خانه بلاگ صفحه 200

طفره مدیران سیما از پاسخگویی درباره واگذاری میلیاردی «کلاه قرمزی96» به شبکه خانگی

کلاه قرمزی

نمایش خانگی/مسعود احمدی: صبح امروز خبری مبنی بر عرضه «کلاه قرمزی96» درشبکه نمایش خانگی در تابستان سال جاری توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد انتشار یافت.

در همان ساعات ابتدایی انتشار این خبر در تماس با یک منبع آگاه در ارشاد از عدم صدور مجوز برای عرضه خانگی «کلاه قرمزی96» خبر دادیم.(اینجا را بخوانید)

تغییر مدیوم پخش این سریال که مالک اصلی آن تلویزیون است، سوالاتی نظیر اینکه آیا مدیران شبکه دوم سیما رایت «کلاه قرمزی» را به سازندگان این اثر واگذار کردند شکل داد. سوالاتی که مستقیما به مدیران شبکه دوم که همواره سریال از این شبکه روی آنتن میرفته مربوط میشود.

تماس های خبرنگار «نمایش خانگی» با مدیران ارشد شبکه دوم سیما جهت رسیدن به صحت و سقم این خبر نتیجه خاصی در پی نداشت و به عبارت دیگر انگار فعلا مدیران مذکور تمایلی به صحبت در این ارتباط ندارند و به نوعی از زیر پاسخ به سوالات طفره می روند.

ماجرا چیست؟ آیا عرضه خانگی «کلاه قرمزی96» که برخی کانالهای تگرامی از جابجایی رقمی میلیاردی برای این عرضه خبر داده اند، با هماهنگی مدیران شبکه دوم سیما بوده است؟

باید منتظر روزهای آینده ماند و موضع گیری رسمی آنها را دید…

یک منبع آگاه خبر داد⇐حتی برای یک فریم «کلاه قرمزی96» هم مجوز نمایش خانگی صادر نشده!!!+فیلم

کلاه قرمزی96

نمایش خانگی: در روزهای اخیر اعتراضات برخی از دست اندرکاران تولید «کلاه قرمزی96» نسبت به عدم پرداخت دستمزدشان به سبب عدم روی آنتن رفتن این سریال از تلویزیون، در فضای رسانه ای بازتاب داشت.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» همین اعتراضات بود که باعث شد به ناگاه خبری منتشر شود مبنی عرضه «کلاه قرمزی96» از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد در شبکه نمایش خانگی.

این خبر فارغ از طرح پرسشهایی مبنی بر تناقض برآمده از چگونگی واگذاری رایت در حالیکه عوامل طلبکار هستند، پرسشی دیگر هم به دنبال داشت و آن هم اینکه آیا مدیران رسانه ملی به عنوان صاحبان اصلی مجموعه در جریان واگذاری پخش «کلاه قرمزی96» از شبکه خانگی هستند؟

این پرسش خود پرسشی دیگر را به دنبال دارد و اینکه آیا اصلا مجوزی از سوی اداره کل نمایش خانگی ارشاد برای عرضه این مجموعه صادر شده است؟

یک منبع آگاه در ارشاد با اشاره به اینکه هنوز هیچ درخواست مجوزی از سوی صاحبان «کلاه قرمزی96» به آنها ارائه نشده به سایت «نمایش خانگی» گفت: حتی برای یک فریم «کلاه قرمزی96» هم مجوز نمایش خانگی صادر نشده است و اینکه خبر عرضه سریال منتشر شده جای سوال دارد.

وی ادامه داد: اینکه چگونه بدون دریافت مجوز بنا شده سریال را پخش کنند، جای سوال دارد. بماند که در این گونه موارد باید همه مالکان کار که یکی از آنها هم مدیران تلویزیون هستند موافقت خود را برای عرضه خانگی رسما اعلام کنند.

برای تماشای تیزر «کلاه قرمزی96» اینجا را ببینید.

واکنش فرشید نوابی(مدیر رستوران شهرزاد) به شکایت دست اندرکاران سریال «شهرزاد» از وی⇐ارزش ملک سفره خانه «شهرزاد» 5 برابر هزینه تولید «شهرزاد» است!!/به صاحبان سریال لطف کردم و نامشان را در یکی از مناطق تهران چراغانی کرده‌ام

سردر رستوران سنتی «شهرزاد» به مدیریت فرشید نوابی

نمایش خانگی: راه اندازی رستورانی سنتی در ولنجک با نام شهرزاد آن هم با لوگوی سریال «شهرزاد» زودتر از هر جای دیگر در سایت نمایش خانگی منعکس شد.

مدیریت این رستوران برعهده فرشید نوابی بازیگر-مجری است و کپی برداری نامواره رستوران از لوگوی «شهرزاد» با انتقاد دست اندرکاران سریال و اعلام شکایت از مدیر رستوران مواجه شد.(اینجا را بخوانید)

فرشید نوابی در واکنش به این طرح شکایت جوابیه ای 4بندی نوشته و ضمن گلایه از رسانه ای شدن ماجرا از طرف صاحبان سریال از این گفته که ارزش ملک رستورانش 5برابر هزینه تولید سریال «شهرزاد» است!

متن جوابیه نوابی را بخوانید:

باتمام احترام و علاقه ای که به مجموعه شهرزاد و تیم سازنده ی آن که عموما ازدوستان عزیز من هسنتد و البته جدای از تیم سرمایه گذار که عمری به قدمت خود سریال شهرزاد دارند و روی سخن من با آنان است بنظر میرسد که این عزیزان در فصل دوم بدلیل استقبال کمتر ناچار به روی اوردن به هرنوع جنجالی برای فروش بیشتر این مجموعه شده اند و تیرشان این بار به بنده اصابت کرده که البته کمی هم خطا رفته و لذا توضیحی اجمالی راجع به ان میدهم.

1- اولا بنده فرشید نوابی با قدمت 26 سال کار در سینما هستم و نه شهرزاد یکساله که نیاز داشته باشم ازلگوی این سریال برای جذب مخاطب استفاده کنم و اگر هم چنین بود در ویترین کارهای من نام مجموعه های بسیار پر مخاطب تر و خاطره انگیز تر هست که مردم من را با ان میشناسند و اگر منظور استفاده تبلیغاتی بودقطعا بطور مثال نام سفره خانه را “جدال با سرنوشت” و یا از لگوی برنامه “ستاره مهاجر” که حتی گردن آویز آن را میفروختند استفاده میکردم و نه سریال نوظهور ” شهرزاد2″درست بیست دقیقه بعد از رسانه ایی شدن افتتاح سفره خانه آقایی که خود را مدیر عامل تصویر گستر پاسارگاد می خواند به بنده تلفن زد و اعلام نارضایتی از استفاده لگوی شهرزادکرد که به ایشان توضیحات در این خصوص را دادم و قرار شد بعد از تعطیلات عید فطر تابلو با لگوی اصلی ما که در تصویر هست جایگزین شود ولی همانطور که عرض کردم دوستان طاقت نیاوردند و ظاهرا بشدت نیازمند حاشیه و جنجال سازی بودند که موضوع را رسانه ای کردند که البته این کار ناشایست علیرغم اینکه هنوز در هیچ محاکم قانونی طرح نشده و سعی در تخریب اسم بنده را داشته اند قابل پی گرد در مراجع قانونی است.

2- اما دلیل این جنجال سازی نیازمند این توضیح است که اگر مدیر این سفره خانه که البته ارزش ملک آن حداقل پنج برابر ارزش کل هزینه تولید مجموعه “شهرزاد” است بنده نبودم و یک شخص عادی بود ایا باز هم چنین سروصدایی بپا میکردند وبدون هیچ دادگاه و محکمه ای آن را رسانه ای میکردند که این خود نیز دلیلی بر شیطنت و حرکت فکر شده و حسابگرانه این عزیزان است.

3- و اما اصل ماجرا این است که بنده در زمان طراحی لگوی سفره خانه چند طرح را از طراح گرفتم و اصولا لگوی دیگری که در تمام کارتهای ویزیت،پاکتها،سربرگها و منوها که در تصویر هست را با هزینه زیاد چاپ کردم را انتخاب نمودم ولی در زمان ارسال لگو برای تابلوساز طراح اشتباها این لگو راکه از طرحهای اولیه طراح بود و البته اصلا به آن دقت نکردم و در همان مرحله اول آن را رد کردم بجای لگوی اصلی ارسال کرده بود و بنده حتی در زمان نصب در تهران حضور نداشتم و بعد که متوجه این اشتباه در تابلو شدم چون اصلا در شان خود نمیبینم که از هر عنوان و چیزی که متعلق به دیگری باشد استفاده کنم دستور تعویض آنرا دادم که بدلیل تقارن با تعطیلات مقرر شد طی چند روز اینده جایگزین شود.

4-اما در پایان فقط یک نکته برایم جالب بود که دوستان سرمایه گذار شهرزاد که مدعی فرهنگ و هنر هم هستند نه شان حرفه ایی ونه شان همکاری و نه شان کسوت را رعایت کردند و بجای حل این مساله بشکل خصوصی که البته بنده فکر میکردم با توجه به اشتباه تابلو ساز و طراح تازه به این مجموعه لطف کرده ام و در یکی از مهمترین مناطق تهران نامشان را چراغانی کرده ام(و البته بسرعت متوجه شدم این کارها حداقل در سینمای ایران جایی ندارد )رو به جنجال سازی آورده اند که امیدوارم حداقل در فروش فصل دوم شهرزاد برایشان تاثیر گذار باشد و در پایان یک جمله ی ناب برای طرح مشکل کل سینما؛ از ماست که برماست!

دو هفته بعد از حمله «20.30» به سریالهای «عاشقانه» و «شهرزاد»⇐رییس رسانه ملی به انتقاد از «20.30» پرداخت و خواستار تغییر رویه این برنامه شد

شهرزاد-عاشقانه

نمایش خانگی: حدود دو هفته قبل بود که بخش خبری «20.30» باب انتقاد از دو سریال پرمخاطب شبکه خانگی یعنی «شهرزاد» و «عاشقانه» را گشود و با پخش نماهایی گزینشی از این دو سریال آنها را مصداق بارز «ولنگاری فرهنگی» قلمداد کرد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» آن انتقادات با پاسخی کوبنده از سوی منوچهر هادی کارگردان «عاشقانه» مواجه شد.

حالا در اتفاقی بدیع عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما در بازدیدی که از خبرگزاری صداوسیما داشته به انتقاد از «20.30» پرداخته و رویه سیاه نمایانه این برنامه را نقد کرده است.

علی عسکری با تاکید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر، گفت: بیشترین بخشی که من در رادیو و تلویزیون می‌شنوم و می‌بینم بخش‌های مختلف خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت ۱۴، همواره دو بخش خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ را مشاهده می‌کنم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی‌های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری، گفت: پیشتر این بخش را با بسته‌های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می‌شناختیم ولی گاهی می‌بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد که باید این رویه تغییر کند.

وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی اخبار را از زاویه‌ای متفاوت رصد کنید. در این صورت همه جناح‌ها و دستگاه‌ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود.

علی عسکری با اشاره به بازتاب خبرهای این بخش خبری در رسانه ملی و جامعه اظهار داشت: بار‌ها ترکش‌های این بخش خبری به ما اصابت کرده است و ما باید هر بار پاسخگو باشیم که البته این امری مرسوم در عرصه کار خبری است، با این وجود امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل آقا رفتار کند. زبانی طنزآلود که هم نقد می‌کرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره بین بردن می‌کرد.

وی افزود: چنانچه بتوانیم به دور از سیاه نمایی و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویداد‌ها را رصد کنیم و انتشار دهیم آن وقت به نقد خبر دست پیدا کرده‌ایم و در قله خبررسانی قرار گرفته‌ایم.

تکذیب خرید رایت خانگی «اکسیدان»- فیلم توقیفی حوزه هنری- توسط حوزه!⇔پیشتر خرید رایت «گشت2» هم تکذیب شده بود اما این فیلم از طریق موسسه وابسته به حوزه به شبکه خانگی آمد

نمایی از «اکسیدان» که جواد عزتی در قالب یک دگرباش فرورفته

نمایش خانگی: در حالی که در روزهای گذشته خبری مبنی بر خرید رایت خانگی فیلم «اکسیدان» که حوزه هنری آن را توقیف کرده توسط موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری منتشر شد(اینجا را بخوانید) اما این خبر تکذیب شد.

سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری در گفتگو با رسانه اصولگرای «فارس» گفت: رایت فیلم «اکسیدان» توسط موسسه هنرهای تصویری سوره خریداری نشده و این خبر کذب است. 

از سوی دیگر منوچهر محمدی تهیه کننده «اکسیدان» هم درباره خرید رایت ویدیویی «اکسیدان» توسط حوزه هنری گفت: قرار داد رایت ویدیویی فیلم در دی ماه سال 95 و پیش از فیلمبرداری با حوزه هنری تنظیم شده بود، اما پس از اتفاقات اخیر پیرامون فیلم و تحریم آن توسط حوزه هنری، توزیع نسخه شبکه نمایش خانگی فیلم سینمایی «اکسیدان» توسط یک شرکت ویدیو رسانه بخش خصوصی انجام خواهد شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» پیشتر به هنگام انتشار شایعات مبنی بر خرید رایت خانگی «گشت2» توسط موسسه سوره هم خندق آبادی شایعات را تکذیب کرد اما در هفته های گذشته دیده شد که این فیلم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره به شبکه خانگی عرضه شد.

حالا باید منتظر ماند و دید ماجرای تکذیب خرید رایت خانگی «اکسیدان» هم با عرضه آن از طریق سوره امتداد خواهد یافت یا این بار دیگر فیلم به موسسه ای دیگر برای عرضه واگذار خواهد شد؟؟؟

خبر دو رسانه مستقل⇐حوزه هنری رایت خانگی فیلمی را خریده که توقیفش کرده!!!⇔این فیلم به تصویرسازی عریان دگرباشی پرداخته!+عکس

اکسیدان

نمایش خانگی: تناقضات در ساختار مدیریتی ارگانی سینمای ایران در همه این سالها ادامه داشته و با قدرت گرفتن شبکه نمایش خانگی بخشی از این تناقضات به این مدیوم سرازیر شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» از جمله این تناقضات آن است که حوزه هنری از ابتدای دهه نود به این سو برخی فیلمهای مجوزدار ارشاد را توقیف کرده و اجازه نمایش در سینماهایش را به آنها نمی دهد.

از جمله فیلمهای مجوزداری که اخیرا توسط حوزه توقیف شده کمدی «اکسیدان» است که گفته میشود به خاطر طعنه های سیاسی و البته تصویرسازی آشکار از دگرباشان، حوزه اجازه نمایش آن را در سینماهایش نداده است.

با این حال دو رسانه مستقل خبر داده اند که علیرغم توقیف این فیلم توسط حوزه هنری، رایت خانگی و احتمالا vod آن توسط موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری خریداری شده است.

ابتدا متن گزارش رسانه «سینمامثبت» درباره این اتفاق را بخوانید:

 اکران کمدی «اکسیدان» با ممنوعیت نمایش در سینماهای حوزه هنری آغاز شده اما شنیده‌ها از خرید رایت ویدیویی آن توسط موسسه‌ای وابسته به حوزه حکایت دارد!

اکسیدان به دلیل پاره‌ای نقدهای اجتماعی و تصویرسازی خاص از افرادی موسوم به نام دگرباش (!) از سوی حوزه هنری توقیف شده اما شنیده شده رایت خانگی فیلم به موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری واگذار شده است.

پیش‌تر موسسه سوره رایت ویدیویی «گشت ۲» را هم علیرغم توقیف قسمت اول این کمدی توسط حوزه خریداری کرده بود؛ البته در آن زمان مدیران این موسسه کل ماجرا را تکذیب کردند ولی به هنگام عرضه از طریق سوره بود که مشخص شد شایعات صحت داشته است.

اگر شنیده‌های مربوط به «اکسیدان» درست باشد و موسسه خانگی سوره وابسته به حوزه، رایت خانگی اکسیدان را که اکرانش در سینماهای حوزه ممنوع است خریداری کرده باشد معنایی ندارد جز اختلاف سلیقه در مؤسسات زیرمجموعه‌ای که قاعدتاً باید رویه‌ای واحد نسبت به موضوع‌های اینچنینی داشته باشد. سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های مسوولان این موسسه و حوزه هنری درخصوص این خبر است.

حالا متن خبر کانال «سینمادیلی» را در این باره بخوانید:

در حالی که محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری اعلام کرده بود این نهاد مانند فانوس دریایی سینمای ایران است شنیده میشود این رایت ویدیویی در کنار تحریم فیلمها، رایت ویدیویی آنها را میخرد. حوزه هنری رایت ویدیویی فیلم توقیفی «اکسیدان» را خرید!

این نهاد در حالی که فیلم حامد محمدی را تحریم کرده، همزمان توسط موسسه هنرهای تصویری سوره رایت ویدیویی این فیلم را خریده است تا این نهاد هم از سود این فیلم برخوردار باشد و هم تحریم کننده اش باشد.

نمایی از «اکسیدان» که جواد عزتی در قالب یک دگرباش فرورفته
نمایی از «اکسیدان» که جواد عزتی در قالب یک دگرباش فرورفته!

شکایت دست‌اندرکاران «شهرزاد» از همسر سابق الهام چرخنده!+عکس

شهرزاد

نمایش خانگی: روز گذشته بود که در صفحه اجتماعی سایت نمایش خانگی تصویری از سردر رستورانی به نام «شهرزاد» را منتشر کردیم؛ رستورانی سنتی که مدیریت آن را فرشید نوابی مجری-بازیگر و همسر سابق الهام چرخنده برعهده دارد.(اینجا را ببینید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» از آنجا که نامواره رستوران «شهرزاد» کاملا کپی برداری از لوگوی سریال «شهرزاد» بوده دست اندرکاران این سریال خانگی را به واکنش واداشت تا جایی این استفاده غیرفانونی از لوگوی سریال را با شکایت مورد پیگرد قرار دهند.

روابط عمومی سریال «شهرزاد» با اعلام خبر این شکایت بیان کرد: یکی از بازیگران سریال های تلویزیونی بدون هیچ ارتباط با این مجموعه و داشتن اجازه ای، اقدام به استفاده از نامواره طراحی شده شهرزاد برای رستوران اش کرده و از افتتاح آن طي روزهاي آينده خبر داده است. بار دیگر تاکید می شود هرگونه بهره برداری از سریال «شهرزاد» ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سردر رستوران سنتی «شهرزاد» به مدیریت فرشید نوابی
سردر رستوران سنتی «شهرزاد» به مدیریت فرشید نوابی

فصل دوم «عاشقانه» در راه است؟

عاشقانه

نمایش خانگی/مسعود احمدی: علیرغم اینکه توزیع چند قسمت سریال «عاشقانه» به تاخیر افتاد که اصلی ترین دلیل آن هم فارغ از بحثهای مربوط به ممیزی اختلافات میان سرمایه گذاران و عوامل بود اما گویا با حل مشکلات بناست فصل دوم سریال هم تولید شود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» اقبال نسبی  مخاطبان به فصل اول این سریال سبب ساز آن شده که طرحهایی برای امتداد داستان به فصل دوم در ذهن سازندگان شکل گیرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که  سازندگان این اثر بی میل نیستند که فصل دوم این سریال را مقابل دوربین ببرند و علیرضا کاظمی پور نویسنده سریال نیز طرحی را برای ادامه فصل اول این مجموعه نمایشی به نگارش درآورده است.

البته قطعی شدن کار بر روی این طرح می ماند تا پایان قسمتهای 17گانه سریال تا براساس بازخوردهای گرفته شده از قسمت های پایانی تصمیم نهایی در این باره گرفته شود.

احتمال حضور منوچهر هادی به عنوان کارگردان فصل دوم بالاست اما مهدی گلستانه دیگر در فصل دوم تهیه کننده نخواهد بود و این هومن کبیری است که کار را دنبال خواهد کرد.

اگر این اتفاق بیفتد بعد از «قلب یخی» و «شهرزاد»، «عاشقانه» سومین سریال خانگی خواهد بود که به فصل دوم می رسد.

ادعاهای مهدی فخیم‌زاده⇐شبکه نمایش خانگی بیشتر مصرف‌کننده است/بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی با شکست مواجه شده‌اند/این سریالها مخاطب چندانی نداشته‌اند

دندون طلا-مهدی-فخیم زاده

نمایش خانگی: مهدی فخیم‌زاده بازیگر-کارگردان سینما و تلویزیون سابقه ایفای نقش در سریالی خانگی با نام «دندون طلا» را هم در کارنامه دارد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فخیم زاده در «دندون طلا»ی داود میرباقری در نقش قهوه خانه داری به نام «قنبر دیزل» ایفای نقش کرده بود؛ نقشی که در ارتباط با عشق به یک دختر کولی به نام «نیر» پیش می رفت.

«دندون طلا» به هنگام عرضه از سوی تصویرگسترپاسارگاد مورد توجه نسبی مخاطبان قرار گرفت اما با این وجود فخیم زاده اعتقاد چندانی به شبکه خانگی ندارد و آن را مصرف کننده می داند.

فخیم زاده در گفتگو با «ایسنا» بیان داشت:  شبکه نمایش خانگی بیشتر مصرف‌کننده است و در واقع زمانی می‌تواند رقیب تلویزیون شود که VOD بتواند برای شبکه خانگی فیلم تولید کند که نمی‌تواند.

وی ادامه داد: الان بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی به غیر از چند مورد با شکست مواجه شده‌اند و مخاطب چندانی نداشته‌اند.

ادعای فخیم زاده درباره شبکه خانگی در شرایطی رخ داده که تولید سریال برای این مدیوم مدتهاست جریان داشته است ضمن اینکه از مدتها پیش نیز فیلمهایی ویدیویی برای ارائه در این مدیوم تولید می شد.

سامانه های ویدیوی درخواستی هم در سالهای اخیر قدرت بیشتری گرفته اند و علاوه بر تولید برنامه های کم هزینه عرضه مجازی سریالها و فیلمها را برعهده دارند.

ربط وزارتخانه‌های خارجه و ورزش و همچنین بنیاد مستضعفان با «شهرزاد» چیست؟+عکس

شهرزاد2

نمایش خانگی: قسمت اول فصل دوم «شهرزاد» به همراه منتخب فصل اول آن از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» استقبال از «شهرزاد2» از همین قسمت ابتدایی مشهود بود و حتی میتوان گفت عرضه «عاشقانه» را تحت الشعاع قرار داد.

قسمت اول «شهرزاد2» بیشتر پاساژی است برای ورود به ماجراها درست بعد از مرگ یا به عبارتی قتل بزرگ آقا!

در قسمت اول در کنار روایت داستان سفر ماه عسل و شهرزاد از کشمکش شکل گرفته در دستگاه دیوان سالار می‌بینیم.

یکی از نکات قسمت اول «شهرزاد2» آن است که در تیتراژ پایانی نام محمدجواد ظریف و مسعود سلطانی وزرای امورخارجه و ورزش و جوانان در رأس تشکرکنندگان دیده میشود!

اگر «شهرزاد2» پروژه ای بود که بخشی از آن در خارج از کشور فیلمبرداری می شد می‌توانستیم دلیلی منطقی بر این حضور داشته باشیم اما درباره پروژه ای که کاملا در داخل فیلمبرداری شده تشکر از وزیر امور خارجه چه معنایی دارد؟

البته نام دیگرانی مانند مرتضی میرباقری معاون سیما، حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی ارشاد و حتی سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان هم در فهرست تشکرکنندگان دیده میشود که ربط برخی از آنها مانند رییس بنیاد با «شهرزاد» هم محل پرسش است.

گویا یکی از دلایل این تشکرها آن بوده که برای دراختیارگیری لوکیشنهایی خاص که مورد نیاز برای فیلمبرداری فصل دوم بوده این وزارتخانه ها با دست اندرکاران «شهرزاد2» همکاری داشته اند.

تصویر تیتراژ «شهرزاد2»
تصویر بخشی از تیتراژ «شهرزاد2»