سرمایه‌گذار 60 درصدی و شریک برند «شهرزاد» بیان کرد⇐کاسبی نیازی به «ژن خوب» ندارد!/تمامی طرحهای تولیدی‌ام را متوقف کردم تا تعیین کابینه جدید/«ژن خوب» برای مدافعان حرم است که جانشان را کف دستشان گذاشتند و به دل خطر زدند/کدام یک از آقازادگان جرأت دارند یک هفته کنار مدافعان حرم بجنگند؟!/چرا مدیران فعلی از تولید سریالهای عاشقانه با مضمون مدافعان حرم واهمه دارند؟/اینکه توقع دارند سرمایه‌گذاران با وامهای بازرگانی با بهره 30درصد به سراغ تولید سریال بیایند انتظاری گزاف است/چرا به مانند فیلمسازان به سریال‌سازان خانگی وامهای کم‌بهره نمی‌دهند؟/نهادهای دولتی به‌جای رقابت با شرکتهای خصوصی و خرید رایت خانگی فیلمها، بودجه‌ را صرف تخصیص وامهای کم‌بهره به تولیدکنندگان خانگی کنند

محمدهادی رضوی

نمایش خانگی: فصل اول سریال «شهرزاد» نام یک سرمایه‌گذار جوان که بعدتر شریک برند «شهرزاد» شد را در کانون توجه قرار داد. محمدهادی رضوی که فارغ از سرمایه گذاری در این سریال به واسطه دامادی محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور شناخته میشد به واسطه اظهارنظرات صریحی که بعد از بازداشت تهیه کننده «شهرزاد» از وی سر زد، در کانون توجهات قرار گرفت.

رضوی اما در فصل دوم سریال «شهرزاد» ترجیح داد در کنار گروه تولید نباشد و پروژه هایی که خودش علاقمند به تولید آنهاست را پیگیری کند. از جمله این پروژه های یک سریال خانگی به نام «تلگرام» بود، برنامه ای سرگرم کننده برای کودکان و همچنین سریالی با مضمون مدافعان حرم.

محمدهادی رضوی در گفتگو با سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» با اشاره به اینکه منتظر تغییر و تحولات مدیریتی ارشاد است تا برنامه هایش برای تولید را پی گیرد بیان داشت: تقریبا تمامی طرحهای تولیدی را متوقف کردم تا تعیین کابینه جدید و روشن شدن وضعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دنبالش تثبیت با تغییر در سازمان سینمایی.

رضوی با اشاره به اینکه اصلی ترین برنامه پیش روی موسسه رسانه های تصویری در دولت پیش رو حمایت از تولید محصولات جذاب ویژه این مدیوم است گفت: همان طور که بنیاد سینمایی فارابی برای تولید محصولات سینمایی وامهای بدون بهره می دهد موسسه رسانه‌های تصویری هم باید شرایط تخصیص وامهای حمایتی با بهره پایین و زیر 4درصد را برای تولیدکنندگان شبکه خانگی فراهم کند. البته صریح بگویم موافق بریز و بپاشهای دولتی برای تولید در شبکه خانگی نیستم و صرفا معتقدم باید وامهای کم بهره به سازندگان آثار تعلق گیرد؛ وامهایی که البته باید بازگردانده شود.

وی خاطرنشان ساخت: اینکه توقع داشته باشند سرمایه گذاران و تجار با وامهای بازرگانی که بهره آنها به 30 درصد می‌رسد به سراغ تولید در شبکه خانگی بیایند انتظار گزافیست. شبکه خانگی مدیومی است که چندین ماه زمان می‌برد که سرمایه‌تان بازگردد و در این شرایط هیچ بیزنس‌منی وام بازرگانی را صرف چنین مدیومی نمیکند. مگر نه اینکه در صنعت و کشاورزی وامهای ترجیحی با بهره کم میدهند که فقط صرف صنعت و کشاورزی شود. در حیطه نمایش خانگی هم دولت میتواند به جای اینکه وارد رقابت با بخش خصوصی شده و رایت فیلمها را بخرد بودجه‌اش را صرف تخصیص چنین وامهایی کند.

محمدهادی رضوی در پاسخ به این پرسش که ترجیحش برای تولید در شبکه خانگی چیست به سایت «نمایش خانگی» اظهار داشت: نزدیک به 40 طرح خوب برای ساخت سریالی عاشقانه با مضمون مدافعان حرم به دستم رسیده است اما مشکل اینجاست که مسئولان فعلی از ورود به چنین مضامینی واهمه دارند و علاقه ای ندارند که ما از طریق یک درام عاشقانه پراحساس اتفاقاتی را که در سوریه رخ داده را روایت کنیم.

این سرمایه گذار ادامه داد: دقیقا به همین دلیل است که یا باید به مانند نمونه ای همچون «شهرزاد» عشق را برد به دل تاریخ و پناه بردن عاشقی مثل قباد به مسکرات را نمایش داد یا مانند «عاشقانه» عشقی را نشان داد که بیشتر از ملموس بودن برای جامعه ما را به یاد سریالهای ترک می‌اندازد.

رضوی با اشاره به یکی از طرحهایی که برای سریال سازی در شبکه خانگی داشته ادامه داد: زندگی آدمهایی که به مدافعان حرم پیوستند کم اوج و فرود احساسی و دراماتیک ندارد. مثلا طرحی به دستم رسید درباره مردی که عاشقانه همسرش را دوست داشت و در شرایطی که همسرش باردار بود به مدافعان حرم پیوست تا نذر خود را ادا کرده بود اما اقبالی از سوی مدیران فرهنگی برای تولید این کار دیده نشد.

شریک برند «شهرزاد» با طعنه به اظهارات یکی از آقازادگان که از «ژن خوب» خود سخن گفته به سایت «نمایش خانگی» گفت: من و امثال من که عددی نیستیم. ژن خوب برای همین مدافعان حرم است که جانشان را کف دستشان گذاشتند و به دل خطر زدند. ژن خوب برای رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بود که روی مین رفتند تا یک وجب از خاکمان کم نشود.  کدام یک از این آقازادگان مدعی ژن خوب جرأت دارند یک هفته کنار مدافعان حرم بجنگند؟؟؟

رضوی ادامه داد: کاسبی ژن خوب نمیخواهد و نیاز دارد به مطالعه ریاضیات و البته کسب مقداری تجربه. ژن خوب او دارد که به جای نشستن در پایتخت و توئیت زدن در فضای مجازی یا بلوف زدن جلوی دوربین، مرد و مردانه برود و با داعش بجنگد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید