد را] زیر سوال ببرند.

پورمحمدی اظهار داشت: براساس تکالیف صریح قانونی و ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و ماهیت موضوع کــه توضیح دادم، صــداوسیمـا ملـزم بــه انجــام ایــن مسئولیت است و مجدانه بـه اجـرای قـانـون اصـرار خواهیم کرد و ریاست محترم جدید سازمان صداوسیما جناب آقای دکتر جبلی هم به انجام این مهم با رعایت موازین حرفه‌ای و با هدف ارتقای کیفی محصولات و تامین محتوای خوب تاکید ویژه دارند.

رئیس شورای انتشار محتوای حرفه‌ای ساترا  افزود: وی‌او‌دی‌‌ها بر این باورند که موازین پوشش لباس در سریال‌سازی باید متفاوت از شبکه‌های تلویزیونی باشد؛ چراکه معیار آنها پوشش اصطلاحا «کف خیابانی» است. خب این دغدغه قابل توجه است و در فرآیند نظارت ساترا به این مهم توجه می‌شود، ولی بدان معنا نیست که کف خیابان موردنظر عزیزان، فقط خیابان‌های شمال شهر تهران باشد یا کوچه پس‌کوچه‌های حلبی آباد و نمایش بدبختی‌های حاشیه‌نشینی. وی‌اودی‌ها باید ارائه دهنده همه واقعیت باشند و نه بخشی از آن!

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید