ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت بیان کرد⇐باعث خرسندی است که تماشای سریالهای شبکه خانگی به یک عادت برای ایرانیان بدل شده/اغلب موسسات پخش خانگی، شراکت در تولید محصولات خانگی را برعهده گرفته‌اند/«سیزده شمالی» توقیفی نبود و به دلیل پخش سکانسهای سانسورشده مشکل‌ساز شد/ادامه «ممنوعه» به زودی به شبکه خانگی می‌آید

ابراهیم داروغه زاده-مسعود نجفی

نمایش خانگی: شبکه نمایش خانگی در هفته های اخیر مدام با حاشیه سازیهایی مواجه بوده که از سوی رسانه های افراطی و همچنین رسانه های منسوب به تلویزیون که در سالهای اخیر به شدت از قدرت شبکه خانگی می‌هراسد نثارش شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت سازمان سینمایی در تازه ترین گفتگوی خود که با «باشگاه خبرنگاران» انجام شده با اشاره به رونق شبکه خانگی بیان داشت: خبر خوب این است که در حال حاضر فضای شبکه نمایش خانگی و تولید فیلم و سریال اقتصادی است؛ علی‌رغم موضوع قاچاق، به لحاظ چرخه‌ای که در نمایش خانگی اتفاق می‌افتد، تولیدکنندگان می‌توانند با پخش هفتگی، نقدینگی را به سرعت دریافت کنند که این موضوع جذابیت پیدا کرده؛ حتی سریال دیدن در جامعه ما یک فرهنگ شده و برای مخاطبان سینمایی سریال دیدن به یک عادت تبدیل شده است.

داروغه زاده ادامه داد: فقط در برخی موارد تعداد اندکی از سریال‌ها با مخاطب کم مواجه شده است، اما در کل درخواست‌ها برای تولید بالاست، به حدی که ما مجبور شدیم جلوی برخی تولیدات را به‌طور موقت بگیریم تا به‌خاطر حضور بازیگران در نمایش خانگی خدشه‌ای به سینما وارد نشود.

معاون نظارت با تأکی بر رشد سرمایه گزاری موسسات خانگی در تولید سریالها اظهار داشت: درباره ورود سرمایه‌گذاران مسئله‌دار نیز تا حکم قضایی نباشد، نمی‌توانیم دخالت کنیم. هرچند که بیشتر موسسات پخش سرمایه‌گذاری و شراکت می‌کنند و موسسات و شرکت‌های پخش دی وی دی و vod متقاضی ساخت تولیدات در نمایش خانگی هستند.

داروغه زاده با رد توقیف سریال «سیزده شمالی» که پیشتر سایت «نمایش خانگی» هم خبرش را منتشر کرد بیان نمود: «سیزده شمالی» توقیفی نبود و به دلیل پخش بخش‌های سانسورشده مشکل ایجاد کرد که توبیخ شد. اما در کل خود مجموعه مشکلی ندارد.

معاون نظارت ادامه داد: درباره سریال «ممنوعه» می‌پذیریم که دقت لازم نشد. شورای پروانه نمایش بهتر بود بعد از دیدن پنج قسمت ابتدایی، حساس‌تر با موضوع برخورد می‌کرد و کل مجموعه را می‌دید. یکی – دو قسمت اول اشکالاتی داشت که واقعا قابل قبول و دفاع نبود، اما به هر حال باید برای حل مشکلات کمک کنیم. در حال حاضر این مجموعه به‌طور کامل تدوین و بازبینی مجدد شده و می‌تواند از یکی – دو هفته آینده توزیع شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید