خانه بلاگ صفحه 227

انتقاد داریوش فرهنگ از فارابی⇐بدون اجازه من فیلمم را در شبکه خانگی پخش کرده‌اند/آن هم با نازل‌ترین کیفیت نور و رنگ!+عکس

داریوش فرهنگ

نمایش خانگی: بنیاد سینمایی فارابی در ماههای اخیر برخی فیلمهایش را بدون اکران در سینماها روانه شبکه خانگی کرده است آن هم بدون هر گونه هماهنگی با صاحبان آثار.

به گزارش نمایش خانگی داریوش فرهنگ که یکی از آثار سینمایی او با عنوان «یک گزارش واقعی» نیز بعد از 5 سال ماندن در آرشیو به ناگاه از شبکه خانگی سربرآورده در گفتگویی که با «شرق» داشته به صراحت به گلایه از فارابی پرداخته است.

داریوش فرهنگ گفته است: یکی از کارهای فارابی، درباره فیلم «یک گزارش واقعی» است که پس از پنج‌سال خاک‌خوردن در آرشیو حالا سر از سوپرمارکت‌ها درآورده است، شاید اولین‌باری است که یک فیلم قبل از اکران در سینماها در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها پخش می‌شود. آن هم با نازل‌ترین کیفیت نوری و رنگ و بدون مشورت و هماهنگی و اجازه کارگردان.

وی ادامه داده است: خب… واقعا یعنی چه؟ من هرگز اهل غرزدن نیستم و روش من نیست. در هر شرایطی استقلال و منش خودم را حفظ کرده‌ام و با گذشت زمان نه اهمیتی برای این تصمیم‌ها قائل هستم و نه توقعی دارم. آنها می‌آیند و می‌روند و امثال ما می‌مانیم و کار می‌کنیم. نگاه کنیم به آنها که رفتند و آنها که در این حرفه ماندند..

یک گزارش واقعی
یک گزارش واقعی

فروش پکیج قاچاق {«فروشنده» و 3 فیلم دیگر} در سوپرمارکت‌ها+عکس

دی.وی.دی چندفیلمه «فروشنده»

نمایش خانگی/مهدی فلاح‌صابر: قاچاق محصولات خانگی مدتهاست که در کنار مشهود بودن در بساط دستفروشها در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی هم دیده می‌شود.

به گزارش نمایش خانگی با این حال کمتر  دیده ایم که در سوپرمارکتها محصولات قاچاق شبکه خانگی و به خصوص دی.وی.دی‌های چندفیلمه آثار روز شبکه خانگی عرضه شود.

در روزهای اخیر اما «فروشنده» اصغر فرهادی در دی.وی.دی‌های چندفیلمه به همراه فیلم سینمایی «دختر» و فیلمهای ویدیویی «سرقت» و «زمانی برای درنگ» در یک پکیج در برخی سوپرمارکتهای تهران و حومه تهران توزیع شده است.

به مانند اغلب دی.وی.دی‌های چندفیلمه قیمت این دی.ویدی چهارفیلمه بین 1500 تا 2000 تومان به فروش می رسد!!

دی.وی.دی چندفیلمه «فروشنده»
دی.وی.دی چندفیلمه «فروشنده»
دی.وی.دی چندفیلمه «فروشنده»
دی.وی.دی چندفیلمه «فروشنده»

12 سال بعد از تولید⇐فیلم توقیفی نیکی کریمی به شبکه خانگی آمد+عکس

پرونده هاوانا

نمایش خانگی: «پرونده هاوانا» فیلم توقیفی علیرضا رییسیان دوازده سال بعد از تولید و بعد از مدتها توقیف بالاخره توانست وارد شبکه خانگی شود.

به گزارش نمایش خانگی نیکی کریمی و امین تارخ بازیگران اصلی این فیلم هستند که نسخه خانگی آن از طریق موسسه هنرهای تصویری سوره به شبکه خانگی عرضه شده است.

«پرونده هاوانا» علاوه بر منتخب شدن در چندین جشنواره خارجی٬ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین صدابرداری از جشنواره فیلم فجر و برنده تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس از یازدهمین جشن خانه سینما شد.

ماه‌چهره خلیلی، حمیدرضا پگاه، اصغر همت، ناصر لقایی، حمید مهرآرا، شیدا شجاعی، عاطفه موسوی، همایون ارشادی، نیکو خردمند و مرتضی زارع  دیگر بازیگران «پروانه هاوانا» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک پروفسور بیوتکنولوژی برای آغاز یک پروژه جدید به ایران سفر می‌کند. او در ایران با خبرنگاری آشنا می‌شود که داستان زندگی او را به طور کامل تغییر می دهد… .

پرونده هاوانا
پرونده هاوانا

ادعای خبرگزاری مجلس⇐گردش مالی 500 میلیاردی در سایتهای غیرمجاز دانلود فیلم!!!+واکنش سه نماینده مجلس به این ماجرا

قاچاق، سرقت غیرمجاز، سارق اینترنتی

نمایش خانگی: علیرغم همه مخالفتهایی که مقامات رسمی در ظاهر با سرقت فرهنگی و به خصوص سایتهای غیرمجاز آپلود فیلم از خود نشان می دهند اما عدم برخوردهای دائمی و ضربتی با این سارقان، اسباب ادامه فعالیت روزافزون آنها را موجب شده است.

به گزارش نمایش خانگی به تازگی خبرگزاری مجلس «ایکانا» در گزارشی در کنار طرح ادعاهایی درباره گردش مالی 800 میلیاردی شبکه نمایش خانگی ادعایی را طرح کرده درباره  گردش مالی 500 میلیاردی سایتهای دانلود فیلم و کوشیده در گفتگو با سه نماینده مجلس واکنش آنها را درباره این سرقتهای فرهنگی منعکس کند.

متن کامل گزارش را بخوانید:

گردش مالی 500 میلیاردی سایتهای دانلود فیلم در برابر گردش مالی 800 میلیاردی شبکه خانگی

شاید باور آن سخت باشد اما شبکه نمایش خانگی به‌عنوان ناشر فیلم‌های سینمایی، سریال، تله فیلم و… به مراتب اوضاع اقتصادی پر و پیمان‌تری نسبت به سینما دارد. شاهد این مدعا قیاس عدد و رقم گردش مالی این دو حوزه است؛ به‌عنوان مثال چند سال پیش، گردش مالی اکران سینماها 50 میلیارد بوده اما در بخش نمایش خانگی در همان سال 800 میلیارد تومان؛ یعنی 16 برابر کل گردش مالی اکران سینماها.

این عدد و رقم جدا از نگرانی از اوضاع و احوال سینما، خبر از ایجاد فضا برای کسب درآمد، گردش مالی بالا و ایجاد اشتغال برای فعالان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فرهنگی و هنری به ویژه سینما در عرصه شبکه نمایش خانگی دارد اما علیرغم درآمد قابل ملاحظه فیلم‌ها در پی استقبال از شبکه نمایش خانگی، دانلودهای غیرمجاز و آسیب‌های پیرامون آن غیرقابل چشم‌پوشی است؛ چراکه آمارها از گردش مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی سایت‌های دانلود غیرمجاز فیلم در سال جاری خبر می‌دهند اما در صورت مدیریت صحیح این حوزه می‌توان فروش فوق‌العاده‌ای را در شبکه نمایش خانگی شاهد بود. درواقع؛ شبکه نمایش خانگی توانمندی بالقوه‌ای برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی دارد اما به دلیل فعالیت گسترده قاچاقچیان و دانلودهای غیرمجاز هنوز به معنای واقعی فرصت بالفعل شدن را بدست نیاورده است.

خلاء تقنینی و اجرایی در مسئله مبارزه با کپی‌رایت‌های غیرمجاز، عدم عضویت در کنوانسیون برن، نبود برنامه مناسب برای مبارزه با مدیریت صحیح فضای مجازی از جمله علل به وجود آمدن شرایط از منظر نمایندگان مجلس است.

رونق شبکه نمایش خانگی، بسترساز به حاشیه رفتن شبکه‌های ماهواره‌ای

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درآمدهای میلیاردی که از فروش فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی حاصل می‌شود را از چند منظر مورد بررسی قرار داد و گفت: کسب درآمدهای بالا از شبکه نمایش خانگی به دلیل به جریان انداختن چرخه تولید و اشتغال، حضور بیشتر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این عرصه قابل تامل است؛ هرچند رونق این شبکه نشان از فاصله مردم از سینما به دلایل مختلفی همچون عدم صرفه اقتصادی و فاصله از تلویزیون به دلیل کیفیت پایین سریال‌ها در خود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است ادامه رشد و رونق شبکه نمایش خانگی با حفظ جذابیت فیلمنامه‌ها و کمتر بودن خطوط قرمز در سریال‌های آن نسبت به نمونه‌های مشابه تلویزیونی، می‌تواند بسترساز به حاشیه رفتن شبکه‌های ماهواره‌ای شود.

وی همچنین افزود: باید به افزایش کیفیت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی نیز توجه کرد چراکه در هر صورت مدیوم تلویزیون مخاطبان بسیار وسیعی دارد لذا قدرت تاثیرگذاری آن نیز بیشتر است و سینما نیز می‌تواند برای کشور ثروت‌آفرینی به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در مجموع پاگرفتن یک صنعت دیگر باعنوان شبکه نمایش خانگی و پهلو زدن آن به صنعت بزرگتری همچون سینما به خودی خود اتفاق خوشایندی است، افزود: مسئولان باید مراقب باشند شبکه نمایش خانگی با تولیدات متفاوت از سینما به کار خود ادامه دهد نه آنکه مردم به دلیل گرانی سینما ترجیح دهند آثار سینمایی را پس از پایین آمدن از پرده و توزیع در شبکه نمایش خانگی در خانه‌های خود به تماشا بنشینند. درواقع با ساخت فیلم‌های با کیفیت در سینما، شرایط ادامه حیات و رونق سینما و شبکه نمایش خانگی را موازی با فراهم کنند.

خلاءهای نظارتی زمینه‌ساز افزایش کپی‌رایت‌های غیرقانونی از فیلم‌ها

همچنین احد آزادی‌خواه با اشاره به کاهش میزان نسخه‌های رسمی فیلم‌هایی که وارد شبکه نمایش‌خانگی می‌شود به دلیل افزایش دانلودهای غیرمجاز فیلم‌های سینمایی به خانه ملت، گفت: دلایل بی‌ضابطه بودن کپی‌رایت در ایران از دو منظر تقنینی و اجرایی قابل بررسی است؛ چراکه متاسفانه خلاءهای نظارتی بسیاری در مبارزه با دانلودها و کپی‌رایت‌های غیرقانونی از آثار هنری به ویژه فیلم‌های سینمایی وجود دارد این درحالی  است که مسئولان اجرایی نیز معتقد به خلاءهای قانونی هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان اگر معتقد به خلاءقانونی هستند باید پس از انجام کارهایی پژوهشی لایحه‌ای را تدوین و به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دهند تا با تصویب آن در صحن علنی مجلس به معضل ویران‌گر کپی غیرمجاز پایان داد.

وی با بیان اینکه باید با مدیریت صحیح فضای مجازی به شبکه نمایش خانگی فرصت فعالیت داد تا سرمایه تهیه‌کننده‌ها به آن‌ها بازگشته و چرخه تولید و اشتغال در بخش خصوصی به کار افتد، افزود: شورای عالی فضای مجازی هنوز نتوانسته فضای مجازی را آنطور که باید مدیریت کند لذا این شورا و وزارت فرهنگ باید برای مبارزه با این پدیده جدید برنامه داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نظارت بر فضای مجازی کار سختی است لذا تحقق این مهم به بهترین شکل، همت بیشتر مسئولان را می‌طلبد و هنرمندان نیز باید اثر هنری خود را دقت بیشتری محافظت کنند، گفت: ادامه دانلودهای غیرمجاز، اقتصاد سینما را بیش از این از بین برده و برای تحصیلکردگان این رشته هنری فرصت‌های مناسب اشتغال و درآمدزایی ایجاد نخواهد شد.

دود نپیوستن به کنوانسیون برن در چشم صاحبان آثار هنری و فرهنگی/ عواقبی بر خاطیان مترتب نیست

همچنین محمداسماعیل سعیدی با اشاره به کاهش میزان نسخه‌های رسمی فیلم‌های شبکه نمایش‌خانگی به دلیل افزایش دانلودهای غیرمجاز فیلم‌های سینمایی گفت: متاسفانه هنوز برخی پیش‌نیازهای بدیهی نظیر کنترل و حفاظت از حقوق تولیدکنندگان آثار سینمایی در ایران جدی گرفته نشده؛ بنابراین در این شرایط دورخیزی برای ورود به بازارهای تازه اقتصادی امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین دلیل ضعف اقتصادی سینما و  دیگر حوزه‌های ادبی و هنری را عدم اهتمام جامع نهادهای مسئول در حوزه نظارت بر اینترنت و دانلود غیرقانونی این آثار دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی و مسئول باید برنامه‌های جدی و کلان‌تری را درخصوص جلوگیری از کپی غیرمجاز از آثار هنری دنبال کنند؛ ضمن آنکه فرهنگ‌سازی باید در رأس برنامه‌های آن‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چارچوب‌های مشخصی در رابطه با کپی رایت در قانون آمده که اگر رعایت شوند می‌توان مانع از تکثیرهای غیرمجاز آثار ادبی و هنری شد، ادامه داد: خلاء قانونی در داخل کشور به معنای واقعی که عواقبی برای افراد خاطی در پی داشته باشد، وجود ندارد؛ لذا ضعف نظارتی را باید دلیل افزایش کپی‌ها و دانلودهای غیرمجاز در کشور دانست.

سعیدی مجلس تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان باید برای تسلط به فضای مجازی تلاش بیشتری کنند و هنرمندان خود برای احقاق حق‌شان وارد میدان شوند.

وی همچنین توضیح داد: کنوانسیون برن در جهان با هدف جلوگیری از کپی‌های غیرمجاز از آثار هنری و ادبی تشکیل شده است به همین دلیل کشورهای عضو این معاهده بین‌المللی از عواقب کپی‌های غیرمجاز در امان مانده‌اند و چنین مشکلی را در داخل و خارج از کشورشان ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: عواقب عدم جلوگیری از دانلود و تکثیر فیلم‌های خارجی در ایران به آثار داخلی نیز رسیده است به همین دلیل امروزه عدم پایبندی به حقوق مولف در کشور مشاهده می‌شود لذا با این اوصاف باید گفت؛ تا زمانی که ایران عضو کنوانسیون برن نشود نخواهد توانست به وضعیت کپی‌رایت حتی در داخل کشور نیز سامان دهد.

 

گرانفروشی «هنروتجربه» در شبکه خانگی+عکس

هنروتجربه

نمایش خانگی: آثار اکران شده در گروه دولتی «هنروتجربه» به یک دلیل مهم و آن هم پرریسک بودن بازگشت سرمایه درباره آنها یا به شبکه خانگی عرضه نمی شوند یا با تیراژ محدود به این مدیوم می آیند.

به گزارش نمایش خانگی از جمله آثار هنروتجربه که به تازگی در تیراژ محدود به شبکه خانگی آمده است و برای همین فقط در یک سری ویدیوکلوب مرکزی توزیع شده، فیلمی کاملا تجربی است با عنوان «روغن مار».

«روغن مار» را علیرضا داوودنژاد کارگردان شناخته شده سینمای ایران با دوربین تلفن همراهش ساخته است(!!) و از این حیث فیلم شاید استثنایی در سینمای ایران به شمار آید.

«روغن مار» به مانند اغلب فیلمهای هنروتجربه ای از طریق موسسه رسانه های تصویری به شبکه خانگی آمده است اما تعجب آور اینکه بر روی جلد فیلم قیمت 4 هزار تومانی چاپ شده اما با برچسب 5 هزارتومانی این فیلم به قیمت بالاتر فروخته می شوند.

 نگاهی به وضعیت دیگر فیلمهای هنروتجربه ای عرضه شده در شبکه خانگی در ماههای اخیر و آثاری همانند «دونده زمین»، «داره صبح میشه» و «حراج» نیز همین گرانفروشی با الصاق برچسبهای 5 هزار تومانی دیده می شود.

عجیبتر آن است که در ازای دریافت مبلغی بیشتر از مخاطبان، هیچ اقلام اضافی و مثلا فیلم پشت صحنه هم به ضمیمه محصولات وجود ندارد.

به عبارت بهتر مخاطبان دقیقا 25 درصد بیشتر پول می دهند اما جز فیلمهایی عموما بین 70 تا 90 دقیقه چیز دیگری عایدشان نمی شود.

افزایش قیمت 25 درصد محصولات هنروتجربه ای در شبکه خانگی
افزایش قیمت 25 درصدی محصولات هنروتجربه ای در شبکه خانگی

کمدی داغ امین حیایی-لیلا اوتادی همراه با پشت صحنه در شبکه خانگی+عکس

ناردون

نمایش خانگی: نسخه خانگی کمدی «ناردون» ساخته فریدون حسن پور از طریق موسسه گلرنگ رسانه در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

به گزارش نمایش خانگی «ناردون» که از حضور امین حیایی، مهران غفوریان، سیروس گرجستانی، امیر نوری، لیلا اوتادی، شهرام قاعدی و جواد رضویان سود می برد توسط منصور سهراب پور تولید شده است.

اغلب لوکیشنهای «ناردون» در طبیعت بکر شمال کشور قرار داشته و فیلم داستانی مفرح را درباره آدمهایی روایت می کند که بنا میشود برای کمک به کاهش هزینه هایشان، مراسم عروسی خود را همزمان با مراسم عزا برگزار کنند!

«ناردون» از جمله کمدیهای پرفروش سینمای ایران در سالهای اخیر بود و توانست رقم فروش 4 میلیارد را رد کند.

موسسه گلرنگ رسانه همراه نسخه خانگی «ناردون» پشت صحنه کامل آن و همچنین آلبوم عکس شامل تصاویر مختلف از  فیلم را به مخاطبان ارائه داده است.

ناردون
ناردون

برآمده از تازه‌ترین اظهارات تهیه‌کننده سریال⇐پارتنر زن گلزار در «عاشقانه» مهناز افشار نیست!!!/اولین قسمت، هفته اول بهمن توزیع می‌شود/«عاشقانه» هم برای تین‌ایجرها و تجاری‌بازها آذوقه دارد و هم برای طرفداران آثار هنری!

عاشقانه

نمایش خانگی/احمد رنجبر: در ميان اخبار ناخوشايندي كه درباره تعطيلي «شهرزاد» و «ماه تي تي» به گوش مي رسد، قرار است سريال «عاشقانه» وارد شبكه خانگي شود. سريال چه سرنوشتي پيش رو دارد؟ خاطره بد سريال هاي گلزار عليه آن تمام نمي شود؟ تهيه كننده به سوالات درباره اين ابهام و شائبه هاي ديگر پاسخ داده است

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از «هفت صبح» با مهدي گلستانه (تهيه كننده سريال) تماس گرفتيم و درباره اين مجموعه ، سوالاتي مطرح كرديم. اميدواريم شاهد تحقق وعده هاي گلستانه باشيم كه مي گويد به آينده سريال خوشبين است و مي تواند در شبكه نمايش خانگي اتفاق ويژه اي رقم بزند.

ظواهر اما حكايت از كار سخت «عاشقانه» دارد. شرايط شبكه خانگي به خاطر حواشي ايجاد شده براي «شهرازد» و «ماه تي تي» خوب نيست و از آن سو مخاطب سابقه اي خوب از سريال هاي پرستاره ندارد. «عاشقانه» از بازيگران مطرح زيادي بهره مي برد منتهي در صورت لخت بودن قصه اين مزيت پاشنه آشيلش مي شود. اين نهيبي است كه تجربه «قلب يخي» و «عشق تعطيل نيست» مي زند. وانگهي دو سريال شكست خورده در كارنامه محمد رضا گلزار ثبت شده و كار او از اين منظر سخت است.

 عاشقانه كي مي آيد؟

سوالات ابتدايي مان در گفت و گو با مهدي گلستانه به اطلاعات كلي درباره «عاشقانه» اختصاص دارد. او مي گويد سريال از هفته اول بهمن وارد شبكه خانگي مي شود:«در حال حاضر مشغول برنامه ريزي هستيم تا ببينيم  چه روزي به عنوان مبدا توزيع سريال مناسب تر است؛ تا چند روز آينده با پخش كننده (هنرنماي پارسيان) به نتيجه قطعي مي رسيم.» سريال «عاشقانه» در15 قسمت آماده مي شود ؛ با اين حساب قسمت هاي آخر بعد از نوروز توزيع خوهد شد. گلستانه مي گويد احتمال توزيع سريال در نوروز هست اما در صورت عدم توزيع، نگران وقفه اي كه نوروز در پخش سريال مي اندازد نيست. طبق اعلام قرار بود «عاشقانه» آذر ماه بيايد كه نيامد:« 11 قسمت آماده براي توزيع داريم. مبناي توزيع در نيمه آذر بود اما چون آماده نبوديم برغم ميل باطني تصميم گرفتيم توزيع را عقب بيندازيم.»

شرايط برزخي نيست؟

اشاره كرديم كه شرايط شبكه نمايش خانگي بار ديگر برزخي شده. بعد از بازداشت تهيه كننده «شهرزاد» اين روزها تصويربرداري فصل دوم تعطيل است كه مي گويند به خاطر كمر درد حسن فتحي است. از آن سو كانال سينما خبر بدي درباره سريال داود ميرباقري منتشر كرده:« پرونده سريال ماه تى تى بسته شد. گفته مي شود گروه توليد حتى وسايل فيلمبردارى را هم تحويل داده اند. بازداشت سرمايه گذار و عدم تامين سرمايه دليل اصلى توقف سريال ميرباقرى است.»

از گلستانه مي پرسيم در چنين وضعيتي به «عاشقانه» اميد داريد؟:« به نظر من كار در شبكه نمايش خانگي پر ريسك است. چون در شبكه هاي تلويزيون مخاطب به شكل رايگان سريال مي بيند و از هر جايي كه نخواهد سريال را نبينيد در سلسه مراتب توليد و توزيع خللي نمي افتد. در شبكه نمايش خانگي مخاطب براي ديدن سريال هزينه مي كند و چند عنصر را در نظر مي گيرد. اول از همه برخلاف دوستان كه مي گويند ويترين سريال مهم است، داستان اهميت دارد. به محض اين كه قصه مخاطب را درگير كند اين طلب ايجاد مي شود كه منتظر قسمت بعد باشد. اميدوارم شخصي و سليقه اي نگفته باشم فكر مي كنم در جذابيت فيلمنامه‌حرفي براي گفتن داريم. از آن طرف ويترين سريال قابل دفاع است و هر بازيگر با يك فيلمنامه خوب قدرت نجات يك فيلم سينمايي را دارند. »

گلستانه ادعاي جالبي دارد و همان را نقطه اتكاي سريالش مي داند:« فكر مي كنم «عاشقانه» از هر طيفي طرفدار دارد ؛‌چه كسي كه سينماي تجاري را دوست دارد چه كسي سينماي هنري تر را دنبال مي كند و حتي براي تين ايجرها آذوقه داريم و از اين بابت نگران نيستيم. تنها نگراني به اتفاقات قهري است كه پيش بيني نشده اند و همه چيز را تحت تاثير قرار مي دهد

خاطره بد سريال هاي پر ستاره

محمدرضا گلزار، ساره بيات، بهاره كيان افشار، فرزاد فرزين، حميدرضا پگاه، حسين ياري، پانته آ بهرام، مسعود رايگان و هومن سيدي، يكتا ناصر و  مهناز افشار بازيگران اصلي «عاشقانه» هستند. اين تركيب براي يك سريال برگ برنده است ولي وقتي به سريال هاي پر ستاره و در راس آن «قلب يخي» رجوع مي كنيم مي بينيم بازيگر شرط كافي براي موفقيت سريال نيست. مهدي گلستانه با هم عقيده است:« نظر شخصي بنده اين است كه در اكران ، يك هفته اول مخاطب براساس ستاره فيلم را انتخاب مي كند و از هفته دوم اين كيفيت فيلم است كه باعث مخاطب جذب مي شود. چون با تبليغات سينه به سينه ، در شرايطي كه فضاي مجازي فرصتي براي تبليغ يا ضد تبليغ ايجاد كرده دست تيم سازنده رو مي شود. »

او با اين مقدمه نقبي به لزوم استفاده از ستاره در سريال ها مي زند:«در شبكه خانگي مخاطب ابتدا بر اساس آن چه روي جلد مي بينيد، دست به انتخاب مي زند؛  نه به اسم گلستانه توجه مي كند نه منوچهر هادي و  نه نويسندگان بلكه نگاه مي كند ببنيد بازيگران سريال چه كساني هستند. در واقع مخاطبان به بازيگران اعتماد مي كنند و با خود مي گويند حتما اين اثر ويژگي خاصي داشته كه آن ها قبول كرده اند در آن بازي كنند. در واقع ما از حسن اعتماد مخاطب به بازيگر و انتخابش استفاده مي كنيم. در همين راستا «عاشقانه» از اين منظر درست عمل كرده و فكر مي كنم فيلمنامه هم قدرت درگير كردن بيننده را خواهد داشت و اميدوارم بتواند ادامه موفقيت سريال «شهرازد» و «شاهگوش» باشد كه مخاطب با طيب خاطر پول دارد و تا آخر پي گيري كرد.»

خاطره بد سريال هاي گلزار

هفته پيش پرونده اي براي كارنامه محمد رضا گلزار منتشر كرديم ؛ نتيجه آن كه در 14 سال بازيگري يكي دو فيلم كم فروش بيشتر نداشته. در شبكه نمايش خانگي اما برند گلزار سوخته است. «ساخت ايران» به خاطر كيفيت نداشت و خيلي زود از مخاطب پس زده شد و «عشق تعطيل نيست» هم نصف و نيمه ماند. با چنين خاطره بدي كه از گلزار در ذهن مخاطبان هست مي توان به او اميد داشت:« فكر مي كنم بعد از «عاشقانه» تابوشكني شود. اولا  شرايط توليد يك پروژه به يك بازيگر معطوف نيست؛ بارها پيش آمده بازيگران باعث نجات يك اثر شده اند يا بر عكس آن اثر به توفيق نرسيده. ولي مشخصا فكر مي كنم در «عاشقانه» يكي از عناصر قابل اتكاي آن محمد رضا گلزار است. »

گلستانه اين را هم مي گويد كه پارتنر گلزار در عاشقانه بر خلاف «عشق تعطيل نيست» مهنار افشار نيست و ساره بيات روبري گلزار بازي مي كند.

هادي بِرند شده؟

در اولين پوستر سريال «عاشقانه»، علاوه بر اسم سريال، نام تهيه كننده (مهدي گلستانه) و كارگردان (منوچهر هادي) حك شده. وقتي يك سريال كلي بازيگر دارد چرا بايد در پوستر اسم كارگردان و تهيه كننده قيد شود؟ نكند فروش بالاي فيلم «من سالوادور نيستم» اين ظن را براي كارگران ايجاد كرده كه نام منوچهر هادي برند است؟ مگر فروش آن فيلم را نبايد به حساب عطاران گذاشت؟ :«نه اين طور نيست. ما بر اساس يك رويكرد تبليغاتي مشخص جلو مي رويم؛ براي هر 5 روز پوستر و بيلورد جديد طراحي كرده ايم.»

مهدي گلستانه پيش از آن كه تهيه كننده باشد به عنوان كارگردان شناخته مي شود. مي پرسيم در كار هادي هم دخالت داشته يا نه:« خروجي اين كار حاصل زحمات منوچهر هادي است و من صرفا شرايط را فراهم كردم. » گلستانه به موفقيت «عاشقانه» اميد دارد؛ سريال به رونق شبكه خانگي كمك مي كند يا اتفاق ديگري رقم خواهد خورد؟

تهیه‌کننده «ماه تی تی» درباره همه چیز سخن گفت⇐از اینکه معتبرتر از حسین هدایتی برای سرمایه‌گذاری سراغ نداشته تا ماجرای قهر پیمان معادی با پروژه/از موافقت تلویزیون برای حمایت از ادامه سریال تا 15 میلیاردی که بنا بوده توسط هدایتی صرف تولید شود

حسین هدایتی، داود میرباقری، مهران برومند

نمایش خانگی: تنها چند روز بعد از انتشار خبر بازداشت حسین هدایتی شایعه تعطیلی سریال «ماه تی تی» بر سر زبانها افتاد؛ شابعه ای که مهران برومند تهیه کننده سریال هم در گفتگو با «نمایش خانگی» آن را تأیید کرد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش نمایش خانگی اما این همه حواشی پیرامون این تازه ترین سریال داود میرباقری نیست چون گویا پیمان معادی که سکانسهایی از سریال با حضور او به عنوان بازیگر نقش اول ضبط شده بود نیز قید همکاری در این مجموعه را زده است و این نکته ای است که تهیه کننده در گفتگو با «شرق» آن را تأیید کرده است.

متن کامل گفتگوی مهران برومند تهیه کننده «ماه تی تی» را بخوانید:

‌خبر توقف سریال «ماه‌تی‌تی» بعد از سریال «شهرزاد» کمی غافلگیر‌کننده بود و اینکه تکلیف چنین سریال پرهزینه‌ای در میانه‌های تولید، نامشخص است، تصمیمی برای ادامه تولید این مجموعه گرفته شده است؟
البته این یک توقف موقت است، همان‌طور که می‌دانید مشکل سرمایه‌گذار باعث این توقف شد و به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای آقای هدایتی، ادامه تولید این مجموعه ممکن نیست؛ البته ما هم منتظریم تکلیف آقای هدایتی مشخص شود و تصمیمات تازه‌ای بگیریم. اسپانسر اصلی ما استیل‌آذین بود و با تکیه بر سرمایه‌گذار اصلی پروژه را شروع کردیم؛ اما مدتی است با برخی از ارگان‌های دولتی برای جذب سرمایه وارد مذاکره شده‌ایم یا حتی امکان دارد با تلویزیون به توافق برسیم و به‌هرحال تلویزیون هم به کارهای آقای میرباقری علاقه‌مند است و بعید نیست کار را با آنها ادامه دهیم و «ماه‌تی‌تی» به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود.
‌اما به‌هرحال ارتباط خوبی بین تلویزیون و شبکه نمایش خانگی وجود ندارد، چطور می‌شود این تفاوت نگاه یا فاصله را با این سریال نادیده گرفت؟
مقاومت تلویزیون در مقابل شبکه نمایش خانگی، دقیقا از جنس مخالفت با خصوصی‌سازی است، مانند این است که بسیاری در کشورمان علاقه‌مند به وجود تلویزیون خصوصی هستند؛ اما به‌هرحال خلأ یا نگرانی قانونی از این بابت وجود دارد و درباره سریال‌سازی، سال‌هاست این نگاه در تلویزیون ما وجود دارد که سریال‌سازی لزوما باید در تلویزیون انجام شود؛ اما تصور می‌کنم تلویزیون هم به مرور به این نتیجه رسید که برای فاصله‌گرفتن از یکنواختی و افت کیفی محصولات باید به رسانه‌های دیگر هم فکر کنیم. تلویزیون و شبکه نمایش خانگی مکمل هم هستند، همان‌طورکه شبکه نمایش خانگی توانست به سینما کمک کند و پخش‌کنندگان توان اقتصادی بهتری پیدا کرده‌اند، معتقدم اتفاقا تلویزیون هم می‌تواند برای شبکه نمایش خانگی کمک بهتری باشد، قطعا تلویزیون هم سریال‌هایی دارد که شاید پخش آن از شبکه نمایش خانگی نتیجه بهتری داشته باشد. بااین‌حال تصور می‌کنم مقاومتی که در سال‌های گذشته از سوی تلویزیون برای نادیده‌گرفتن شبکه نمایش خانگی وجود داشت، این روزها کم‌رنگ‌تر شده، فضا بازتر شده و بهتر است رسانه‌ها برای رسیدن به نتیجه بهتر با هم تعامل داشته باشند.
‌برآورد کلی ساخت سریال «ماه‌تی‌تی» چقدر در نظر گرفته شده بود؟
١٥‌ میلیارد برآورد کلی پروژه بود که تا به اینجا بخشی از آن هزینه شده است و بخش دیگری از تصویربرداری سریال باقی مانده که با برطرف‌شدن مشکلات پیش‌آمده، از سرگرفته خواهد شد.
‌بسیاری از تهیه‌کنندگان سینما، از اصالت سرمایه‌هایی که وارد شبکه نمایش خانگی شده است گله‌مند‌ هستند، واکنش شما به این اعتراض‌ها به‌عنوان تهیه‌کننده‌ای که چندین تجربه ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی داشتید، چیست؟
با سیاست یک بام و دوهوا نمی‌شود کارکرد. همه معتقدیم بخش خصوصی باید فعال باشد، این اتفاقی است که مطابق سیاست کلی نظام است و ما که در حوزه فرهنگ فعال هستیم باید سرمایه را تأمین کنیم و دقیقا همین کار را انجام دادیم، حقیقت این است که ما جز آقای هدایتی که در همه این سال‌ها در عرصه فرهنگ و ورزش فعال بود، آدم معتبرتر سراغ نداشتیم و خیال‌مان راحت بود؛ اما معتقدم اطمینان از اصالت سرمایه‌هایی که از بخش خصوصی وارد می‌شود، باید به عهده نهادهای دیگری باشد، نهادی که با ما همفکری کند، مانند قوه قضائیه که تیمی تحقیقاتی را در نظر بگیرد برای استعلام اینکه سرمایه فرد یا ارگانی که در بخش خصوصی فعال است از کجا آمده.
‌البته در این مدت نقدی هم در ارتباط با دستمزد بازیگرانی مطرح شد که به دلیل حضور در شبکه نمایش خانگی، رقم‌های نامتعارفی را در پروژه‌های سینمایی درخواست می‌کنند، نظر شما دراین‌باره چیست؟
اتفاقا این اشتباه از سمت تهیه‌کنندگان سینما هم انجام می‌شود، چراکه گاهی به دلیل دستمزد بالایی که بازیگران در پروژه سینمایی گرفته‌اند، از ما هم درخواست همان مبلغ را دارند که به‌هیچ‌وجه معمولی نیست. البته این را هم باید در نظر داشت که ساخت سریال با یک پروژه سینمایی متفاوت است و بازیگران ماه‌های زیادی سرگرم بازی در یک سریال هستند. بودجه ساخت سریال «ماه‌تی‌تی» ١٥‌میلیارد تومان برآورد شده است که باید در ٣٠ قسمت ساخته شود، یک سریال تاریخی با حجم دکوری که طبعا هزینه‌های خاص خودش را دارد، می‌بینید با این بودجه و دستمزدی که باید به ٤٠ بازیگر اصلی پرداخت شود، رقم بازیگران چیز عجیبی نیست. باید نظام دستمزدمان را اصلاح کنیم یا فرمولی پیدا کرد که به سطح مشخصی از پرداخت‌ها برسیم.
‌گویا به دلیل اختلاف پیش‌آمده، پیمان معادی به ادامه همکاری در این پروژه تمایل ندارد، همین‌طور است؟
بله. البته رابطه بین داوود میرباقری و پیمان معادی مثل سابق خوب است. شرایط کار به جایی رسید که هر دو به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه این همکاری میسر نیست و تصمیمی کاملا حرفه‌ای و کارشناسی بود. رابطه آنها حرفه‌ای و براساس احترام متقابل است و با هم به این نتیجه رسیدند که این تصمیم به نفع پروژه خواهد بود.

واکنش بهمن فرمان‌آرا به انتشار پوستری بی‌ربط با فیلمش+عکس 

بهمن فرمان آرا

نمایش خانگی: انتشار گزارشی درباره عرضه فیلم «خاک آشنا»ی بهمن فرمان آرا با پوسترهایی غیرمرتبط با فیلم سبب ساز آن شد که شرکت دارنده رایت فیلم یعنی موسسه رسانه های تصویری اقدام به تغییر پوسترها بگیرد.

به گزارش نمایش خانگی دو روز قبل بود که از عرضه پوستر «به زودی» این فیلم با تصاویر کاملا بی ربط با «خاک آشنا» گلایه کردیم(اینجا را بخوانید) و حالا بهمن فرمان آرا به «نمایش خانگی» گفته است که طی تماسی با مدیران موسسه رسانه های تصویری از آنها خواسته پوسترها را عوض کنند.

فرمان آرا که این روزها درگیر فیلمبرداری تازه ترین اثرش «دل دیوانه» است با اشاره به اینکه گزارش مندرج در «نمایش خانگی» باعث شد از ماجرای پوستر بی ربط «خاک آشنا» باخبر شود اظهار داشت: دیدن این پوستر واقعا متعجبم کرد چون «خاک آشنا» هم پوستر دارد و هم عکس و نیازی نیست که از عکسهای بی ربط برای پوسترهای آن استفاده شود.

فرمان آرا با اشاره به گفتگویش با مدیران صاحب رایت فیلم ادامه داد: مالک نسخه ویدیویی فیلم موسسه رسانه های تصویری است و طی تماسی که با مدیران آنها داشتم گلایه ام را ابراز کردم و بنا شد پوستر را خیلی زود تغییر دهند.

بهمن فرمان آرا درباره اینکه آیا طراحی پوستر ویدیویی را زیرنظر خود انجام خواهد داد یا نه بیان داشت: این روزها درگیر «دل دیوانه» هستم ضمن اینکه باید مقدمات اکران «دلم میخواد» را هم فراهم کنم و وقت این را ندارم که مجددا به دنبال طراحی پوستر برای فیلمی بروم که 9 سال پیش تولید شده است.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: مدیران رسانه های تصویری قول مساعد دادند که برای فیلم، پوسترهای مرتبط آماده کنند.

خاک آشنا
پوستر بی ربط «خاک آشنا» که بناست تغییر پیدا کند!

صدور پروانه ساخت برای فیلمنامه‌ای که یادآور مرگ است

مرگ

نمایش خانگی: شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت یک فیلمنامه با عنوان «همچنان که می‌مردم» موافقت کرد.

به گزارش نمایش خانگی براساس جلسه 19 دی شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلمنامه «همچنان که می‌مردم» که عنوان آن یادآور مرگ است، به تهیه کنندگی عباس عموری و کارگردانی مصطفی سیاری موافقت به عمل آمد.

همچنين در اين جلسه با ساخت دو عنوان فیلم کوتاه و یک عنوان مجموعه ترکیبی موافقت به عمل آمد.