خانه بلاگ صفحه 5

نازنین صلح‌جو؛ یک بازیگر جوان ولی جسور و تجربه‌ساز 

نمایش خانگی: نازنین صلح‌جو بازیگر جوان سینما که به تازگی فیلم “کارزار” ساخته شهرام اسدزاده را بر پرده سینماها داشت، با فیلم “شبگرد” ساخته فرزاد موتمن کارگردان ژانرگرای سینمای ایران دوباره به پرده سینماها بازگشته تا در یک فصل اکران، دو فیلم جدی بر پرده سینماها داشته باشد تا نوید چهره جدیدی در سینمای ایران را بدهد.

به نقل از تحریر نو  تفاوت ساختاری “کارزار” که یک درام اجتماعی آسیب شناسانه است با “شبگرد” که فیلمی است با روایت متقاطع و پرپرسوناژ، وجه تجربه‌گرای صلح‌جو را به نمایش گذاشته است.

نازنین صلح‌جو در “کارزار” و “شبگرد” دو شمایل متفاوت را ارائه داده تا توانایی‌های خود را نشان دهد و جا پای بازیگران زن بزرگ سینمای ایران بگذارد.

صلح‌جو کوشیده عین نقش را زندگی کند و به بیان بهتر ورای تکنیک‌گرایی،ازجمله بازیگرانی است که می‌تواند حس و حال کاراکتر را در دل درام بازنمایی کند.

هنر تکنیکی ایرانیان در سریال “بازنده”؛ شسته‌رُفته و به یاد قریبیان و هاشم پور

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “بازنده” ساخته امین حسین پور و تهیه‌کنندگی احسان ظلی پور به عنوان اولین تجربه سریال سازی کارگردان، کار شسته رفته‌ای است و در مجموع توانسته مورد توجه مخاطبان گونه جنایی قرار گیرد و یادآور این نکته باشد که سریال سازان ایرانی در گونه آثار جنایی هم می‌توانند تکنیک های تازه و بدیعی را ارائه کنند.

بازنده خیلی خوب داستان خود را شروع کرد و قسمت اول آن خودش یک فیلم کامل بود چون عناصر ایجاد تعلیق در ژانر جنایی را خوب رعایت کرده بود و در تلاش کارگردان و تهیه‌کننده برای اینکه داستان خود را فرازمانی-فرامکانی کنند، قابل تحمل بود.

بازی های بازیگرانی مثل علیرضا کمالی، صابر ابر، سارا بهرامی، رویا جاویدنیا خوب بود اما پیمان قاسم خانی انگار بی درک از فضای جنایی وارد کار شده و با همان گویش فیلمی مثل “سن پطرزبورگ” که البته ناشی از آن است که بازیگری را جدی نگرفته و شاید به خاطر عدم اقبال به تجربیات نویسندگی اخیرش،گریزی زده به بازیگری.

آنچه بسیاری به عنوان نقیصه بازنده می‌شمارند که فضای کار و طراحی صحنه ایرانی نیست چندان نباید محل مناقشه باشد چون اساسا بنا نیست هر داستانی را عین واقعیت تصویر کرد و اگر این طور باشد چه فرقی است میان مستند و داستان.

با مرور سریال بازنده و کلا سریال‌های جنایی این سال‌ها آنچه بیش از همه کمبود آن حس می‌گردد فقدان بازیگرانی است که بتوانند نقش‌های پلیس و کارآگاه های آگاهی را متنفذ و باتحکم نشان دهند. علیرضا کمالی خوب بازی کرده اما درنظر بگیرید اگر همین نقش را فرامرز قریبیان و جمشید هاشم پور با آن نگاه نافذ و عقابی خود اجرا می‌کردند چقدر اجرا متفاوت میشد.

هنوز هم اگر مقایسه کنیم می بینیم فرامرز قریبیان در آثاری مثل “سناتور”، “گناهکاران”، “قانون” یا جمشید هاشم پور در “آواز قو”، “شبیخون” و “چهره به چهره” چنان نقش‌های پلیسی را درآورده اند که واقعا هر بازیگر دیگری چاره ای ندارد جز آن که در همین حد و اندازه ها باشد.

“بازنده” تلاشی موثر است در ژانر جنایی و بهتر می‌شد اگر در آن نقش‌های کارآگاهی از بازیگران به مراتب باتجربه تری استفاده می‌کرد…

سریال بازنده
سریال بازنده

سوءاستفاده از «بزرگ آقا» در خیابانهای پایتخت+عکس و واکنش تند علی نصیریان به این سوءاستفاده

سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی

نمایش خانگی/مجید ناصری: چند ماهی میشود که آگهی جذب هنرجوی یک آموزشگاه بازیگری با تصویری از علی نصیریان با گریم «بزرگ آقا»ی سریال «شهرزاد» در نقاط مختلف پایتخت دیده میشود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در این آگهی با جمله تبلیغاتی «وقتشه امسال دیگه یه حرکت جدید بزنی» و ذکر نام آموزشگاه از این گفته شده که در این آموزشگاه از اساتید چهره استفاده شده و به هنرجویان مدرک معتبر داده میشود.

تصویر میانه آگهی هم تصویر «بزرگ آقا»ست و طبیعی است که بسیاری را به این ظن بیندازد که علی نصیریان در این آموزشگاه منصبی خاص دارد.

با این حال علی نصیریان بی خبر از چنین آموزشگاهی خبر تدریس یا فعالیت اجرایی در این آموزشگاه را رد کرد. علی نصیریان به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: این آگهی دروغ محض است. بنده در چنین آموزشگاهی تدریس ندارم و این سوءاستفاده را به طرق قانونی پیگیری خواهم کرد.

این بازیگر خاطرنشان ساخت: در ماههای اخیر در هیچ آموزشگاهی تدریس بازیگری ندارم و ادعاهایی نظیر اینکه مدیر آموزش یا مدیر اجرایی آموزشگاهی خاص هستم را شدیدا تکذیب میکنم.

انتقاد نصیریان از سوءاستفاده یک آموزشگاه بازیگری در حالی رخ می دهد که اعلانهای دیواری این آموزشگاه در بسیاری از نقاط مرکزی و شمالی شهر به وفور دیده شده است.

سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی

دابسمش اهالی «دیوار به دیوار» برای قطعه بنفش خواننده «شهرزاد»+فیلم

محسن-چاوشی

نمایش خانگی: بازیگران سریال محبوب «دیوار به دیوار»سامان مقدم به تازگی به نوعی لب زنی برای یکی از تازه ترین قطعات خواننده «شهرزاد» پرداخته اند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این لب زنی تصویری یا دابسمش بر روی قطعه  بر روی قطعه «20 هزار آرزو» که محسن چاوشی به حسن روحانی تقدیم کرده بود انجام شده است.

 قطعه «متصل» آلبوم «امیر بی گزند» که در میانه به «متصلست او/ معتدلست او/ شمع دلست او…» می‌رسید…

برای دیدن دابسمش اهالی «دیوار به دیوار» اینجا را ببینید.

رازهای شادی بخش برای هنرمندان

به نقل از تریتا نیوز -عاطفه عباسی مقدم -اتخاذ برخی عادات و شیوه های مراقبت از خود می تواند به شما کمک کند در حالی که تنها هستید خوشحال باشید.

برخی افراد به طور طبیعی با تنهایی خوشحال هستند. اما برای برخی، تنها بودن یک چالش است. اگر در گروه دوم قرار می گیرید، راه هایی وجود دارد که می توانید با تنهایی راحت تر کنار بیایید(حتی اگر یک برون گرا باشید).

صرف نظر از احساسی که نسبت به تنهایی دارید، ایجاد یک رابطه خوب با خودتان یک سرمایه گذاری ارزشمند است. از این گذشته، شما زمان زیادی را با خود می گذرانید، بنابراین باید یاد بگیرید که از آن لذت ببرید.

1. از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید

گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما سعی کنید از مقایسه زندگی اجتماعی خود با دیگران خودداری کنید. تعداد دوستانی که دارید یا دفعات رفت و آمدهای اجتماعی شما مهم نیست.

2. یک قدم از شبکه های اجتماعی عقب نشینی کنید

رسانه‌های اجتماعی ذاتاً بد یا مشکل‌ساز نیستند، اما اگر با مرور اخباراحساس کنید که عقب افتاده اید و استرس دارید، چند قدم به عقب برگردید. آن خبر تمام داستان را از راه دور بیان نمی کند.

شما نمی دانید که آیا آن افراد واقعاً خوشحال هستند یا فقط احساس می کنند که خوشحال هستند.

این کار را آزمایشی انجام دهید و خود را به مدت 48 ساعت از رسانه های اجتماعی محروم کنید. اگر تفاوتی ایجاد می کند، سعی کنید یک محدودیت روزانه 10 تا 15 دقیقه به خود بدهید و به آن پایبند باشید.

3.از تلفن ومکالمه تلفنی اجتناب کنید

متوجه موضوعی شده اید؟ تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی بدون شک مفهوم تنهایی را تغییر داده اند

دفعه بعد که تنها هستید، تلفن خود را خاموش کنید و آن را به مدت 1 ساعت دور نگه دارید. از این زمان برای ارتباط مجدد با خودتان استفاده کنید و کشف کنید که واقعاً تنها بودن چه احساسی دارد.

نمی دانید چگونه زمان را بگذرانید؟ یک خودکار و دفترچه یادداشت بردارید و کارهایی را یادداشت کنید که دفعه بعد که تنها شدید از انجام آنها لذت ببرید.

4. زمانی را در نظر بگیرید تا ذهنتان سردرگم شود

آیا فکر این که هیچ کاری نکنید شما را ناراحت می کند؟ احتمالاً به این دلیل است که مدت زیادی است که به خود اجازه چنین کاری را نداده اید

با تنظیم تایمر5 دقیقه آزمایش کنید. همین است فقط 5 دقیقه بدون هیچ:

• تلویزیون

• موسیقی

• اینترنت

• پادکست

.کتاب

یک مکان راحت برای نشستن یا دراز کشیدن پیدا کنید. اگر ترجیح می دهید چشمان خود را ببندید، اتاق را تاریک کنید یا از پنجره به بیرون خیره شوید. اگر خیلی کم تحرک است، یک کار تکراری مانند بافندگی، دریبل زدن توپ بسکتبال یا شستن ظروف را امتحان کنید.

بگذارید ذهنتان سردرگم باشد و ببینید که شما را به کجا می برد. اگر در ابتدا شما را خیلی دور نمی برد، ناامید نشوید. با گذشت زمان، ذهن شما به این آزادی جدید عادت خواهد کرد.

5. با خودتان قرار ملاقات بگذارید

ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما اینگونه قرارهامی تواند ابزار قدرتمندی برای یادگیری چگونگی شاد بودن درتنهایی باشد

حالا به سر قرار بروید. ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما به احتمال زیاد، حداقل چند نفر دیگر را خواهید دید که به تنهایی غذا می خورند یا برای یک نفر بلیط سینما می خرند.

هنوز هم خیلی دلهره آور به نظر می رسد؟ با نشستن در کافی شاپ فقط به مدت 10 دقیقه از زمان کم شروع کنید. مراقب باشید و در محیط اطراف خود غوطه ور شوید. وقتی راحت شدید، بیرون رفتن به تنهایی دیگر چندان غیرعادی به نظر نمی رسد.

6. فعالیت بدنی داشته باشید

ورزش به ترشح اندورفین ها کمک می کند، همآن انتقال دهنده های عصبی در مغز که می توانند احساس شادی بیشتری در شما ایجادکنند.

اگر تازه شروع به ورزش کرده اید، فقط با چند دقیقه در روز شروع کنید، حتی اگر ورزش صبحگاهی یا پیاده روی 10 دقیقه ای باشد. هر روز ۱ یا ۲ دقیقه فعالیت خود را افزایش دهید. با اعتماد به نفس بالا، تمرینات با وزنه وایروبیک را امتحان کنید.

به علاوه، اگر هنوز از بیرون رفتن به تنهایی ناراحت هستید، رفتن به باشگاه به تنهایی می تواند نقطه شروع خوبی باشد.

۷- درطبیعت وقت بگذرانید

بله کلیشه ای دیگر. اما از خانه بیرون بروید، در حیاط خلوت استراحت کنید، در پارک قدم بزنید یا کنار آب استراحت کنید. مناظر، صداها و بوهای طبیعت را جذب کنید. نسیم را روی صورت خود احساس کنید.

تحقیقات نشان می دهد که 30 دقیقه یا بیشتر در هفته در طبیعت بودن می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد.

8. مزایای تنهایی را درنظربگیرید

برای برخی از افراد، شاد بودن در حالی که تنها زندگی می کنند، سخت است. مطمئناً، ممکن است کمی دوروبرتان خلوت باشد و کسی نباشد که بعد از کار به حرفتان گوش دهد یا به شما یادآوری کند که اجاق گاز را خاموش کنید.

اما زندگی انفرادی نیز مزایای خاص خود را دارد. سعی کنید از فضای فیزیکی و ذهنی ناشی از زندگی تنها استفاده کنید:

• تمام فضاها را اشغال کنید

کل آشپزخانه را بکار بگیرید تا یک غذای خوشمزه بپزید که می توانید برای هفته آینده آن را بخورید.

9. داوطلب شوید

راه های زیادی وجود دارد که می توانید وقت خود را به صورت داوطلبانه در خدمت دیگران بگذارید. می‌توانید شخصاً داوطلب شوید یا از راه دور از خانه کمک کنید. در هر صورت، کمک به دیگران می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند. به‌علاوه، می‌تواند به شما کمک کند تا با دیگران در ارتباط باشید و در عین حال در زمان تنهایی با کیفیتی بسر می‌برید.

درباره فرصت های داوطلبانه در محله خود تحقیق کنید. این مهم است که چیزی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که نیازهای آنها با آنچه که مایلید و قادر به انجام آن هستید مطابقت دارد.

اگر اولین چیزی که امتحان می کنید جواب نداد، کاملاً منطقی است که ادامه دهید و به دنبال چیز دیگری باشید.

هر زمان که فرصتی پیش آمد یک عمل انسان دوستانه انجام دهید.

10. چیزهایی را که بخاطر آنها سپاسگزار هستید تصدیق کنید

تحقیقات نشان می دهد که قدردانی می تواند احساس شادی و امیدواری را تقویت کند.

به راحتی می توانید در طول روز همه چیز را زیر نظر بگیرید. زمانی را به فکر کردن در مورد چیزهایی که برای آنها سپاسگزار هستید اختصاص دهید.

آنها نباید چیزهای دیدنی و شگفت انگیزی باشند. آنها می توانند به سادگی اولین فنجان چای در صبح یا آهنگی باشند که بارها و بارها می نوازید زیرا اعصاب شما را آرام می کند.

یک فهرست ذهنی یا به صورت یادداشت از آنها تهیه کنید

11. به خود استراحت دهید

خود اندیشی چیز خوبی است. خود قضاوتی بد نیست.خودتان را سخت تر از دیگران قضاوت نکنید. همه مرتکب اشتباه می شوند، پس مدام خود را به خاطر آنها سرزنش نکنید. بسیاری از خصوصیات خوب خود را به خاطر بسپارید.

12. برای خود یک وعده غذایی درجه یک تهیه کنید

صرف غذا خوردن به معنای خوردن غذای بسته بندی شده جلوی تلویزیون نیست. برای یک نفر یک غذای شگفت انگیز آماده کنید.

میز را بچینید، از یک دستمال پارچه ای استفاده کنید، یک شمع روشن کنید، و هر کاری که می خواهید انجام دهید اگر میهمانی شام برگزار می کنید، انجام دهید. تو به تنهایی ارزشش را داری

13. یک کار خلاقانه پیدا کنید

همیشه آرزوی انجام چه کاری را داشتید اما به تعویق انداخته اید؟ اگر مهارت آن کار راندارید نگران نباشید. نکته این است که چیزی جدید و متفاوت را امتحان کنید، تا قدمی خارج از منطقه امن خود بردارید.

پروژه بازسازی خانه را انجام دهید. نواختن ساز، نقاشی منظره یا نوشتن یک داستان کوتاه را بیاموزید. این کار را به تنهایی انجام دهید یا در یک کلاس ثبت نام کنید. به خودتان زمان کافی بدهید تا ببینید آیا ارزش دنبال کردن آن را دارد یا خیر.

اگر آن را دوست ندارید، حداقل می توانید را از لیست خود خط بزنید و به سراغ چیز دیگری بروید.

14. برای گردش های انفرادی برنامه ریزی کنید

کارهای جالبی برای انجام دادن پیدا کنید و آنها را در تقویم خود یادداشت کنید به خودتان چیزی بدهید که منتظرش هستید. به هر حال، انتظار نیمی از لذت است. به‌علاوه،یادداشت در تقویم به شما کمک می‌کند تا آن را دنبال کنید.

از یک شهر نزدیک دیدن کنید و در یک هتل اقامت کنید. در یک جشنواره محلی یا بازار روز کشاورزان شرکت کنید. برای یک کنسرت یا

نمایشگاه هنری شگفت انگیزی که همه درباره آن صحبت می کنند بلیط بخرید. برای چیزی که واقعاً به آن علاقه دارید برنامه ریزی کنید و آن را محقق کنید.

15. روتین خود را تغییر دهید

حتی روتینی که به خوبی با آن کنار آمدید، می‌تواند درنهایت شما را کسل کند. به کارهای روزمره و محیط اطراف خود فکر کنید. چه چیزی هنوز شما را هیجان زده می کند، و چه چیزی کسل کننده شده است؟

آن را تغییر دهید.وسایل را نوکنید. مبلمان خود را دوباره مرتب کنید یا دیوار را رنگ کنید. یک باغ راه اندازی کنید، تمیز و مرتب کنید، یا یک کافی شاپ جدید پیدا کنید. ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید تغییر دهید تا خود را به چالش بکشید.

16. مهارت های خود را تقویت کنید

زندگی استرس های خودش را دارد و اتفاقات بدی می افتد. نادیده گرفتن این واقعیت فایده ای ندارد. اما آن زمان را به یاد بیاورید که اتفاق بدی افتاد، و شما فهمیدید که چگونه با آن کنار بیایید؟

به این فکر کنید که چگونه می توانید از همان طرز فکر برای کنار آمدن با رویدادهایی که اکنون در حال رخ دادن هستند استفاده کنید. همچنین این زمان خوبی است تا به خودتان اعتماد به نفس بدهید. شما احتمالاً بسیار قوی تر و انعطاف پذیرتر از آن چیزی هستید که تصور می کنید.

17. روابط را تقویت کنید

همانطور که از تنهایی لذت میبرید ممکن است متوجه شوید که زمان کمتری را برای معاشرت صرف می کنید. هیچ ایرادی ندارد، اما ارتباطات اجتماعی نزدیک همچنان مهم هستند.

ترتیبی دهید که با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود ملاقات کنید یا بعد از پایان کار با تیم معاشرت کنید. با کسی که مدت هاست از او خبری نداشتید تماس بگیرید و یک گفتگوی صمیمی داشته باشید.

18. بخشش را تمرین کنید

بخشش چه ربطی به خوشبختی شما دارد؟ همانطور که معلوم است بسیار مرتبط است. در میان سایر فواید سلامتی، عمل بخشش ممکن است استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

بخشش می تواند باری را از ذهن شما بردارد ، فراموش نکنید که خودتان را نیز ببخشید.

19. مراقب سلامتی خود باشید

سلامت روان می تواند بر سلامت جسمانی تأثیر بگذارد و بالعکس. مراقبت از سلامت جسمانی ممکن است به افزایش شادی عمومی شما کمک کند. به علاوه، یک راه خوب برای تقویت رابطه خوب با خودتان است.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خواب کافی را بخشی از کارهایی که در تنهایی انجام می دهید قرار دهید. حتماً یک معاینه فیزیکی سالانه انجام دهید و برای مدیریت هر گونه بیماری زمینه ای به پزشک مراجعه کنید.

20. برای آینده برنامه ریزی کنید

5 سال یا 10 سال دیگر چه شخصی و چه حرفه ای می خواهید داشته باشید؟ برای رسیدن به آن اهداف چه باید کرد؟ نوشتن این مطلب می تواند در هدایت تصمیمات شما مفید باشد.

این تمرین را سالانه مجدداً مرور کنید تا ببینید آیا در مسیر درستی قرار دارید یا اینکه اهداف باید بازنگری شوند. داشتن برنامه ریزی برای فردا ممکن است به شما کمک کند امروز امیدوارتر و خوش بین باشید.

 

 

 

 

رزومه رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی چیست؟

بالاخره مدتها بعد از حضور عباس صالحی در وزارت ارشاد، رائد فریدزاده به عنوان معاون سینما و رئیس سازمان سینمایی انتخاب شد.

 

به نقل از سینماروزان، انتخاب رائد فریدزاده، انتخاب اصلی نبوده چون بعد از مطرح شدن گزینه های متعدد و ردّ چندین گزینه به دلایل مختلف -و البته عدم تمایل محمد خزاعی به ادامه همکاری- درنهایت شانس به رائد فریدزاده رو کرد که رئیس سینما شود و البته بشارت بر ایشان باد که این پست، اسباب اشتهار فراوانی را برایش رقم خواهد زد.

 

 

 

 

رائد فریدزاده آقازاده محمدجواد فریدزاده و نوه یک روحانی -به نام فریدالاسلام- است‌. محمدجواد فریدزاده پدر رائد در ابتدای انقلاب از جمله نیروهای موسوم به چپ بود که بعد از دوم خرداد به اصلاح طلب مشهور شدند. محمدجواد فریدزاده در دهه شصت و هنگام وزارت ارشاد محمد خاتمی از معاونان او بود و بعد از دوم خرداد و راه افتادن بحث گفتگوی تمدن ها ریاست مرکز گفتگوی تمدن ها را برعهده گرفت و به دنبال آن مدتی سفیر ایران در واتیکان بود.

 

 

 

 

رائد فریدزاده برادرزاده مهدی فریدزاده از جمله مدیران سینمای بعد از انقلاب است. مهدی فریدزاده که در دوران محمد هاشمی در تلویزیون فعالیت میکرد، در دوران وزارت علی لاریجانی مدتی کوتاه معاون سینمایی شد. بعد از پایان وزارت ارشاد محمد خاتمی و حضور علی لاریجانی در ارشاد، تحت فشارهای وارده از سوی سینماگران منتقد به سیاست های گلخانه ای فخرالدین انوار(معاونت سینمایی)-محمد بهشتی(فارابی)، هر دو نفر حذف شده و مهدی فریدزاده-محمدحسین حقیقی جایگزین شدند.

 

بعد از آن که مصطفی میرسلیم وزیر ارشاد شد و در فاصله ای کوتاه تا دوم خرداد ۷۶، فشارهای جریان راست علیه سیاست های سینمایی وقت باعث شد، مهدی فریدزاده که دوران مدیریت‌ش فقط به حدود یک سال رسیده بود، استعفا داده و به ایالات متحده برود.

«در آغوش درخت»؛ درامی در ستایش زندگی 

نمایش خانگی/منصوره بسمل: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دهه پنجاه به این سو با ساخت آثار سینمایی ارزشمند در حیطه کودک و نوجوان، جریانی را به راه انداخت که در دهه شصت به اوج شکوفایی رسید. فیلم های مختلف از «دونده» و «آب، باد، خاک» تا «خانه دوست کجاست» و کلید به جشنواره های جهانی راه پیدا کردند و اصطلاح فیلم های کانونی پررنگ تر از گذشته شد. این روزها فیلمی روی اکران است که بسیار به سبک فیلمسازی کانون وفادار بوده و توانسته پای علاقمندان آثار اینچنینی را به سالن های سینما باز کند. فیلمی به نام «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا.

به نقل از سینماروزان «در آغوش درخت» که به لحاظ قصه و شیوه روایت مخاطب علاقمند به سینمای ایران را به یاد فیلم‌های کانونی می‌اندازد، قصه سر راست و در عین حال آشنایی دارد؛ زوجی پس از دوازده سال زندگی مشترک به پایان خط رسیده و قصد جدایی دارند، در حالی که دو پسر یازده و چهار پنج ساله دارند. وابستگی شدید دو برادر و تصمیم قاطع کیمیا و فرید برای جدا کردن این دو، نقطه عطف اصلی فیلمنامه این فیلم است که نقشی کلیدی در پیشبرد آن دارد. در این بین فوبیای کیمیا هم در پرده نخست فیلم مطرح شده و از آن به عنوان عامل اصلی جدایی فرید نام برده می‌شود. فوبیایی که ریشه در تخیل خود نویسنده داشته اما به خوبی در ساختار قصه جا افتاده است.

 

تاکید روی تابلوی ۱۵ کیلومتر تا ارومیه در همان اوایل فیلم، هم از زخم درونی زنی اهل تالش خبر داده و هم کاشت اطلاعات به خوبی صورت می‌گیرد. در یک سوم نخست نیز شخصیت‌های اصلی به اضافه رضا برادر جوان فرید معرفی شده و داستانکی هم با محوریت او و علاقه‌اش به دختری که در مغازه فرید کار می‌‌کند، شکل می‌گیرد.

 

نیمه میانی فیلم به لحاظ ریتم مشکلات زیادی دارد که به فیلمنامه آن بازمی‌گردد. جایی که جدایی دو برادر به مساله اصلی فیلم تبدیل شده و باید کیمیا و فرید را به درک تازه‌ای از زندگی برساند. در عین حال خواجه پاشا می‌توانست روی علاقه رضا به دختر جوان کارگر فرید و علاقه هردو به یک دختر به عنوان داستان فرعی بیشتر کار کرده و نیمه میانی جذاب‌تری را تدارک ببیند.

 

بابک خواجه پاشا در نخستین تجربه کارگردانی بلند خود، به خوبی از  اتمسفر منطقه آذربایجان غربی و اطراف ارومیه استفاده کرده و از آن به عنوان نقطه قوت فیلم خود بهره گرفته است. در عین حال او در انتخاب بازیگران‌اش هم خوب عمل کرده است. البته به جز روح الله زمانی که تیپیک بازی کرده و بازی‌اش تفاوت چندانی با سایر نقش‌هایش ندارد، مارال بنی آدم به واسطه تجربه سال‌ها حضور در عرصه تئاتر، شخصیت کیمیا را به خوبی آنالیز کرده و لایه‌های درونی پر از نوسان او را به شکل مطلوبی به نمایش گذاشته است. جواد قامتی هم در خلق فرید برون‌گرا موفق بوده و تیم دونفره خوبی را با بنی آدم تشکیل داده است. بازی گرفتن از بازیگران کم سن و سال هم در فیلم هایی از این جنس، سختی های خاص خود را داشته و خواجه پاشا به خوبی از عهده انجام آن برآمده است.

 

«در آغوش درخت» از آن دسته فیلم هایی است که قصه ساده و سرراست خود را به خوبی روایت کرده و تماشاگر را با خود تا پایان نگه می دارد.

 

 

چکِ افسری مالک به سمیرا و باقی قضایا در فینال “زخم کاری۳”/پایان طوفانیِ فصل سوم “زخم کاری” 

نمایش خانگی/مجید ناصری: فصل سوم سریال “زخم کاری” با عنوان “انتقام” با پایانی طوفانی و کوبنده به سرانجام رسید و هم داستان شروع شده در این فصل را تمام کرد و هم مخاطبان را تشنه فصل چهارم نگه داشت.

 

فصل سوم زخم کاری بعد از افت محسوس فصل دوم و با شروعی ضربتی سعی کرده بود خاطرات خوش مخاطبان از فصل اول را تداعی کند به خصوص که مرتضی امینی تبار پاشنه آشیل فصل دوم، کنار گذاشته شد و به جایش جواد عزتی مجدد در نقش اصلی فصل سوم ظاهر شد.

 

فیلمیو به عنوان عرضه کننده سریال زخم کاری به خوبی دریافته بود هرچقدر که مخاطب از یک برند خاطره داشته باشد ولی باز داستان پردازی جدید است که می‌تواند فصلی تازه و جذاب بیافریند و برای همین بود که بر داستان سازی های پیچیده تر برای فصل سوم زخم کاری بسیار زیاد تمرکز شد و چفت و بست ارتباطات محکم شد و شخصیت ها نیز قوام یافته تر شدند.

 

فصل سوم زخم کاری در قسمت انتهایی خود هم تکلیف کاراکترهایی مثل طلوعی را مشخص کرد و هم نشان داد که تراش خوردن شخصیت مالک باید در دل درام رخ دهد و این اتفاقی بود که در فینال سریال با تهور مالک و سیلی به گوش سمیرا ی فم‌فتال، به خوبی نمود یافت؛ نمودی که می‌تواند باز یک بازی برای ورود به فصل چهارم باشد؟؟

پایان سریال زخم کاری۳
پایان سریال زخم کاری۳

زخم کاری۳ با ارفاق اجرای خوبی داشت و محمدحسین مهدویان کم کم فهمیده باید تکلیف را روشن کند و بازیگوشی های سوپر۱۶طور و فرار از عمق میدان را بگذارد برای مستندنمایی و در روایت کلاسیک-آن هم با ادعای نگاه به آثار شکسپیر- باید قبل از هر چیز دوربین و طراحی صحنه خود را کلاسیک و پایدار نماید. اتفاقی که در این فصل افتاد و چه در نماهای داخلی و چه نماهای بیرونی شاهد میزانسن های استاندارد و مطلوبی بودیم.

 

کامبیز دیرباز در فصل سوم زخم کاری برخلاف فصل دوم به مراتب بهتر شده بود؛ شاید به دلیل کاهش تمرکز داستان بر طلوعی که اجازه می‌داد نقشش را بهتر درک کند و به بیان بهتر قرار دادن فصل دوم روی شانه های او و امینی تبار، اصلا جواب نداده بود. نمی‌خواهیم نتیجه بگیریم که مهدویان فقط کنار عزتی به نتیجه می‌رسد ولی به هر حال حتی در لاتاری هم هادی حجازی فر را داشت که عصای دستش بود و دیدیم که جدایی از عزتی در “شیشلیک” با وجود حضور رضا عطاران باز به نتیجه مطلوب نرسیده بود چون افرادی مثل هادی حجازی فر و جواد عزتی بهتر از هر بازیگر دیگر، فضای کار مهدویان را می‌شناسند‌…

 

“زخم کاری۳” را می‌توان کنار سریال “گناه فرشته” جزو نقاط عطف کارنامه فیلیمو در سال جاری قرار داد؛ هر دو سریال با درکی بالا از اهمیت اپیزود به عنوان یک واحد مجزای داستانی برای قلاب‌گیری مخاطب تولید شدند و بیش و کم این اهمیت را تا فینال حفظ کردند و خوشبختانه نمره قبولی گرفتند.

توقیف و ممیزی محصولات داخلی، فقط به نفع شبکه‌های ماهواره‌ای است!/به فکر صنعت هنری ایران باشیم/محمد احمدی تهیه‌کننده در واکنش به مشکلات حول برنامه “جوکر” و سریال “غربت”

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: در کلیت هر گونه سانسور و توقیف درباره آثار هنری کار نادرستی است. جامعه موقعی که شاهد چنین روندی می شود پلتفرم ها و سایر پدیده های نمایشی مجاز دچار ریزش مخاطب می شوند و مخاطبان به سراغ شبکه های ماهواره ای خارجی روی می آوردند.

 

محمد احمدی تهیه‌کننده قدیمی درباره توقیف و تعلیق برخی آثار شبکه خانگی مثل برنامه “جوکر” و سریال “غربت” با بیان مطلب فوق گفت: مسئولانی که به این حربه ممیزی و توقیف روی می آورند از وقایع جهانی و رشد فضای مجازی بی اطلاع هستند و انگار نمیدانند که دیگر نمی شود چیزی را کنترل و سانسور کرد.

تهیه‌کننده “لطفا مزاحم نشوید” و “آزمایشگاه” افزود: اغلب تهیه‌کننده ها و کارگردانها از قوانین کلی موجود در شبکه خانگی و سینما مطلع بوده و با خط قرمزها آشنایی دارند و آنها را در کارشان مراعات می کنند پس بهتر است با زبان مدارا و تعامل با اهالی هنر و فعالان سریال سازی و فیلمسازی برخورد شود.

 

احمدی اذعان داشت: اغلب این توقیفها و ممیزی ها حاوی نگاه سلیقه ای مدیران مربوطه است و باید این نوع نگاه های سلیقه ای از بین برود تا فیلمساز بدون دغدغه بتواند اثرش را بسازد.

 

تهیه‌کننده “شاعر زباله ها” و “حریم” افزود: این همه فیلم و سریال در این چهار دهه و خرده ای تولید و عرضه شده و بسیاری هم بعد از توقیف، رفع توقیف شده اند و درنهایت دیده شده اند و مخاطب، بوده که تصمیم گرفته محصولی را ببیند و یا محصولی را نبیند. پس چاره راه نظارت فرهنگی فقط و فقط اعتماد به سازندگان آثار است و باید به تولیدکنندگان کمک کرد که بتوانند با حداقل ممیزی، پروانه گرفته و محصول خود را ارائه کنند.

 

این تهیه‌کننده در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات سریال “غربت” و برنامه “جوکر” حل شود تا صاحبان سرمایه ای که می‌توانستند پول خود را خرج ارز و سکه کنند ولی ریسک کرده و به سمت تولید فرهنگی آمده اند بیش از این متضرر نگردند. شما تصور کنید اگر هزینه میلیاردی تولید یک سریال را به دلار بدل کنیم حداقلش این است که سرمایه نمیسوزد ولی با توقیف، جز سرمایه سوزی، حاصلی نخواهیم داشت.

 

 

با حضور نویسنده “شهرزاد” و همراهی یک کمپانی معتبر ترک/اطلاعات رسمی درباره سریال فرامنطقه‌ای “هزار و یک شب” از زبان محسن کیایی+فیلم 

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: مصطفی کیایی کارگردانی که پیشتر سریال “همگناه” را برای شبکه خانگی ساخته بود اخیرا درگیر تولید سریال تاریخی “هزار و یک شب” شده که به زودی در فیلیمو عرضه خواهد شد.

 

محسن کیایی بازیگر “هزار و یک شب” در گفتگو با فریدون جیرانی در برنامه ۳۵ میلیمتری اولین اطلاعات درباره این سریال را ارائه داده و از چندملیتی بودن پروژه گفت.

 

بنا به اظهارات محسن کیایی، سریال “هزار و یک شب” که برآمده از همان داستان های معروف هزار و یک شب است با همکاری فیلیمو و یک کمپانی معتبر ترک به تولید می‌رسد و روال طراحی و پیشبرد پروژه طوری بوده که سریال به جز ایران و ترکیه امکان ارائه در کشورهای حوزه خلیج فارس را هم داشته باشد.

نغمه ثمینی نویسنده سریال “شهرزاد” به عنوان نویسنده سریال “هزار و یک شب” در کنار کیایی بوده و سعی شده تا بخش های جذاب داستان های هزار و یک شب به سریال بدل شود‌.

 

محسن کیایی از این گفته که “هزار و یک شب” اولین سریال فرامنطقه ای ایران است که چه در تولید و چه در سوژه پردازی، نگاهی فرامکانی دارد تا بتواند مخاطبانی از ایران تا ترکیه و عربستان و امارات و هند و…، را به خود جلب کند.

 

برای تماشای گفته های محسن کیایی اینجا را ببینید.