ادعاهای کارگردان «آواز تهران» و «دختر شاه پریون»⇐بریز و بپاشهای شبکه خانگی باعث افزایش غیرمنطقی دستمزد بازیگران شده است/شبکه خانگی شهاب حسینی را بدعادت کرد و حالا آوردن او به سینما با دستمزد معقول کار دشواری است/ورود برخی پولهای بی‌مسئولیت در این مدیوم سبب ساز جذب بازیگران چهره سینما به شبکه خانگی و خالی شدن سینما از این چهره هاست/بازیگری که دستمزد پر و پیمان سالیانه می‌گیرد دیگر آمادگی کار در سینما را ندارد!/پولشویی در دهه های 60 و هفتاد در سینما رایج نبود؛ آن زمان هم عشق سینماهایی بودند که پول می‌آوردند اما برای علاقه شخصی و نه تطهیر درآمدهای بیزنس دیگرشان

کامران قدکچیان

نمایش خانگی: تولید سریالهای متفاوت در شبکه خانگی چند سالی هست که رواج دارد و تب سریال سازی با موفقیت «شهرزاد» به اوج رسید و باعث جدی تر گرفته شدن سریال سازی برای این مدیوم از سوی کارگردانان شد.

به گزارش نمایش خانگی با این حال در ماههای اخیر برخی از کارگردانان سینمای ایران از افزایش غیرمنطقی رقم دستمزد بازیگران برای سریالهای خانگی گلایه کرده اند.

از جمله چنین کارگردانانی کامران قدکچیان است که نزدیک به چهار دهه است در سینمای ایران حضور دارد و البته کوشیده بیشتر در بخش خصوصی کار کند.

پیشنهاد سریال سازی را نپذیرفتم به دو دلیل

قدکچیان با اشاره به اینکه در ماههای اخیر و با داغ شدن تب سریال سازی برای شبکه خانگی به او نیز پیشنهاد کار در این مدیوم ارائه شده به «فرهنگ نیوز» اظهار داشت: یکی دو پیشنهاد ساخت سریال برای شبکه خانگی داشتم اما به دو دلیل نپذیرفتم؛ یکی اینکه سریال سازی زمان زیادی از شما می‌گیرد و حداقل ۶ ماه معطل می‌شوید و این زمان طولانی دردسرهای فراوانی را به وجود می‌آورد. اصلیترین دردسر برای کارگردان است که باید طیفی مختلف از بازیگران را برای مدت زمان طولانی کنار هم نگه دارد بدون آنکه اختلافی بینشان پدید آید.

کارگردان «آواز تهران»، ، «زخمی» و «گردباد» ادامه داد: دردسر دوم سریال سازی برای شبکه خانگی آن است که بریز و بپاشهای شبکه خانگی باعث افزایش غیرمنطقی دستمزد بازیگران شده است یعنی ورود برخی پولهای بی‌مسئولیت در این مدیوم سبب ساز جذب بازیگران چهره سینما به شبکه خانگی و خالی شدن سینما از این چهره هاست. در نتیجه این اتفاق بازیگران عادت می‌کنند به دریافت دستمزد بالا و البته بادوام برای یک بازه زمانی بلندمدت و طبیعی است بازیگری که دستمزد پر و پیمان سالیانه می‌گیرد دیگر آمادگی کار در سینما را ندارد یا اگر هم بخواهد بیاید انتظار دستمزد بالایی را دارد که بخش خصوصی سینما از تأمین آن عاجز است.

کامران قدکچیان با اشاره به ورود پولشویان به شبکه خانگی بیان داشت: به عنوان کسی که چند دهه سینمایی را تجربه کرده است به شما می‌گویم که این ماجرای پولشویی و ورود سرمایه گذاران حیطه‌های دیگر به سینما برای استفاده از معافیتهای مالیاتی ابدا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ وجود نداشت. آن زمان هم عشق سینماهایی بودند که پول می‌آوردند به سینما اما برای علاقه شخصی و نه تطهیر درآمدهای بیزنس دیگرشان.

«شهرزاد» باعث شد بازیگران عادت کنند به دستمزد بالا

قدکچیان با اشاره به سریال پرحاشیه «شهرزاد» گفت: این سریال در حیطه تولید سریال استاندارد و ارزشمندی بود اما برای سینما دردسرساز بود به‌‌ همان دلیلی که گفتم؛ یعنی باعث شد بازیگران عادت کنند به دریافت حقوق هنگفت و طبیعی بود که در این شرایط بازگشت این بازیگران به سینما به سادگی‌ها رخ نمی‌دهد.

کارگردان «فاصله»، «سوغات فرنگ»، «دختر شاه پریون» و «پس کوچه‌های شمرون» ادامه داد: به عنوان مثال شهاب حسینی بازیگری است که از تلویزیون به سینما آمد و در سینما بود که پرورش یافت و صیقل خورد تا حرفه‌ای شد ولی به ناگاه شبکه خانگی از راه رسید او را با سرمایه هنگفت وارد این مدیوم کرد و طبیعی است که حالا آوردن شهاب به سینما با دستمزد معقول کار دشواری باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید