خانه بلاگ صفحه 18

#آکتور چه دارد؟ چه ندارد؟

نمایش خانگی/هانیه مظفری: سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی سریالی است که بسیاری از آنچه دیگران آرزویش را دارند، یکجا دارد و سریالی است که یک عنصر مهم و کلیدی برای سریال سازی را ندارد.

سریال اکتور مجموعه از بازیگران رنگارنگ دارد که رویهم هزینه هنگفتی برای جلب آنها صرف شده، اکتور لوکیشن های مختلفی دارد که برای چیدمان آنها دقت بالایی صرف شده، آکتور گریم های اغراق آوری دارد که برای طراحی آنها زحمت زیاد؟؟ نه! این یکی چندان زحمتی ندارد ولی به هر حال پیش بینی ذهنی، لازم داشته. آکتور طراح صحنه وسواس آلودی دارد تا سریالی شیک و خواستنی باشد ولی…

آکتور یک عنصر مهم ندارد و آن هم داستان پرکشش برای ساخت یک سریال ۲۵ قسمته! بله! درست گفتیم! این سریال برای عرضه در ۲۵ قسمت -که می‌شود ۲۵ هفته و حدودا شش ماه – تولید شده ولی خط داستانی را که می نگرید انگاری برای یک فیلم نود دقیقه ای یا نهایتا مینی سریال شش قسمتی نوشته شده.

ذات مرور زندگی دو بازیگر توانا ولی گمنام که اسیر هنر برای کاسبی می‌شوند و ناگزیر به فرورفتن در نقش‌های مختلف خیلی هم خوب است ولی اینکه چنین داستانی را تا ۲۵ قسمت ادامه دهی نیاز دارد به زنجیره ای محکم که حلقه ها را به هم پیوند دهد. زنجیره ای که اینجا زیادی سُست است. کمی عشق، کمی مضرات شیشه بازی، کمی مصائب خیانت، کمی عدم وفا، کمی بی مهری به والدین، کمی سوداگری به بهانه محبت سازی، اندکی خرافات و داستان رمالی و…

آن وسط یک موسسه کارآگاهی وجود دارد که مدیرش می‌گوید قانونی است و کارش استخدام بازیگر برای جمع آوری سند و مدرک که نمود بیرونی اش برای‌مان محسوس نیست درست مثل آن مغازه عطر فروشی که بیشتر یادآور بوتیک های حوالی کاخ باکینگهام است تا عطرفروشی در خیابان وزرا.

به هر حال وقتی آکتور نزدیک به ده قسمت را رد می‌کند و همه موج سازیش می‌شود گریم کردن نوید شبیه به کاظم افرندنیا و حرف زدنش مشابه عزت انتظامی، یعنی سریال، لنگ می‌زند.

این لنگی داستانی را در فیلم سرخپوست نیما جاویدی هم دیده بودیم. آنجا هم با بذل و بخشش سرمایه‌گذار، لوکیشنی مناسب برای روایت داستانی پررمز و راز در زندان فراهم شده بود ولی قلت داستان، باعث شده بود فیلم اگر بفروشد بیشتر به خاطر نوید باشد…

نیما جاویدی شاید در بازسازی نماهایی سوپر عریض از زندان یا آسایشگاه خوش ذوق باشد ولی در داستان گویی، نه! بهترین پیشنهاد برای چنین علاقمندانی این است که هم رمان بخوانند و هم به جای حس تالیف، به سمت اقتباس از آثار ادبی بروند و درنهایت اگر می‌خواهند بنویسند حتما یک مشاور خبره کنار خود بگذارند وگرنه بیش از کارگردانی، این هنر طراح گریم، فیلمبردار یا طراح صحنه خود است که به رخ می‌آید.

یادمان نرود که بگوییم بازی های بهتر آکتور از امثال مجید پتکی و هومن برق نورد در نقش‌های مکمل است که بی ادا و بی تغییر دائمی گریم و با قدری خونِ بازیگری، کاراکتر را چنان مال خود کرده اند که هرگاه وارد سریال می‌شوند، تماشا، لذت بخش تر میشود…

تایید طرح فیلمنامه چهل سریال نمایش خانگی در ساترا/از این چهل سریال، فقط یکی مجوز تولید گرفته!/شش سریال متعلق به تهیه‌کننده بخارست است/طرح دستیار سرتیپی هم تأیید شده!/حضور مدیر سابق تلویزیون در ۵ طرح!/تهیه‌کننده آقازاده و کارگردان دوران عاشقی هم تاییدیه گرفته‌اند!

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: شورای صدور مجوز تولید آثار حرفه‌ای سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، طرح فیلمنامه ۴۰ سریال را در شش ماه گذشته مورد تایید قرار داده است.

شورای صدور مجوز تولید آثار حرفه‌ای ساترا، از مردادماه سال جاری و پس از دریافت و بررسی طرح‌های واصله به ساترا، ۴۰ طرح‌ فیلمنامه را تایید کرده است که البته فقط یک فیلمنامه با عنوان وقت رسوایی مجوز تولید گرفته و مابقی فقط طرح اولیه شان، تایید شده.

در میان طرحهای تایید شده نام علی طلوعی تهیه‌کننده کمدی بفروش بخارست با شش فیلمنامه دیده می‌شود.
رحمان سیفی آزاد از مدیران سابق تلویزیون هم نامش کنار پنج طرح دیده می‌شود.
حامد عنقا تهیه‌کننده سریالهای پدر و آقازاده نیز با طرح گناه فرشته حضور دارد.

علیرضا رئیسیان کارگردان دوران عاشقی و چهل سالگی برای طرح سقوط آزاد، تاییدیه گرفته.
طرحی از حسین بهمنی( از دستیاران علی سرتیپی مدیر فیلمیران) نیز تأیید شده.

اسامی چهل طرح تایید شده بدین شرح است:

–«مترسک»، تهیه‌کننده: محمد قاضی، نویسنده و کارگردان: حسین عامری

–«پوکی استخوان»، تهیه‌کننده: حسن مصطفوی، نویسندگان: سیدعلی موسویان و احمد رفیع‌زاده

–«آش مامان جان»، تهیه‌کننده: محمد رشیدی و حبیبه فاتحی، کارگردان: فرزاد حاتمیان، نویسنده: جعفر صافی

–«فوفو مسافری از کامارو»، تهیه‌کننده: حسین بهمنی، کارگردان: میثم معراجی، نویسنده: سلمان خورشیدی

–«لبه تاریکی»، تهیه‌کننده: سید علی حمیدی، نویسنده: مریم تاجیک

–«راه‌های فرعی»، تهیه‌کننده: حجت قاسم‌زاده‌اصل

–«دالی»، تهیه‌کننده: ایرج محمدی، نویسنده: نسیم عرب‌امیری، کارگردان: سهیل موفق

–«در یک خانواده ایرانی»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسندگان: رحمان سیفی‌آزاد، مریم الهامیان، مصطفی حاجی‌قاسمی

–«خواهر نامرئی»، امیرحسین جهدوست

–«شغال»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسنده: رحمان سیفی‌آزاد

–«روباه نقره‌ای»، تهیه‌کننده: حسین آقاهرندی، نویسنده: رحمان سیفی‌آزاد

–«تهمینه»، تهیه‌کننده: علیرضا خرسند، نویسنده: کیاوش زارع‌طلب

–«نجات هستی»، تهیه‌کننده: محمد احمدی، نویسنده و کارگردان: علیرضا فرید

–«دبیرستان شرف»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسنده: نسیم عرب‌امیری

–«آریانا»، تهیه‌کننده: محمد صالحیان، نویسنده و کارگردان: محمد باقری‌نیکو

–«مشتی‌ها»، تهیه‌کننده: علی مجیدی، نویسنده و کارگردان: مسعود خاکباز

–«گاری‌چی»، تهیه‌کننده: سعید خانی، کارگردان: حسین نمازی

–«در انتظار محرم»، نویسنده: شعله شاهی

–«نابخشوده»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسندگان: مهدی محمد نژادیان و محمدرضا دیبایی، کارگردان: رحمان سیفی‌آزاد

–«سقوط آزاد»، تهیه‌کننده: علیرضا رئیسیان، نویسندگان: امیر رویینی و محمد کریم‌پور

–«کلاه مخملی»، تهیه‌کننده: محمدحسن نجم، نویسنده: لیلا منصوری، کارگردان: محسن تقی‌نژاد

–«حامی»، تهیه‌کننده: محبوبه یزدی، نویسندگان: نبی قلی‌زاده و محمدرضا یاری‌کیا، کارگردان: سید مجتبی اسدی‌پور

–«گردن‌گیر»، تهیه‌کننده و کارگردان: امین امانی، نویسنده: کیاوش زارع‌طلب

–«رانت‌خوار»، تهیه‌کننده: محمد صالحیان، نویسنده: محمدحسام حدادیان

–«گناه فرشته»، تهیه‌کننده و نویسنده: حامد عنقا

–«لوک خوش‌شانس»، نویسنده: فرزاد فخری‌زادی، کارگردان: محمد فراهانی

–«بی‌همتا»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسنده: رحمان سیفی‌آزاد

–«فیروزه»، تهیه‌کننده: محمد صالحیان، نویسنده: محمد باقری‌نیکو

–«برهوت»، تهیه‌کننده: محمد کمالی‌پور، نویسندگان: پویا سعیدی و محمد کمالی‌پور

–«زن گمشده»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسندگان: فریدون جیرانی، محمدرضا بختیاری و تینا دهقانی

–«فاز یک»، نویسنده: یاسر خمس

–«بامداد خمار»، تهیه‌کننده: حسن مصطفوی، نویسنده: محمد داودی، کارگردان: امیرحسین عسگری

–«اگه می‌تونی تفکیک کن»، تهیه‌کنندگان: شهرام مقصودی و احمد خواجوند، نویسنده: مسعود محسنی‌نژاد و ناصر طاهریان، کارگردان: ناصر طاهریان

–«بن‌بست شرقی»، نویسندگان: سیدجواد موسوی و صادق داریوشی

–«خجالت نکش ۲»، نویسندگان: رضا مقصودی و افرا جوراب‌لو

–«وقت رسوایی»، تهیه‌کننده: محمد شهبازی، نویسنده: سولماز فرخ‌منش، کارگردان، شهرام ابراهیمی

–«دفترخانه آقای معرفت»، تهیه‌کننده: حسن نجم، نویسنده و کارگردان: محمدمهران یوسف‌زاده

–«بی‌تو می‌میرم»، نویسنده و کارگردان: عباس مرادیان

–«آتش»، تهیه‌کننده: ایرج محمدی، نویسندگان: حامد افضلی و امین محمودی‌یکتا

–«حسرت به‌دل»، نویسنده: سعید کوهزاد.

لازم به ذکر است فرآیند استعلام اشخاص مرتبط با هر طرح قبل از شروع فرآیند تولید طبق رویه معمول در کشور به انجام خواهد رسید

#سقوط با یادآوری برند #م_الف (؟) و تاکید بر نام فرخ‌نژاد آمد!+عکس

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: قسمت نخست سریال #سقوط محصول تیم سه نفره محمدرضا منصوری-سجاد پهلوان زاده-محمدحسین مهدویان از طریق فیلیمو عرضه شد.

#سریال_سقوط یک سریال امنیتی ضدداعش بوده و کمی تا قسمتی دیر(!) و نزدیک به یک دهه بعد از اولین فیلم ضدداعشی سینما یعنی #آوازهای_سرزمین_من -که همچنان توقیف است- تولید شده.

در قسمت اول سریال سقوط، آیسان به پیشنهاد همسرش ژاکان برای ماه عسل راهی ترکیه می‌شوند؛ اما انگار حقیقت این سفر چیز دیگری است و همان پیوستن به داعش است…

حمید فرخ نژاد، عباس جمشیدی فر، وحید آقاپور، پدرام شریفی، الناز ملک، سجاد بابایی، ابتسام بغلانی، امین میری و… بازیگران سریالند.

خط داستانی سقوط که در همین قسمت اول لو می‌رود بیش از حد ساده به نظر می‌رسد و برپایه فریبی است که یک جوان کرد را جذب داعش می‌کند. سقوط از منظر تولید یک عاشقانه بیش از حد ساده و تلویزیونی به شمار میرود و یادآور بسیاری از آثار سفارشی-امنیتی سال‌های اخیر.

در تیتراژ پایانی سریال سقوط نامی یادآور یکی از برندهای م‌الف سرمایه‌گذار زندانی سریال شهرزاد به چشم می‌خورد. این سرمایه‌گذار که حمایت از تولید فیلم امنیتی شبی که ماه کامل شد هم به وی منسوب گشته بود در دوران رونق شهرزاد، سامانه ای به نام #لوتوس را راه اندازی کرده بود.

نام لوتوس فیلم در تیتراژ سریال سقوط
نام لوتوس فیلم در تیتراژ سریال سقوط

در تیتراژ پایانی سقوط، از #لوتوس_فیلم به عنوان کمپانی تولید بخش ترکیه سریال نام برده شده که معلوم نیست از تیول همان لوتوس است یا خیر؟

اگر مهاجرت حمید فرخ نژاد، بازیگر سقوط به آمریکا نبود شاید اصلا این سریال این همه جلب نظر هم نمی‌کرد ولی حالا فرخ نژاد پول سریال را تمام و کمال گرفته، مهاجرت کرده و آن طرف آب در حال افاضات سیاسی است و اینجا سریال سقوط عرضه شده بدون هیچ گونه ممنوعیت برای فرخ‌نژاد.

در تیتراژ پایانی نام فرخ‌نژاد در راس بازیگران آمده و لابد در قسمت‌های بعد وارد سریال می‌شود تا جوان کرد را از شر داعش نجات دهد؟؟

سریال سقوط
سریال سقوط

پایان تدوین فیلم داستانی «تاسیان»

نمایش خانگی/مرتضی کوه مسکن: تدوین فیلم داستانی #تاسیان به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا و تهیه کنندگی فاطمه باقری به پایان رسید.

تدوین فیلم داستانی «تاسیان» به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا و تهیه کنندگی فاطمه باقری که به قلم لاله قهرمانی نگارش شده بود به پایان رسید و برای حضور در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی  آماده می شود.

فیلم داستانی «تاسیان» در لوکیشن هایی واقع در شهر تهران و شهرستان الموت جلوی دوربین ادریس محمودی رفته است.

در خلاصه داستان فیلم «تاسیان» آمده است: مادر و دختری به نام هورا و یلدا درگیر جهالت اعضای روستا و خانواده خود شده اند و در این راه با چالش هایی مواجه میشوند و …

در این فیلم بازیگرانی همچون فاطمه شکری، نازنین کیوانی، ریحانه فولادی، اسدلله دوستی، سعید چگینی، قربان شعبانی، آوا محمدی و مهرسانا خلیلی و … به ایفای نقش پرداخته اند.

عوامل فیلم «تاسیان» عبارتند از: تهیه کننده: فاطمه باقری، کارگردان: مهرداد عزیزی پارسا، نویسنده: لاله قهرمانی، بازنویسی فیلمنامه: مرجان شکیبا نیکو، تدوین: مرجان طبسی، جانشین تهیه کننده: علیرضا بهرامی،  مدیر فیلمبرداری: ادریس محمودی، دستیار یک فیلمبردار: مرتضی قره گزلو، گروه فیلمبرداری : بهنام عطایی ، محمد جواد رستگار، علی رضایی، مدیر صدابرداری: مجید امینی، دستیار صدا: ایمان مولایی، طراح صحنه و لباس، پروا نریمانی، دستیار صحنه و لباس: پویا کابینی مقدم، عکاس: سجاد قلی پور، طراح چهره پردازی: حسین محمد حسن پور، دستیار کارگردان و منشی صحنه: بهارک همتی، دستیارکارگردان: امیررضا حمید راد، جانشین تولید: سمیه پارسایی، مدیر تدارکات: امیررضا فاطمی کیا، دستیار تدارکات: امیر مهدی شعبانی، سرمایه گذاران: سایت سانس هفت و شرکت بِه بُن

وجه اشتراک #جیران و #بیگناه چیست؟

نمایش خانگی/هانیه مظفری: دو سریال جیران حسن فتحی و بیگناه مهران احمدی هرچند در دو گونه کاملا متفاوت هستند ولی دو وجه اشتراک دارند.

سریال جیران به قسمت چهلم رسیده و سریال بیگناه هم نزدیک به قسمت بیستم است…

جیران یک سریال تاریخی-عاشقانه یا تاریخی-حرمسرای است که بیشتر از وقایع تاریخی دوران ناصرالدین شاه بر وجه کشمکشهای درونی حرمسرای او مانور می‌دهد…

سریال بیگناه یک سریال ملودرام است که داستان بازگشت به وطن مردی میانسال را بیان میکند که سالها پیش از برادر خود رکبی بزرگ خورده…

سریال جیران در ساختار متاثر از سریالهای تاریخی ترکیه و بخصوص حریم سلطان است و از رقابت های زنانه گرفته تا خاله زنک‌بازی های خواجگان و از همه مهمتر گریم های اغراق آلود، همه نوعی یادآوری سریالهای عامه پسند ترک است.

سریال بیگناه نیز هرچند ملودرامی معاصر است ولی در داستانک‌های متعددی که برای سریال تراشیده اند از تنه زنی به می‌تو تا ماجرای عشق به برادرزاده و نوع ارتباطات زن و مرد و طراحی گریم های بسیار بزرگنما، باز يادآوري سریالهای عامه پسند ترک رخ می‌نماید.

فارغ از الگوپذیری از سریالهای ترک، یک اشتراک دیگر هر دو سریال جیران و بیگناه آن است که هیچ کدام نتوانستند در درازمدت، جریان لازم برای پیگیری را در مخاطب ایجاد کنند. درنظر بگیرید که چهل قسمت از جیران گذشته و مهمترین جریان سریال همان وقفه میانی به دلیل گرفت و گیرهای حقوقی بوده. بیگناه هم به حدود قسمت بیست رسیده ولی انگار نه انگار.

اینکه دو سریال در دو گونه متفاوت این گونه خنثی و بی حس و حال، ماه‌ها از عرضه شان می‌گذرد ولی نمی‌توانند بازار محصولات پلتفرم ها را گرم کننند نشان دهنده آن است که به غیر از کپی برداری از الگوهای ترک باید داستان پردازی اپیزودیک و جذاب برای سریال را هم بلد بود تا کار به سرانجام برسد…

صدور پروانه نمایش برای هجده عنوان فیلم مختلف

ویدیوکلوب سینما آزادی

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: شورای صدور پروانه نمایش آثار غیر سینمایی با نمایش هجده عنوان فیلم مختلف موافقت کرد.

در این میان ۷ عنوان فیلم بلند داستانی، ۴ عنوان فیلم مستند و ۶ عنوان فیلم کوتاه داستانی هستند.

فهرست هفت فیلم داستانی پروانه گرفته به شرح زیر است:

–«ناچاری» به تهیه‌کنندگی  و کارگردانی محمدرضا یکانی

–«کانی پری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جلال نصیری

–«درد مشترک» به تهیه‌کنندگی شهرام مقصودی و کارگردانی ناصر طاهریان

— «جدا افتاده» و «سایه» به تهيه‌كنندگي امین خدام و کارگردانی رضا اصغری نسب

— «طبل» به تهیه‌کنندگی مرتضی ذوالفقاری‌نسب و کارگردانی کبری غروی

— «خانه‌های بی‌سقف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید اصغری تتماج

چهار اثر مستند به شرح زیر پروانه نمایش گرفتند:

–«خاکجا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یاسر شاهسواری

–«دلداه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی براری

— «چاه» و «دیار سپید جامگاه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن اسمعیلی

شش اثر  کوتاه به شرح زیر پروانه گرفتند:

— «گل مرداب» به تهیه‌کنندگی عباس خادم الرسول و کارگردانی مشترک عباس خادم الرسول و محمد حسین پورکیانی

— «برای یلدا» به تهیه‌کنندگی ملیحه حسینی و کارگردانی محمد آقامحمدی

–«تنهاتر از تنها» به تهیه‌کنندگی رضا پایروند و کارگردانی سوگل خالقی

–«ماجراهای حنجره طلا» به تهیه‌کنندگی امیر مومنی اصل و کارگردانی محمود صادق ناطری

— «ته آسفالت» به تهیه‌کنندگی امین خدام و کارگردانی رضا اصغری نسب

–«سایه‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس خادم الرسول

#سقوط در چنگال توالی تصادف…

نمایش خانگی/هانیه مظفری: سریال سقوط تازه ترین محصول امنیتی تولیدی توسط تیم محمدحسین مهدویان به شمار می‌رود که به جای خودش، سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر آثارش در جای کارگردان نشسته و مهدویان خودش مشاور اثر است.

خط داستانی سریال ورای شباهت به نمونه های خارجی طوری ایرانیزه شده که جذابیت لازم برای پیگیری را داشته باشد ولی به مانند اکثر کارهای مهدویان، فقدان منطق است که اپیزودهای مختلف سریال را رنج می‌دهد.

سازندگان #سقوط هرجا که نمی توانند از منظر سیر منطقی داستان، تعلیق ایجاد کنند یک حادثه تصادفی و عمدتا مشتمل بر کشت و کشتار در سریال قرار میدهند تا به زعم خودشان مخاطب را تشنه قسمت بعد نگه دارند ولی مشکل آنجاست که خط اصلی داستان، زیادی خلوت و کم ماجراست.

طبیعی هم هست، تخصص اصلی مهدویان و تیمش در مستندنگاری است و نقطه اوج آن هم ایستاده در غبار که صرفا اتفاقاتی مستند بازسازی شده بود.

این روند به خوبی در درخت گردو -به تهیه‌کنندگی همین محمدرضا منصوری که تهیه‌کننده سقوط است- پی گرفته شده بود و آنجا چون با یک فیلم نود دقیقه ای روبرو بودیم و التهاب شیمیایی شدن فی‌نفسه بالا بود باز محصول، قابل تحمل شده بود ولی درخت گردو نیز از منظر دراماتیک خیلی پایین‌تر از بازی بزرگان کامبوزیا پرتوی یا حکایت عاشقی احمد رمضان‌زاده درآمده بود.

سقوط به لطف تجربیات محمدرضا منصوری در مدیریت تولید، از نظر پروداکت،اثری قابل قبول و انفجارهای مرگبار آن نیز دیدنی از کار درآمده ولی ای کاش یک فیلم‌نامه نویس متبحر کنار کار بود و اثر را در قالب یک سریال واقعی بازنویسی می‌کرد تا حین تماشای سریال مدام این حس بهمان دست ندهد که انگار داریم تکه های بریده از یک فیلم نود دقیقه ای را مشاهده می کنیم، آن هم فیلمی که برای بالا بردن تایم آن به فرمت سریال تا جایی که می‌شده از شیرین کاری های غالبا بی ربط عباس جمشیدی هم استفاده شده…

خیلی خوب است که مهدویان و تیمش می‌توانند مدام کار کنند و از سینما تا شبکه خانگی فعال باشند ولی برای پیشرفت باید بیش از اینها بر روی متون فیلمنامه خود کار کنند‌. آنچه مهدویان تاکنون از ایستاده در غبار تا ماجرای نیمروز و حتی لاتاری و زخم کاری ارائه کرده بود نوعی برگردان تصویری اتفاقاتی است که اگر آنها را بچلانی‌، نهایتا به دو صفحه پاورقی در مجله ای عامه پسند میرسی. سریال سازی، سریال‌نویس حرفه‌ای هم می‌خواهد.

محمدجواد شجری مدیرعامل ناجی هنر بیان کرد: خیلی کمک کردیم تا سریال‌های #خونسرد و #پوست_شیر جلو برود/در هر فصل یک سریال پلیسی در شبکه خانگی خواهیم داشت!/ملاک حمایت ناجی هنر، مجوز ارشاد یا ساتراست/ساخت سریال سرقت از صندوق امانات بانک ملی خیلی مشتاق دارد!/هیچ طرحی برای ساخت اثر مرتبط با نآارامی‌های اخیر به ناجی هنر ارائه نشده!/اینکه می‌گویند ناجی هنر مجوز نداده‌، درست نیست چون کسی مجوزی نخواسته!/مشکلی با اینکه مجوز بدهیم، نداریم/معتقدیم آنچه در خیابان وجود دارد آن چیزی است که اتفاقاً عده‌ای نمی‌خواهند چیزی درباره‌اش بسازند!

نمایش خانگی/عطیه موذن: خیلی کمک کردیم مجموعه های پلیسی شبکه خانگی مثل پوست شیر و خونسرد پیش رود. سریال پوست شیر و خون سرد را داریم، سریال‌های دیگری هم هست.

محمدجواد شجری مدیرعامل ناجی هنر با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: این دو کار را در شبکه خانگی داشتیم که کمک کردیم سریال‌های دیگری هم هست که تاییدیه های اولیه‌اش را از ما گرفته‌اند و قرار است مجوزهایی را هم از ساترا بگیرند. فکر می‌کنم هر فصل یک سریال پلیسی خوب در شبکه خانگی داریم.

مدیرعامل ناجی هنر درباره تابو بودن موضوعات قتل‌های زنانه که علی رغم ساخت «خون سرد» از طرف برخی کارگردانان مطرح می‌شود گفت: خود موضوعات از سمت ما نکته‌ای ندارد اما فیلمنامه‌ها باید ابتدا در ساترا یا سازمان سینمایی مجوز بگیرند و در مسائل انتظامی که بیشتر اجرایی است ملاحظاتمان را مطرح می‌کنیم. در این موارد هم چیزی به نام «حذف» نداریم، فقط «اصلاح» داریم و کمک می‌کنیم ماجرا به شکل واقعی روایت شود. مثلاً برخی چون اشراف کامل به مباحث پلیسی ندارند کارشناسانی معرفی می‌کنیم تا به شکل درست انجام شود. تأیید اصالت فیلم که مثلاً به موضوع زنان بپردازد یا نپردازد دست ما نیست.

وی یادآور شد: طرح سریال سرقت از صندوق امانات بانک ملی تا مرحله فیلمنامه با ما خواهد بود و ساخت آن با سیمافیلم است. درباره این ماجرای صندوق امانات بانک ملی هم پیشنهاد آثار سینمایی داشتیم و هم ساخت سریال در شبکه خانگی و خیلی مشتاق دارد که فعلاً در سیمافیلم پیش خواهد رفت.

مدیر ناجی هنر تاکید کرد: می‌گویند به مستندسازان اجازه نمی‌دهند که درباره وقایع اخیر مستند بسازند؛ اصلاً چنین چیزی نیست. ما در این دو سه ماهه که درگیر حوادث هستیم از سوی مرکز گسترش سینمای مستند، انجمن تهیه کنندگان، انجمن کارگردانان و یا دیگر انجمن‌ها و مراکز سینمایی درخواستی نداشته‌ایم که فردی طرحی درباره اینکه می‌خواهد در این اغتشاشات مستندی تولید کند بیاورد. عده‌ای می‌گویند شما مجوز نداده‌اید ولی کسی مجوزی نخواسته است!

شجری درباره اینکه هر کسی بخواهد این مجوز را به او اعطا می‌کنند؟ عنوان کرد: خیر ما به صورت شخصی مجوز نمی‌دهیم و قانون را هم ما نگذاشته‌ایم. قانونگذاری که در سطح نهادهای بالادستی این قانون را گذاشته است می‌گوید باید معرفی نامه‌ای از سازمانی یا ارگانی داشته باشید. اختیار این معرفی نامه در سطح وزارت ارشاد به چند انجمن هم واگذار شده است و وقتی معرفی نامه را بیاورند مجوز داده می‌شود. مشکلی با اینکه مجوز بدهیم نداریم چون ما معتقدیم آنچه در خیابان وجود دارد آن چیزی است که اتفاقاً عده‌ای نمی‌خواهند بسازند.

وی اضافه کرد: حتی خود ما هم پیشنهاداتی داده‌ایم منتها الان فضا به گونه‌ای شده است که اگر کسی برای پلیس یا نظام کاری انجام دهد الزاماً شاید دچار محدودیت‌هایی از طرف اطرافیان خودشان شوند.

مدیرعامل ناجی هنر درباره اینکه چرا خودشان هیچ فراخوانی نداده‌اند گفت: ناجی هنر سیاستگذار تولید نیست. شاید این سوال باید پرسیده شود که ناجی هنر در چه حد می‌تواند ورود کند؟ با این حال در همین شرایط اخیر مستندهای زیادی از طرف نهادها ساخته شده است. به ویژه نهادهایی که در صحنه بوده‌اند که به فراخور و بعد از اینکه فضا آرام‌تر شود پخش خواهد شد.

وی درباره جزئیات این نهادها و اینکه مجوز مستقل خود را دارند یا خیر؟ توضیح داد: اینها هم نهادهایی هستند که در وقایع اخیر در صحنه هستند و هم نهادهایی که در صحنه دچار مشکلاتی شده‌اند. مجوز ساخت مستند توسط اینها را هم ما می‌دهیم ولی اینها نهادهای سینمایی نبودند. از طرف صداوسیما و برخی ارگان‌های دیگر بودند.

بازگشت چکشی #پوست_شیر+عکس

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: قسمت نهم سریال پوست شیر برادران محمودی بعد از وقفه ای چندهفته ای از طریق فیلمنت عرضه شده است.

 

در خلاصه داستان قسمت تازه سریال آمده: آخرش خیره، ولی فقط واسه اهل خیر، واسه اونی که مظلوم واقع شده…

 

در قسمت تازه سریال پوست شیر با ریتمی چکشی و پویاتر نسبت به قسمت‌های قبل مواجهیم ضمن اینکه دیگر شهاب در تمام سکانس‌ها آن عینک آفتابی کلیشه را به چشم ندارد و در فضاهای داخلی، عینک را برداشته.

 

قسمت نهم پوست شیر یکی دو نمای تعلیق برانگیز دارد که یکی رویارویی هادی حجازی فر و یک خلافکار است و دیگری رویارویی شهاب حسینی با یک مظنون به قتل.

 

شهاب حسینی، هادی حجازی‌ فر، پردیس احمدیه، پانته‌آ بهرام، بابک کریمی، مهرداد صدیقیان، ابوالفضل امیری، علیرضا کمالی، بهزاد خلج، رضا بای، ژیلا شاهی، علی اوسیوند، علیرضا استادی، سعید دشتی، آناهیتا افشار، کامران تفتی و… بازیگران سریالند.

پوست شیر۹
پوست شیر۹

 

رونمایی از خون‌ریز مونث در فصل بعدی #خونسرد؟

نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت انتهایی سریال خونسرد ساخته امیرحسین ترابی و به تهیه‌کنندگی بهمن کامیار از طریق فیلمنت عرضه شد.

در قسمت آخر سریال خون سرد، کسرى و سارا آدرس شاهین دستان را بدست آورده‌اند؛ اما امیرعلى پایان قصه را جور دیگرى رقم می زند…

در قسمت انتهایی خونسرد بالاخره کسری- خون‌ریز مذکر داستان- لو می‌رود و بعد از قتل تعداد زیادی مجرم توسط دوست نزدیکش که پلیس آگاهی است، به دام می افتد…

پایان سریال خونسرد با ظهور همکار مونث کسری مواجهیم. ظهوری که داستان را باز می‌گذارد تا اگر شرایط فراهم بود فصل دوم سریال خونسرد هم تولید گردد.

خونسرد در مجموع از سریالهای جنایی قابل قبول سال‌های اخیر بود و با اینکه ایده اولیه آن یادآور #دکستر بود ولی در پرداخت ماجراهای مختلف و پیشبرد آنها کنار یکدیگر، کم و بیش خوب عمل کرد.

امیر آقایی، شهرام حقیقت‌دوست، سارا بهرامی، سارا رسول‌زاده، بهار قاسمی، نیما شعبان نژاد، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، احسان عباسی، فرخ نعمتی، حسن زارعی، نادر فلاح، حسین سحر‌خیز، جلال فاطمی، نیلوفر کوخانی، پیام اینالویی، مرتضی تقی زاده، مهدی محرابی، امیرحسین شام‌بیاتی، الهام ایمانی، عارفه معماریان، مرتضی علی‌آبادی، باسط رضایی و سارا امیری، بازیگران سریالند.

سریال خونسرد/قسمت آخر
سریال خونسرد/قسمت آخر