ورود حوزه هنری به سریال‌سازی برای پلتفرم‌ها/مدیر سینمای حوزه توضیح داد

نمایش خانگی/هانیه مظفری: رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری از امتداد سریالسازی به موازات فیلمسازی و در عین حال بازسازی سینماهای فرسوده توسط سازمان تحت امرش گفت.

حمیدرضا جعفریان به تسنیم گفت: در بخش سریال از ابتدای سال هم  سریال “کاتب اعظم” را داشتیم که دهه آخر ماه صفر پخش شد و استقبال خوبی از آن شد که یک کار اقتباسی از کتاب “اعترافات کاتب کشته شده” نوشته آقای ساسان ناطق بود. اقتباس سریالی بعدی هم از کتاب “عصرهای کریسکان” است که روزهای آخر تولیدش را پشت سر می‌گذارد و تا دو هفته بعد تولید آن هم تمام می‌شود. مراحل تولید این سریال از  6 ماه قبل آغاز شده و نگارش آن تنها 18 ماه طول کشید و برآوردها نشان می‌دهد  در تابستان پخش شود.

او ادامه داد: در مرکز سریال سازمان سینمایی سوره، شاید بیش از 10 پروژه سریال باشد که کار آن را شروع کردیم و کتاب “مهاجر سرزمین آفتاب” که زندگی خانم سبا بابایی است یکی از آنها بود. 4 تا سیناپس آماده دیگر هم داریم که یکی از آنها سریال کتاب “ماتی خان” است و آن هم از سوره مهر است.

وی افزود: فیلمنامه سریال “قرار گاه سری نصرت” هم آماده است و اگر همکاری آن در استان خوزستان رخ دهد وارد مشارکت می‌شویم. چند طرح دیگر هم داریم که عموماً اجتماعی و طنز هستند و بیشتر با صداوسیما همکاری می‌شود؛ هرچند با یکی از پلتفرم‌ها هم مذاکره می‌کنیم که یک سریال برای سال آینده به نمایش خانگی برود.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه در واقع سازمان سینمایی سوره، مرکزی است که شأن تألیفی برای خود قائل است گفت: تلاش ما این است که سریال‌ها و بخشی از تولیدات سینمایی را بر اساس کتاب‌های حوزه هنری بسازیم و به تناوب سریالها را با مشارکت تلویزیون یا پلتفرم‌ها تولید کرده و عرضه می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید