کدخبر : 8819
یکشنبه 13 دسامبر 2020 - 14:59
فاقددیدگاه

تحلیلی بر برنامه “همرفیق”⇐شهاب حسینی در قیاس با خودش هم عقب‌تر بود!/صحنه ورودش روی صحنه”هم‌رفیق” بیشتر شبیه به دامادهایی بود که وارد مجلس عروسی می‌شوند!/کشیدن مدام دست‌ها روی هم و خنده‌های مکرر و حتی بی‌دلیل شهاب در طول اجرا نشان از عدم تسلط او بر کار اجرا داشت!/شهاب حسینی اهل گفتگوهای پینگ‌پنگی نیست؛ حتی اگر خودش میهمان باشد چه برسد به اجرا و پرسیدن سوالات!/شهاب شانس آورد که مهمانش نوید بود و برای حلال بودن پولی که گرفته بود انرژی زیادی گذاشت!!/نوید حتی نیازی به سوالات شهاب حسینی هم نداشت و خودش میدان را به‌دست گرفته بود!/ دلیل حضور مردم به‌عنوان تماشاچی در “همرفیق” چیست؟ مردم صرفا قرار است نقش تعدادی کف‌زن، سوت‌زن یا افکت‌های جاندار صوتی را بازی کنند؟/ریتم یکنواخت و کند و تعارف‌های متعدد و روی اعصاب “همرفیق” بناست در قسمتهای بعدی ادامه یابد؟

همرفیق

نمایش خانگی: شهاب حسینی در حالی اجرای “همرفیق” را در سامانه ویدیوی درخواستی نماوا با حمایت آپ برعهده گرفته که اجرایش چندان چنگی به دل نمی‌زد.

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از روزنامه فرهیختگان، شهاب اگر در شبکه چهار و ساعت یک نیمه شب هم برنامه اجرا کند باز هم مخاطبان زیادی پای آن برنامه می‌نشینند. بدون تعارف محبوب است و دوست داشتنی و این محبوبیت صرفا به دلیل ظاهر یا تیپ و چهره خوبش نیست که از او زیباتر و خوش‌تیپ‌تر هم در این سال‌ها آمدند و ناکام از تلویزیون و سینما رفتند و کسی آنها را به یاد هم نمی‌آورد.

قرار نیست شهاب را با مجریان دیگری مانند فرزاد حسنی، رضا رشیدپور یا حتی مهران مدیری مقایسه کنیم. شهاب حسینی در قیاس با خودش هم عقب‌تر است. یکبار دیگر صحنه ورودش روی صحنه و دکور همرفیق را به یاد بیاورید. بیشتر شبیه به دامادهایی بود که وارد مجلس عروسی می‌شدند. از تشویق‌های شدید و طولانی حضار خجالت می‌کشید و همین باعث می‌شد که نتواند واکنش قابل شنیدن و رسمی به این تشویق‌ها داشته باشد. کشیدن مدام دست‌ها روی هم و خنده‌های مکرر و حتی بی‌دلیل شهاب در طول اجرا نشان از خجالتی بودن یا شاید عدم تسلط او بر کار اجرا می‌داد.

یکی از شانس‌های بزرگ شهاب حسینی در اولین قسمت برنامه‌اش شاید حضور نوید محمدزاده بود. بازیگر محبوبی که طرفدار دارد و بازیگر قابلی است و شاید برای اینکه پولی که می‌گویند گرفته حلال شود انرژی زیادی گذاشت و بیشتر از یک میهمان معمولی حرف زد. نوید حتی نیازی به سوالات شهاب حسینی هم نداشت و خودش میدان را به‌دست گرفته بود. حتی وقتی جلیلوند هم آمد قصه تفاوت چشمگیری نکرد.

ترس علاقه‌مندان به شهاب حسینی از این است که در قسمت‌های بعدی اگر میهمان‌ها مثل نوید محمدزاده نبودند چه اتفاقی برای برنامه می‌افتد؟ شهاب حسینی اهل گفت‌وگوهای پینگ‌پنگی نیست حتی اگر خودش میهمان باشد چه برسد به اجرا و پرسیدن سوالات. توقع اینکه در فاصله پخش قسمت اول و دوم همرفیق، اتفاق خاصی برای شکل اجرای شهاب حسینی بیفتد بعید و دور از ذهن است اما این احتمال می‌رود که این یخ رفته‌رفته باز شود و شاهد تسلط بیشتری از سوی برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن ۲۰۱۶ باشیم.

پس از پایان تماشای قسمت اول برنامه همرفیق چندین سوال در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. اول اینکه صرف این هزینه و دکور صرفا برای این است که حال و هوای مردم عوض شود؟ اصلا دلیل حضور مردم به‌عنوان تماشاچی در استودیو چیست؟ به جز بخش جایزه، چه تعاملی با مردم حاضر در برنامه می‌شود؟ صرفا قرار است نقش تعدادی کف‌زن، سوت‌زن یا افکت‌های جاندار صوتی را بازی کنند؟

سوال دیگر این است که کارگردان این برنامه دقیقا چه نقشی دارد؟ یعنی چه وجه تمایزی با برنامه‌های دیگر دارد؟ مثلا اگر به جای شهاب حسینی، فرد دیگری کارگردان این برنامه بود شاهد چه چیزهایی نبودیم؟

کارگردان تلویزیونی در این نوع برنامه‌ها نقش اصلی‌تری دارد. چینش میهمان‌ها و گروه موسیقی و شاید زمانبندی بخش‌های برنامه از وظایف کارگردان این برنامه است. مساله مهم و ضعف اصلی قسمت اول همرفیق، ریتم یکنواخت و کند آن است. وقتی در حین تماشای یک برنامه متوجه گذشت زمان نشوید یعنی آن برنامه توانسته مخاطب را با خود همراه کند. اما مخاطب در طول زمان پخش همرفیق، بارها به ساعت نگاه می‌کند تا ببیند چقدر از برنامه گذشته و چقدر از برنامه مانده است. نقد دیگر به قسمت اول، تعارف‌های متعدد و روی اعصابی بود که پیش از این در برنامه دورهمی مدیری هم شاهدش بودیم. احتمالا در قسمت‌های بعدی هم شاهد این تعارف‌ها و تبریک جایزه کن ۴ سال پیش حسینی خواهیم بود.

نزدیک به هفت، هشت دقیقه از قسمت اول به این تعارفات گذشت. نکته دیگر که محل اختلاف بین مخاطبان بود حضور گروه موسیقی بمرانی بود. موسیقی خاصی که موافق و مخالفانی هم دارد اما نتوانسته جای خودش را در برنامه پیدا کند. نواختن موسیقی در ابتدا و انتهای برنامه منطقی و ضروری است اما برای بخش‌های میانی انگار فکری نشده است.

Likesتحلیلی بر برنامه “همرفیق”⇐شهاب حسینی در قیاس با خودش هم عقب‌تر بود!/صحنه ورودش روی صحنه”هم‌رفیق” بیشتر شبیه به دامادهایی بود که وارد مجلس عروسی می‌شوند!/کشیدن مدام دست‌ها روی هم و خنده‌های مکرر و حتی بی‌دلیل شهاب در طول اجرا نشان از عدم تسلط او بر کار اجرا داشت!/شهاب حسینی اهل گفتگوهای پینگ‌پنگی نیست؛ حتی اگر خودش میهمان باشد چه برسد به اجرا و پرسیدن سوالات!/شهاب شانس آورد که مهمانش نوید بود و برای حلال بودن پولی که گرفته بود انرژی زیادی گذاشت!!/نوید حتی نیازی به سوالات شهاب حسینی هم نداشت و خودش میدان را به‌دست گرفته بود!/ دلیل حضور مردم به‌عنوان تماشاچی در “همرفیق” چیست؟ مردم صرفا قرار است نقش تعدادی کف‌زن، سوت‌زن یا افکت‌های جاندار صوتی را بازی کنند؟/ریتم یکنواخت و کند و تعارف‌های متعدد و روی اعصاب “همرفیق” بناست در قسمتهای بعدی ادامه یابد؟(0)Dislikesتحلیلی بر برنامه “همرفیق”⇐شهاب حسینی در قیاس با خودش هم عقب‌تر بود!/صحنه ورودش روی صحنه”هم‌رفیق” بیشتر شبیه به دامادهایی بود که وارد مجلس عروسی می‌شوند!/کشیدن مدام دست‌ها روی هم و خنده‌های مکرر و حتی بی‌دلیل شهاب در طول اجرا نشان از عدم تسلط او بر کار اجرا داشت!/شهاب حسینی اهل گفتگوهای پینگ‌پنگی نیست؛ حتی اگر خودش میهمان باشد چه برسد به اجرا و پرسیدن سوالات!/شهاب شانس آورد که مهمانش نوید بود و برای حلال بودن پولی که گرفته بود انرژی زیادی گذاشت!!/نوید حتی نیازی به سوالات شهاب حسینی هم نداشت و خودش میدان را به‌دست گرفته بود!/ دلیل حضور مردم به‌عنوان تماشاچی در “همرفیق” چیست؟ مردم صرفا قرار است نقش تعدادی کف‌زن، سوت‌زن یا افکت‌های جاندار صوتی را بازی کنند؟/ریتم یکنواخت و کند و تعارف‌های متعدد و روی اعصاب “همرفیق” بناست در قسمتهای بعدی ادامه یابد؟(0)
امتیاز:
(0) (0)
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
ادامه افعال تخیلی در “جزیره۱۳”!+عکس
واکنش سازندگان “مارال” به ساترا: آیا صدور بیانیه همزمان با صدور مجوز پخش برای سریال‌ها امری بدیهی و متداول است؟ یا استثنائاً برای سریال “جیران” استثناء قائل شده؟/ وقتی آیفیک و هفت نفر از تهیه‌کنندگان سرشناس سینما و ازجمله تخت کشیان و چگینی، حکم به نفع “مارال” داده‌اند چرا نقض مالکیت فکری را “ادعا” می‌پندارید؟/مگر نه اینکه در ساترا واحدی با نام نظارت و پایش و حمایت حقوق مالکیت فکری برقرار گردیده، پس چرا ماجرای کپی‌برداری از “مارال”، را به طور جدی در این واحد پیگیری نمی‌کنید؟/ منظور شما از حکم قضایی چیست؟ یعنی رأی داوری صادره از هیئت داوران (آیفیک) و تایید شده در دادگاه عمومی صدر را ندیده‌اید؟/توسعه زیست بوم فرهنگی با سریال سرقتی، مانند ساخت مسجد در زمین غصبی نیست؟؟/با صدور اجرائیه دادگاه، حق صدور مجوز پخش “جیران” قبل از حذف شباهت‌ها با “مارال” را ندارید!/ ممانعت از تحقق کامل سرقت ادبی و نقض حقوق مالکیت فکری اولین آزمون جدی شما در این حوزه است!
قتل جوان اول داستان در راه ترکیه در “خسوف۱۴”+عکس
روایت تفصیلی مهرداد غفارزاده و وکیلش از اختلافات “مارال” و “جیران”↵فرهاد توحیدی طرح من را با هفت قسمت “جیران” مقایسه کرده و در آخر نوشت آن‌قدر این دو شبیه هم هستند که باید یکی از آنها ساخته شود!/سعید رجبی‌فروتن وقتی طرح مرا خواند گفت فاجعه رخ داده!!/آیفیک اقدام “جیران”سازان در خصوص ساخت سریالی با مضمون طرح سریال «…مارال» را برخلاف عرف فیلمسازی کشور و شئون حرفه‌ای تهیه‌کنندگی دانست!/بهمن حبشی رای آیفیک را نپذیرفت در حالی که عرف می‌گوید وقتی حقی در حال ضایع شدن است بهتر است رای صنف را بپذیری!/بعد از آیفیک، دستگاه قضا هم به نفع “…مارال” رای داد ولی باز هم ارشاد زیر بار تعلیق “جیران” نرفت!/بهمن حبشی به‌جای اجرای حکم قضایی، خواستار تعلیق “…مارال” شد!!/حبشی گفت  “جیران” دو میلیارد هزینه کرده و نمی‌شود این بودجه را نادیده گرفت!/سوال اینجاست که اگر ارشاد در همان زمان حکم قضایی را اجرا می‌کرد، خسارت چند برابر می‌شد؟/ما رای دادگاه داوری را داریم که لازم‌الاجراست و ساترا هم متولی این اجرا است!/ وقتی گفته شده شباهت‌های “جیران” با “مارال” باید دربیاید پس ساترا تکلیف دارد!/برای اتمام حجت به ساترا نامه زدیم و گفتیم اگر سریال پخش شود و شباهت وجود داشته باشد، شکایت کیفری می کنیم!!/اگر به کاری که سرقت ادبی دارد، مجوز بدهند شریک یا معاون جرم هستند و شکایت ما از همه عوامل موثر که باعث تکمیل عنصر مادی این جرم شدند خواهد بود!
چرا “جیران” عرضه نشد؟ پای شکایت غفارزاده در میان است؟
دیدگاه شما

*

code