خانه بلاگ صفحه 187

مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار دربرابر دلال قلب!+عکس

یک روز بخصوص

نمایش خانگی: فیلم «یک روز بخصوص»همایون اسعدیان از طریق موسسه هنرهای تصویری سوره به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این فیلم که از حضور مصطفی زمانی در نقش اصلی سود میبرد داستانی مرتبط با دلالی اعضای بدن انسان را به تصویر میکشد.

پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، محسن کیایی، شیرین یزدان بخش، افسانه کمالی و مجتبی پیرزاده دیگران بازیگران «یک روز بخصوص» هستند.

فرهاد اصلانی در این فیلم در قامت بوفه دار بیمارستانی ظاهر شده است که درگیر دلالی اعضای بدن انسان شده و مصطفی زمانی هم خبرنگاریست که برای پیوند قلب خواهر بیمارش به این بوفه دار متوسل میشود.

«یک روز بخصوص» از جمله آثار سینمایی اکران نوروزی بود که نتوانست فروش خوبی داشته باشد و عنوان کم فروشترین فیلم نوروز را به خود اختصاص داد.

یک روز بخصوص
یک روز بخصوص

علی نصیریان اظهار داشت⇐قصه فصل دوم «شهرزاد» مشکل دارد/کنشگر فصل اول حذف شده و جایگزینی برایش جور نشده/شخصیت عمه نتوانسته جای خالی «بزرگ آقا» را پر کند

بزرگ آقا-شهرزاد

نمایش خانگی: در روزهایی که انتقادات نسبت به فصل دوم «شهرزاد» فزونی گرفته است علی نصیریان بازیگر نقش «بزرگ آقا» در فصل اول هم با تأکید بر اینکه فصل دوم را دنبال کرده از مشکل دار بودن ساختار داستانی آن سخن گفته است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» علی نصیریان با اشاره به پیگیری فصل دوم به «میزان» گفت: فصل دوم این سریال را به صورت کامل دنبال می‌کنم. در هر صورت من در فصل اول این مجموعه بوده‌ام و دوست دارم بدانم ادامه داستان به کجا خواهد کشید. به نظرم این سریال در فصل دوم بد نیست و داستان کار خودش را انجام می‌دهد اما آن کنشگر اصلی که در فصل یک وجود داشت در این فصل غایب بوده و جای خالی آن احساس می‌شود.

این بازیگر ادامه داد: کنشگر اصلی قسمت اول که در داخل خانواده و بیرون جامعه تاثیرگذار بود و به نوعی همه را تفتیش کرده و دستور می‌داد در فصل دوم نیست. این شخصیت بر پا کننده بسیاری از آتش‌های داستان در فصل یک بود و حالا که حضور ندارد خلاء وجودی‌اش مشخص شده و از لحاظ کنشی تعادل داستان به هم خورده است.

وی با اشاره به حضور بازیگران جدید در فصل دوم «شهرزاد» تصریح کرد: بازیگران دیگری به جای شخصیت اصلی فصل اول به کار اضافه شده‌اند اما هنوز جایگزینی برای این چنین شخصیتی وجود ندارد. شخصیت عمه که در فصل دو اضافه شده تلاش هایی را انجام می‌دهد اما نتوانسته آن قاطعیت و کنشگری برادرش را داشته باشد.

بازیگر سریال «میوه ممنوعه» با اشاره به ناپختگی شخصیت داستانی قباد اضافه کرد: شخصیت قباد نیز در فصل دوم گرفتاری ها و قصه هایی دارد و از نظرم قصه کلی کمی مشکل دارد. البته تا جایی که می شد کارشان را انجام داده‌اند و خدا را شکر مخاطب هم سریال را دوست دارد.

نصیریان با اشاره تجربه شیرین حضور در فصل یک «شهرزاد» خاطرنشان کرد: برای بازی در نقش «بزرگ آقا» خیلی دلتنگ هستم و اینکه برای من کار و تجربه بسیار خوبی بود. تا جایی که می دانم مقدمات فصل سوم شروع شده اما هنوز هیچ تماسی با من گرفته نشده است.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری⇐برگزاری جشنواره یاس را به ‌ صنف نمایش خانگی واگذار می‌کنیم اما حمایت قطع نمیشود/اگر از مؤسسه‌ رسانه های تصویری انتظار یک شرکت سودده را داشته باشیم خیلی خطرناک است/در سال جاری، در موسسه تولید مستقل نخواهیم داشت

مهدی یزدانی

نمایش خانگی: با تغییر ریاست سازمان سینمایی از حجت الله ایوبی به محمدمهدی حیدریان، برخی از مدیران زیرمجموعه سازمان سینمایی نیز تغییر کردند، اما این تغییرات قبل از روی کار آمدن عباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم صورت گرفت.

به گزارش سایت حبری-تحلیلی «نمایش خانگی» و به نقل از «مهر» در این میان مهدی یزدانی با حکمی از سوی محمدمهدی حیدریان به عنوان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری انتخاب و به جای مصطفی ابطحی نشست.

این مدیر سینمایی که اواخر خرداد ماه سال جاری حکم مدیریت خود را دریافت کرد در گفتگویی از برنامه ها و تغییر سیاست های موسسه رسانه های تصویری خبر می دهد، تغییراتی که بیشتر شامل گسترش VOD، شناسایی و جذب بازارهای جدید برای شبکه نمایش خانگی، توقف برگزاری جشنواره فیلم «یاس» و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی است.

* با توجه به اینکه شما به تازگی تصدی امور در موسسه رسانه های تصویری را برعهده گرفته اید وضعیت کنونی این موسسه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

– با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی در حوزه‌ نمایش خانگی، مؤسسه باید برای بر عهده گرفتن مسئولیت ­های جدید انعطاف‌پذیر باشد، یعنی قبل از ورود تکنولوژی­ های نو پیش ­بینی ­های لازم را کرده باشد تا غافلگیر نشود. ما همواره باید شرایط آینده را رصد کنیم و بتوانیم در شرایط جدید حداکثر بهره‌مندی را در حوزه‌ نمایش خانگی داشته باشیم. در عین حال باید اموری را که بخش خصوصی ثابت کرده بهتر و فعال‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌تواند انجام دهد به خود آن‌ها بسپاریم.

* در حال حاضر بخش خصوصی هم از لحاظ ارتباطات بین‌المللی و هم از لحاظ تولید در شرایط مناسبی قرار دارد. جایگاه امروز موسسه‌ رسانه‌های تصویری به عنوان بخشی وابسته به دولت، در کنار فعالیت های بخش خصوصی در شبکه‌ نمایش خانگی چگونه است و آیا قرارست همچنان سیاستگذار باقی بماند یا بازوی دولت در تنظیم بازار نمایش خانگی خواهد بود؟

با شرایط امروز تکنولوژی، هم دسترسی به منابع تصاویری آسان است و هم امکان تولید به ‌راحتی در اختیار اکثریت مردم قرار دارد. در حال حاضر ما نیازمند تولیدات هدفمند و هم ‌سو با ارزش‌های فرهنگی هنری جامعه هستیم. مؤسسه‌ رسانه‌های تصویری باید الگوسازی کرده و تولید محتوا را جدی بگیرد. ما تصمیم داریم تولیداتی‌ که امروز در حال انجام است، اعم از فیلم داستانی، کوتاه، مستند، انیمیشن و تولیدات قبلی‌ را که به شکل گسترده دیده نشده جمع‌آوری و آنها را به شکل مناسب عرضه کنیم و در این زمینه با دست‌اندرکاران تهیه و تولید و توزیع در حال رایزنی هستیم.

از آنجا که اعتقاد به تصدی گری در امور نمایش خانگی نداریم، هر جا امکان فعالیت مؤثر بخش خصوصی وجود دارد ورود نخواهیم کرد اما جهت حمایت از سینمای ملی، صنعت ویدیو، بهره‌مندی حداکثری شهروندان از محتوای دیداری و شنیداری مطلوب و درنهایت کمک به گردش اقتصادی مطلوب این صنعت، هر جا لازم باشد وظایف قانونی خود را انجام خواهیم داد.

* امروز در جهان شبکه‌های قدرتمندی در موضوع VOD فعال هستند که با سرمایه‌گذاری‌های سنگین هم وارد تولید سریال می‌شوند و هم در زمینه‌ پخش و توزیع آن فعالیت می‌کنند. از حدود ۲ سال قبل در ایران نیز بحث VOD به صورت جدی در حال پیگیری است و حتی یکی از ماموریت‌های اصلی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری به سامان رساندن این بحث است. با توجه به این ‌که بسیاری از شبکه‌های خصوصی می‌خواهند خود را به سطح جهانی برسانند، مشخصا برنامه محوری مؤسسه در حوزه VOD  چیست؟

ما در جهت تقویت صنفی موسساتی تلاش می‌کنیم که به شکل قانونی در حال فعالیت در صنعت نمایش خانگی هستند که این شامل VOD و دیگر موسسات ویدیویی می شود. ما سعی داریم با هم‌افزایی و یک بنیه قوی حقوقی، اقتصادی، فنی و محتوایی وارد بازارهای جهانی شویم. با امکاناتی که در حال حاضر در اختیار برند رسانه‌ای است، قطعا در منطقه، رقیب جدی نداریم و با استفاده از تجربه‌های قبلی می‌توانیم در بازارهای جهانی عرض اندام کنیم و از بازار نمایش خانگی دنیا سهم بیشتری به دست آوریم. در واقع هدف ما چیزی فراتر از تولیدات نمایش خانگی و ایجاد یک کمپانی است و این می‌تواند به مثابه‌ کنسرسیومی عمل کند که تولیدکنندگان محتوا و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، کالای فرهنگی ما را در بخش بین‌المللی عرضه کنند. دلیلی وجود ندارد که تولیدات ما در سطح جهانی مورد استقبال واقع نشود. البته بازار داخلی و اطمینان از امکان دسترسی اکثر مخاطبان به برنامه‌های تولیدی در اولویت قرار دارد.

* یکی از مهمترین معضلات امروز شبکه نمایش خانگی مساله قاچاق است. به عنوان دبیر ستاد مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی-هنری برای این حوزه چه برنامه‌ای دارید، بخصوص اینکه در حال حاضر دیگر مفهوم قاچاق مانند گذشته نیست و ضرفا شکل فیزیکی ندارد.

با پیشرفت تکنولوژی امکان تکثیر و توزیع غیرمجاز طبیعتا ناممکن نخواهد بود، اما می‌توان گفت که علی‌رغم پیچیدگی‌های فنی جدید، این معضل نسبت به گذشته قابل‌ کنترل‌تر است. من شخصا معتقدم که ما باید هزینه‌ عرضه‌ غیرمجاز را بالا ببریم. اگر بتوانیم کالای باکیفیت را ارزان در اختیار مخاطبان قرار دهیم، قاعدتا انگیزه‌ قاچاق کاهش می‌یابد و به ‌صرفه نخواهد بود.

ضمن این‌ که توصیه‌ اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندان محبوب به مردم، در مورد استفاده نکردن از محصولات غیرقانونی و البته فعالیت‌ جدی و پیگیر ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه‌ غیرمجاز که با قوت به کار خود ادامه می‌دهد، مکمل یکدیگر خواهند بود.

به هرحال با توجه به مواردی که اخیرا ریاست محترم سازمان سینمایی در حکم ستاد صیانت به بنده ابلاغ کرده‌اند بزودی جلسات کارگروه ستاد را برگزار خواهیم کرد و راهکاری مختلف عملیاتی را برای این موضوع و مبارزه واقعی با قاچاق محصولات فرهنگی-هنری را که ضربه مادی و معنوی فراوانی به صاحبان آثار می‌زند آغاز خواهیم کرد.

ما در ستاد صیانت با پدیده‌ای مواجه هستیم که حقوق مادی و معنوی بسیاری از هنرمندان با آن گره خورده است و قطعا به دنبال راهکاری عملی برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق خواهیم بود.

*موسسه رسانه‌های تصویری در سال‌های اخیر جشنواره‌ای به نام «یاس» را با هدف استانداردسازی تولیدات نمایش خانگی برگزار کرده ‌است، هرچند چهار دوره از برگزاری این جشنواره می می گذرد اما شنیده ها حاکی از این است که جشنواره دیگر به صورت دولتی برگزار نمی شود و از این به بعد جشنواره دیگری به صورت خصوصی برگزار می شود.

به نظرم برگزاری هدفمند جشنواره و تأثیرات فرهنگی، هنری و اقتصادی آن در یک موضوع تخصصی بسیار مطلوب است. بعد از بررسی عملکرد و تأثیرگذاری جشنواره «یاس» در دوره‌های گذشته، تشخیص داده شد براساس سیاست‌های کلی سازمان سینمایی برگزاری آن را به ‌ صنوف فعال نمایش خانگی واگذار کنیم البته به عنوان نهاد متولی نمایش خانگی، نقش حمایتی خودمان را از جشنواره یاس قطع نخواهیم کرد اما فعلا تصمیم بر این است که مستقیما دخالتی در برگزاری این جشنواره نداشته باشیم.

* در حکم شما به موضوع ارتقای سطح کیفی تولیدات نمایش خانگی اشاره شده است. در سال‌های اخیر بحث مِیجر و عرضه انیمیشن همواره محل اختلاف در نمایش خانگی بوده است، نگاه شما به حوزه‌ انیمیشن چیست؟

حوزه‌ انیمیشن هم مخاطب زیادی دارد و هم تولیدات داخلی این حوزه سطح کیفی مطلوبی دارند. دلیل اقبال کم مخاطبان به این حوزه این است که متاسفانه از یک سو مصرف‌کنندگان از تولیدات خوب ما در این حوزه مطلع نمی شوند، از طرف دیگر برخی از تولیدکنندگان دلیل این مساله را نبود استقبال مخاطب می دانند و بعضا به جهت بازگشت کم سرمایه، سرخورده می شوند، بنابراین کمترین وظیفه ما، اطلاع رسانی مناسب در این زمینه است.

آگاهی دادن به شرکت های پخش، حمایت از پروژه های ناتمام و کمک به توزیع کننده ها و عرضه کننده ها برای یافتن بازار مناسب، از جمله این اقدامات است. در واقع تولیدات انیمیشن اگر بازار مناسبی پیدا کنند، این امکان را خواهند داشت تا هم‌پای سایر محصولات، عرضه و از بازدهی اقتصادی مناسبی بهره‌مند شوند. البته این را هم بگویم که ورود مستقیم به حوزه‌ تولید، توزیع و تکثیر جزو مأموریت‌های مؤسسه نیست و ما هر جا که لازم باشد، بر مبنای نزدیکی محتوای تولید شده با سیاست‌های فرهنگی کشور، حمایت بیشتری خواهیم کرد.

*اولویت های موسسه رسانه های تصویری برچه اساس طبقه بندی شده است؟

کسب سهم بیشتر از بازار محصولات تصویری جهان، ایفای نقش مؤثر در جهت نهضت تولید محتوا، شناسایی و در دسترس قرار دادن بازارهای جدید از جمله اولویت های این موسسه و اطلاع تمامی مخاطبان با انواع سلیقه ها از تولیدات محصولات سمعی و بصری است، چون در حال حاضر برنامه‌های ویدیویی متناسب با انتظار سلایق مختلف وجود دارد. مخاطب برای دیدن و اطلاع از فیلم های سینمایی، کودک، تجاری، هنر و تجربه، خارجی اکران ‌شده باید علاوه بر اکران فرصت بیشتری برای انتخاب و بازبینی داشته باشد. در کنار این‌ها، فیلم‌های مستند، کوتاه و انیمیشن زیادی نیز وجود دارد. امروز در فضای مجازی با تولیدات زیادی از مردم عادی رو به رو هستیم که البته چندان حرفه ای نیستند اما مخاطب زیادی را به خود جلب می کنند. داشتن مرکزی برای معرفی این تولیدات به مردم، به اقتصاد این صنعت کمک فراوانی خواهد کرد.

با توجه به افزایش سرعت اینترنت، کاهش هزینه‌های ترافیک مصرفی کاربران و دسترسی عموم مردم، در حوزه سمعی‌ـ‌بصری هم بر پایه‌ زیرساخت های موجود بستر مناسبی ایجاد شده و روز به روز امکان دسترسیِ ارزان، پرسرعت و با شرایط به ‌صرفه‌تر در این حوزه افزایش پیدا می کند. در سال های اخیر با توجه به توافق میان وزارت ارشاد و مؤسسه های عرضه کننده‌ تولیدات و وزارت ارتباطات، مساله‌ استفاده از اینترنت ارزان‌تر و یا استفاده از اینترانت (شبکه‌ ملی ارتباطات) مدنظر قرار گرفته است. در این صورت، حجم نقدینگی که از سوی مصرف کننده برای تماشای برنامه‌های تصویری پرداخت می شود، به نسبت هزینه‌های حجم ترافیک مصرفی به حداقل ممکن خواهد رسید و بنابراین در این بازار سهم بیشتری نصیب تولیدات سمعی و بصری خواهد شد.

* با توجه به سرعت اینترنت در ایران، چنین برنامه ای می تواند نتیجه بخش باشد؟  

قطعا جواب خواهد داد. هر جا که پوشش تلفن همراه وجود دارد، امکان استفاده‌ بالقوه از اینترنت پرسرعت و ارزان نیز هست. نگرانی امروز ما، تولید محتوا و عرضه‌ی مناسب است. این امر در حکم ریاست محترم سازمان به بنده نیز تصریح و از آن با عنوان «نهضت تولید محتوا» یاد شده است. در واقع زمانی که ما قصد داریم مردم را به استفاده از روش‌های جدید فنآوری عادت دهیم، باید از قبل فکر خوراک این بازار را نیز کرده باشیم.

در حال حاضر در شرایط تاسیس قرار داریم، شرایطی که در آن عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در حال محک زدن یکدیگرند. استمرار عرضه‌ مناسب محصول، هم از لحاظ کمّی و هم از لحاظ کیفی، سرعت و سهولت دسترسی از جانب عرضه‌کنندگان و رفتار اقتصادی از طرف مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی دارد. به هر حال باید بین طرفین اعتماد متقابل به وجود بیاید که هم عرضه‌ کننده از سرمایه‌گذاری مأیوس و سرخورده نشود و هم محصولات به ذائقه‌ مصرف‌کنندگان خوش بیاید تا مجاب به پرداخت هزینه‌ها شوند، وظیفه‌ ما هم مراقبت و حمایت از هر دو طرف است.

*در چنین شرایطی نظارت و حمایت در حوزه VOD بر عهده‌ کدام نهاد است؟

نظارت قاعدتا وظیفه‌ دولت است و ما به عنوان بازوی اجرایی نظارت از طرف سازمان سینمایی عمل می کنیم، حمایت های سازمان سینمایی از موضوع نمایش خانگی هم از سوی موسسه اعمال می شود.

*در حوزه تولید، موسسه رسانه های تصویری مانند گذشته وارد عمل می شود؟

تا وقتی که در بخش خصوصی این اتفاق رخ می دهد، دست کم در سال جاری، در موسسه تولید مستقل نخواهیم داشت. البته حمایت از تولید براساس وظایف ذاتی موسسه در برنامه‌ ما وجود خواهد داشت.

* حضور مستقیم موسسه رسانه های تصویری در عرصه VOD به معنای رقابت با بخش خصوصی نیست؟

اتفاقا از نظر ما، هرچه موسسات شناخته شده‌ قانونی که بر اساس سلایق متفاوت مخاطبان تولید و عرضه می کنند، در این حوزه فعال تر باشند مطلوب‌تر است. ما قصد رقابت با آن‌ها را نداریم و با هم افزایی می توانیم از این بستر مناسب حداکثر استفاده را کنیم. البته ساماندهی محتوای تصویری، اطمینان از طی مراحل قانونی صدور مجوز، تلاش برای سرعت پاسخگویی و دریافت مجوز نمایش با توجه به گستردگی این بازار از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر و جزء فعالیت مضاعف مؤسسه‌ رسانه‌های تصویری خواهد بود.

*به ایجاد بازارهای جدید در شبکه نمایش خانگی اشاره می کنید، نقش موسسه رسانه های تصویری در این زمینه چیست؟

با توجه به وضعیت موجود نمایش، متولی بازار ثانویه‌ سینمای حرفه‌ای، کوتاه، مستند و انیمیشن از نظر سازمان سینمایی، مؤسسه‌ رسانه های تصویری است. ورود به بازارهای خارجی به دلیل امکان بهتر، افزایش سرعت دسترسی و ارزان تر بودن، نسبت به گذشته شرایط مناسب‌تری دارد. در حال حاضر برای ارسال فیلم نیاز به جابه‌جایی‌های فیزیکی، پرداخت هزینه‌های حمل و نقل و صرف زمان زیاد نیست. در این میان مؤسسه با توجه به محتوایی که تولید می شود بازارهای جهانی (هم بازارهای شناخته‌ شده و هم بازارهایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند) را به صاحبان آثار معرفی می‌کند، در صورت لزوم مورد حمایت قرار می‌دهد و یا حتی مستقیماً با حضور در این بازارها به حمایت از عرضه محصولات مبادرت می‌ورزد. مساله‌ مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، بررسی‌های حقوقی جهت جلوگیری از تضییع حقوق صاحبان آثار در عرضه‌ جهانی است.

*در حال حاضر برخی از مؤسساتی که در حوزه‌ نمایش خانگی فعالیت داشته‌اند در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. برای حمایت از آن‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

ما یک سری موسسات ویدیو رسانه داریم که مجوز دارند و در حال فعالیت هستند و البته تعدادی نیز غیرفعال هستند. امروزه بازار کمتر شناخته شده‌ VOD برای محصولات سمعی‌ـ‌ ‌بصری وجود دارد که در حال شکل‌گیری است و قاعدتا باید برای ورود به بازارها و مناسبات جدید انعطاف لازم و سرمایه‌گذاری مجدد را در برنامه‌ریزی‌شان پیش‌بینی کنند. قاعدتا اگر بنا به حمایت باشد، مؤسساتی که در شرایط برابر توانسته‌اند تا امروز دوام بیاورند در اولویت قرار خواهند گرفت.

*چشم انداز آینده حوزه نمایش خانگی را چطور ارزیابی می کنید؟

بسیار خوب، روشن و امیدوارکننده. کم کم خود مردم تولیدکننده و مصرف کننده می شوند و بنابراین مؤسسه باید به ‌مراتب هوشمندانه تر و حرفه‌ای ‌تر از دهه‌های قبل عمل کند و برای ورود به بازارهای جدید آمادگی لازم را به ‌وجود آورد. امیدوارم در این دوره‌ جدید با سرعت بیشتر و هزینه‌ کمتر در عرصه‌ صنعت تصویر (سینما/ ویدیو) تأثیرگذار باشیم. اگر ما از مؤسسه‌ رسانه های تصویری انتظار یک شرکت سودده داشته باشیم خیلی خطرناک است. ما یک شرکت بازرگانی نیستیم و نباید با هدف سوددهی بیشتر و رقابت معمول، در فضای کسب و کار فعالیت کنیم. از طرف دیگر باید از هزینه‌های غیرضروری کاست و هزینه‌ها با تمرکز بیشتر در راستای مأموریت‌ها، اهداف و وظایف اصلی مؤسسه صورت گیرد.

ادعای رسانه اصولگرا⇐در ماجرای قاچاق فیلم، رییس سینما به مجلس آدرس اشتباهی داده!!/مشکل شبکه قاچاق خانگی چه ربطی دارد به DCP؟؟

محمدمهدی حیدریان

نمایش خانگی: ماجرای قاچاق فیلم و محصولات خانگی همزمان با عرضه و برخی اوقات هم پیش از عرضه در سایتهای غیرمجاز همواره با اعتراض فعالان صنف خانگی مواجه بوده است.

به تازگی روزنامه اصولگرای «جوان» در گزارشی با اشاره به وعده ای که رییس سازمان سینمایی به کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حل مشکل قاچاق داده این وعده را زیر سوال برده است.

متن گزارش «جوان» را بخوانید:

رئيس سازمان سينمايي به اعضاي كميسيون فرهنگي گفته با تبديل فرمت فيلم‌هاي سينمايي به DCP جلوي انتشار فيلم‌ها را در فضاي مجازي پيش از اكران رسمي خواهد گرفت، در صورتي كه مشكل سينماي ايران بيشتر به زمان عرضه فيلم‌ها در شبكه نمايش خانگي و البته درز نسخه بازبيني ارشاد به بيرون، باز مي‌گردد.

اينكه تبديل فرمت فايل‌هاي فيلم‌هاي سينمايي به DCP   (Digital Cinema Package) مي‌تواند مانع عرضه فيلم‌هاي سينمايي در فضاي مجازي پيش از اكران آن در سينما ‌شود، ادعايي است كه تنها براي افراد بي‌اطلاع از فرمت‌هاي مختلف فايل‌هاي تصويري، باورپذير است. نگاهي به آنچه در سينماي امريكا و پخش كننده‌هاي جهاني فيلم رخ مي‌دهد مي‌تواند اين ادعا را باطل كند. در آنجا هم به رغم همه اصول ايمني فيلم‌هاي سينمايي، فيلم‌ها همزمان با اكران جهاني يا حتي پيش از آن مانند آنچه براي نسخه فيلم سينمايي خشم (furry) اتفاق افتاد يا همين چند روز پيش بر سر فصل هفتم بازي و تاج و تخت آمد، به صورت غيرقانوني در فضاي مجازي منتشر مي‌شوند.

ولي مشكل سينماي ايران درباره قاچاق آثار آيا به بحث پخش فيلم پيش از اكران باز مي‌گردد؟ توزيع فيلم‌هايي با واترمارك «نسخه بازبيني ارشاد» نشان مي‌دهد مشكل از خود سازمان سينمايي است. محمدمهدي حيدريان هنوز درباره اينكه چرا و چگونه نسخه بازبيني فيلم «عصباني نيستم» كه حساسيت‌هاي زيادي روي آن بود، به بيرون از وزارت ارشاد رفته و توزيع شده است؟
رضا درميشيان، كارگردان فيلم عصباني نيستم، نسبت به نقش سازمان سينمايي در قاچاق اين فيلم مي‌گويد: «من به غير از سازمان سينمايي هيچ سازمان ديگري را براي دريافت پروانه نمايش و ساخت نمي‌شناسم كه نسخه‌اي از فيلمم را به آنجا ارائه كنم و به هيچ عنوان به هيچ شخص يا نهاد ديگري نسخه‌اي از فيلمم را نداده بودم و بارها كتباً از سازمان سينمايي درخواست كرده بودم نسخه بازبيني‌ام را پس دهند. قصد اتهام يا تهمت زدن به كسي را هم ندارم ولي اين اتفاق برايم بسيار سخت، ناگوار و دردناك است و به هيچ عنوان راضي به قاچاق فيلم مجوزدارم نيستم و تنها خواستار كشف حقيقت هستم. »
اما هنوز خبري از كشف حقيقت نشده و رئيس سازمان سينمايي براي نمايندگان عضو كميسيون فرهنگي وزارت ارشاد از برنامه‌اي گفته كه در پي آن قرار است از پخش فيلم‌ها در فضاي مجازي پيش از اكران در سينماها جلوگيري كند. اصغر مسعودي، نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس درباره طرحي كه حيدريان پيشنهاد داده است، مي‌گويد: حيدريان رئيس سازمان سينمايي در نشست اخيرش با اعضاي كميسيون فرهنگي قول داد كه با روش نوين خود در تهيه نسخه DCP امكان انتشار فيلم‌هاي سينمايي در فضاي مجازي به حداقل برسد.
تبديل فرمت نسخه‌هاي فيلم‌هاي سينمايي از نگاتيو 35 ميليمتري به نسخه‌هاي ديجيتالي، خيلي زودتر از آنكه محمدمهدي حيدريان جايگزين حجت‌الله ايوبي در سازمان سينمايي شود، اجرايي شده بود و مدتهاست كه  اغلب سینماها و جشنواره فيلم فجر صرفاً نسخه‌هاي ديجيتالي فيلم‌ها را با فرمت DCP دريافت مي‌كند.
پس آنكه حيدريان مدعي شده مي‌توان با اجرايش جلو عرضه فيلم‌هاي سينمايي در فضاي مجازي را بگيرد، حداقل براي بخش عمده‌اي از توليدات سالانه سينماي ايران اجرايي شده و مي‌شود!
مشكل سينماي ايران در زمينه قاچاق و عرضه غيرمجاز درفضاي مجازي عمدتاً به زماني بازمي‌گردد كه نسخه نمايش خانگي فيلم‌ها توزيع مي‌شود و ظرف چند ساعت مي‌توان لينك‌هاي دانلود اين فيلم‌ها را در سايت‌هاي دانلود فيلم پيدا كرد. ستاد صيانت وزارت ارشاد تا به حال چندين بار از همكاري كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه براي مسدود كردن سايت‌هاي دانلود فيلم خبر داده كه اين اقدام با تغيير دامين سايت‌ها عملاً به حربه‌اي ناموفق براي مبارزه با قاچاق تبديل شده است.

آنچه رئيس سازمان سينمايي سعي در پررنگ كردن آن در ذهن نمايندگان مجلس دارد، برنامه‌اي براي مبارزه با قاچاق فيلم نيست، بلكه به نظر مي‌رسد وي تلاش كرده با استفاده از عدم آگاهي نمايندگان از برخي جزئيات فني و اصطلاحات مرتبط با پسوند‌هاي فايل‌هاي تصويري، بتواند كاري را كه انجامش به طور عادي در سينما در حال اجرا است، پروژه‌اي جديد و البته كارآمد براي قاچاق جلوه دهد، كاري كه مي‌شود آن را كارنامه‌سازي براي دست‌هاي خالي حيدريان دانست.

قسمت یازدهم «شهرزاد2» با چاووشی آمد+عکس و آهنگ

شهرزاد

نمایش خانگی: چهارمین قطعه محسن چاوشی برای فصل دوم سریال «شهرزاد2» رونمایی شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» قطعه جدید محسن چاوشی با عنوان «کاش ندیده بودمت» با شعر حسین صفا برای قسمت یازدهم از فصل دوم این سریال رونمایی شد.

قسمت جدید سریال «شهرزاد2» از دوشنبه 13 شهریور عرضه شد و مخاطبان می توانند لوح فشرده آن را از فروشگاه معتبر تهيه كرده و يا از طریق سایت اشتراك در سايت www.lotusplay.ir آن را به صورت قانوني تماشا و يا دانلود كنند.

همچنین علاقمندان خارج از کشور با عضویت در سایت رسمی سریال به آدرس www.shahrzadseries.com می‌توانند قسمت هاي جديد را مشاهده و به صورت قانونی تهیه کنند.

ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی سروستانی، پرویز فلاحی‌پور، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، هومن برق‌نورد، امیرحسین فتحی، رامین ناصرنصیر، نسیم ادبی، ناهید مسلمی، پاشا جمالی، نهال دشتی، معصومه بیگی، سام نوری، باحضور آتنه فقیه نصیری با هنرمندی رویا نونهالی، امیر جعفری و رضا کیانیان از جمله بازیگران سریال هستند.

برای شنیدن «کاش ندیده بودمت» اینجا را کلیک کنید.

شهرزاد2(11)
شهرزاد2(11)

روایت بازیگر «شهرزاد» از آنژیوگرافی شهاب حسینی و امیر جعفری حین بازی در این پروژه

امیر جعفری-شهاب حسینی

نمایش خانگی: طولانی شدن روند تولید یک سریال و از آن طرف حاشیه های فراوانی که به طرق مختلف و مثلا بازداشت تهیه کننده سریال برایش ایجاد میشود قطعا به لحاظ روحی عوامل تولید سریال را تحت تأثیر قرار میدهد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این تأثیرپذیری که میتواند به جسم هم وارد شود گویا متوجه سه تن از بازیگران اصلی «شهرزاد2» شده است.

پرویز فلاحی‌پور بازیگر نقش «نصرت» در این سریال که چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود با اشاره به اوضاع جسمانی خودش نقبی هم زده به آنژیوگرافی شهاب حسینی و امیر جعفری. فلاحی پور به «میزان» گفت: خدا را شکر بهبودی بعد از کمی استراحت حاصل شده و در حال حاضر اوضاع جسمانی من بسیار خوب است و آماده ام برای ایفای نقش در فصل سوم.

وی ادامه داد: در همین سریال شهاب حسینی و امیر جعفری پیش‌تر از من عمل آنژیوگرافی انجام داده‌اند اما هم اکنون با قدرت در سریال به ایفای نقش می‌پردازند. این روزها خیلی از انسان‌ها آنژیوگرافی می‌کنند و طبعاً اتفاق عجیبی نیست. در وضعیت فعلی عمل آنژیوگرافی مثل سرماخوردگی شده است.

بد نیست بدانید آنژیوگرافی روندی است که دقیق‌ترین اطلاعات ممکن از عروق را تهیه و قبل از عمل در اختیار جراح قرار می‌دهد. کاربرد آنژیوگرافی شناسایی عروق آسیب دیده و عروق گرفته و یا تنگ شده است. این کار در نواحی مختلفی صورت می‌گیرد که رایجترین آنها عروق قلبی است.

عرضه «شهرزاد2» میانه مهر به انتها می‌رسد

شهرزاد2

نمایش خانگی: در روزهایی که واکنشهای مختلفی نسبت به «شهرزاد2» وجود دارد بنا شده عرضه فصل دوم سریال «شهرزاد» ۱۷ مهر به پایان برسد و آخرین قسمت آن دوشنبه ۱۷ مهرماه عرضه می‌شود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فصل دوم سریال «شهرزاد» در 15 قسمت آماده شده است و بر اساس زمان بندی قسمت آخر باید 10 مهرماه عرضه شود اما سازندگان این سریال تصمیم گرفتند با توجه به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، آخرین قسمت این مجموعه را با یک هفته تاخیر دوشنبه 17 مهرماه عرضه کنند.

همچنین تصویربرداری فصل سوم سریال نیز همزمان با پخش فصل دوم ادامه دارد و زمان عرضه آن در شبکه نمایش خانگی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر سامانه‌ اشتراک‌گذار «بازیهای تاج و تخت» گفت⇐رایت مجموعه را نداشتیم اما کار غیرقانونی نکردیم!!!

بازیهای تاج و تخت

نمایش خانگی: حواشی انتشار برخی آثار غیرمجاز بدون دارا بودن رایت در سامانه های ویدیوی درخواستی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این حواشی که با گلایه های تند و تیز برخی از فعالان صنف نمایش خانگی مواجه شد با وعده ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی مبنی بر افزایش جدیت در نظارت vod ها پاسخ داده شد.

در این بین احسان عمرانی مدیر پروژه «فیلیمو»ی آپارات از جمله سامانه های ویدیوی درخواستی که بعضا دیده شده سریالهایی مانند «بازیهای تاج و تخت» را بدون داشتن مجوز عرضه کرده در گفتگویی با «همشهری جوان» با تیتر «ما کار غیرقانونی نکردیم» در عین اذعان به اینکه رایت این مجموعه را نداشته‌اند مدعی شده فعالیتشان در عرضه بی مجوز «بازیهای تاج و تخت» غیرقانونی نیست.

احسان عمرانی بیان داشت: تمام محتواهایی که در فیلیمو و تمام سامانه های دیگر ویدیوی درخواستی انتشار می یابد مشمول بعضی قوانین هستند. تمام محتواها طبق همین قانون، دوبله، سانسور و بارگذاری میشوند. منتها نکته این است که با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد سایتهای زیادی هستند که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند و بدون سانسور و نظارت، محتواها را در اختیار مخاطبان قرار میدهند.

عمرانی ادامه داد: به خاطر سرعت فعالیت این سایتهای غیرمجاز پروسه دریافت مجوز برای آثار در سامانه های ویدیوی درخواستی به بعد از انتشار موکول شده؛ یعنی ما یک مجوز کلی داریم و محتواها را طبق چارچوب، سانسور، دوبله و منتشر میکنیم. اگر خدای نکرده در انجام این کار مشکلی وجود داشته باشد بعد از انتشار با تذکراتی که از سوی وزارت ارشاد داده میشود محتواها را اصلاح میکنیم یا به طور کلی از روی سامانه حذف میکنیم.

مدیر «فیلیمو» با اذعان به عدم خرید رایت فصل هفتم سریال «بازیهای تاج و تخت» و بارگذاری آن بیان داشت: کمپانیهای بزرگ دنیا زیاد تمایل ندارند که به صورت مستقیم با ایران کار کنند. این مسأله شرکتهای فعال داخل ایران را با مشکل مواجه میکند. برای همین هم در کنار آنها کمپانیهای واسطی در خاورمیانه هستند که رایتها را از طرف اول گرفته و کشورهای دیگر میدهند.

ابراهیم داروغه‌زاده در واکنش به گلایه‌های یک عضو صنف نمایش خانگی⇐نظارتی جدی‌تر از گذشته بر سامانه‌های vod صورت خواهد گرفت/این سامانه‌ها باید مقوله کپی رایت را رعایت کنند و فقط محصولات مجاز را عرضه کنند

ابراهیم داروغه زاده

نمایش خانگی: دو روز قبل بود که محمدمهدی نعیمی از فعالان حیطه توزیع شبکه نمایش خانگی در گفتگویی تفصیلی گلایه های فراوانی را از رقابت نابرابر سیستم فیزیکی عرضه محصولات خانگی با سامانه های ویدیوی درخواستی مطرح کرد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در آن گفتگو نعیمی به گلایه از ممیزی نابرابر این دو سیستم عرضه پرداخته و گفته بود: چرا نظارت سفت و سخت ارشاد فقط عرضه کنندگان فیزیکی را دربرمی‌گیرد؟ چرا نه بر قیمت و نه بر محتوای عرضه شده در سامانه‌های ویدیوی درخواستی نظارتی وجود ندارد؟ اجازه عرضه محصولات هالیوودی روز به شرکتهای نمایش خانگی داده نمی‌شود اما سامانه‌های ویدیوی درخواستی خیلی راحت و گاه بدون مجوز همه جور محصولی را عرضه می‌کنند.

این پرسشها مجالی شد برای آن که نهم شهریورماه در برنامه «شهرفرنگ» که مهمانش ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بود درباره این تناقضات هم بحث به میان آورده شود و داروغه زاده بکوشد به نوبه خود به پاره ای از گلایه های فعالان نمایش خانگی پاسخ دهد.

ابراهیم داروغه زاده درباره مشکلات فعالان صنف نمایش خانگی گفت: چشم انداز آینده نمایش خانگی توسعه سامانه ویدیوی درخواستی است و حمایت سازمان به این سمت خواهد رفت تا دسترسی مخاطبان به محصولات بهتر شود. شبکه فیزیکی عرضه محصولات سینمایی در این سالها خیلی کمک کرده و امیدواریم که همچنان بتواند کمک رسان باشد اما در برخی زمینه ها نمیتواند کاری کند مثلا در زمینه های کوتاه و مستند شبکه فیزیکی خانگی کمک چندانی نمیکند اما ویدیوی درخواستی این کار را میکند.

داروغه زاده با اشاره به اینکه نظارت در سامانه های ویدیوی درخواستی با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد تأکید کرد: سیاستها در جهت حمایت از ویدیوی درخواستی است و این منافاتی با نظارت ندارد.  نظارت و بحث رعایت کامل کپی رایت در این سامانه‌ها هم جدی تر و بیشتر از قبل دنبال خواهد شد. این سامانه‌ها باید مقوله کپی رایت را رعایت کنند و فقط محصولات مجاز را عرضه کنند

معاون نظارت ادامه داد: این سامانه ها هنوز جوان هستند و در آینده شکل بهتر نظارتی درباره آنها اعمال خواهد شد. البته نباید فراموش کنیم که فضای نظارت در ویدیوی درخواستی با مقوله نظارت در سیستم عرضه لوح فشرده کاملا متفاوت است. به هر حال در سیستم لوح فشرده چون بناست هزینه تولید در تیراژ بالای محصولات قبل از عرضه صورت گیرد باید مجوزها هم قبل از عرضه صادر شود اما در سامانه های ویدیوی درخواستی امکان ممیزی حین عرضه هم وجود دارد.

گلایه‌های یک توزیع‌کننده صنف نمایش خانگی⇐چرا نظارت سفت و سخت ارشاد فقط عرضه کنندگان فیزیکی را دربرمی‌گیرد؟/چرا نه بر قیمت و نه بر محتوای عرضه شده در سامانه‌های ویدیوی درخواستی نظارتی وجود ندارد؟/اجازه عرضه محصولات هالیوودی روز به شرکتهای نمایش خانگی داده نمی‌شود اما سامانه‌های ویدیوی درخواستی خیلی راحت و گاه بدون مجوز همه جور محصولی را عرضه می‌کنند/برای سامانه‌های ویدیوی درخواستی سود و زیان چندان مهم نیست چون اغلب وابسته به کارتلهای خاص سیاسی-اقتصادی هستند/آیا مدیران ارشاد حواسشان هست که در دو سال اخیر چند نمایندگی عرضه محصولات نمایش خانگی کارشان به تعطیلی کشیده و در نتیجه آن چند نفر بیکار شده‌اند؟/چرا محمدمهدی حیدریان نزدیک به شش ماه بعد از حضور در سازمان سینمایی حتی یک نشست با فعالان نمایش خانگی نگذاشته؟

محمدمهدی معینی

نمایش خانگی: راه اندازی سامانه‌های ویدیوی درخواستی یا vod ها هرچند میتوانست زمینه ای باشد برای پویایی بیشتر شبکه خانگی اما یک دلیل مهم و آن هم فقدان نظارت کافی بر فعالیت این سامانه‌هاست که باعث شده با اقداماتی مانند عرضه محصولات بدون مجوز ارشاد و عرضه محصولات روز شبکه خانگی با قیمتهایی در حد رایگان در این سامانه ها روبرو باشیم.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این روند باعث شده در ماههای اخیر شرایط برای رقابت میان ویدیوکلوبهای سراسر ایران و پخش کنندگان فیزیکی محصولات خانگی با سامانه‌های ویدیوی درخواستی مرتب سختتر شود.

محمدمهدی نعیمی که بیشتر از دو دهه است در سمنان به کار عرضه محصولات نمایش خانگی مشغول است از جمله فعالان حیطه نمایش خانگی است که از رقابت ناعادلانه با vodها گلایه ها دارد.

نعیمی با اشاره به فقدان نظارت بر سامانه‌های ویدیوی درخواستی به سایت «نمایش خانگی» گفت: ابدا مخالف رقابت نیستیم اما رقابت باید عادلانه باشد و ایجاد شرایط برای رقابت عادلانه هم نیازمند نظارت ارشاد است. نظارت ارشاد دو حیطه مجاز بودن محصولات و قیمت عرضه را دربرگیرد. این نظارت به شکل سفت و سختش برای عرضه کنندگان فیزیکی هست اما برای سامانه های ویدیوی درخواستی، خیر.

نعیمی ادامه داد: عرضه کنندگان فیزیکی محصولات خانگی نمی‌توانند محصولات خود را حتی یک ریال ارزانتر از قیمت پشت جلد بفروشند اما عرضه کنندگان ویدیوی درخواستی هر کدام با هر قیمتی که دلخواهشان است محصول را عرضه می‌کنند. عرضه‌کنندگان فیزیکی محصولات نمی‌توانند فیلم یا سریال بدون مجوز ارشاد عرضه کنند اما در سامانه‌های ویدیوی درخواستی کم ندیده ایم که محصول را بدون داشتن مجوز عرضه میکنند و نمونه اخیرش درباره «بازیهای تاج و تخت» روی داد که تازه بعد از حاشیه سازیها بود که جلوی ماجرا گرفته شد.

این فعال حیطه توزیع خانگی با اشاره به معضل شبکه قاچاق محصولات نمایش خانگی که از دیرباز وجود داشته اظهار داشت: شبکه قاچاق که مدتهاست نفس عرضه کنندگان مجاز را گرفته است و اخیرا ویدیوی درخواستی هم به این قافله اضافه شده و هر دو با هم در حال از بین بردن سیکل مجاز عرضه محصولات خانگی هستند.

محمدمهدی نعیمی با بیان اینکه ابدا موافق تقابلهای خشن با هیچ سامانه فرهنگی نیست افزود: این یک اصل اثبات شده است که مخاطب همواره سعی میکند کالای فرهنگی جذاب را تهیه کند ولو با دشواری. طبیعی است که اگر این کالای فرهنگی از طریق شبکه مجاز به وی عرضه نشود به سراغ شبکه غیرمجاز میرود. پس مدیران ارشاد باید بیایند و روال عرضه مجاز را هموارتر کنند. در سالهای اخیر به دلیل تحریم‌های فرهنگی شرکت‌های فعال خانگی نمی‌توانند رایت فیلمهای مطرح هالیوودی را خریداری کنند و البته ارشاد هم اجازه عرضه بدون داشتن رایت را نمی‌دهد. اما اغلب این آثار به صورت دوبله یا زیرنویس در حال عرضه در سامانه‌های ویدیوی درخواستی هستند. چطور است به توزیع‌کنندگان فیزیکی اجازه عرضه نسخه بدون مجوز حتی اگر سانسور شده باشد را نمی‌دهند اما به سامانه های ویدیوی درخواستی این اجازه را می‌دهند؟

نعیمی ادامه داد: اگر نگاهی به بازار نمایش خانگی در سال 96 داشته باشیم می‌بینیم که از ابتدای سال تاکنون حتی یک فیلم مطرح و به‌روز خارجی هم به شبکه نیامده! چرا؟ چون مجوزش صادر نشده! اما نسخه‌های بی‌مجوز با حداقل قیمت در vod ها عرضه می‌شوند. این روند فقط به این منجر میشود که آمار ورشکستگی در صنف نمایش خانگی روزبروز بیشتر شود. آیا مدیران ارشاد حواسشان هست که در دو سال اخیر چند نمایندگی عرضه محصولات نمایش خانگی کارشان به تعطیلی کشیده و در نتیجه آن چند نفر بیکار شده‌اند؟

محمدمهدی نعیمی اولین راهکار برون رفت از این وضعیت را ایجاد نزدیکی بیشتر میان مدیران خانگی ارشاد و فعالان صنف نمایش خانگی دانسته و گفت: چرا محمدمهدی حیدریان نزدیک به شش ماه بعد از حضور در سازمان سینمایی حتی یک نشست با فعالان نمایش خانگی نگذاشته؟ مدیران ارشاد و از جمله رییس سازمان سینمایی و مدیرکل نمایش خانگی ارشاد باید نشستهای هم اندیشی با فعالان نمایش خانگی از جمله شرکتهای مهم تولید و توزیع و همچنین نمایندگیهای توزیع شهرستانها برگزار کنند تا بفهمند درد شبکه خانگی چیست؟

وی ادامه داد: اگر این نشستها برگزار شود قطعا مدیران بالادستی هم بهتر از مشکلات آگاهی پیدا میکنند و راحتتر خواهند توانست مشکلات را حل کنند.

این فعال شبکه خانگی درباره پیشنهادهای خودش برای حل کوتاه مدت مشکلات این مدیوم بیان داشت: اول آن که باید فضا باز شود برای عرضه محصولات مطرح خارجی به صورت مجاز و با لحاظ کردن ممیزیها. هرچقدر ما بتوانیم به‌روزتر و با رعایت استانداردهای ممیزی محصولات را به صورت مجاز عرضه کنیم از آن سو قاچاقچیان کمتر سود خواهند کرد. زمانی بود که ارشاد به شرکتهای فعال نمایش خانگی اجازه عرضه محدود عناوین مشهور هالیوودی را میداد اما الان نزدیک به چند سال است این اتفاق نمی افتد. از آن طرف می بینیم سامانه های ویدیوی درخواستی که اغلب وابسته به کارتلهای خاص سیاسی-اقتصادی هستند و به همین دلیل سود و زیان برایشان مهم نیست، آرشیوی کامل از این فیلمها را با حداقل قیمت در اختیار مخاطبان می گذارند چون سود برایشان کمترین اهمیتی ندارد و فقط میخواهند برندسازی کنند. ما نمی خواهیم جلوی این سامانه ها گرفته شود اما شرایط عرضه برای همه به صورت عادلانه فراهم شود.