خانه بلاگ صفحه 199

حامد کلاهداری بیان کرد⇐برخلاف نسخه اکران «شاباش» که مُثله شد، نسخه خانگی بدون جرح و تعدیل عرضه می‌شود/اگر می‌خواستیم پشت صحنه را در نسخه خانگی ارائه کنیم باز دچار سانسور می‌شدیم/پیشنهاد ساخت یک سریال خانگی 60قسمتی را رد کردم چون تهیه‌کننده‌اش آدمی ایدئولوگ بود!/این تهیه‌کننده که در زمره سیاستمداران سینماست(!!!) می‌خواست اعتقادات شخصی‌اش را به کار حقنه کند/فیلمی روی پرده است که علاوه بر کلی رقص، حتی نماهای نیمه‌جنسی دارد اما با یک سکانس رقص «شاباش» کنار نیامدند/بعد از ساخت کمدی «بلیت تایلند» به سراغ ساخت یک سریال عاشقانه برای شبکه خانگی می‌روم/«شاباش» به توزیع یارانه‌ها و محمود احمدی‌نژاد هیچ ربطی ندارد

حامد کلاهداری-اکبر عبدی-شاباش

نمایش خانگی/مهدی فلاح‌صابر: سومین فیلم بلند حامد کلاهداری با نام «شاباش» که یک کمدی است در دستور پخش خانگی قرار گرفته و به زودی این فیلم از طریق موسسه هنراول به شبکه خانگی عرضه خواهد.

از آنجا که «شاباش» از جمله فیلمهایی است که قبل از اکران در سینماها دچار ممیزی شد برای اینکه از میزان ممیزی وارده بر آن برای عرضه در شبکه خانگی مطلع شویم به سراغ حامد کلاهداری رفتیم.

کلاهداری با اشاره به اینکه همان نسخه اکران در شبکه خانگی عرضه خواهد شد به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: بخش عمده جرح و تعدیلهای «شاباش» مربوط به نسخه اکران بود که باعث شد فیلم مثله شود ولی برای پخش خانگی خوشبختانه دیگر ممیزی تازه ای وارد نشده است و همان نسخه اکران بدون جرح و تعدیل تازه به شبکه خانگی می‌آید.

این کارگردان با گلایه از ممیزی گریبانگیر فیلمش به هنگام اکران گفت: برخی تهیه کنندگان غول در سینما هستند که هر کاری دوست داشته باشند در فیلمهایشان انجام می دهند. به جرأت میتوانم بگویم همین الان فیلمی روی پرده است که غیر از کلی نمای رقص از نوع شرقی تا غربی حتی برخی صحنه‌های نیمه‌جنسی در آن وجود دارد و آزادانه در تعداد بالای سینما در حال پخش است اما در زمان صدور پروانه نمایش «شاباش» کلی از فیلم گرفتار سانسور شد و علاوه بر حذف کلی دیالوگ یک سکانس محوری رقص فیلم را هم درآوردند و همین باعث شد فیلم الکن شود.

کلاهداری درباره ربط مضمون فیلم «شاباش» به ماجرای هدفمندسازی یارانه ها و توزیع یارانه توسط دولت محمود احمدی‌نژاد گفت: ابدا این تفسیر و تعبیرها را قبول ندارم و شخصا حین ساخت به دنبال القای چنین مفهومی نبودم. «شاباش» به توزیع یارانه‌ها و محمود احمدی‌نژاد هیچ ربطی ندارد.

کلاهداری درباره سوددهی «شاباش» بیان داشت: فیلم با وجود اکران در یکی از بدترین فصول سال نزدیک به یک میلیارد فروش داشت ضمن اینکه با فروش رایت خانگی آن در مجموع فیلم به سوددهی رسید؛ البته سودی اندک که با توجه به شرایط پیش آمده برای فیلم از سانسور گرفته تا فصل اکران منطقی است.

این کارگردان پیرامون اینکه آیا ممکن است نماهای سانسورشده فیلم یا بخشهای دیدنی پشت صحنه در نسخه خانگی وجود داشته باشد اظهار داشت: به احتمال زیاد نسخه خانگی بدون پشت صحنه است چون اگر می خواستیم پشت صحنه را ارائه کنیم باز گرفتار سانسور و ممیزی می شدیم. ضمن اینکه امکان استفاده از نماهای حذف شده در نسخه خانگی هم نزدیک به صفر بود.

حامد کلاهداری که مدتی بعد از انتخابات88 فیلمی انتخاباتی به نام «پایان نامه» را ساخت که حواشی فراوانی را برایش رقم زد در پاسخ به این پرسش که آیا هیچ گاه پیشنهادی برای کار در شبکه خانگی نداشته است به «نمایش خانگی» بیان داشت: چندی قبل یک آدم ایدئولوگ پیشنهاد تولید یک سریال خانگی 60قسمتی را داد؛ سریالی که محتوایش برآمده از نوعی ایدئولوژی شخصی بود و تا مرحله بازنویسی فیلمنامه هم رفتم اما از جایی به بعد احساس کردم این مسیر به ترکستان میرود و این شد که قید کار را زدم.

کلاهداری با اعلام اینکه ترجیح داده کار ساخت یک اثر سینمایی به نام «بلیت تایلند» را تا یک ماه آینده آغاز کند خاطرنشان ساخت: آن سریال 60 قسمتی تولید نشد چون تهیه کننده ای آن را پیشنهاد داد که میخواست اعتقادات خودش را به کار حقنه کند؛ تهیه کننده ای که در زمره سیاستمداران سینماست!!! و همین شد که به سراغ یک کمدی به نام «بلیت تایلند» رفتم.

کلاهداری که  از دوران کودکی در سینما سابقه بازی در سینما را دارد و در «شاباش» هم ایفای نقش داشته است افزود: البته طرح یک سریال 20قستی کاملا اجتماعی-عاشقانه برای شبکه خانگی را دارم که اگر شرایطش فراهم شد بعد از تولید «بلیت تایلند» آن را میسازم. سریالی که ابدا رگه های سیاسی ندارد و صرفا سرگرم کننده است.

آیا پخش قسمت دوم سریال «شهرزاد2» در پردیس کورش قانونی است؟⇔توضیحات سخنگوی شورای نمایش و پیگیری از ارشاد در این باره

شهرزاد2

نمایش خانگی: قسمت دوم «شهرزاد2» قبل از عرضه در شبکه خانگی فرداشب در سالنی 335 نفره در پردیس کورش رونمایی خواهد شد و بلیت فروشی برای حضور در این نمایش هم آغاز شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» علاقمندان به حضور در این نمایش سریال باید نفری 12هزارتومان که بیشتر از دو برابر قیمت خرید دی.وی.دی است هزینه کنند.

اما آیا نمایش سریالی خانگی در سالن سینما قانونی است؟

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در این باره به «نمایش خانگی» گفت: برای اجرای هر برنامه به جز نمایش فیلم در سینماها باید از ارشاد مجوزهای لازمه صادر شود.

وی ادامه داد: نمایش سریال در سینماها هم چون جزو فوق برنامه سینماها محسوب میشود باید با کسب مجوز باید از ارشاد انجام شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش افزود: اگر مجوزهای لازم از اداره کل سینمای حرفه ای ارشاد صادر شده باشد نمایش سریال یا هر برنامه غیر از اکران در پردیسها و سینماها مانعی ندارد.

پیگیری «نمایش خانگی» از ارشاد و گفتگو با یکی از کارشناسان امور سینماهای ارشاد حکایت از آن داشت که تقاضای نمایش قسمت دوم «شهرزاد2» از سوی علی سرتیپی مدیر پردیس کورش به ارشاد ارائه شده و برای این نمایش مجوز صادر شده است.

به این ترتیب نمایش قسمت دوم «شهرزاد2» در پردیس کورش بلامانع است و امکان این نمایش با بلیت فروشی وجود دارد البته کارشناس امور سینماهای ارشاد تأکید کرد که این نمایش فیلم باید در سانسی خارج از برنامه روزانه نمایش فیلمها در آن پردیس خاص صورت گیرد.

به بیان بهتر امکان نمایش «شهرزاد2» در سالن و سانسی از پردیس کورش وجود دارد که پیشتر برای نمایش فیلمی از آثار روی پرده درنظر گرفته نشده باشد.

 

 

یک هفته بعد از خبر نمایش خانگی⇐ساره بیات با نگارش یادداشتی از تولید فصل دوم «عاشقانه» سخن گفت

عاشقانه

نمایش خانگی: یک هفته بعد از آن که خبر از احتمال تولید فصل دوم «عاشقانه» دادیم(اینجا را بخوانید) ساره بیات بازیگر کلیدی سریال عاشقانه با نگارش یادداشتی به بهانه پایان تولید این مجموعه از علاقه به تولید فصل دوم مجموعه سخن گفت.

متن یادداشت ساره بیات را بخوانید:

آنچه حائز اهمیت است رسالت من و عهدی است که با مخاطب بسته ام اساسا از ابتدای کارم ظاهر شدن در هر مدیومی برایم تفاوت نداشت، آنچه حائز اهمیت بود رسالت من و عهدی بود که میان من و مخاطب بسته شده بود. شانی که در ضمن احترام گذاشتن به مخاطب و شعورش، برای شخص خودم هم رزومه پرباری را رقم زند. هیچگاه کاری را بدون توجه به مخاطب انتخاب نکردم. همیشه به هنگام خواندن سناریو، چشمان و نظرات مخاطبانم را در نظر گرفتم. هیچگاه از غم نان، شعف شهرت، دیده شدن و کسب جاه و مقام به این حرفه ننگریستم. تمام تلاشم را بیش از حد توان مصروف تعهدم که کارم بود، کردم تا بیشتر به دل بنشیند، نقشهایی که می آفرینم.

دلیل حضورم در پروژه “عاشقانه” دور از این ذهنیت نبود. با اینکه کمی سخت قراردادم را امضا کردم، اما به نتیجه مطلوب اثر آگاه بودم. بعد از دعوت منوچهر هادی به این پروژه و گفتگوهایی که پیرامون این کار داشتیم، اعتقادم به “عاشقانه” بیشتر شد. مطمئن بودم که در کنار او اثری خلق میشود که مردم دوستش دارند. با اینکه سناریو کامل نبود، برای اولین بار با سناریوی نیمه کاره و اعتمادی که به کارگردان و گروهش داشتم، بازی در “عاشقانه” را آغاز کردم. در طول روند کار اصلا برایم هیچ چیز جز اتمامش به بهترین شکل اهمیت نداشت. کار با منوچهر هادی برایم بی اندازه لذت بخش بود و در کنار گروهش به آرامش می رسیدم. وقتی از کارگردان کار و تمام عواملش رضایت داری و خوشنودی، هیچ دلیلی برای شکوه از کار و بی انگیزگی وجود ندارد و فقط به عشق گروهت و مردم، با شور و شعف به کارت می پردازی.

امروز خیلی خوشحالم که در کاری حضور داشتم که مردم بی اندازه دوستش دارند. اگر خیلی با شما صادق باشم، حتی دوست دارم که “عاشقانه 2” را با همین گروه نازنین بسازیم؛ چرا که آقای هادی ضمن اینکه کارگردانی را به درستی می شناسد، به تمام مسائل کار نیز اشراف دارد و مدیریت همه چیز را بلد است.

گاهی خستگی را در چشمانش می دیدم، گاهی درد بدنش را از خستگی پنهان می کرد، اما هیچ روزی لبخند از لبش نیفتاد. هیچوقت در طول کار خستگی و ناراحتیش را انتقال نداد و فقط و فقط با انگیزه برای مردم تلاش میکرد و این انگیزه و نشاط را به بازیگرش انتقال میداد. از تک تک بازیگران و عوامل کار که یکدست بودیم، پر از عشق و همانند یک خانواده، عاشقانه زندگی کردیم، ممنونم و چقدر دلتنگم. امیدوارم مردم نازنین و دوست داشتنی کشورم از دیدن این مجموعه مثل ما که در کنار هم لذت بردیم، نهایت لذت را ببريد…

جدایی تیم تولید «35» از جیرانی!!!⇔چرا جیرانی تنها ماند؟

فریدون جیرانی

نمایش خانگی: برنامه تصویری «35» فریدون جیرانی که بیشتر متکی بر گفتگوهای جیرانی با سینماگران سرشناس بود در حالی وارد فصل دوم خود میشود که بنا به ادعای «هفت صبح» تیم تولید قبلی این برنامه که با محوریت حمید پنداشته و احسان ظلی‌پور پیش میرفت دچار تغییر اساسی شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» برنامه «35» که از جمله برنامه های ارائه شده در قالب ویدیوی درخواستی است از شنبه دهم تیرماه فصل دوم خود را در حالی آغاز میکند که این برنامه با یک تیم تازه اجرایی تولید شده است.

فریدون جیرانی همچنان به عنوان مجری و کارشناس در فصل تازه این برنامه حاضر است با این حال تیم ثابتی که او از زمان تولید برنامه «سی سال سی مجموعه» در کنارش بود با محوریت پنداشته-ظلی پور دیگر در این برنامه کنارش نیستند.

جیرانی که فصل اول «هفت» را هم با همین تیم روی آنتن فرستاده بود بعدتر مجله ای به نام «35» را باز هم با همین تیم برای شبکه خانگی تولید کرد؛ مجله ای که علیرغم کیفیت معقول، تولیدش بعد از اولین قسمت متوقف شد.

بعد از آن و همکاری در راه اندازی و اجرای مجله اینترنتی «35» جیرانی از این تیم در راه اندازی روزنامه «سینما» که علیرغم کیفیت بالا، عمرش به بیش از شش ماه نرسید و همچنین ساخت فیلم «خفگی» که از جمله آثار متفاوت این سالهاست، سود برد.

ادعای مدیر کل دفتر نمایش خانگی⇐تمامی حقوق «کلاه قرمزی» به تهیه‌کننده واگذار شده است!

کلاه قرمزی96

نمایش خانگی: مدیر کل دفتر نمایش خانگی اعلام کرد تمامی حقوق عروسک های «کلاه قرمزی» به تهیه کننده واگذار شده است!!!

به گزارش سایت خبری-تحلیلی نمایش خانگی بعد از ادعای تهیه کننده مجموعه در عرضه “کلاه قرمزی96” به شبکه خانگی و اظهارنظر مدیر گروه کودک و قائم مقام شبکه دو سیما پیرامون مالکیت سازمان بر این مجموعه، حالا مدیر کل دفتر نمایش خانگی سازمان سینمایی به مهر بیان کرد: تمامی حقوق عروسک های «کلاه قرمزی» مردادماه سال ۸۸ طی قراردادی از سوی شبکه دو سیما به تهیه‌کننده این مجموعه واگذار شده است بنابراین صدور هر گونه مجوز از منظر حقوقی صرفا با توجه به قراردادهای ارائه شده و مستندات موجود خواهد بود.

حسین پارسایی ضمن ابراز تاسف از اختلافات پیش آمده و تاکید بر رعایت حقوق مادی و معنوی مالک اثر با ابراز امیدواری از اینکه «کلاه قرمزی» با هر مدیومی بتواند همچنان مهمان خانواده‌های ایرانی باشد، افزود: با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این مجموعه شده است و همچنین مخاطبان زیادی که همواره در انتظار دیدن آن هستند، همچنان امیدواریم با رفع اختلافات پیش آمده به زودی کودکان سرزمین‌مان به تماشای این مجموعه موفق بنشینند.

قائم‌مقام شبکه دو عرضه «کلاه قرمزی96» در شبکه خانگی را تکذیب کرد

کلاه قرمزی

نمایش خانگی: متعاقب انتشار گزارشی با محوریت بدهی تهیه کننده «کلاه قرمزی۹۶» به عوامل و بروز اعتراضات از سوی برخی عوامل خبری منتشر شد مبنی بر عرضه این سریال از طریق شبکه خانگی.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» انتشار آن خبر مواجه شد با طرح پرسشهایی مبنی بر اینکه آیا عرضه خانگی سریال با هماهنگی میان تهیه کننده و مالک اصلی «کلاه قرمزی» یعنی رسانه ملی بوده است؟

ساعاتی بعد از طرح آن پرسش از یک طرف سایت «نمایش خانگی» خبر داد که هیچ مجوزی برای پخش خانگی «کلاه قرمزی۹۶» صادر نشده است(اینجا را بخوانید) و از طرف دیگر مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ سیما در گفتگو با «جوان» با رد خبر عرضه سریال در شبکه خانگی، مالکیت آن را برای تلویزیون دانست.(اینجا را بخوانید)

حالا حمیدرضا دیبایی قائم مقام شبکه دوم سیما نیز با تأیید مالکیت صداوسیما بر «کلاه قرمزی» به «سینماروزان» گفت: رایت «کلاه قرمزی» برای تلویزیون است و طبیعی است که اگر سریال بخواهد به شبکه خانگی عرضه شود باید تعاملات لازم با سازمان صورت گرفته باشد اما هیچ تعاملی در این زمینه صورت نگرفته است. اینکه چگونه بدون هماهنگی با سازمان بنا شده سریال به شبکه خانگی بیاید مشخص نیست.

 

قسمت سیزدهم «عاشقانه» آمد+عکس و تیزر

عاشقانه

نمایش خانگی: سیزدهمین قسمت سریال «عاشقانه»منوچهر هادی از طریق موسسه هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» سریال «عاشقانه» که از قسمت اول زمینه اش را بر به تصویر کشیدن فراز و فرودهای زندگی زوجهایی در طبقات سنی مختلف گذاشته بود در قسمتهای اخیر مایه های جنایی هم پیدا کرده است.

قتل کاراکتر «گیسو» با بازی مهناز افشار توسط ساره بیات موجب آن شده است که پیش بینی های مختلفی درباره امتداد داستان شکل گیرد که بخشی از نتایج این پیش بینی ها در قسمت سیزدهم ارائه شده است.

قسمت سیزدهم «عاشقانه» با تصویر روی جلدی که حسین یاری، ساره بیات و محمدرضا گلزار را نشان میدهد به شبکه خانگی آمده است.

همچنان نام هومن کبیری و مهدی گلستانه است که به عنوان تهیه کننده روی جلد هست.

برای دیدن تیزر این قسمت اینجا را ببینید.

عاشقانه(13)
عاشقانه(13)

افشای جعبه سیاه مستندی که یک بازداشتی88 در شبکه خانگی توزیع کرد+عکس

مستند-قاب‌ها-کیوان-مهرگان

نمایش خانگی: کمتر پیش می آید که مستند آن هم از نوع سیاسی در شبکه خانگی توزیع شود اما کیوان مهرگان خبرنگاری که در جریان حوادث بعد از انتخابات88 مدتی بازداشت شده بود اخیرا مستندی به نام «قابها» را به شبکه خانگی عرضه کرده که علیرغم تیراژ محدود اقبال مثبتی نسبت به آن وجود داشته است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی»  راوی مستند«قاب ها» صادق زیباکلام است و فیلم شامل یک مونولوگ ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع تاریخ معاصر ایران است.

در این مستند به دفاع مقدس، نهضت ملی، مشروطه، چند واقعه ورزشی و سیاسی معاصر،  شخصیت های ورزشی و سیاسی معاصر که در جامعه تاثیرگذار بودند، اشاره شده است. از جمله شخصیت هایی که به آن اشاره شده است می توان به زنده یاد جهان پهلوان تختی و جایگاه او در جامعه و تاثیرگذاری این شخصیت چه در ورزش و چه در سیاست اشاره کرد.

کیوان مهرگان که تهیه کنندگی و کارگردانی «قابها» را برعهده داشته در گفتگویی با «اعتماد» به چگونگی تولید این مستند اشاره کرده است.

اينكه چه چيزي سبب موفقيت اين مستند در فروش شده شايد به سوژه آن مربوط است، موضوعي كه سال‌ها پيش ذهن مهرگان را به خود مشغول كرده بود: «من بچه اسلام‌آباد غربم. جايي كه با تهران ششصد كيلومتر فاصله دارد. بعد از جنگ و با اعمال نظام سهميه‌بندي كنكور، اسلام‌آباد غرب منطقه سه به حساب آمد. اين سهميه‌بندي امكاني را فراهم كرده بود تا جوان‌ها بتوانند با استفاده از آن در دانشگاه‌هاي معتبر كشور پذيرفته شوند. در تعطيلات ميان‌ترم كه اين دانشجوها به شهرشان بازمي‌گشتند، حرف‌هاي زيادي از جهان ناشناخته دانشگاه و شهر تهران داشتند. دوستان هم دور آنها حلقه مي‌زدند و اين خاطرات را مي‌شنيدند.»
از ميان همين خاطرات كيوان مهرگان با اتاق دكتر زيباكلام در دانشگاه تهران مواجه شد. البته آن زمان تنها دو قاب عكس روي ديوار اتاق استاد دانشگاه تهران جا خوش كرده بود، يكي تصوير نلسون ماندلا و ديگري گربه‌اي كه دختر زيباكلام آن را نقاشي كرده بود. اين خاطره با مهرگان ماند تا اينكه دست تقدير او را به دنياي روزنامه‌نگاري كشاند: «به واسطه حرفه‌ام، زياد به آقاي زيباكلام مراجعه مي‌كردم اما عموم قرارهاي ما يا تلفني بود يا در منزل ايشان گذاشته مي‌شد. ماجرا به همين روال ادامه پيدا كرد تا سال ٩٠ كه تقريبا امكان فعاليت مطبوعاتي نداشتم، ولي دلم براي كساني كه به واسطه كارم با آنها در ارتباط بودم، تنگ شده بود. يك‌روز تصميم گرفتم دكتر زيباكلام را ببينم. تماس گرفتم و گفت بيا دانشگاه تهران. وارد اتاق كه شدم، نخستين چيزي كه يادم افتاد خاطره‌اي بود كه از اتاق او شنيده بودم، همان دو قاب ماندلا و نقاشي يك گربه.»
اين‌بار اما ديوار اتاق دكتر زيباكلام در دانشكده حقوق، محدود به دو قاب نبود. مهرگان با انبوه قاب‌هايي مواجه شده كه اتفاقا تناقض فراواني با هم دارند: «مثلا هم عكس قوام روي ديوار بود و هم ماشين له شده مصدق! پرسيدم اين قاب‌ها چه ربطي به هم دارند؟ آقاي زيباكلام گفت داستان‌شان مفصل است و اگر بخواهي برايت تعريف مي‌كنم. همان موقع به ذهنم زد و گفتم حاضريد اين توضيحات را جلوي دوربين بدهيد؟ چند ثانيه مكث كرد و گفت: بله.»
پاسخ مثبت زيباكلام به روايت اين داستان‌ها در ادامه موجب شد تا همكاري تمام و كمالي براي ساخت اين مستند داشته باشد. مثلا مهرگان رد كردن دوربين‌ها را به استاد سپرده و براي اين كار خودش را درگير مجوزهاي مرسوم و معمول نكرده است. او معتقد است، همكاري زيباكلام ناشي از شناختي است كه از رسانه دارد: «آقاي زيباكلام هيچ مشكلي با رسانه ندارد. قدرت رسانه را بسيار مي‌فهمد و اهميت رسانه را درك مي‌كند و او از كوچك‌ترين فرصتي براي بيان ديدگاه‌هايش استفاده مي‌كند. به همين خاطر شهرت او فراتر از تهران و محيط دانشگاهي است و همين حالا خيلي‌ها از شهرستان درخواست كرده‌اند كه شرايط حضور مستند «قاب‌ها» را در شهرشان فراهم كنيم. آقاي زيباكلام به مدد شبكه‌هاي اجتماعي به قهرمان تلگرام تبديل شدند. هيچ‌كدام از شخصيت‌هاي دانشگاهي ما، حتي يوسف اباذري كه آن حرف‌ها را درباره مرتضي پاشايي زد و جنجال به پا كرد، به اندازه آقاي زيباكلام مشهور نيست و مورد اقبال جامعه قرار ندارد.»
در ادامه مهرگان بعد از مونتاژ «قاب‌ها» به فكر نمايش فيلمش مي‌افتد: «سال ٩١ من جرات نمي‌كردم بگويم چنين فيلمي ساخته‌ام. يك تعداد نمايش محدود خانگي براي دوستانم گذاشتم و از طريق يكي از دوستان فيلم را به جشنواره سينماي نسل شرقي كانادا فرستادم. برخلاف انتظارم فيلم در آن جشنواره نامزد بهترين مستند شد. سال ٩٣ حسين گوهري پيشنهاد داد كه فيلم را در جشنواره سينماحقيقت اكران كنم. اما من آن زمان همچنان متقاعد نشده بودم فضا براي اكران چنين فيلمي مساعد باشد. سال ٩٤ كه بعد از هشت، نه ماه با آزادي مشروط از زندان بيرون آمدم، عطش بسياري داشتم كه شرايط زندان را پشت سر بگذارم و به فضاي حرفه‌اي و فعاليت‌هاي كاري‌ام بازگردم. تصميم گرفتيم فيلم را براي حضور در جشنواره سينماحقيقت آماده كنيم. ايده‌اي داشتم كه بتوانم فيلم را بعد از گذشت پنج سال، نمايش دهم. آن ايده اين بود كه بعد از پنج سال با خريد قابي به ديدن دكتر زيباكلام مي‌روم و در ادامه هم اين ايده با موافقت دوستان مواجه شد و من بدون سوداي نامزدي و جايزه، فيلم را در جشنواره سينماحقيقت نمايش دادم.»
«قاب‌ها» قرار بود در گروه هنر و تجربه هم روي پرده برود، اما به دليل زمان كوتاه آن، بايد با فيلم ديگري در يك سئانس قرار مي‌گرفت. مهرگان اما راضي به انجام اين كار نشد چرا كه مي‌خواست فيلم به تنهايي روي مخاطب تاثير بگذارد، از همين رو تصميم گرفت اين مستند را در شبكه نمايش خانگي عرضه كند: «طبق قانون بايد موسسه‌اي درخواست عرضه فيلم را بدهد. با دفتر نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد تماس گرفتم و گفتند اگر تيراژت پايين باشد به خودت مجوز مي‌دهند. همين اتفاق افتاد و به ما مجوز دادند. خوشبختانه حتي يك فريم هم از فيلم در نيامد و همكاري باورنكردني و برخورد خوب و همدلانه‌اي با من داشتند
«قاب‌ها» با محوريت روايت صادق زيباكلام از تاريخ معاصر ساخته شده است. در اين مستند مهرگان فرض را بر اين گذاشته كه مخاطب براي نخستين‌بار با نام صادق زيباكلام برخورد مي‌كند: «يك چيزي را فراموش نكنيد، آقاي زيباكلام از سال ٩٢ به اين طرف به ستاره فضاي مجازي تبديل شد. تا قبل از آن و به خصوص سال ٩٠، او چهره‌اي بود كه ميان جماعت روزنامه‌خوان‌ شناخته شده بود. اگر خاطرتان باشد بعد از آن صحبتي كه درباره رضاشاه در شبكه چهار كرد، مورد توجه شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفت. كليت ديوار اتاق او در دانشگاه عكس ذهني آقاي زيباكلام درباره تاريخ معاصر است. خب، آقاي زيباكلام هم شخصيت پر شر و شوري دارد و بسيار بازيگوش است. به نظرم نياز بود چنين كاراكتري به مخاطب معرفي شود.»
مهرگان تلاش كرده از خلال روايت تاريخ معاصر، گريزي هم به وقايع ٨٨ بزند، اتفاقي كه چندان در حوزه مستندسازي و سينما مرسوم نيست: «در مجامع رسمي هنري حرفي به غير از فيلم‌هايي چون «قلاده‌هاي طلا» و «ماه‌گرفتگي» كه روايتي يك‌طرفه از ماجراهاي ٨٨ دارند، موضع‌گيري ديگري نديده‌ايم و به اين شكل اجازه ندادند آدم‌هاي ديگر، روايت خودشان را از اين مساله داشته باشند. در سكانسي از «قاب‌ها» تصاويري از دادگاه‌هاي ٨٨ براي نخستين‌بار در يك فيلم مستند به نمايش درمي‌آيد و آقاي دكتر زيباكلام به عنوان چهره‌اي شناخته شده ميان اصلاح‌طلبان، ديدگاه خودش را درباره آنچه منتهي به دادگاه‌هاي سال ٨٨ و بعد از آن شده به صورت موجز بيان مي‌كند. من فكر مي‌كنم جناح مقابل تلاش كرد با راه انداختن ٨٨، جناح اصلاح‌طلب را به كلي از عرصه سياسي حذف و منزوي كند. در ادامه اما فعل و انفعالاتي اتفاق افتاد كه اين پروژه را با شكست صددرصد مواجه كرد. همانطور كه امروز مي‌بينيد بعد از گذشت هفت سال از آن واقعه جناح اصلاح‌طلب زندان‌هاي‌شان را رفتند، توقيف‌ها و محروميت‌ها و ردصلاحيت‌هاي‌شان را كشيده‌اند و هم در رياست‌جمهوري و هم در مجلس و شوراي شهر اكثريت آرا را در اختيار دارند.»
كيوان مهرگان كه اين روزها در تدارك ساخت مستند تازه‌اش با نام «٣٣٥٠ روز» است قرار است اين‌بار به واسطه يك عكس تصوير عجيب و غريب آدم‌هاي مختلفي را روايت كند: «از مرگ و مهاجرت گرفته تا عشق و ازدواج و انزوا و قدرت در اين عكس اتفاق افتاده است. هشتاد درصد تصاوير اين مستند فيلمبرداري شده و بيست درصد آن باقي مانده است. فكر مي‌كنم نسخه اوليه اين فيلم تا شهريورماه آماده شود.»
او توصيه‌اي هم به مستندسازاني دارد كه تا امروز خطر عرضه آثارشان را در شبكه نمايش خانگي به جان نخريده‌اند: «مي‌خواهم به همكارانم در سينماي مستند بگويم كه قطعا با يك برنامه‌ريزي درست مي‌شود مستند كوتاه را هم به شبكه نمايش خانگي برد. همچنين از كساني كه در حوزه پخش فعاليت مي‌كنند استدعا دارم، در اين بخش جايي هم براي توزيع مويرگي مستند در نظر بگيرند. فيلم مستند پايه فيلم داستاني و تقويت‌كننده ذائقه مخاطب است. ذائقه مخاطب با ديدن فيلم مستند به خصوص فيلم‌هاي مستند سياسي، كه در سينماي ايران انگشت‌شمار است، تقويت مي‌شود.»

مستند-قاب‌ها
مستند-قاب‌ها

 

یک مدیر تلویزیون پخش «کلاه قرمزی96» در شبکه خانگی را رد کرد و تأکید نمود⇐رایت «کلاه قرمزی» برای صداوسیما است

کلاه قرمزی

نمایش خانگی: حواشی خبر انتشار “کلاه قرمزی96” در شبکه خانگی که مدتی کوتاه بعد از اعتراض برخی عوامل نسبت به عدم پرداخت دستمزدشان در این سریال مطرح شد، ادامه دارد.

پیشتر سایت نمایش خانگی از عدم صدور مجوز خانگی برای این مجموعه خبر داد(اینجا را بخوانید) و حالا یک مدیر تلویزیون با تاکید بر مالکیت سیما بر این مجموعه، پخش آن در شبکه خانگی را رد کرد.

آذرميدخت آذرهوش، مديرگروه کودک و نوجوان شبکه2 سيما در گفت‌و‌گو با «جوان» با تأکيد بر اينکه رايت برنامه تلويزيوني کلاه قرمزي براي صداوسيما است، احتمال توافق ميان شبکه2 سيما و پخش‌کننده شبکه نمايش خانگي را براي پخش اين مجموعه رد کرد.

آذرهوش البته اظهارنظر بيشتر درباره جزئيات پخش کلاه قرمزي در شبکه نمايش خانگي و توافق احتمالي در سطحي بالاتر از شبکه2 سيما را منوط به کسب اطلاعات بيشتر کرد.

اکبر عبدی درگیر ماجرای سرقت یک قالیچه+عکس

جاده آسمان

نمایش خانگی: فیلم تلویزیونی «جاده آسمان»کامبیز کاشفی، ده سال بعد از تولید از طریق موسسه هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این فیلم تلویزیونی داستان جوانی را روایت میکند که هرچند علاقه به قهرمانی در مسابقات رالی دارد اما به ناگاه درگیر سرقت یک قالیچه می شود؛ آن هم سرقت قالیچه ای که بناست به آستان قدس اهدا شود.

بابک حمیدیان ، اکبر عبدی، گلاره عباسی، کاظم بلوچی، زویا امامی، فاطمه طاهری و کاظم هژیرآزاد بازیگران «جاده آسمان» هستند ضمن اینکه کامبیز کاشفی کارگردان فیلم هم در اثرش ایفای نقش داشته است.

تهیه کنندگی «جاده آسمان» را مهدی گلی زاده برعهده داشته است که تولید تله فیلمهایی مانند «دایره تلخ» را در کارنامه دارد.

جاده آسمان
جاده آسمان