نمایش خانگی: مانی حقیقی بعد از اولین کمدی جنجالیش «50کیلو آلبالو» که کلی حاشیه ساخت به تازگی یک کمدی تازه با نام «خوک» را جلوی دوربین برده است.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» کمدی تازه مانی حقیقی از حضور حسن معجونی بازیگر کمدی شکست خورده «پاداش…» به عنوان نقش اصلی سود میبرد و هرچند پروانه ساخت «خوک» به تهیه کنندگی مانی حقیقی صادر شده اما «هفت صبح» خبر از حضور محمد امامی تهیه کننده «شهرزاد» به عنوان سرمایه گذار تولید فیلم داده است.
امامی که این روزها به شکل رسمی تولید فصل سوم «شهرزاد» را در در دست ساخت دارد در پشت پرده تولید «خوک» هم حاضر است و اگرچه هزینه های تولید را تأمین کرده است اما فعلا ترجیحش این است که نامی از او برده نشود.
محمد امامی پیشتر سابقه سرمایه گذاری در تولید آثاری همچون «تابو»، «خوب بد جلف»، «ابد و یک روز» و البته «کاناپه» را هم برعهده داشته که گویا سرمایه او برای تولید فیلم آخر بازگردانده شد.
به غیر از حسن معجونی، لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار، مینا جعفرزاده، لیلی رشیدی٬ سیامک انصاری٬ علی باقری و آیناز آذرهوش هم در «خوک» ایفای نقش دارند.
فیلمنامه «خوک» را حقیقی نوشته و محمود کلاری مدیریت فیلمبرداری آن را برعهده دارد. نگار نعمتی طراح لباس و امیرحسین قدسی طراح صحنه این فیلم هستند، مهرداد ميركيانى طراحی چهرهپردازى و داريوش صادقپور صدابرداری این فيلم را برعهده دارند.
نمایش خانگی: شهره لرستانی بازیگر توانای آثار طنز سینما و تلویزیون که بسیاری او را بخاطر ایفای نقش همسر حاجی گرینوف در «اخراجیها» به خاطر دارند در سالهای اخیر کوشیده در کنار بازیگری، کارگردانی را جدی تر از گذشته دنبال کند.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» سابقه کارگردانی لرستانی به اواخر دهه هفتاد و ساخت تله تئاترهایی همچون «در پوست شیر» بازمیگردد اما از اواخر دهه هشتاد به بعد لرستانی کوشید فعالیتهای کارگردانیش را بیشتر کند و از این مسیر محصولاتی ویدیویی یا تلویزیونی مانند «زیرخاکی»، «ماجراهای خاله دنا و شپلک» و «بی بی خاتون» تولید شد.
تازه ترین تجربه کارگردانی شهره لرستانی فیلم ویدیویی «تولد جنجالی» به تازگی از طریق ویدیورسانه پارسیان به شبکه خانگی عرضه شده است.
لرستانی «تولد جنجالی» را دو سال پیش و با نام اولیه «شوخی خرکی» جلوی دوربین برد. کامران تفتی، شقایق فراهانی، رز رضوی، زهره حمیدی و فریبا طالبی از جمله بازیگران این فیلم طنز هستند.
«تولد جنجالی» درباره ماجرای یک شوخی خرکی یا به تعبیری سورپرایز است که در شب تولد یک جوان از سوی دوستانش ترتیب داده میشود!!!
تهیه کنندگی «تولد جنجالی» را اسماعیل کردی برعهده داشته است.
نمایش خانگی: سریال خانگی «عاشقانه» از جمله سریالهای سالهای اخیر شبکه خانگی است که کارگردانش کوشیده بود در اغلب نقشها از بازیگران حرفه ای استفاده کند و شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت سریال هم همین تکیه بر گروه حرفه ای بود.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» مسن ترین بازیگر سریال «عاشقانه» شمسی فضل اللهی بود؛ هنرمندی که سابقه سالها گویندگی و بازیگری را در کارنامه دارد و برای همین حضورش در نقش یک مادربزرگ گرفتار در خیانت همسر را مجالی کرد برای ارائه حدی بالا از تواناییها.
فضل اللهی که به خاطر کیفیت بالای «عاشقانه» مدتیست پیشنهادات تکراری را رد میکند با اشاره به اقبال مخاطبان نسبت به «عاشقانه» به «سینما» گفت: بازخورد خوب مردم را از همان روزهای ابتدایی پخش سریال حس کردم و این اقبال حاصل کار گروهی بود که همگی مهربانانه دور هم جمع شده بودند و توقع مرا یک بار دیگر از دیگران هم بالا بردند. بعد از «عاشقانه» دیگر نتوانستم پیشنهادات تکراری قبول کنم حتی بازی در یک کار کودک به من پیشنهاد شد اما رد کردم به این دلیل که نمیخواستم صرفا مادربزرگی باشم شبیه همه مادربزرگهایی که تا امروز دیده ایم. البته این بیکاری زیاد طول نمیکشد و ممکن است به زودی با سریالی در شبکه اول بازگردم.
شمسی فضل اللهی با اشاره به پرداخت درست شخصیتش در «عاشقانه» ادامه داد: خیلی خوشحالم که بالاخره نویسندگان به این موضوع فکر کردند که یک مادر قبل از مادر بودن انسان است با همه عواطف و احساسات بشری و کاراکتر مادر سریال هادی در جایی غیر از سماور و قابلمه غذا نشان داده میشود. مگر فرقی دارد یک زن چندساله باشد؟ او در هر برهه ای از زندگی یک زن است با همه مختصات و ویژگیهایی که یک زن میتواند داشته باشد و حتی وقتی پابه سن گذاشت حس زنانگی همچنان بر قوت خود باقیست.
این بازیگر که در سالهای اخیر تجربه ایفای نقش در آثاری همچون «عملیات مهدکودک» و «پدر آن دیگری» را داشته با تأکید بر ویژگیهای دراماتیک «عاشقانه» افزود: یکی از آخرین جملاتی که در این مجموعه به زبان آوردم درباره این بود که این زن اگر دربرابر خیانت همسرش حرفی نمیزند برای اینست که در آن خانه حرمت کوچکتری-بزرگتری حفظ شود و دلیلش این نیست که حالا که عمری از او گذشته دیگر امور پررنگ دوران جوانی برایش اهمیت ندارد. همین جمله یادآور همه آن حسی است که از آن صحبت کردم.
نمایش خانگی: فیلم جنجالی «مادر قلب اتمی»علی احمدزاده که وقتی بعد از مدتها بلاتکلیفی خردادماه امسال روی پرده رفت توانست مورد توجه قرار گیرد از طریق هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی رسید.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فیلم «مادر قلب اتمی» از حضور محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان سود می برد.
داستان این فیلم که در فضایی ابزورد می گذرد درباره خیابان گردیهای دو دختر جوان و برخورد آنها با شخصیتی است که خلق و خویی عجیب و غریب دارد.
«مادر قلب اتمی» از جمله فیلمهای اکران96 بود که به ناگاه تعداد سینماهایش کم شده و در نهایت هم از سبد اکران حذف شد؛ حالا مخاطبان می توانند فیلم را در شبکه خانگی ببینند.
نمایش خانگی: دو هفته قبل بود که علی نصیریان بازیگر «بزرگ آقا» در فصل اول «شهرزاد» به انتقاد از فصل دوم پرداخته بود و از این گفته بود که کنشگر سریال که «بزرگ آقا» بوده در فصل دوم حذف شده و جایگزینی برایش پیدا نشده است.(اینجا را بخوانید)
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» حالا پرویز فلاحیپور بازیگر نقش «نصرت» که سعی شده در فصل دوم قطب مقابل «شهرزاد» و طراح توطئه ها باشد به گلایه از این پرداخته که چرا اغلب فقط علی نصیریان را بازیگر میدانند و به بقیه بازیگران فعال در سریال توجهی ندارند.
پرویز فلاحی پور در خصوص چالش بازی در نقشی طولانی مدت در سریال «شهرزاد» به «میزان» گفت: وقتی یک بازیگر نقشی را به مدت طولانی ایفا میکند تا به سرانجام نرسیدن داستان هیچ چیز برایش تکراری و عوض نمیشود و باید با همان قدرت اولیه به کارش ادامه دهد. البته بازی در یک نقش آن هم به مدت طولانی مثل سریال «شهرزاد» سختیهای خاص خود را دارد ولی وقتی آن شخصیت همچنان در داستان تاثیر داشته و کامل نشده، من بازیگر دوست دارم تا انتهای داستان این نقش را پیش ببرم و بدون شک از ایفای آن خسته نمیشوم.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تغییر شخصیت خود در «شهرزاد3» تصریح کرد: در فصل سوم شهرزاد شخصیت من تغییر عمدهای نمیکند و در ادامه داستان پیش میرود. البته قصه تغییراتی میکند که در راستای این تغییرات نقشها هم دچار تغییر و دگرگونی میشوند.
وی درباره نقدهای زیادی که بر «شهرزاد2» میشود تاکید کرد: از نظر من منتقدان در نقد و بررسی «شهرزاد2» کمی عجله کردند و باید بگذارند داستان کمی پیش برود. ما در مورد یک سریال کوتاه و یا فیلم صحبت نمیکنیم. وقتی صحبت درباره سریالی صد قسمتی است نباید به این سرعت در مورد قصه و داستان قضاوت و نقد کرد.
بازیگر سریال «شب دهم» ادامه داد: هنوز هیچکدام از شخصیتها تکلیفشان مشخص نشده و تازه اول داستان «شهرزاد2» هستیم پس برخی چطور در مورد این سریال در فصل دوم نقد و نظر قطعی میدهند؟ به نظر من بگذارند داستان تمام شود بعد خود ما پذیرای تمامی نقدها خواهیم بود. این نوع برخوردها از سوی منتقدین باعث تعجب است.
وی با اشاره به گروه بازیگران «شهرزاد» اضافه کرد: من نمیدانم چرا همه حذف «بزرگ آقا» و رفتن علی نصیریان را پایان همه چیز میدانند. من برای آقای نصیریان احترام زیادی قائل هستم و همیشه وی را یکی از بزرگترین بازیگران ایران میدانم اما مگر بقیه دوستانی که تلاش میکنند بازیگر نیستند؟
بازیگر سریال «دلنوازان» در همین راستا تأکید کرد: علی نصیریان هم مثل همه ما یک بازیگر است. درست است که وی یکی از تواناترین بازیگران ایران است اما مگر بقیه توانایی ندارند؟ در قسمت اول این مجموعه داستان با محوریت «بزرگ آقا» پیش میرفت و قطعاً بار زیادی از داستان را این شخصیت بر دوش میکشید اما در فصل دوم داستان بین کاراکترهای مختلف پخش شده و همه بازیگران با هم داستان را پیش می برند. به نظر من کسانی که این نوع نقدها را انجام میدهند یا ندانسته حرف میزنند و یا احساسی نقد میکنند.
فلاحیپور با اشاره به موفقیت فصل دوم «شهرزاد» خاطرنشان کرد: خدا را شکر آنچه من می بینم این است که مردم به شدت سریال را دنبال میکنند و می بینند. مردم محبت بسیاری به شخص من دارند و بابت آن اتفاق مشکل قلبی حتی وقتی مرا می بینند گریه میکنند. این یعنی «شهرزاد2» همچنان با مخاطب در ارتباط بوده و دل مردم را در دست دارد.
نمایش خانگی: ویشکا آسایش بازیگر زن سینما و تلویزیون که امسال کمدی پرفروش «نهنگ2» را روی پرده داشت در اغلب گفتگوهایش تا حد امکان کوشیده بی پرده حرفهایش را بزند.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» شاید برای همین بود که وقتی در برنامه ویدیوی درخواستی «35» مقابل فریدون جیرانی قرار گرفته و جیرانی کوشیده رندانه ابتدا نظرش را درباره بهترین بازیگران زن سینمای ایران و از جمله پریناز ایزدیار بپرسد و سپس او را به سمت پاسخگویی درباره «شهرزاد» ببرد کاملا شفاف گفت که علاقه ای به دیدن «شهرزاد» ندارد.
ویشکا آسایش درباره کیفیت بازیهای پریناز ایزدیار بازیگر «شیرین» سریال «شهرزاد» اظهار داشت: پریناز ایزدیار در «ابد و یک روز» خیلی خوب بود، اما متاسفانه دچار مشکلی شد که برای من هم پیش آمد، پس از آنکه یک بازیگر زن در فیلمی خوب بازی میکند، پیشنهادهای تکراری زیادی به او میشود.
آسایش در پاسخ به سوال جیرانی که آیا نقش ایزدیار را در «شهرزاد» دوست داری؟ گفت: این سریال را نگاه نمیکنم و دشمنی هم با کسی ندارم، بلکه ترجیح میدهم فیلمهای خارجی نگاه کنم.
نمایش خانگی: فصل اول «شهرزاد» در حالی روی آنتن رفت که به مانند سریال «شب دهم» این فردین خلعتبری بود که موسیقی کار را ساخته و خوانندگی کار هم به علیرضا قربانی سپرده شد با این حال از قسمت پنجم به بعد «شهرزاد» بود که صدای محسن چاووشی با تنظیم آهنگ افرادی نظیر بهروز صفاریان، آرش پاکزاد، فرشاد حسامی و شهاب اکبری جایگزین شد.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» هرچند محمد امامی تهیه کننده سریال یک دلیل این تغییر فاز از قربانی-خلعتبری به چاووشی را تلاش در جهت ارتباط گیری بیشتر با مخاطب دانست اما نه علیرضا قربانی و نه فردین خلعتبری هیچ گاه به صراحت در این باره حرفی نزدند.
خلعتبری به تازگی و حدودا یک سال بعد از جدایی از تیم تولید «شهرزاد» در برنامه «آهنگ» وقتی طرف پرسش درباره قطع همکاری قرار گرفته کوشیده با اظهاراتی گنگ و کاملا دوپهلو پاسخگو باشد.
این آهنگساز درباره حاشیه های پیرامون سریال «شهرزاد» و رابطه این روزهایش با حسن فتحی گفت: اگر میخواستم درباره «شهرزاد» حرف بزنم که تاکنون حرف زده بودم.
خلعتبری سپس با اشاره به مرگ افشین یداللهی که دوست مشترک او و حسن فتحی بود ادامه داد: من هنوز مرگ افشین یدالهی را نمیتوانم درک کنم؛ هنوز برایم سخت است و فکر میکنم ای کاش با او نگاه مهربانتری انجام شود، همان شب با او تلفنی حرف زدم و یکی از قطعاتی که با ارکستر ضبط کرده بودم برایش گذاشتم، گفت این یک «شب دهم» دیگر است؛ تکرار برای او معنای گذشته را نداشت؛ معنای آینده را داشت.
وی با اشاره به امتداد ارتباط با حسن فتحی حتی بعد از حذف ناگهانی از «شهرزاد» اظهار داشت: روز سوم درگذشت یداللهی تنها کسی که توانست کاری کند که احساساتم را بیرون بریزم، حسن فتحی بود. ما با هم بزرگ شدیم. برای یک نسل هستیم. چطور میشود وقتی او به کسی بگوید برایم آهنگ بساز آدم فهمیدهای باشد و اگر نگوید این طور نباشد؟!! همانطور که در بسیاری از سریالهای او حضور داشتم؛ به همان دلیل در «شهرزاد» نبودم.
نمایش خانگی: کامبیز دیرباز هرچند در سالهای اخیر در سینما نقشهای قابل تأملی نداشته اما همچنان در تلویزیون به عنوان نقش اول سریالهایی همچون «زیر پای مادر» به کار گرفته میشود.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» دیرباز که آخرین حضور سینماییش، فیلم ارگانی «ماه گرفتگی» با اشاراتی به حوادث بعد از انتخابات88 توجهی را در جشنواره کسب نکرد و هنوز فرصت اکران هم پیدا نکرده، اخیرا با یک فیلم ویدیویی به نام «اصلا جور درنمیاد» به شبکه خانگی آمده است.(اینجارا بخوانید)
«اصلا جور درنمیاد» محصول دو سال پیش است و منطبق با الگوی تولید آثار مفرح شبکه خانگی ساخته شده است. حضور کامبیز دیرباز که در کارنامه اش سیمرغ بهترین بازیگری مکمل را برای «دوئل»احمدرضا درویش دارد در این فیلم ویدیویی با انتقاد روزنامه فرهنگی-اجتماعی «هفت صبح» مواجه شده است که با «شونه تخم مرغی» خواندن فیلم به دیرباز بابت حضور در آن گلایه کرده است.
این روزنامه نوشت: به تازگی فیلم جدیدی به اسم «اصلا جور درنمیاد» به کارگردانی مهیار عبدالمالکی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده! از اسم و تصویر کار شده روی کاور این فیلم میشود فهمید یکی از همان کمدیهای زیرشانه تخم مرغی شبکه خانگی است.
«هفت صبح» ادامه داد: اما مسأله اینجاست که اسم و تصویر کامبیز دیرباز هم روی جلد این فیلم دیده میشود. دیرباز یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون است و سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مکمل مرد را در کارنامه دارد و معمولا نقش اول سریالهای پرمخاطب را بازی میکند و واقعا عجیب است که به حضور در چنین فیلمی رضایت داده باشد. واقعا معلوم نیست علت بازی دیرباز در این فیلم چه میتواند باشد.
نمایش خانگی: فیلم موزیکال-عروسکی «گورداله» از جمله آثار کودکی است که در هفته های اخیر از طریق موسسه گلرنگ رسانه به شبکه خانگی عرضه شده و جزو محصولات پرمخاطب این مدیوم بوده است.
نادره ترکمانی کارگردان «گورداله» که پیشتر سابقه ساخت یک فیلم کودک دیگر با نام «خاله سوسکه» را به صورت رئال داشت با اشاره به عرضه خانگی «گورداله» به سایت «نمایش خانگی» گفت: از آنجا که همزمان با عرضه فیلم، در شهرستان بودم توزیع فیلم در شهرستانها را خوب و نسبتا راضی کننده دیدم و در تهران هم گویا توزیع خوب بوده بخصوص که اقوام و آشنایان اغلب فیلم را دیده بودند.
این کارگردان درباره واکنش مخاطبان نسبت به عرضه نسخه خانگی «گورداله» بیان داشت: متأسفانه در زمان اکران خیلی نتوانستیم فیلم را درست عرضه کنیم و در نتیجه واکنش خوبی از مخاطبان نگرفتیم اما خوشبختانه در عرضه خانگی شرایط برای دیده شدن فیلم نزد عموم مخاطبان فراهم شده است.
نادره ترکمانی با اشاره به دردسرهایی که حین اکران فیلم گریبانش را گرفت اظهار داشت: زمان اکران «گورداله» خیلی بد بود و جبرئیل فیلم پخش کننده فیلم هم واقعا ضعیف بود و نتوانست فیلم را درست عرضه کند. من هم در شرایطی قرار گرفتم که مجبور شدم فیلم را به این شرکت پخش بدهم.
ترکمانی ادامه داد: در تولید «گورداله» با فارابی مشارکت داشتیم و با اینکه فیلم در سال 91 در جشنواره کودک رونمایی شد اما سه سال طول کشید تا اکران شود و به تبع آن 5 سال طول کشید تا به شبکه خانگی بیاید. ماجرا این بود که حق پخش سینمایی «گورداله» به همراه تعداد زیادی فیلم دیگر در یک بسته به پخش نسیم صبای سعید سعدی سپرده شد اما از آنجا که مجوز نمایش برخی از فیلمهای این بسته و از جمله «آشغالهای دوست داشتنی» صادر نشد این شد که سعید سعدی تمام فیلمها را به فارابی بازگرداند.
نادره ترکمانی افزود: در این شرایط شخصا به عنوان خالق فیلم توانستم نظر موسسه رسانه فیلمسازان و شخص حبیب اسماعیلی را برای پخش «گورداله» جلب کنم و این موسسه پخش حاضر شد فیلم را پخش کند اما به ناگاه مدیران فارابی سنگ سنگینی جلوی پای این موسسه انداختند و از این گفتند که برای واگذاری حق پخش چک ضمانت 500 میلیونی میخواهند!! این شد که رسانه فیلمسازان کنار کشید و زمان سپری شد تا جبرئیلفیلم پیدایش شد و پخش فیلم را گرفت؛ البته جبرئیل فیلم هم ضمانت داد ولی ضمانت 150 میلیونی.
این کارگردان با تأکید بر ضعف پخش جبرئیلفیلم که روح الله شمقدری برادر کوچکتر جواد شمقدری جزو هسته مرکزی آن است گفت: جبرئیلفیلم توان پخش فیلم را نداشت یعنی نه میتوانست سالن بگیرد و نه کار تبلیغی برایمان کرد. مدیر این شرکت از پخش کنندههای معروف میترسید و مدام اکران را عقب می انداخت تا زمانی سوخته برای اکران نصیبمان شد آن هم با حداقل سانس و در شرایطی که خودم تعداد زیادی پوستر و تراکت تهیه کردم و در اختیار پخش کننده گذاشتم ولی باز هم پخش کننده به توزیع آنها نپرداخت تا در نهایت خودم شخصا اقلام تبلیغی را توزیع کردم!!!
ضعفهای پخش فیلم کودک موضوعی است که ترکمانی از آن گلایه ها دارد. این کارگردان گفت: برای پخش آثار سینمای کودک باید پخش کننده متخصص داشته باشیم چون شیوه های تبلیغی در این ژانر کاملا متفاوت است و پخش کننده باید این شیوه ها را بشناسد و جسارت و شجاعت پیگیری داشته باشد اما پخش کننده «گورداله» فقط خوشحال بود که پخش فیلمی را گرفته تا مجوز پخشش باطل نشود.
گورداله
ترکمانی با اشاره به ریز اتفاقات دوران پخش فیلمش اظهار داشت: یادم می آید در آن دوران بارها با سینماهایی روبرو شدم که دانش آموزان مدارس برای تماشای فیلم به آنها رفتند ولی در آمار فروش نام این سینماها اصلا نیامد. مثلا سینمایی بود که فقط یک روز 320 دانش آموز برای دیدن فیلم آمده بودند اما در آمار فروش همان روز رقم صفر اعلام شده بود!!!
ترکمانی با اشاره به حضور بهمن مفید به عنوان صداپیشه در «گورداله» ادامه داشت: خوشبختانه مشکل چندانی بر سر حضور ایشان رخ نداد و شاید اگر می دانستیم مشکل ساز نمیشود بیشتر از ایشان استفاده میکردم. بهمن مفید وقتی با پیشنهاد من برای حضور به عنوان صداپیشه یک «الاغ» در «گورداله» مواجه شد، خیلی خوشحال شد و بالای 80 درصد دیالوگها را بدون تکرار بیان میکرد و تازه مزه ها و تکه پرانیهای خاص خودش را هم وارد کاراکتر کرد که الان در زمان عرضه به شبکه خانگی هم خیلی مورد توجه قرار گرفته است.
نادره ترکمانی با اظهار اینکه چند سالی است که به دنبال تولید سریال خانگی «خاله سوسکه» است به «نمایش خانگی» اظهار داشت: سه سال پیش با جواد نوروزبیگی تهیه کننده «خاله سوسکه» به دنبال تولید یک سریال کودک در حیطه شبکه خانگی بودیم و خیلی زود هم به این نتیجه رسیدیم که سریال «خاله سوسکه» را تولید کنیم. به دلیل آن که روایت «خاله سوسکه» به صورت یک ترکیب زنجیره ای است خیلی پتانسیل سریال شدن دارد؛ در این افسانه سفری آغاز میشود و آدمهای مختلف به داستان وارد میشوند.
ترکمانی افزود: زمانی میخواستم قسمت دوم «خاله سوسکه» را کار کنم با محوریت تولد فرزند خاله سوسکه و وقتی نوروزبیگی پیشنهاد داد که سریال را کار کنیم بدم نیامد که همان طرح را به صورت سریال درآوریم.
این کارگردان درباره چگونگی تولید سریال ادامه داد: در نسخه سینمایی «خاله سوسکه» تمام شخصیتها رئال بودند و سعی شد با استفاده از جلوههای ویژه تصویرسازیهای جذاب صورت گیرد. برای سریال هم تولید به صورت رئال خواهد بود اما در کنارش با جلوه های ویژه حرفه ای.
ترکمانی با اشاره به مختصات شبکه خانگی بیان داشت: برای سریال قصدم این است که در هر قسمت یک سری بازیگر مهمان چهره بیاوریم تا تمامی قسمتها برای مخاطب کنجکاوی برانگیز باشند.
نادره ترکمانی با اشاره به اینکه در این سالها همواره مخاطب شبکه خانگی بوده اظهار داشت: اصلا کاری ندارم فلان منتقد درباره فلان فیلم یا سریال چه می گوید و برای همین همه آثار سینمایی و تلویزیونی و اخیرا شبکه خانگی و حتی آثار کاملا تجاری را دنبال میکنم تا بفهمم کیفیت آثار در چه حدی است.
ترکمانی افزود: از جمله سریالهای خانگی که در ماههای اخیر دیده ام «دندون طلا»، «عاشقانه» و «شهرزاد» بوده اند؛ «دندون طلا» را خوشم آمد ولی به نظرم زود تمام شد و می توانست ادامه داشته باشد. درباره «شهرزاد» هم باید بگویم فصل اول بهتر از فصل دوم بود چون هم خطای طراحی صحنه کم بود و هم ضعف گریم مشهود نبود و در کنار اینها داستان کشدار نبود ولی در فصل دوم نه فقط گافهای طراحی صحنه می بینیم بلکه داستان کشدار شده و گفتگوهای عاشقانه مدام به سریال تزریق شده و حتی کاراکتری مانند «عمه بلقیس» که توقعی جدی ازش داشتیم هیچ جایگاه درخوری در سریال ندارد. اما همه اینها باعث نمیشود که بگوییم «شهرزاد» سریال خوبی نیست چراکه اتفاقا همچنان کارگردانی حسن فتحی موجه است و امیدواریم به اینکه در آینده مشکلات کمتر شود.
نادره ترکمانی در مقایسه وضعیت شبکه خانگی با تلویزیون به «نمایش خانگی» گفت: تلویزیون مدتهاست مخاطبش را از دست داده و هرچند تلاش کرده برای جلب مخاطب از کانال برنامه هایی مانند «دورهمی» و «خندوانه» وارد شود ولی سریالهای تلویزیون دیگر مخاطب ندارند اما شبکه خانگی در حیطه سریال سازی خیلی پیشروتر است و خیلی خوب جلو رفته است و امیدواریم چرخه اقتصادی آن طوری باشد که رشدش بیشتر از اینها باشد.
ترکمانی ادامه داد: در این سالها خیلی از مخاطبان اصلا تلویزیون نمیبینند و به جایش ماهواره میبینند اما در عین حال سریالهای شبکه خانگی را پیگیری میکنند مثلا ماهوارهبازترین مخاطبان ایرانی حتما «عاشقانه» و «شهرزاد» را پی گرفتهاند؛ بماند که خیلیها هم نسخههای ارژینال را نمیخرند و از نسخه های قاچاق استفاده میکنند اما مهم گیرایی سریال است که مخاطب را دنبال خود می کشاند.
این کارگردان با اشاره به مشکلات زیرساختی تلویزیون افزود: به نظر می رسد هدف تلویزیون دیگر جلب مخاطب نیست و هدفش صرفا اجرای سیاستهای کلی سازمان است و در این بین مخاطب داشتن خیلی هم مهم نیست. بعید است سازمان آمار واقعی مخاطبان تلویزیون را نداشته باشند اما رویکردشان ارائه آن آمار واقعی نیست. تلویزیون ما در این سالها از نشان دادن خشم و خشونت و کشتار و ارائه اتفاقات ناگوار هیچ ابایی ندارد اما از نمایش صریح نماهای عاشقانه و محبت آدمیان پرهیز دارد. مردمان هند یکی از فقیرترین مردمان دنیا هستند اما باز هم عاشق سینما و تلویزیونی هستند که فرصت رویاپردازی به آنها بدهند. مملکت ما هم روزهای سختی را پشت سر گذاشته و نیاز دارد به اینکه رسانه های رسمی اش مجال ایجاد آرامش را به آنها بدهد اما در تلویزیون خلافش رخ میدهد.
ترکمانی با تأکید بر ژانر تخصصی خودش که کودک است بیان داشت: در زمینه کودک خیلی منتقدم به تلویزیون چون آثاری فرنگی را به نام کودک ارائه میدهد که پر از مایه های خشونت بار است اما فیلمهای کودک سینمای ایران را حاضر نیستند خریداری کنند!!!
نادره ترکمانی در پایان گفتگوی خود با «نمایش خانگی» با بیان اینکه برای تازه ترین کار سینمایی اش به سراغ افسانه فولکلور «حسن کچل» رفته اظهار داشت: اقتباسی از این افسانه قدیمی را با عنوان «حسن و گل اندام» ارائه خواهم داد. این فیلم رئال خواهد بود اما پر از جلوه های ویژه بهروز و جذاب.