خانه بلاگ صفحه 2

#شریک_جرم و تکرار مکررات؛ از سیروس الوند و محمد متوسلانی تا کیمیایی و حیثیت گمشده!

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: پلتفرم نماوا بعد از مدتها که محصول اختصاصی نداشت اخیرا یک سریال با مایه های جنایی به نام شریک جرم را عرضه کرده که محصول زوج سازنده سریال خوش ساخت خسوف یعنی مازیار میری-همایون اسعدیان است.

موفقیت خسوف در پرداختن توأمان به عشق کنار تشریح سوداهای جوانی نوید این را می‌داد که سریال شریک جرم هم یک حرکت روبه جلو در کارنامه سازندگان آن باشد و اتفاقا قسمت اول سریال هم پرتحرک و پرتنش پیش می‌رود ولی از قسمت دوم سریال در بن‌بست تکرار گیر می افتد.

اساسا الصاق شک و شبهه بدنامی برای یک زن و سپس جستجو برای کشف حقیقت-که عمدتا هم باید خلاف آن ثابت گردد- از دیرباز عاملی برای خلق داستان ها و فیلم‌های جذاب بوده ولی اینکه بشود این تم را با نگاهی تازه و بخصوص همراه با تحولات اجتماعی روز به سریال بدل کرد مهم است.

تعقیب و گریز برای رفع شک و شبهه عمدتا به مسیرهایی منتهی می‌شود که باید آدمهای مختلف سرراه قهرمان قرار گیرند و دید او را نسبت به ماجرا تغییر دهند و از ذبیح ساخته محمد متوسلانی و سنجر سیروس الوند-که به خواست تهیه‌کننده به نمایش درنیامد-تا نمونه های فرنگی ماندگار مثل فراری اندرو دیویس، این تعقیب و گریزها بارها در سینما تکرار شده اند.

همین اواخر پلتفرم فیلیمو سریال حيثيت گم‌شده را ارائه داده با بازی مهدی حسینی نیا در نقش اصلی و با محوریت همین جستجو در گذشته زنی که ظاهرا ریگی به کفش داشته…

در سریال شریک جرم نیز همین کاوش در گذشته زنی را می بینیم که در قسمت اول توسط شوهر کشته می‌شود به گناه خیانت! و بعدش باید کشف شود که این زن واقعا خائن بوده یا نه منتها چون شوهر، خودش را هم می‌کشد وظیفه جستجو در گذشته، برعهده یک خانم وکیل می افتد.

و مشکل هم همین جا حادث می‌شود؛ با وجود اینکه این خانم، وکیلی است که اتفاقا هر دو قتل در دفتر او رخ داده ولی هیچ نقشی در قتل ندارد و اصلا اینکه کار و زندگی را ول کند و بیفتد دنبال اسرار زندگی گناه آلود زن مقتول، باگ بزرگی است که کل سریال را بر آن بنا کرده‌اند‌. کنار این زن هم یک پسر جوان به عنوان دستیار قرار گرفته با لحنی دعوایی که لابد دوز لاتی سریال را پر کند.

اینکه هم زن و هم شوهر ابتدای سریال می میرند نوآوری و شروع خوبی است برای داستان ولی چرا خانم وکیل باید بشود منادی حقیقت؟ به دلیل اتفاقات پسامهسا؟ بهتر نبود سازندگان به جای وکیل، یکی از همان زنان حاضر در مراسم تشییع را سوژه کرده و با ورود به زندگی او به رمز و راز خیانت احتمالی میرسیدند تا وجه پسامهسا هم برآورده شود.

سریال شریک جرم
سریال شریک جرم

چند سال پیش مسعود کیمیایی هم فیلم محاکمه در خیابان را با همین خط داستانی کاوش در شک و شبهه گناه آلود بودن یک زن ساخته بود و به غیر از قائم بودن به منطق کاوشگری مرد متعصب، چند خط داستانی مجزا مثل آن بانوی فیلمبردار عروسی و مرد تنهای کلاه شاپویی مانده در گذشته را به داستان اصلی ربط داده بود تا جاذبه داستانی بسازد ولی متاسفانه سریال شریک جرم چنین داستانک های فرعی و متقاطع با داستان باگ‌دار اصلی هم ندارد و این است که جاذبه پیگیری مخاطب هم کم می‌شود.

بماند که برخلاف بازی های روان علی عمرانی، امین تارخ، المیرا دهقانی و مینو شریفی در سریال خسوف، در سریال شریک جرم، بازی سارا بهرامی بیش از حد دچار اغراق و زیاده روی در تقابلاتی است که اصلا به جنس یک وکیل حاذق و صبور نمیخورد‌. امین شعرباف صرفا خواسته تیپ جوانان عصبی آثار هومن سیدی و رضا درمیشیان را تداعی کند و فقط علی ثانی‌فر است که قدری بر اکت ها کنترل دارد…

شروع چکشی #گناه_فرشته

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: سریال گناه فرشته ساخته حامد عنقا از طریق فیلیمو به شبکه خانگی عرضه شد.

به مانند اغلب سریال‌هایی که حامد عنقا به عنوان نویسنده یا تهيه کننده در آنها حضور داشته، سریال گناه فرشته هم یک ملودرام با مایه های عاطفی قوی است و به مانند اغلب آن ملودرام ها در اینجا هم با ملودرام با مایه های جنایی را شاهدیم، با این تفاوت که جنایت کاملا پررنگ و گل درشت از پلان اول خود را نشان میدهد.

گناه فرشته اولین سریالی است که عنقا خودش کارگردانی آن را برعهده داشته ولی اصلا آماتوریسم کار اولی‌ها را در آن نمی بینیم و داستان خیلی خوب و با تکانه های شدید آغاز می‌شود و سریعا و بی فوت وقت هم به ماجرای اصلی که رقابت یک زن و شوهر وکیل با گذشته مبهم است می‌رسد. جز این هم از عنقا انتظار نمیرفت به هر حال بعد از سالها تولید یا نگارش سریال، دیگر اهمیت وقت مخاطب را عنقا خیلی خوب می‌داند؛ او شخصیت هایش را در عرض داستان توصیف می‌کند و در کنار رشد طولی داستان، شخصیت‌های اصلی خود را با مرور زندگی خانوادگی بازنمایی می‌کند.

بعد از مدتها در گناه فرشته، یک بازی خوب از شهاب حسینی می بینید و حامد عنقا با قرار دادن ریش پروفسوری برای شهاب کاری کرده که آن لحن گویش رهای سال‌های اخیر شهاب کاملا کاور شود، دیالوگهای شهاب نیز معتدل هستند و آن اغراق پوست شیر، اینجا نیست. فخرالدین صدیق شریف در نقشی متفاوت و مقتول داستان عجین است با خرق عادت، آشا محرابی و لادن مستوفی مثل همیشه soso هستند و بهرام رضوی با یک گریم خاص، در نگاه اول قدری توی ذوق می‌زند ولی کم کم می‌شود باهاش ارتباط گرفت. فقط می ماند امیر آقایی که اینجا باز در آن تیپ لاکچری بنزسوار سیکس‌پک بناست قطب منفی ماجرا باشد. آقایی می‌توانست ریسک کرده و گریم را عوض کند…پردیس پورعابدینی در نقش فرشته بی حشو و زوائد نقشش را ارائه می‌کند و فقط گاهی خونسردتر از بی‌گناهی است که بناست اعدامش کنند.

شروع چکشی گناه فرشته
شروع چکشی گناه فرشته

سریال گناه فرشته از نظر تصویری، سریال شیکی است و از نیاوران تا لب‌خط را تمیز نشان میدهد و البته چون داستان پردازی کشش لازم را دارد این تصاویر شیک هم جذابیت خود را دارند. گناه فرشته چکشی شروع میشود و چکشی مخاطب را به بحران میکشاند ولی اعصاب خرد کن نیست یعنی داد و هوارها یا لمپن بازی های متداول در سریال‌های اخیر را در آن نمی‌بینیم.

این، شروع خوبی است برای گناه فرشته و پلتفرم فیلیمو که انتخاب درستی داشته در حمایت از تولید سریال فردی با سابقه قابل قبول در تولید سریال. فیلیمو باید باز هم به سراغ سریال سازانی برود که امتحان خود را پس داده اند.

صدور پروانه برای تهیه‌کننده”مسافری از هند”+صدور پنج پروانه دیگر

نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت سه عنوان فیلم کوتاه داستانی و دو عنوان فیلم بلند داستانی و یک عنوان فیلم نیمه بلند داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.

در میان پروانه های صادره نام صدیقه صحت کفیری-همسر قاسم جعفری- تهیه‌کننده سریال‌هایی مثل مسافری از هند، برای آخرین بار، از نفس افتاده و شب آفتابی به چشم میخورد.

صدیقه صحت که در سال‌های اخیر به همراه همسرش قاسم جعفری و دخترشان شهرزاد جعفری مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد را عهده دار شده اند، پروانه تولید فیلم ویدیویی رویای پفکی را گرفته که بناست مهدی رجبی آن را بسازد.

صدور پروانه برای صدیقه صحت تهیه‌کننده مسافری از هند
صدور پروانه برای صدیقه صحت تهیه‌کننده مسافری از هند

فهرست پروانه‌های صادره به شرح زیر است:

* فیلم‌‌های کوتاه داستانی‌

–« یک آن وسواس » به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی علی محمدی

— « نیمه شب » به تهیه‌کنندگی سید محمد قاسمیان ، نویسندگی پوریا برنجیان و کارگردانی سید محمد قاسمیان

–« نام، آیینه » به تهیه‌کنندگی محمدرضا یکانی ، نویسندگی و کارگردانی سیاوش نثری

* فیلم‌های بلند داستانی:

–«رویای پفکی » به تهیه‌کنندگی صدیقه صحت کفیری،، نویسندگی و کارگردانی مهدی رجبی

–« فصل های سخت » به تهیه‌کنندگی علیرضا خطائی ، نویسندگی شاهرخ پناهی و کارگردانی شاهرخ پناهی و علیرضا خطائی

*فیلم نیمه بلند داستانی:

— « ماجراهای آقای آبی » به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر کرم یزدی و نویسندگی فاطمه قربانی اولقمی

صدور پروانه برای بازیگر #مارمولک +صدور هفت پروانه دیگر 

نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای پروانه ساخت عیرسینمایی با صدور هشت پروانه جدید موافقت کرد.

 

در میان پروانه‌ های صادره نام سیروس همتی بازیگر فیلم مارمولک به چشم می‌خورد.

 

همتی که از بازیگران فعال در سینما و تئاتر و تلویزیون است پروانه فیلم کوتاهی به نام #دوشنبه را گرفته که احتمالا استارتی باشد برای ادامه کار او به عنوان کارگردان در سینمای بلند.

 

* فیلم‌نامه‌‌های کوتاه داستانی پروانه گرفته: 

 

–« سردار آسمانی » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی حسن احمدی محمد‌آباد

 

— « دوشنبه » به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیروس همتی

 

— « اس پی 110» به تهیه‌کنندگی محمد جواد سلوکی، کارگردانی و نویسندگی پیام ناصر طیوب

 

— « رنگ اشغالی » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی نوید جمشیدی

 

–« جعبه جواهر » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی داود صادقی

 

–« چرخ و فلک » به تهیه‌کنندگی وحید یعقوبیان ، کارگردانی و نویسندگی سیامک ارژنگی توتشاهی

صدور پروانه برای سیروس همتی بازیگر مارمولک
صدور پروانه برای سیروس همتی بازیگر مارمولک

فیلم‌نامه‌ های بلند داستانی پروانه گرفته: 

 

— « نگونسار » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی سید محمد حسینی

 

— « قصه پری» به تهیه‌کنندگی مجیدبابائی ، کارگردانی و نویسندگی اشکان شاپوری

 

 

کار درست مهدویان در قسمت آخر #زخم‌کاری۲

نمایش خانگی/مجید ناصری: فصل دوم سریال زخم کاری ساخته محمدحسین مهدویان به پایان رسید ولی با ورود ناگهانی مالک(جواد عزتی) احتمالا در فصل سوم شاهد داستان پرملات تری خواهیم بود.

حذف و یا بهتر است بگوییم تنزل دادن نقش جواد عزتی در حد یک نقش فرعی به فصل دوم سریال آسیب زد ولی آسیب اصلی آن بود که افرادی جایگزین وی در مرکز داستان شدند که متاسفانه توانایی‌های بازیگری آنها-لااقل در اینجا-مشهود نبود.

روال داستانی زخم کاری۲ طوری پیش رفت که در قسمت انتهایی فصل دوم، مهدویان دو کاراکتر جوان خود را حذف کند و حالا مخاطب نفس راحتی میکشد چون این، درست‌ترین اقدام ممکن برای جوانانی بود که بازیگری را با نفس نفس زدن، داد و فریاد، عربده کشی و… اشتباه گرفته‌اند و نه شمایل فیزیکی نقش اول را درک کرده‌اند و نه آنالیز روحی کرده اند کاراکتر خود را.

مرحوم جمشید مشایخی میگفت بازیگر نباید فقط به متن تکیه کند و باید برود و معادل بیرونی نقش خود را پیدا کند و آن قدر در رفتار و سکنات او تمرکز کند که بتواند به هویت کاراکتر برسد.

کار درست مهدویان در قسمت آخر زخم کاری۲
کار درست مهدویان در قسمت آخر زخم کاری۲

مسأله عمده ای از بازیگران جوان این سالها همین است که کلا پژوهش درباره نقش را رها کرده اند و بسنده می‌کنند به حفظ دیالوگ و همان چند خطی که فیلمنامه درباره نقش دراختیارشان می‌گذارد و برای همین است که در بسیاری سریال و فیلم، بازیگر جوان معرفی می‌کنند ولی هیچ کدام نمی‌تواند گل کند.

درست ترین کار مهدویان همین حذف کاراکترهایی بود که بازی های شان تعریفی نداشت و متاسفانه نتوانستند از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند. انصافا با حذف آنها و ورود جواد عزتی، ضرباهنگ سریال ولو در ده دقیقه آخر، قدری بالاتر رفت و امیدوار می شویم که مهدویان در فصل سوم، دیگر آزموده‌هاس بی‌نتیجه را نیازماید و بر افرادی مانند جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هادی قمیشی تکیه کند و حتی اگر کاراکتر جدید دارد بازیگر در اندازه های امثال سیاوش طهمورث و کاظم هژیرآزاد بیاورد تا حداقل جوان‌ترها از اینها قدر سر سوزنی بیاموزند…

صدور پروانه ساخت برای آثاری که در پلتفرم‌ها عرضه شده‌اند؟

نمایش خانگی/حسام ناظری: در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با تولید ۳۶ فیلم اعم از کوتاه و بلند و مستند موافقت گردیده است.

در میان فیلم‌های بلندی که پروانه ساخت گرفته‌اند عناوین آثاری به چشم می‌خورد که بعضا در پلتفرم‌ها عرضه شده‌اند.

به عنوان مثال عنوان فیلم #پاگچی به تهیه‌کنندگی پیام مهرنوش که پیشتر در فیلیمو عرضه شده‌ و یک کمدی است با بازی ایمان صفا، یوسف صیادی، سیروس میمنت، شراره رخام و…،  در فهرست پروانه ساخت‌های صادره به چشم می‌خورد. این فیلم محصول ۹۹ است و اینکه به تازگی پروانه ساخت گرفته؟؟

فیلم پاگچی در حال عرضه در فیلمیو
فیلم پاگچی در حال عرضه در فیلمیو

به جز این فیلم #خبرچین به تهیه‌کنندگی مشترک پیام مهرنوش و عرفان احتشامی که در سایت‌های دانلود فیلم در حال عرضه است و مرتضی امینی تبار بازیگر زخم‌کاری۲ به همراه زهره صفوی، فریده دریامج و..‌‌ در آن بازی کرده، دیگر فیلمی است که پروانه ساخت گرفته.

فیلم خبرچین در حال عرضه در سایت‌های دانلود
فیلم خبرچین در حال عرضه در سایت‌های دانلود

فیلم‌‌های بلند داستانی که پروانه ساخت گرفته‌اند:

–«پاگچی» به تهیه‌کنندگی پیام مهرنوش و کارگردانی محمد باقر زنگنه

–داستانی بلند «میجان و قصه کهربا» به تهیه‌کنندگی مشترک کمال مقدم ‏و زهرا زمانی و کارگردانی کمال مقدم

–«گرگاس» به تهیه‌کنندگی علی عظیم‌زاده تهرانی و کارگردانی کوشا یوسفی

–«بی‌رگ» به تهیه‌کنندگی امید برزگر و کارگردانی مهدی تقی‌پور

–«بریالی»به تهیه‌کنندگی و کارگردانی راضیه سلیمانی

— «روی خط قرمز» به تهیه‌کنندگی محمد علی شکرگزار و کارگردانی محمد حسین شکرگزار

— «تا بیست و سه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول

–«بوی خون» به تهیه‌کنندگی محمدرضا یکانی و کارگردانی علیرضا شاه‌حسینی

–«خبرچین» به تهیه‌کنندگی مشترک پیام مهرنوش‏ و عرفان احتشامی و کارگردانی عرفان احتشامی

— «خدای بچه‌های کوچک» به تهیه‌کنندگی محمد رضا عمایدن و کارگردانی فرهاد طب نوری موافقت شد.

فیلم‌های مستند که پروانه ساخت گرفته‌اند:

–«شهر گمشده» به تهیه‌کنندگی بیژن میرباقری و کارگردانی مهدی افشار نیک

–«قهوه عثمانی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد نوژان حیدری

–«رویای حاتم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پیمان غنی‌زاده

–«فراسوی امید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهنام مشکاه

–«بازگشت فلامینگوها» به تهیه‌کنندگی محمد جواد آرمان‌مهر و کارگردانی مشترک حسین آزادی ‏و محمد جواد آرمان‌مهر

— « دشتی به وسعت تاریخ» به تهیه‌کنندگی محمدعلی شکرگزار و کارگردانی محمد حسین شکرگزار

— «موی تای» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالله رفیعی

فهرست فیلم‌های کوتاه داستانی که پروانه ساخت گرفته‌اند:

— «رویای نیمه جان» به تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و علی مردانی و کارگردانی آرمین اعتمادی

–«آب کثیف» به تهیه‌کنندگی امید برزگر و کارگردانی علی سبکبار

— «گراز وحشی» و «الگوریتم دلتا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عادل شکوی

–«نفس نکش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی میلاد نسیم سبحان

— «ببر» به تهیه‌کنندگی حسین نعمتی و کارگردانی کیانوش اسلامی

— «نقره ای» به تهیه‌کنندگی مشترک حمید صابری و نوید رفیعی و کارگردانی حمید صابری

–«انعکاس روی آب» به تهیه‌کنندگی امیر تیموری و کارگردانی احسان تیموری

–« مسلخ » به تهیه‌کنندگی مشترک مهدی قیومی ‏و آرمین انتظاری و کارگردانی مهدی قیومی

–«کد آبی»به تهیه‌کنندگی شقایق احسانی و کارگردانی شیما احسانی

–«ساعت بازدید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید صداقت

–«جامانده» به تهیه‌کنندگی مشترک جعفر مهیاری ‏و حسن تدینی و کارگردانی جعفرمهیاری

— «رستاخیز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید کردلو

— «ققنوس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اسلام علی عبدلی

–«تا ظهر» به تهیه‌کنندگی نوید مینایی و کارگردانی آرزش فروزش نژاد

–« شیوای تلخ» به تهیه‌کنندگی خدیجه شکری و کارگردانی مصطفی ضابط

— «صبح روز آزادی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین پیر علمی

–«وارث» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر حسین مهماندوست

— «وودی آلن » به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عاطفه مولوی

صدور پروانه برای کارگردان #ویلاییها+صدور پنج پروانه دیگر

نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت چهار عنوان فیلم کوتاه داستانی و ۲ عنوان فیلم بلند داستانی و یک فیلم مستند موافقت کرد.

در میان پروانه‌های صادره نام منیر قیدی کارگردان فیلم ویلاییها هم به چشم می‌خورد که پروانه تولید یک مستند را گرفته.

صدور پروانه برای کارگردان ویلاییها
صدور پروانه برای کارگردان ویلاییها

فهرست پروانه‌های صادره به شرح زیر است:

— فیلم‌ کوتاه «مداد رنگی آیدا» به تهیه‌کنندگی مسعود میرزا خانی، نویسندگی و کارگردانی مریم بابائی بندارتی

–فیلم کوتاه «نان و کتاب» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی نورالدین زارعی بابا نظر

–فیلم کوتاه «سمفونی گنجشکها» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی امیر هاشم زارع

–فیلم کوتاه«آخرین برداشت» به تهیه‌کنندگی محمد جواد رفیعی، نویسندگی و کارگردانی فاطمه کریمیان علی آبادی

— فیلم بلند «شش و ده دقیقه صبح» به تهیه‌کنندگی مجید پریخواه، کارگردانی و نویسندگی شهاب روزبهانی

— فیلم بلند «ماهیم» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محمدرضا کیوانفر موافقت کرد.

–فیلم مستند داستانی «مروارید سیاه» به تهیه‌کنندگی منیر قیدی و کارگردانی و نویسندگی میترا مهتریان

#دفتر_یادداشت؛ رضا عطاران در دالان تیم برتون!

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: بعد از مدتها یک سریال کمدی شسته رفته ایرانی عرضه شد؛ بعد از مدتها از منظر آن که سال‌هاست نه در تلویزیون و نه در شبکه خانگی سریال‌های کمدی قابل اعتنایی ارائه نشده بود و اغلب کمدی ها گرفتار نوعی هزل و ساده انگاری مشابه تئاترهای سبک گلریز شده‌اند…

 

سریال #دفتر_یادداشت که از طریق فیلمنت عرضه شده را کیارش اسدی زاده ساخته که قبلا فیلم #شکاف یا #توده او را به عنوان اولین محصول رسمی دیده بودیم و بعد هم با همراهی برادران یاری سریال #کرگدن را ارائه کرده بود که در گونه ماجراجویانه، اثر قابل تحملی بود.

 

اسدی زاده در کارگردانی دفتر یادداشت خیلی سعی کرده مطابق با اصول سینمایی سازی پیش برود و با استفاده از تکنیسین‌های سینمایی خبره‌ای همچون علی قاضی به عنوان فیلمبردار، علیرضا علویان به عنوان طراح صدا، محسن نصراللهی به عنوان طراح صحنه و…، شرایط نظافت تصویری اثرش را فراهم آورد و از آن نگاه شلخته و کثیف کاری پرخرج و مرج متداول در سریال سازی کمدی این سالها پرهیز کند.

 

این تقابل با کثیف کاری، خیلی خوب مخاطب را جلب می‌کند به خصوص که در مایه های جنایی و دلهره دفتر یادداشت با نوعی موتیف سازی به سبک آثار تیم برتون و مثلا ادوارد دست قیچی و سوئینی تاد، روبروییم. نوعی طنز تاریک و تلخ بر کل سریال سایه انداخته و رضا عطاران همه کاره داستان جا و بیجا تلاش دارد که با افزودن بداهه های مختلف از میمیک گرفته تا دیالوگ و ابزار بدن، از تلخی بکاهد و حجم طنز را کم کند.

دفتر یادداشت؛ عطاران در دالان تیم برتون
دفتر یادداشت؛ عطاران در دالان تیم برتون

شاید بعد از فیلم دراکولا که عطاران خودش ساخته بود و خود را در موقعیت زندگی رفاه‌زده یک خون‌آشام قرار داده بود، سریال دفتر یادداشت جدی ترین ورود عطاران به فضاهای لاکچری آن هم از نوع هراس‌آورش باشد. عطاران را به خاطر شناخت صحیح مردمان کف جامعه و سریال‌های طنز کوچه بازاری می شناسیم. اینکه عطاران بتواند در یک چیدمان لوکس و تر و تمیز مثل دفتر یادداشت همان درخشش را داشته باشد کمی زمان لازم است…

 

شانس عطاران اینکه کنارش هم حسن معجونی قرار دارد و هم مینا ساداتی و هم شماری بازیگر در نقشهای خرد و درشت از کاظم سیاحی و الهام پاوه نژاد تا بیژن بنفشه خواه، فریبا متخصص و… و اینکه عطاران بتواند باز هم یک کمدی پرسروصدا را لیدری کند قابل انتظار است…

 

 

ورکشاپ نگار گری استاد بهدانی در ارسباران 

نمایش خانگی/مجید شجاعی: ورکشاپ نگار گری استاد علیرضا بهدانی با ارائه گواهینامه به هنرجویان،  17 آبان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

استاد علیرضا بهدانی از اساتید مسلم هنر خط نقاشی کشور که در نگار گری هم از شاگردان بنام استاد فرشچیان محسوب می شود، با تلفیق سبک مدرن و سنتی جایگاه ویژه ای در این هنر اصیل  پیدا کرده، برای علاقه مندان به هنر نگار گری در فرهنگسرای ارسباران ورکشاپ برگزار می کند.

به تازگی ورکشاپ خط نقاشی استاد در همین فرهنگسرا با استقبال علاقه مندان برگزار شد.

دوستداران هنر نگار گری می توانند با ثبت نام در این ورکشاپ از تکنیک ها، متد و ریزه کاریهای این هنر اصیل ایرانی، در ورکشاپ آموزشی یک روزه استاد در روز چهارشنبه 17 آبان بهره مند شوند.

صدور پروانه برای کارگردان #درب+صدور ۱۵ پروانه دیگر

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: شورای پروانه ساخت غیرسینمایی، پروانه تولید شانزده فیلم اعم از کوتاه، مستند و بلند را صادر کرده.

در میان پروانه های صادره نام هادی محقق کارگردانی فیلم‌هایی مثل او خوب سنگ می‌زند، درب و ممیرو، دیده می‌شود که پروانه فیلم نیمه بلند درنو را گرفته.

فهرست پروانه‌های صادره به شرح زیر است:

–مستند « روز داخلی عروس » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی بهنود محمدی پور خرزوقی

–مستند « زندگی بدون حوا » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی پوریا خلج طهرانی

–مستند « قلعه سنگی » به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی یاسر نیک خواه آزاد

— فیلم‌ بلند داستانی « بچه‌های امروز » به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی ابوالفضل شکیبا

— فیلم‌ نیمه بلند داستانی « درنو » به تهیه‌کنندگی مجتبی گل پریان ، کارگردانی و نویسندگی سید هادی محقق

–فیلم نیمه بلند « آیانه » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی کریم رجبی

صدور پروانه برای هادی محقق
صدور پروانه برای هادی محقق

–فیلم‌ کوتاه داستانی « به سوی رهایی » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی بهروز سعادت طلب

–فیلم کوتاه « سرزمین متروکه » به تهیه‌کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی محمد حسین صادقی

–فیلم کوتاه « سپیده » به تهیه‌کنندگی و کارگردانی و نویسندگی مهرداد بقائی

–فیلم کوتاه «خواب سوم » به تهیه کنندگی و کارگردانی و نویسندگی محمد حسین نیک زاد

–فیلم کوتاه « از تاریکی تا نور » به تهیه‌کنندگی حمید حسنی ، نویسندگی و کارگردانی رامتین هاشمی

–فیلم کوتاه « سکانس آخر » به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عادل شکوری

–فیلم کوتاه « قضاوت » به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سید غلامرضا زمانی

–فیلم کوتاه « ماورای تونل » به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمد حسین ذالی قهی

–فیلم کوتاه « مخفیگاهی در جنگل » به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم ترابعلی

–فیلم کوتاه « وانموده » به تهیه‌کنندگی علیرضا اسیوند شمس آبادی ، نویسندگی و کارگردانی محمدحسین دماوندی