ابراز علاقه کارگردان «او یک فرشته بود» برای ساخت سریال ترسناک در شبکه خانگی⇐شبکه خانگی یک رقیب خوب برای تلویزیون است!/دوست دارم یک سریال وحشتناک برای شبکه خانگی بسازم

علیرضا افخمی
علیرضا افخمی

نمایش خانگی: عرضه سریال خانگی «احضار» به عنوان نخستین سریال ترسناک ایرانی به شبکه خانگی هرچند دردسرهای زیادی را برای گلرنگ‌رسانه به همراه داشت با این حال مسیری را باز کرده که دیگر کارگردانان ایرانی هم به سراغ تولید محصولات ترسناک بیایند.

بعد از سیروس مقدم که به زودی سریال «خوابزده»اش به شبکه خانگی میآید، حالا یک نویسنده سالیان تلویزیون هم از علایقش برای ساخت محصول ترسناک گفته است.

علیرضا افخمی سازنده آثاری مثل «5کیلومتر تا بهشت» و «او یک فرشته بود» که در ساختار تازه تلویزیون فضایی برای فعالیتش فراهم نیست با اشاره به برنامه هایش برای ساخت سریال به تسنیم گفت: قرار بود یک کاری برای نمایش خانگی با ژانر وحشت بسازم که این احتمال هنوز هم وجود دارد. دو ژانر در ذهنم است یکی ژانر ترسناک که خیلی دوست دارم کاری در سینما یا شبکه خانگی بسازم که مخاطب پسند باشد و البته یک کار طنز وزین و قابل دفاع که مخاطب هم داشته باشد احتمالاً جزو کارهای جدید بنده در مقام کارگردانی خواهد بود.

کارگردان «پرستاران» و «تب سرد» ادامه داد: من شبکه خانگی را یک مدیوم مهم می‌بینم و خیلی دوست دارم در این چارچوب هم فعالیت کنم به چند جهت؛ دو دلیل عمده‌اش موضوع دستمزد و اقبالِ مستقیم مخاطب و رقابت با تلویزیون است. در شبکه نمایش خانگی عوامل کارها مستقیماً دستمزدشان را از مردم می‌گیرند؛ یعنی کاری که می‌سازند اگر مورد اقبال مردم واقع نشود بابت آن هزینه مالی مستقیم پرداخت می‌شود و اگر مورد پسند مردم باشد با ساختن یک سریال، از دست مردم، پاداش می‌گیرد، این اتفاق به‌نظرم ایده‌آل است! در وهله بعدی مدیوم شبکه نمایش‌خانگی یک رقیب ذی‌قیمت برای تلویزیون به‌شمار می‌رود و می‌تواند باعث ارتقاء تلویزیون شود؛ برخی از آثار این شبکه، گاهی این هشدار را به سریال‌سازی در تلویزیون می‌دهد که خودش را برای جلب توجه مخاطب، تصحیح کند و اگر به‌دنبال ارتقاء نباشد، فراموش می‌شود، خصوصاً وقتی حوزه‌ای انحصاراً دستِ دولت قرار می‌گیرد؛ آن حوزه به‌شدت دچار عدم پویایی می‌شود و حضور یک رقیب مثل نمایش خانگی خیلی مؤثر است.

علیرضا افخمی تأکید کرد: واقعاً شبکه نمایش خانگی رقیب خوبی برای تلویزیون است که باعث می‌شود مدیران مربوطه در عرصه سریال‌سازی یک ساماندهی و بازنگری را در رویکردهای سریال‌سازی‌شان داشته باشند. تلویزیون از سریال‌ساز باید انتظار درآمدزایی و جذب مخاطب داشته باشد تا در آن صورت این اتفاق خوب در کمپانی‌های جهانی سریال‌سازی و حتی یک مقداری در شبکه نمایش خانگی، برای تلویزیونی‌ها هم بیفتد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید