خانه بلاگ صفحه 4

صدور پروانه برای شاهسواریِ کوچک، برادرزاده‌ی خواننده‌ی “گل آقا”، تهیه‌کننده “چهارشنبه”، امیرمحمد منهای عموپورنگ و…

نمایش خانگی: شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی در جلسه اخیر، با ساخت چهار فیلم‌نامه بلند داستانی و ۹ فیلم‌نامه کوتاه داستانی و یک مستند موافقت کرد.

در میان پروانه های صادره به نام های غریب و آشنایی برخورد می‌کنیم و از جمله سعید شاهسواری برادر کوچکتر منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره فجر۴۳ پروانه ساخت فیلم “نقطه ضعف” را گرفته یادآور فیلم مشهور محمدرضا اعلامی مرحوم.

بابک برجسته برادرزاده ی مرتضی برجسته خواننده مشهور قطعاتی مثل “گل آقا”، “باز منو کاشتی رفتی…”، “پلنگه…” و… پروانه ساخت فیلم کوتاه “گلوریا” را گرفته. بابک فرزند علی برجسته تهیه‌کننده فقید سینمای ایران است.

یوسف وجدان دوست از دستیاران باسابقه سینما که چند سال قبل فیلم تحسین شده “چهارشنبه” با بازی آرمان درویش و شهاب حسینی را تولید کرده بود، پروانه فیلم کوتاه “قاب خالی بزرگ” را گرفته.

امیرمحمد متقیان همکار سالیان عمو پورنگ پروانه کارگردانی فیلم کوتاه “دلقک پیر” را گرفته است…

فهرست پروانه های صادره به شرح زیر است:

***فیلم‌نامه‌های بلند داستانی 

— «نقطه ضعف» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سعید شاهسواری

— «کلاس فوق برنامه» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حسین توقیری

–«بیکاران خوشتیپ» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی بهزاد بروجنی

–«کلاونگ» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حسن کیقبادی

***فیلم‌نامه‌های کوتاه داستانی

— «گلوریا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی بابک برجسته

–«مشکل یاسمن» به تهیه‌کنندگی سیده فرزانه امینی، کارگردانی سید شجاع امینی و نویسندگی محمد خراط‌زاده

–«قاب خالی بزرگ» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی یوسف وجدان دوست، کارگردانی فرامرز وجدان دوست

–«گل کویر» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علی صفاریها

– -«هویت پنهان سارا» به تهیه‌کنندگی وکارگردانی مریم هاشمی‌پور و نویسندگی داریوش مس‌فروشان

— «دلقک پیر» به تهیه‌کنندگی سهند جاهدی باشیز، کارگردانی امیر محمد متقیان و نویسندگی دانیال نوروش اوغلی

–«آن گلبرگ‌ها» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی یاشار نصیر دهقان

–«هاشور» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی صالح عصار

— « مراقبم باش» به تهیه‌کنندگی حسین نفر، کارگردانی و نویسندگی سیمین کریمی

*** مستند

— «سمینه» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محسن شکری

 

ایده ایستا رسید

پنجمین شماره و ویژه‌نامه نوروزی مجله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی «ایده‌ایستا» منتشر شد.

به نقل از تریتانیوز در این شماره که حال و هوایی بهاری دارد گفت و گوهایی اختصاصی و خواندنی با شاخص‌ترین شخصیت‌ها و چهره‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اجتماعی، کارآفرینی، اقتصادی، ورزشی، و .. به رشته تحریر درآمده است.

گفت‌وگوی جلد این شماره از مجله به خواننده محبوب این روزها، استاد آواز ایرانی، علیرضا قربانی اختصاص دارد. او در این مصاحبه ناگفته‌های زیادی درباره زندگی، دنیای موسیقی و دغدغه‌های اجتماعی‌اش با مردم به اشتراک گذاشته است.

علاوه بر این می‌توانید گفت وگوهای ویژه و اختصاصی ایده ایستا را با چهره‌های ارزشمند همچون داریوش فرهنگ، علی اکبر صادقی (نقاش)، دکتر شینا انصاری (رئیس سازمان محیط زیست)، سردار سید تیمور حسینی(رئیس پلیس راهور)، توسکادا تاماکی (سفیر ژاپن در ایران)، دکتر سهراب کیهانی (جراح ارتوپد)، دکتر سید محمود انوشه (پژوهشگر)، حمید علیدوستی (پیشکسوت فوتبال و فعال فرهنگی و هنری)، کریم باقری، هلیا امامی، رویا جاویدنیا، عبدالجبار کاکایی، دکتر ساغر صالح‌پور، مژده لواسانی و … بخوانید.

ایده‌ایستا نشریه فرهنگی، اقتصادی اجتماعی با مدیرمسئولی ‘علیرضا بابایی’ و سردبیری ‘آمنه فرخی’ منتشر و ارائه شده است.

 

این نشریه که در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه نمی‌شود با طراحی کم‌نظیر و محتوای تولیدی با کیفیت به روی کاغذ رنگی گلاسه و با تیراژ ۵ هزار نسخه برای توزیع و ارسال در اماکن خاص، پرتردد و پرتوجه در دسترس عموم قرار گرفته است. ضمنا گزیده‌ای از محتوای این نشریه در اینستاگرام مجله ایده ایستا با آی‌دی idehista.official و مصاحبه‌های ویدیویی آن در قالب ویژه برنامه‌ای با عنوان «اینستا مگنت» در فضای مجازی و یوتیوب قابل دسترسی است.

تماشای سریال “ازازیل” ترس دارد یا ندارد؟ 

نمایش خانگی/پیمان محمدی: بدون شک یکی از مسائلی که سریال “ازازیل” را از سایر محصولات نمایش خانگی در این یک ساله اخیر متمایز می کند بحث ژانر شناسی آن است و حسن فتحی می رود به سوی ژانری که کمتر در سینما و تلویزیون درباره اش اثری ساخته شده است.

 

ژانر معمایی_پلیسی_جنایی-دلهره‌زا همیشه برای مخاطب جذاب بوده و حسن فتحی با درک درست از این ژانر، موقعیت های درست ، نفسگیر و دلهره آوری در “ازازیل” برای مخاطبش خلق می کند.

 

طراحی میزانسن ها و دکوپاژ مهندسی شده فتحی برگ برنده دیگر این سریال است که به خوبی پیشبرنده داستان است و آن را با یک ریتم متوازن روبه جلو می‌برد.

 

تاکید درست روی روان شناسی شخصیتهای “ازازیل” و تعلیق های زیرکانه سرراه پرسوناژهای داستان باعث می شود مخاطب با آگاهی با اثر مواجهه داشته باشد و علت کنش و واکنش های شخصیتها را به درستی متوجه بشود.

 

در “ازازیل” حضور یک تیم بازیگری درجه یک و توانای حرفه ای و یکدست تعیین کننده است. با حضور پیمان معادی در نقش سرگرد بهروز شریف، یک کارگاه متفکر و باهوش، پریناز ایزدیار در نقش شوکا مهرجویی یک زن پزشک خوش فکر و بابک حمیدیان در نقش مانی پاشایی یک آرتیست نقاش که همگی بازی های استاندارد و درستی دارند.

 

سریال “ازازیل” به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی سریالی است بی هیاهو اما استاندارد و بسیار استیلیزه و دارای استتیک فوق العاده هم در روایت و هم در ساختار. سریالی که به درد سرسری‌گیران نمیخورد و مطلوب آنهایی است که چیزی ورای تجربیات معمول موجود در فیلم و سریال‌های وطنی را می‌خواهند…

 

سریال “ازازیل” اگر فقط با یکی دو قسمت، ارزیابی گردد، نمی‌تواند بترساند اما اگر به عنوان یک سریال به طور کامل دیده شود رفته رفته نه تنها ترس و دلهره از فرجام رویارویی با همزاد اهریمنی را به ذهن می‌اندازد بلکه حتی ممکن است کاری کند که نتوانیم سریال را در ساعات انتهایی شب تماشا کنیم. جنس ترساندن “ازازیل” دلهره ای دیریاب است که به تدریج و عمیق رخ می‌دهد.

 

 

خدمت رسانی بی نظیر به مردم در ایام نوروز

به نقل از تریتانیوز رزمایش نیروهای خسارت برخط بیمه ایران با هدف تامین رفاه بیمه گذاران درایام نوروز و تسریع و تسهیل در روند پرداخت خسارت به مردم و با حضور مدیرعامل بیمه ایران، معاونین، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد.

رزمایش نیروهای خسارت برخط بیمه ایران با هدف تامین رفاه بیمه گذاران درایام نوروز و تسریع و تسهیل در روند پرداخت خسارت به مردم و با حضور مدیرعامل بیمه ایران، معاونین، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد.

در ایام تعطیلات نوروز 1404 علاوه بر شعب پرداخت خسارت ثابت، خودروهای واحد پرداخت خسارت سیار بیمه ایران نیز در تهران بزرگ و در نقاط مختلف شهر و همچنین مبادی ورودی و خروجی تهران با هماهنگی پلیس راهور جهت ارائه خدمات به بیمه گزاران فعال هستند.

 

گفتنی است؛ شرکت سهامی بیمه ایران در ایام نوروز تعطیل نیست و با حضور نیروهای ستادی در شعب کشیک، در کنار مردم خواهد ماند تا فرآیند رسیدگی به خسارات، بدون کوچک‌ترین وقفه ادامه پیدا کند. ارائه خدمات بی نظیر به هموطنان در دوره جدید مدیریتی یکی از چشم‌اندازهای بیمه ایران است و در این راستا تلاش می‌ شود با گسترش دایره خدمات، سرعت پاسخ‌گویی به مردم نیز افزایش یابد.

کف پیاده‌رو به‌جای بیلبورد+عکس

استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی

نمایش خانگی: هزینه هنگفت اجاره بیلبوردهای شهری سبب ساز آن شده که فعالان شبکه خانگی از کف پیاده روهای مقابل ویدیوکلوبها یا سوپرمارکتها یا حتی کیوسکهای روزنامه فروشی به عنوان مکانی برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش سایت خبری-تحلیللی «نمایش خانگی» استفاده از کف پیاده‌رو برای تبلیغات البته نیاز به صرف هیچ گونه هزینه ای هم ندارد و این شانس را ایجاد می‌کند که روزانه کلی شهروند، پوسترهای کف پیاده‌رویی را تماشا کنند و در این بین بخشی از آنها هم کنجکاو شوند برای خرید محصولات.

استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی
استفاده از کف پیاده رو برای تبلیغ محصولات خانگی

 

سریال “آبان” و ترسیم شخصیت آگاه و مصمم زن ایرانی 

نمایش خانگی/هونام حقانی: در سال های اخیر تحولات جامعه زنان در ساخت و پرداخت درام در فیلمها و مجموعه ها حضور ملموس و اثر گذار تری داشته است.

سریال “آبان” به عنوان اولین ساخته رضا دادویی چنین رویکردی را دنبال می کند و از نام شخصیت اصلی سریال برای نام گذاری سریال گرفته تا طراحی ماجراهای داستانی همه متاثر از تب زن‌گرایی جامعه است.

شخصیت اصلی سریال زن جوانی به نام آبان است که یک زن تحصیل کرده و موفق در علم روز( هوش مصنوعی) است و تلاش می کند در کارش به موفقیت برسد اما در این راه با توجه به زن بودنش مخاطرات بیشتری نسبت به یک مرد دارد و با توجه به جوانی و زیبایی توجه مردان بانفوذ را نسبت به خود جلب میکند.

آبان تلاش می کند از این موقعیت دشوار عبور کند و اصلا درام حول چنین موقعیتی و تعارض آبان با آدم هایی مثل فریبرز ثابت و بابک محمودی شکل می گیرد.

در راه رفع این چالش و یا سایر موانع زندگی آبان است که زن میانسال و محکمی به نام بهار به عنوان وکیل به او کمک می کند و به خوبی قطب بندی جنسیتی و تقابل دو جنسیت در کار شکل می گیرد و حتی میتوان به دنبال رگه هایی از فمینیسم رفت.

لاله مرزبان در ترسیم این شخصیت و موانع و چالشهایی که دارد درست عمل می کند و رضا دادویی نیز به همراه نویسنده اش کم و بیش موفق در ترسیم چنین زنانی کنشمند و هدفمند و با اراده ای درست عمل کرده است. کیفیت تولید درست بوده و سرمایه‌گذاران توانسته اند در ارائه یک ملودرام با موتیف های مخاطب پسند درست عمل کنند.

سریال “آبان” می‌تواند مورد توجه قرار گیرد چون به عیر از سوژه حساسش سعی کرده روندی تقریبا واقعی از چالش‌های پیش روی افراد نخبه و باهوش در جامعه را ارائه کند و دست اندازهایی که جلوی پای آنها قرار گرفته و حتی آنها را به مهاجرت می‌کشاند را بازنمایی کند.

 

 

از حامد کمیلی تا ارکان پتککایا در رونمایی از سریال “بلیت یکطرفه”

نمایش خانگی: مراسم فرش قرمز و رونمایی از سریال «بلیت یکطرفه» محصول نماوا با حضور بازیگران و عوامل ایرانی و ترک سریال و اهالی رسانه در تالار همایش‌های هتل اسپیناس پالاس برگزار شد‌.

به نقل از خبرگزاری ایسنا در این مراسم که نیما شاهرخ شاهی اجرای آن را برعهده داشت هم قسمت اول سریال اکران شد و هم فرصتی پیش آمد برای دیدار و گفتگوی عوامل سریال با اهالی رسانه.

 

پوریا حیدری اوره کارگردان سریال «بلیت یکطرفه» درباره روند تولید گفت: حدود سه سال تولید سریال طول کشید ولی بالاخره و با کمک همکاران دو کشور ایران و ترکیه، کار به نحو احسن به انجام رسید. مهم این است که باب همکاری ایران و ترکیه در صنعت سریال سازی گشوده شد چون بسیاری از مخاطبان ایرانی، علاقمند به سریال‌های ترک هم هستند و این گونه همکاری ها، می‌تواند به نتایجی مثمرثمر برسد.

 

حسین میرطاووسی مدیرعامل نماوا در این مراسم اظهار داشت: مفتخریم که توانستیم اولین تولید مشترک ایران و ترکیه در شبکه خانگی را به مخاطبان ارائه کنیم. سعی کردیم کیفیت تولید را حفظ و ارتقا دهیم و شرایط استفاده از هنرمندان دو کشور همسایه را فراهم آوریم.

 

او تاکید کرد: فرهنگ مهمترین وجه برای دوستی بین ملت های مختلف است و امیدوارم این تعامل فرهنگی بین ایران و کشورهای دیگر در زمینه تولید محصولات فرهنگی ادامه یابد و همچنان در صنعت سریال سازی شاهد تولید و ارائه سریال‌هایی با کشورهای دیگر باشیم.

 

ارکان‌ پتککایا بازیگر ترک ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران از مایه‌های معمایی کار به عنوان عنصری برای جلب مخاطب یاد کرد. حامد کمیلی بازیگر اصلی سریال ابراز امیدواری کرد که هم مخاطبان ایرانی و هم مخاطبان ترک بتوانند از تماشای این سریال ماجراجویانه لذت ببرید.

 

بهزاد خلج دیگر بازیگر سریال از اهمیت گفتگو درباره فرهنگ چنین گفت: «اگر هم می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم فقط از طریق فرهنگ است و لاغیر.»

او همچنین از غیبت علی شادمان دیگر بازیگر سریال یاد کرد و دلیل آن را درگیری در فیلمبرداری دانست.

 

حامد کمیلی، ارکان پتککایا، ایلهان شن، بهزاد خلج، محمد حیدری، سروش رحیمیان، فیگو بیرجندیان،کامیار حقی، الهام احمدی و… در کنار عوامل تولید سریال در رونمایی حاضر بودند. مجید مظفری، نفس بازغی، رضا تاجبخش، زهرا سامی، روزبه نعمت اللهی، حسن مصطفوی، شبنم قربانی و… از جمله هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

 

گفتنی است سریال معمایی-حادثه‌ای «بلیت یکطرفه» به عنوان اولین سریال تولید مشترک ایران و ترکیه به کارگردانی پوریا حیدری اوره و تهیه‌کنندگی پوریا حیدری اوره و افسانه دوچی به‌صورت دوزبانه از طریق پلتفرم نماوا در شبکه خانگی عرضه شده است.

 

 

 

اولین سریال مشترک ایران و ترکیه/ «بلیت یکطرفه» با بازیگران سرشناس ایران و ترک می‌آید 

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: سریال حادثه‌ای – معمایی «بلیت یکطرفه» از بیستم اسفند ماه از طریق پلتفرم نماوا در شبکه خانگی عرضه می‌شود.

سریال «بلیت یکطرفه» به کارگردانی پوریا حیدری‌اوره و تهیه‌کنندگی پوریا حیدری‌اوره و افسانه دوچی، اولین پروژه شبکه خانگی مشترک میان ایران و ترکیه محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از سکانس‌های آن در ترکیه و با بازیگران و عوامل کشور ترکیه فیلمبرداری شده است.

حامد کمیلی، علی شادمان، بهزاد خلج، مهرداد صدیقیان، کامیار حقی، مانی مقدم، سروش رحیمان، فیگو بیرجندیان، فرشته مرعشی، محمد حیدری، یدالله شادمانی، محمد نعمتی، احسان صابری، بهروز قادری، الهام احمدی، مسیح بهشتی، نسیم سیدعلیخانی، علیداد برادار، آرات افاق، بهنام زرین و میلاد نظری از جمله بازیگران ایرانی این سریال هستند.

«ارکان پتککایا» بازیگر سریال معروف «گذشت زمان/ علی کاپیتان» همراه با ایلهان شن، کیدا خور رمضان، محمد جانگوران، یوردائر اکور، گیزم کاراچا، دیدم بلچین، ارزا راموکا، دمیرجان کاچل، دیرن پولاتولاری، آیتاش اوشون، زهرا سامی، دوان چتیلر، بارباروس چتکین، ارجان دمیر و مدت چاووش از بازیگران ترکیه‌ای حاضر در سریال «بلیت یکطرفه» هستند که از طریق پلتفرم نماوا در شبکه خانگی عرضه می‌شود.

در خلاصه داستان سریال «بلیت یکطرفه» با شعار: «هیچ چیز مثل یک دشمن مشترک، انسان‌ها را متحد نمی‌کند»، آمده: شهاب بعد از مرگ مشکوک برادرش به استانبول سفر می‌کند تا علت مرگ وی را کشف کند‌. همراهی شهاب با رئیس پلیس استانبول – که او نیز فرزندش را در درگیری با خلافکاران از دست داده – این دو مرد ایرانی و ترک را در مسیری پیچیده قرار می‌دهد… .

فهرست عوامل تولید سریال «بلیت یکطرفه» به شرح زیر است:

کارگردان: پوریا حیدری اوره، تهیه‌کنندگان: پوریا حیدری‌اوره، افسانه دوچی، نویسندگان: پوریا حیدریاوره (نویسنده و طراح)، مونا فرخنده، اریم شیشمان، امیر رضا ملکی، ساواش کرکماز (داراماتور)، مجریان طرح: هوتن پارسی، علی عراقی، سرمایه‌گذاران: پوریا حیدری‌اوره، میلاد نظری، فرشید فلاح، سعید جوادی، سایر بازیگران: بهروز قادری، الهام احمدی، علیداد برادر، نسیم سیدعلیخانی، مدت مرت چاووش، بشری نجفی، مهدی همتی، احسان صابری، یدالله شادمانی، مسیح بهشتی، بهنام زرین، آرتا افاق، یوسف جوان، مدیران فیلم‌برداری: سالار اردستانی، ایمان تحسین، سیاوش نیک‌ایین، فیلم‌بردار هوایی: اسد اینجی، عکاسان: سمیرا بختیاری، سروناز نبی، فیلم‌بردار پشت صحنه: حمید مقدسی، مدیر پس‌تولید: بشرا نجفی، تدوین: پریسا ناهیدپور، طراحی و ترکیب صدا: میثم ریاحی، گروه صداگذاری: حسین خلخال، امیر رضا دلجو، صدابرداران: وحید مقدسی، امیر پرتوزاده، جهان جهانگیری، طراحان گریم: مونا جعفری، هولیا بویوگلو، گوکان سیاه تاش (طراح مو)، آهنگسازان: مهدی پاک‌نژاد، سجاد جمهری، میکس و مسترینگ موسیقی: امید اصغری، استودیو هرتز، طراحان لباس: چکامه میرخانجانی، دیلک دمیر، ایلم تیلو، طراحان صحنه: پریسا فرهانی، ناناز بهرام، محمت شاهین، طراحان جلوه‌های ویژه بصری: مهدیار سزاوار، حمید رضا شماخی، سید هادی اسلامی، طراح جلوه‌های میدانی: سعید فیض، مدیران تولید: میلاد لک، شهرام پراور، انگین اکیایجی، بوراک بجریکلی.

جایزه‌ی فجر در آستانه‌ی ۸۰سالگی! خوشحالی دارد یا اندوه؟/پاسخ عنایت بخشی را بخوانید 

نمایش خانگی: عنایت بخشی بعد از ۶ دهه کار هنری و حضور در بیش از ۱۷۰ اثر نمایشی امسال برای بازی در فیلم «شاه‌نقش» دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد را از چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

به نقل از سینماروزان عنایت بخشی در گفتگویی در عین کنایه به اینکه باید سال‌ها قبل و برای مسافران و مسافر ری، جایزه می‌گرفت، درباره حضور در “شاه نقش” و در نقش رئیس یک صنف سینما حرف زده است.

*چه شد که بعد از چند سال کم‌کاری به سینما برگشتید؟ خاطرم هست که در گفت‌وگوی قبلی تأکید داشتید بازیگری برای‌تان تمام نمی‌شود؟

سینما یک عشق است و از این عشق آسودگی نتوان داشت؛ عشقی عمیق. اما مهم است که بتوان با یک نقش خو گرفت و از پس آن نیز به خوبی برآمد. در دورانی از زندگی خود به سر می‌برم که با توجه به شرایطی که دارم کار کردن به مانند روزگار جوانی آسان نیست. تمام کسانی که در سینما کار می‌کنند با عبور از جوانی و میانسالی کم‌کم فرصت را به جوانان می‌دهند و سینما از این طریق پیشرفت می‌کند. با وجود این همچنان علاقه‌مند هستم که بتوانم در سینما و تلویزیون حضور داشته باشم و همانطور که گفته‌ام غیراز این عشقی ندارم. هیچ‌چیز مهم‌تر از این نیست که از کار غافل نشد و ادامه داد.

*از حضور در «شاه نقش» و بازی و تجربه همکاری با شاهد احمدلو برایمان بگویید؟

فکر می‌کنم بازی در شاه نقش، مقداری متفاوت‌تر از کارهایی است که انجام دادم. احمدلو فیلمساز جوان و خوب و علی قائم‌مقامی تهیه‌کننده فیلم از سینماگران پرسابقه هستند و کار در کنار این عزیزان برایم لذتبخش بود. هر چند نقش من کوتاه بود ولی از حضور در این پروژه خوشحال هستم. در واقع نقش من، رئیس صنف بدلکاران سینماست و در میانه کشمکشی که در این صنف مطرح است، حضور دارد. در مجموع تمام عزیزانی که در شاه نقش کار کردند بسیار زحمت کشیدند. امیدوارم آقای احمدلو در مسیر رشد و موفقیتی که دنبال می‌کند گام‌های بلندتری در آینده بردارد.

فکر می‌کردید دیپلم افتخار را برای این نقش بگیرید؟

حقیقتا خیر، ولی خیلی خوشحالم که این نقش مورد توجه بیشتری قرار گرفت. فکر می‌کنم نقش‌های بسیاری در این ۶۰ سال بازی کردم که می‌توانستند در خور توجه باشند ولی اینگونه نشد. نقشی که در «مسافر ری» داشتم، «مسافران» و «سگ کشی» بهرام بیضایی، «ساحره» از داوود میرباقری،«شکار» از جوانمرد، «تفنگ شکسته» و بسیاری کارهای دیگر. تعداد آنها تا آنجا که می‌دانم بیش از ۷۰فیلم بلند است.

*فیلم بعدی شما مشخص شده؟

خیر. در حال حاضر در تولید اثر تازه‌ای حضور ندارم اما اگر کار مناسبی پیش بیاید خوشحال می‌شوم.

*هنوز هم نامزد اول نقش‌های منفی هستید؟

خیر. زمانی اینگونه بود، اما امروز فکر نمی‌کنم در ارتباط با خودم کارگردانی باشد که صرفا با چنین نگرشی برای همکاری به سراغم بیاید. پیشنهادها طی ۲ دهه اخیر طیف متنوعی را شامل شده‌اند و فکر می‌کنم نقش‌های مثبتی که درتلویزیون کار کردم بر تغییر این نگاه اثرگذار بوده است.البته به تمام بازیگران جوان پیشنهاد می‌کنم که به قهرمان قصه بودن و شهرت فکر نکنند.سعی کنند در نقش‌ های منفی هم خوب باشند. یک منفی آرام که می‌تواند دوست‌داشتنی‌تر از قهرمان قصه باشد.

*جشنواره امسال را چطور دیدید؟

جشنواره خوبی بود. خوب برگزار شد. حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی در هیأت داوران جشنواره و اینکه او را در اختتامیه ملاقات کردم برایم مسرت‌بخش بود. ایشان در مدیریت کارهای هنری و فرهنگی دلسوز هستند و به خوبی درک می‌کنند دغدغه تولیدکنندگان آثار هنری چیست. درپایان آرزوی موفقیت برای سینماگران این سرزمین دارم.

 

 

سریال “تاسیان”؛ خوش‌رنگ و سانتی‌مانتال

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “تاسیان” به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده از طریق فیلیمو به شبکه خانگی عرضه شده است.

“تاسیان” سریالی خوش رنگ و لعاب است و مانند سریال “خاتون” داستانی در دل تاریخ معاصر ایران را روایت میکند. در “خاتون” تینا پاکروان به جنگ جهانی دوم رفته بود و زمان تغییر حکومت از پهلوی اول به پهلوی دوم و حالا در “تاسیان” داستان در آخرین سال‌های حکومت پهلوی می‌گذرد.

در “تاسیان” با طیف متنوع بازیگران مواجهیم و از بابک حمیدیان، پانته‌آ پناهیها و مائده طهماسبی تا نازنین بیاتی و امیرحسین صدیق، مجید یوسفی و مهران مدیری و محمدرضا شریفی نیا و… در سریال حضور دارند‌‌ ولی بازی های اصلی برای هوتن شکیبا و مهسا حجازی است که نقش دو دلداده را دارند.

مهسا حجازی که زن‌بابای پیمان معادی در سریال “افعی تهران” بود و در فیلم “جنگ جهانی سوم” سابقه بازی داشت، در سریال “تاسیان” به خوبی توانسته نقش یک دختر جوان دانشجوی گرفتار میان خانواده مرفه و عشاق خود را بازی کند. مهسا حجازی بازی روان و بی لکنتی دارد و انتخاب او برای نقش اول، انتخاب مناسبی بوده.

هوتن شکیبا نقش اصلی مرد “تاسیان” را ایفا کرده؛ یک جوان از طبقه پایین که قید پدر مذهبی خود را زده و در چاپخانه دایی خود کار می‌کند و به خاطر فعالیت های سیاسی برادر خود گرفتار ساواک می‌شود.

حضور علی اسدزاده به عنوان تهیه‌کننده گزیده کار ، کیفیت خود را در تولید “تاسیان” به خوبی نشان داده. از نظر تنوع لوکیشن و استفاده بهینه از سی‌جی‌آی برای تصویرگری نماهایی جذاب از زندگی در دهه پنجاه باعث شده تصاویر خوبی برای مخاطبان فراهم گردد. تاریخی سازی برای اسدزاده جدی است و همان طور که در “خاتون” کیفیت تولید تاریخی در ایران را به نوبه خود ارتقا داده بود، اینجا نیز رو به جلو حرکت کرده‌‌‌‌…

در “تاسیان” با داستانی ساده و عامه پسند درباره تعارض عشق و درگیری های سیاسی مواجهیم و با وجود سانتی‌مانتالیسم در روابط اما در تولید ساده‌انگاری نشده و می‌شود سریال را دید و به ایرانی بودن خود بالید که هنوز امثال پاکروان و اسدزاده هستند که مسیر امثال علی حاتمی و ضیاءالدین دری را ادامه دهند.