سریال “تاسیان”؛ خوش‌رنگ و سانتی‌مانتال

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “تاسیان” به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده از طریق فیلیمو به شبکه خانگی عرضه شده است.

“تاسیان” سریالی خوش رنگ و لعاب است و مانند سریال “خاتون” داستانی در دل تاریخ معاصر ایران را روایت میکند. در “خاتون” تینا پاکروان به جنگ جهانی دوم رفته بود و زمان تغییر حکومت از پهلوی اول به پهلوی دوم و حالا در “تاسیان” داستان در آخرین سال‌های حکومت پهلوی می‌گذرد.

در “تاسیان” با طیف متنوع بازیگران مواجهیم و از بابک حمیدیان، پانته‌آ پناهیها و مائده طهماسبی تا نازنین بیاتی و امیرحسین صدیق، مجید یوسفی و مهران مدیری و محمدرضا شریفی نیا و… در سریال حضور دارند‌‌ ولی بازی های اصلی برای هوتن شکیبا و مهسا حجازی است که نقش دو دلداده را دارند.

مهسا حجازی که زن‌بابای پیمان معادی در سریال “افعی تهران” بود و در فیلم “جنگ جهانی سوم” سابقه بازی داشت، در سریال “تاسیان” به خوبی توانسته نقش یک دختر جوان دانشجوی گرفتار میان خانواده مرفه و عشاق خود را بازی کند. مهسا حجازی بازی روان و بی لکنتی دارد و انتخاب او برای نقش اول، انتخاب مناسبی بوده.

هوتن شکیبا نقش اصلی مرد “تاسیان” را ایفا کرده؛ یک جوان از طبقه پایین که قید پدر مذهبی خود را زده و در چاپخانه دایی خود کار می‌کند و به خاطر فعالیت های سیاسی برادر خود گرفتار ساواک می‌شود.

حضور علی اسدزاده به عنوان تهیه‌کننده گزیده کار ، کیفیت خود را در تولید “تاسیان” به خوبی نشان داده. از نظر تنوع لوکیشن و استفاده بهینه از سی‌جی‌آی برای تصویرگری نماهایی جذاب از زندگی در دهه پنجاه باعث شده تصاویر خوبی برای مخاطبان فراهم گردد. تاریخی سازی برای اسدزاده جدی است و همان طور که در “خاتون” کیفیت تولید تاریخی در ایران را به نوبه خود ارتقا داده بود، اینجا نیز رو به جلو حرکت کرده‌‌‌‌…

در “تاسیان” با داستانی ساده و عامه پسند درباره تعارض عشق و درگیری های سیاسی مواجهیم و با وجود سانتی‌مانتالیسم در روابط اما در تولید ساده‌انگاری نشده و می‌شود سریال را دید و به ایرانی بودن خود بالید که هنوز امثال پاکروان و اسدزاده هستند که مسیر امثال علی حاتمی و ضیاءالدین دری را ادامه دهند.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید