خانه بلاگ صفحه 2

فرشاد یاسر بازیگر برنامه «به خاطرهم»: فعالیت در بازیگری را بیشتر دوست دارم!

نمایش خانگی: فرشاد یاسراز نوجوانی به واسطه فعالیت هنری عموهایش، در محیط هنری رشد کرد و خیلی زود جذب کارهای تلویزیونی شد.او در عرصه هنر تجربه کارهای متفاوتی دارد، از بازیگری گرفته تا مدیر صحنه ای ، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده.
برنامه ترکیبی «به خاطر هم» به تهیه کنندگی کمال فیض آبادی و نویسندگی، کارگردانی و مجری گری اشکان درویشی، با موضع کاهش حوادث و تلفات جاده ای با حمایت هلال احمر و مشارکت شبکه نسیم از آغاز فروردین از این شبکه پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
فرشاد یاسر جدا از اینکه جانشین تهیه کننده در کار بود، بازیگر یکی از نقش های خاص برنامه هم بود.«نوید» جوان خانواده که هیچ حرفی نمی زد و فقط بازی در سکوت داشت از شخصیت های جالب برنامه بود که در قسمت پایانی برنامه از رازش پرده برداری می شود…
با فرشاد یاسر از فعالیت های پشت دوربین و بازیگری به گفت و گو پرداختیم که از نظرتان می گذرد.

*لطفا خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید.
* متولد سال ۱۳۶۷  در  محله ستار خان تهران هستم.  فوق لیسانس کارگردانی  نمایش دارم و از نوجوانی در عرصه های هنری فعالیت داشتم.
* از فعالیت های هنری تان بگویید.
– فعالیت جدی و حرفه ای من از زمانی شروع شد که در سریال«طلاق در وقت اضافه» به کارگردانی سید محسن یوسفی و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی و مجید یاسر به عنوان مجری طرح حضور داشتم. پس از آن  بازیگر دوربین مخفی برنامه «دونبش» به کارگردانی مهراد نوروزی و تهیه کنندگی محمد امین فیض آبادی ، مدیر تولید و بازیگر برنامه «به خاطر من» به کارگردانی محمد مروتی و تهیه کنندگی کمال فیض آبادی ،مدیر تولید تاک شو «یه عید حسابی» به کارگردانی مجتبی سلیمان زاده  ، مجری طرح تله فیلم «پدر» به کارگردانی محمد حمزه ای و تهیه کنندگی مرتضی عمادین ، مجری طرح و مدیر تولید تله فیلم «آتش بر آب » و تله فیلم «دژ سوق» به کارگردانی سید مجید پرهیز و تهیه کنندگی سید شهرام فتاحیان ، مدیر صحنه تله فیلم «مادر لر» به تهیه کنندگی و کارگردانی جهانگیر الماسی ، مدیر صحنه فیلم «شرکت» به کارگردانی آقای دری و تهیه کنندگی فاطمه سمرقندی ، تهیه کنندگی و کارگردانی و البته بازیگری در اولین دوربین مخفی شبکه نسیم، کارگردانی فیلم کوتاه «با هم» به تهیه کنندگی محمد امین فیض آبادی و ،،،،
*از چگونگی پیوستن شما به پروژه به خاطر هم بگویید.
-من افتخار همکاری قبلی با برادران فیض آبادی را داشتم ‌و در این پروژه هم به بنده لطف داشتند.
* شما در این کار هم جانشین تهیه کننده بودید هم بازیگر، دو تا مسئولیت برای شما سخت نبود؟

-مقوله بازیگری با تهیه کنندگی فرق دارد وخیلی سخت بود. ولی کار کردن با تهیه کننده و کارگردان کار بلد لذت بخش بود و توانستیم طوری در هر بخش کار کنم که به بخش دیگر لطمه ای وارد نشود.
* شخصیتی که شما بازی می کردید جوانی منفعل بود که هیچ دیالوگی نداشت، برای شما به عنوان بازیگر سخت نبود این نقش را بازی کنید؟
– دقیقا همینطور بود و من این چالش و خیلی دوست داشتم تجربه کنم . فرصت مناسبی برای من بود تا در عرصه بازیگری چنین تجربه ای داشته باشم.
*این نقش با توجه به اینکه دیالوگی نداشت چه جذابیتی برای شما داشت؟
-با توجه به اینکه کل محوریت داستان و تمام چالش های خانواده زیر سر نوید بود و عذاب وجدانی که داشت باعث سکوت نوید شده بود. نقش آدم افسرده رو بازی می کرد و هیچکس از راز آن خبر نداشت  تا اینکه در آخر برنامه معلوم می شود نوید عاشق شده بود و به خاطرهمین سکوت کرده بود…

فرشاد یاسر
فرشاد یاسر

* غیرازعرصه های بازیگری شما در کار تولید به عنوان مدیر تولید و جانشین و دستیار تهیه کننده هم بودید، کدام عرصه را بیشتر دوست دارید؟

-واقعیت این است که فعالیت در عرصه بازیگری را بیشتر دوست دارم. اما به قول محمد امین فیض آبادی پشت دوربین برای ما جذاب تری تا در مقابل دوربین!  البته دوستان تهیه کننده به بنده لطف دارند.
*بازخورد های مردم از برنامه به خاطر هم چگونه بود؟

-خدا را شکر در شبکه های مجازی و در جامعه بازخوردهای خیلی خوبی گرفتیم.
* به تازگی کارهای کوتاهی می سازید و در شبکه های اجتماعی پخش می کنید، با چه هدفی این کارها را می سازید؟

– از سال گذشته به فیلمسازی روی آوردم و چند فیلم کوتاه برای جشنواره های بین اللملی ارسال کردم که امیدوارم بتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم. در خصوص آیتم هایی که برای فضای مجازی دارم می سازم بیشتر رویکردم احترام به خانواده و شادی و خندیدن به دور از توهین هست و خندیدن بدون توهین از بهترین خنده هایت.
* برخورد مخاطبان با این ویدئوهای کوتاه چگونه است؟
-خدا را شکر آیتم «پدر» به شدت مورد پسند قرار گرفت. ‌جا دارد از محمد امین فیض آبادی که به عنوان برادر بزرگتر همیشه کنارم بوده تشکر کنم و همچنین کمال فیض آبادی تهیه کننده که مسیر راه را نشانم داده است. تشکر می کنم از کارگردان کار بلد و باهوش اشکان درویشی که به زودی زود خبرهای خیلی زیادی از او خواهیم شنید.

پلتفرم‌ها؛ مقصرِ بالا رفتن دستمزد بازیگران؟!/همایون اسعدیان متذکر شد

نمایش خانگی: دستمزد بازیگران به شدت بالا رفته است. اتفاقا در این موضوع پلتفرم‌ها مقصر هستند. همین افرادی که امروز به بازیگران حمله می‌کنند، خودشان برای اینکه مخاطبان بیشتری جذب کنند، بازیگران مطرح را جذب کردند و دستمزدهای عجیب و غریب پرداخت کردند.

همایون اسعدیان با بیان مطلب فوق به شرق گفت: یک بار تلویزیون سال‌ها قبل این کار را انجام داد و یک جهش در دستمزد‌ها ایجاد کرد. در چند سال گذشته هم پلتفرم‌ها این کار را انجام دادند و هزینه‌ها را در سینما بالا بردند ولی درنهایت همین بالا بردن دستمزد به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

کارگردان “شوخی” و “آخر بازی” ادامه داد: واقعیت این است که جهان آینده، جهان تصویر و وی‌اودی‌هاست. ما الان دو، سه پلتفرم خوب داریم و همین‌طور روز به روز به تعدادشان اضافه می‌شود. بخش عظیمی از تأمین مالی اهالی سینما و تصویر در آینده از طریق همین پلتفرم‌ها خواهد بود. نه اینکه سینما از بین خواهد رفت، در سینما تعداد محدودی فیلم ساخته می‌شود و تعدادی از اعضا در آن کار می‌کنند، اما حجم کاری‌ای که این پلتفرم‌ها برای اهالی سینما ایجاد می‌کنند، قابل مقایسه با تولید فیلم نیست.

وی افزود:در دو سال کرونا اگر پلتفرم‌ها نبودند واقعا اهالی سینما وضعیت بدی پیدا می‌کردند، چراکه در آن مقطع فقط پلتفرم‌ها بودند که سریال می‌ساختند و طی دو سال اگر اشتباه نکنم چیزی حدود 34 سریال توسط دو پلتفرم تولید شد. ما باید از ورود این سرمایه‌ها به این عرصه استقبال کنیم. به‌شخصه وقتی متوجه می‌شوم یک پلتفرم تازه به جمع پلتفرم‌ها اضافه می‌شود، خوشحال می‌شوم. می‌دانم سرمایه زیادی پشت آن است و دیگر بحث ساخت یک فیلم نیست. بحث صد‌ها میلیارد سرمایه است. نه تنها باید استقبال کنیم، بلکه باید تلاش کنیم بمانند، ریشه بدوانند و بتوانند خوراک فرهنگی برای اقشار مختلف مردم فراهم کنند. اما طرف دیگر باید برای دوستانی که صاحب سرمایه هستند مواردی تعریف شود و این طور نباشد که بی ضابطه هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و چنان سطح دستمزد را بالا ببرند که بازیگران به همه به چشم یک پلتفرم متمول نگاه کنند.

کارگردان “طلا و مس” و “بوسیدن روی ماه” گفت: همین‌طورکه در رودررویی صداوسیما با هنرمندان، صداوسیما مخاطبش را از دست می‌دهد و اگر هنرمندانی که می‌توانند مخاطب را جذب کنند و بین مردم ریشه دارند و مخاطب دارند، با صداوسیما قهر کنند، بازنده صداوسیما است. این اتفاق می‌تواند دقیقا برای پلتفرم‌ها هم تکرار شود. اگر دچار این باور شوند که قدرت سرمایه است و اگر پول بدهید، هنرمندان همه کاری می‌کنند، قطعا اشتباه بزرگی می‌کنند چون تلویزیون هم همین اشتباه را کرد و شکست خورد.

درخواست وزیر ارشاد از خزاعی برای حل مشکلات آثار خارجی پلتفرم‌ها

نمایش خانگی: ایجاد مناقشه بر سر ارائه برخی محصولات خارجی در شبکه خانگی باعث ورود وزیر ارشاد و درخواست مستقیم از رئیس سازمان سینمایی برای حل مشکل شده.

متعاقب ورود وزیر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز به معاونت نظارت دستور داده کلیه آثار سینمایی خارجی که در پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند، باید تاییدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش از این سکوها اخذ کنند.

محمد خزاعی در نامه ای خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی ( شامل آثار مستند، کوتاه ، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) در سکوهای نمایش فیلم کشور آورده است:

با استناد به ابلاغیه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه ساز و کارهای لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بسترهای نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود .

نجم الدین عبادتی به سمت «رئیس مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما» منصوب شد

نمایش خانگی: نجم الدین عبادتی به سمت «رئیس مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما» منصوب شد.

با حکم مهدی مجتهد قائم مقام اجرایی سازمان صداوسیما ، نجم الدین عبادتی به سمت رییس مرکز همایش های بین المللی صداو سیما منصوب شد.
گفتنی است، نجم الدین عبادتی  پیش از این به عنوان معاون اماکن ورزشی شهرداری تهران فعالیت داشته و با دو دهه سابقه فعالیت مؤثر و مفید در حوزه های  مدیریت در سازمان صدا و سیما از وی به عنوان افراد شاخص در حوزه ی اجرایی سازمان صداوسیما نام برده می شود

صدور پروانه برای برنده سیمرغ فجر+صدور سه پروانه دیگر

نمایش خانگی: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۴عنوان فیلم کوتاه داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.

در میان فیلمنامه های کوتاه پروانه گرفته، نامهای آشنایی به چشم نمی‌خورد و بیشتر شاهد حضور جوان‌ترها هستیم و شاید تنها نام نسبتا آشنا را باید مصطفی رستگاری دانست؛ نویسنده فیلمنامه “چهل سالگی” که برنده سیمرغ فجر هم بوده و برای فيلمنامه کوتاه “دو دوره گرد” پروانه گرفته.

فهرست فيلمنامه های پروانه گرفته به شرح زیر است:

–«خاک» به تهیه‌کنندگی ایمان ایران‌منش و نویسندگی و کارگردانی فرهاد قربان‌پور

— «دستبند» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمدعلی حسینی‌فر

–«سمیه» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عادل شکوری

— «دو دوره گرد» به تهیه‌کنندگی اصغر صادقی، نویسندگی مصطفی رستگاری و کارگردانی اکبر صادقی

پوران درخشنده-کارگردان “هیس…”-زندگی مادرش را به شبکه خانگی می‌آورد

نمایش خانگی: پوران درخشنده کارگردان “هیس دخترها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.

پوران درخشنده مشغول نوشتن رمانی براساس زندگی مادرش است و قصد دارد همین رمان را به صورت سریال به شبکه خانگی بیاورد.

این فیلمساز کرمانشاهی که از مدت‌ها قبل مشغول نوشتن رمانی براساس زندگی مادرش بوده درباره آن به ایسنا می‌گوید:‌ رمان «مادرم ایران» احتمالاً تا ماه آینده تمام می‌شود و پس از پایان کار برای انتشار آن اقدام می‌کنم.  قصد دارم در آینده هم یک سریال براساس همین رمان برای شبکه نمایش خانگی بسازم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک فیلمنامه دیگر هم دارم که آن را در امریکا نوشتم و پروانه ساختش را هم گرفته‌ام. این فیلمنامه با نام «عشق» درباره مهاجرت است که فعلا اولویت اصلی‌ام ساخت همین فیلم است.
درخشنده این روزها در حال مذاکره با بازیگر است تا هر چه زودتر فیلمش را که با نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی خودش ساخته خواهد شد، کلید بزند. او تاکید دارد که «عشق» را حتما باید در خارج از کشور بسازد.

نمایش، دروازه‌ای بر نوروسایکولوژی/یک گام نوین: آموزش عصب روانشناسی به کودکان و نوجوانان

نمایش خانگی: محمدرضا حقدوست؛ مدیر گروه علوم اعصاب کاربردی آکادمی کوچینگ ویموند، از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد علوم اعصاب شناختی در این آکادمی دانش آموزی خبر داد.

مستر براکو که نام آن ترکیب دو واژه brain (مغز) و cognition (شناخت) است، یک عروسک با ظاهر مغز است و استعاره ای از «شناخت مغز با مغز» می باشد که این کاراکتر با هدف آموزش نمایشی مغز و علوم اعصاب به کودکان و نوجوانان توسط محمدرضا حقدوست، مشاور، نویسنده و پژوهشگر عصب‌روانشناسی طراحی شده است.
مستر براکو با حضور در میان کودکان و نوجوانان علاقه مند، آن ها را با دنیای شگفت انگیز مغز و جهان اعجاب آور علوم اعصاب آشنا می کند و همسفر آن ها می شود برای شناخت کهکشان درون جمجمه و به سوالات پر چالش دانش آموزان درباره مغز، رفتار، هیجان و … پاسخ می دهد.

کارگروه علوم اعصاب کاربردی آکادمی کوچینگ ویموند با تکیه بر جدیدترین یافته های حوزه روانشناسی،‌ مدیریت کسب و کار و علوم اعصاب شناختی ، کارگاه هایی با رویکرد آموزش مغز به کودکان برگزار می کند.

همچنین حقدوست افزود: هدف از آموزش مغز و آشنایی گروه کودک و نوجوان با علوم اعصاب این ست که آنها به دور از شبه علم و خرافات به تفکر، اراده و تصمیم گیری، هیجانات و رفتارشان نگاهی پژوهشگرانه داشته باشند و همچنین با درک ماهیت رفتار و تفکر انسان در راستای بهبود و ارتقای عملکرد مغزشان گام بردارند. همچنین آنها با درک عملکرد مغز به رفتار ها و تصمیمات و هیجانات خود نگاهی منطقی تر خواهند داشت و با درک مبانی نوروپلاستیسیتی ( انعطاف پذیری عصبی ) به مفهوم «تغییر و ارتقا» نگاهی مجسم و عینی می یابند.

اصغر سمسار زاده در شبکه نسیم

نمایش خانگی: از آغاز نوروز امسال برنامه ترکیبی «به خاطر هم» از طریق شبکه نسیم میهمان خانه های مردم است.
به خاطر هم عنوان برنامه ای است که با حمایت سازمان هلال احمر ایران  و مشارکت شبکه نسیم تولید شده است.
به خاطر هم ضمن توجه به مسئولیت های اجتماعی با نگرشی نو در نحوه آموزش همگانی و با استفاده از ابزار سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مخاطبان ، قصد دارد تا در فضای متفاوت و مفرح به سرفصل های  آموزشی سازمان هلال احمر نیز بپردازد.
پخش این برنامه ۲۶ قسمتی از اول فروردین  در شبکه نسیم شروع شده است.
تلفیق نمایش و گفت وگو در برنامه با حضور میهمانان،  لحظات شادی را برای بیننده به ارمغان می آورد. در لایه های زیرین این گفت و گوها، به موضوعات مهم اجتماعی و آموزشی پرداخته می شود.
بهره گیری از روابط و فضای خانوادگی در روند پیشبرد برنامه، از دیگر ویژگی های متمایز  به خاطر هم محسوب می شود.
اصغر سمسار زاده بازیگر پیش کسوت، نمایش و تلویزیون میهمان امروز یکشنبه ۱۹ فروردین  برنامه به خاطر هم می باشد تا برای مردم از فرهنگ رانندگی، رعایت قوانین رانندگی در جاده ها و خاطرات دوران بازیگری بگوید.
اصغر سمسار زاده متولد ۱۳۱۵ تهران است و از سال ۱۳۴۸ ‏با فیلم امشب دختری می میرد بازی در فیلم های سینمایی را  آغاز نموده است.
او شهرتش را مدیون سریال «خانه ‏بدوش» و شخصیت «اصغر ترقه» است که از او چهره ای آشنا و مشهور ساخت.
این بازیگر قدیمی و نام آشنا در ‏فاصله سال های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد. اما انقلاب و دگرگونی های پیش آمده، او را نیز مانند ‏بسیاری به حاشیه راند. ولی سمسار زاده ابتدا از طریق حضور در تئاترهای لاله زار و سپس نقش های کوچک و بزرگ ‏تلویزیونی و گاه سینمایی کوشید تا در این حیطه فعال باقی بماند. حالا غیر از در نمایش های کمدی، در تلویزیزن، سینما و رادیو هم فعال است.
عوامل برنامه به خاطر هم عبارتند از:
تهیه کننده :کمال فیض آبادی، نویسنده ، کارگردان و مجری: اشکان درویشی، جانشین تهیه کننده : فرشادیاسر، مجری طرح :  موسسه فرهنگی هنری فیض گستران هنر، تدوین:  امین ظهراب بیگی، بازیگران: مختار سائقی، گیتی معینی ،  سیروس همتی، فرشاد یاسر، مجید شهریاری ،احمد جعفری ، سیمین بهفر  و علی باباجانی.
شایان ذکر است برنامه به خاطر هم هر روز ساعت ۱۲/۳۰ دقیقه ظهر از شبکه نسیم پخش می شود.

«به خاطر هم» در شبکه نسیم

نمایش خانگی: از آغاز نوروز امسال برنامه ترکیبی «به خاطر هم» از طریق شبکه نسیم میهمان خانه های مردم است.

به خاطر هم عنوان برنامه ای است که با حمایت سازمان هلال احمر ایران  و مشارکت شبکه نسیم تولید شده است.

به خاطر هم ضمن توجه به مسئولیت های اجتماعی با نگرشی نو در نحوه آموزش همگانی و با استفاده از ابزار سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مخاطبان ، قصد دارد تا در فضای متفاوت و مفرح به سرفصل های  آموزشی سازمان هلال احمر نیز بپردازد.

پخش این برنامه ۲۶ قسمتی از اول فروردین  در شبکه نسیم شروع شده است.

تلفیق نمایش و گفت وگو در برنامه با حضور میهمانان،  لحظات شادی را برای بیننده به ارمغان می آورد. در لایه های زیرین این گفت و گوها، به موضوعات مهم اجتماعی و آموزشی پرداخته می شود.

بهره گیری از روابط و فضای خانوادگی در روند پیشبرد برنامه، از دیگر ویژگی های متمایز  به خاطر هم محسوب می شود.

شایان ذکر است با توجه به پخش برنامه به خاطر هم، باز خورد های خوبی از طرف مخاطبان متوجه برنامه شده است.

عوامل برنامه به خاطر هم عبارتند از:

تهیه کننده :کمال فیض آبادی، نویسنده ، کارگردان و مجری: اشکان درویشی، جانشین تهیه کننده : فرشادیاسر، مجری طرح :  موسسه فرهنگی هنری فیض گستران هنر، تدوین:  امین ظهراب بیگی، بازیگران: مختار سائقی، گیتی معینی ،  سیروس همتی، فرشاد یاسر، مجید شهریاری ،احمد جعفری ، سیمین بهفر  و علی باباجانی.

صدور پروانه برای بازیگر زن “پسرکشی” و “فروشنده”+صدور بیش از پنجاه پروانه دیگر

نمایش خانگی: شورای صدور پروانه خانگی(غیرسینمایی) با تولید و عرضه تعدادی فیلم کوتاه، بلند و مستند موافقت کرده که دامنه مختلفی از کارگردانان جوان تا میانسال را شامل می‌شود.

شورا برای هفده فیلم پروانه ساخت صادر کرده و برای نزدیک به چهل فیلم نیز پروانه نمايش صادر کرده است.

در میان آثار پروانه گرفته نام صحرا اسدالهی بازیگر “فروشنده” و “پسرکشی” به چشم میخورد که بعنوان کارگردان برای فیلم کوتاه “اسپاسم” پروانه نمایش گرفته.

فهرست فیلم‌‌های کوتاه داستانی‌ پروانه ساخت گرفته:

–«قصه پری‌ها» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی پریناز کنگاوری و کارگردانی سید فرزانه امیری

— «آرزوت را نقاشی کن» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی مهدی بهمن‌پور

–«الکترون» به تهیه‌کنندگی سالار نسبی طهرانی، نویسندگی و کارگردانی مهران رنج‌بر

–«از دو که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی حسین آشفته

–«ترسوها» به تهیه‌کنندگی محمد متین کهن ترابی ، نویسندگی و کارگردانی سحر محمودی

–«سکوت بین دو فکر» به تهیه‌کنندگی علی قریان‌زاده دهاقانی، نویسندگی و کارگردانی زامیاد سعدوندیان

— «پیک» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی حسن پیله‌چیان

–«شب اجرا» به تهیه‌کنندگی قاسم بهشتی، نویسندگی و کارگردانی عطیه بهشتی

— «فال حافظ» به تهیه‌کنندگی پروانه زبان فهم، نویسندگی و کارگردانی امیرعلی محبوب جهانیان

— «مشعل سرخ» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سیامک چاردولی

–«تاجی» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی مهدی برجیان

— «قضاوت پوشالی » به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سید وحید جبارزاده تولون

— «منتظران عاشق» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی احمد اسماعیلی صالحاتی

فیلم‌های بلند داستانی پروانه ساخت گرفته:

–«چرخش» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی ژیلا محمد شاهی

— «کافه فرار 2» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی نبی قلی‌زاده

–«سقوط آخر» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی محمد عنبری و کارگردانی علی عنبری

— « ثار» به تهیه‌کنندگی اسعد بدوی‌پور، نویسندگی علی رستمی‌زاده و کارگردانی ماجد رستمی‌زاده

صدور پروانه نمايش فيلم اسپاسم به کارگردانی صحرا اسداللهی
صدور پروانه نمايش فيلم اسپاسم به کارگردانی صحرا اسداللهی

فهرست فیلم‌های بلند پروانه نمايش گرفته به شرح زیر است:

— «تیغشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی حیدری

— «برهوت» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور و کارگردانی منصور وثوقی

–«پرونده خانه ما» به تهیه‌کنندگی مرضیه حیدرآقایی و کارگردانی محمدرضا حیدری

–«مهمانی سایه‌ها» به تهیه‌کنندگی مشترک جمشید عبدالهی‏ و محمد حسین مرتضوی و کارگردانی جمشید عبدالهی

–«پایان بازی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد عبدالهیان بلوچی

— «آیانه» به تهیه‌کنندگی مشترک کریم رجبی‏ و احسان حاجی صفری و کارگردانی کریم رجبی

–«گوهر سیراف» به تهیه‌کنندگی میثم تربتی طرقبه و کارگردانی محمد تربتی طرقبه

— «بادکنک نارنجی» به تهیه‌کنندگی مشترک میلاد بیگدلی‏ و فرهاد نگهبان و کارگردانی مسعود رشیدی موافقت شد.

فیلم‌های مستند پروانه نمايش گرفته:

–«درس انار» به تهیه‌کنندگی پوریا نجفی و کارگردانی سجاد پرهیزگاری

— «رزیدنت» به تهیه‌کنندگی محمد تقی بستجانی و کارگردانی امیر محمد کوچک‌زاده

— «عشق بی‌انتهاست» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رحمانیان و کارگردانی اقدس آقاپوریان، «سونوگرافی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هایده مرادی

–«جویندگان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید فتحی

–«یک اصفهانی درکادر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرید الدین صلواتی

–«ناخدا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی ارکیان

— «همنوایی عاشقانه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آذر مهرابی

–«راز عیسی» به تهیه‌کنندگی سید محسن طباطبائی‌پور و کارگردانی آبتین شمیلی

— «جهیزیه‌ای که آب برد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد حسینی جعفری

— «هادی رستم بود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس بلوچی

— «ناامیدی سم است» به تهیه‌کنندگی آریان عطار پور و کارگردانی رضا پر دل

–«بی همتا» به تهیه‌کنندگی مهدی قلی پور و کارگردانی یاسر شهسواری

فهرست فیلم‌های کوتاه پروانه نمايش گرفته:

–«ماجرای نیمه شب» به تهیه‌کنندگی حسین فریدون‌جاه و کارگردانی محسن علم‌الهدی

— «نقاب و آینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس جوادی

— «وانموده» به تهیه‌کنندگی علیرضا اوسیوند و کارگردانی محمد حسین دماوندی

— «لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید رفیعی

— «گردنه خاکی» به تهیه‌کنندگی محمد عرفان طباطبائی و کارگردانی علیرضا سلامیان

— «دست پخت مامان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شقایق عوض‌زاده

— «کارخانه آدم‌سازی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شقایق عوض‌زاده

— «لحظه کما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شقایق عوض‌زاده

–«روزمرگی» به تهیه‌کنندگی علی سالاری‌مقدم و کارگردانی عباس جوادی

— «تراز نیست» به تهیه‌کنندگی سید سعید نعمتی و کارگردانی مشترک محمد عسکری ‏و علی جامع

— «همیشه هیچ کس نیست» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی منصور عزیزی

–«رعنا» به تهیه‌کنندگی محمد حسن هندی و کارگردانی احمد منجمی

–«سزارین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین خردمندی

— «بازی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی گیتی‌نورد

— «افق موازی» به تهیه‌کنندگی محمد ناصر زنگنه و کارگردانی محمد مهدی زنگنه

–«اسپاسم» به تهیه‌کنندگی زاهد برزگر و کارگردانی صحرا اسدالهی

— «حلزون» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین رضا علی محمدی

–«هیچ راه آسانی نیست» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین رضا علی‌محمدی

— «شب آشال» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک مصطفی رستم‌پور‏ و عاطفه رضایان

— «مدیر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرهاد نگهبان