نمایش خانگی: فیلم “روزهای نارنجی”آرش لاهوتی از طریق هنراول به شبکه خانگی رسید.
به گزارش سایت نمایش خانگی، “روزهای نارنجی” که نامش برگرفته از رنگ نارنجی مرکبات است یکی از آثار متاخر هدیه تهرانی است که متاسفانه نتوانست در اکران آنلاین مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
این فیلم حول محور زنی به اسم آبان است که پس از آن که واسطه استخدام کارگران زن فصلی برای کار در باغ های مرکبات شمال کشور می شود، باید با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کند. آبان با روحیه جنگنده و مستحکمی که دارد، سعی میکند در برابر این مشکلات تمام قد بایستد اما…
هدیه تهرانی (در نقش آبان)، علی مصفا (در نقش مجید)، مهران احمدی (در نقش کاظم)، علیرضا استادی (در نقش یعقوب)، ژیلا شاهی (در نقش فیروزه)، صدف عسگری، رویا حسینی، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران فیلمند.
نمایش خانگی: اولین جشنواره فرهنگی بانوان کارآفرین(ایران باننو) با هدف تقویت نظام خانواده و حمایت از کارآفرینی بانوان ایران زمین برگزار میشود.
این جشنواره در حیطههای مختلف فرهنگی-هنری و در بخشهای بانوان کارآفرین برتر، عکس، شبکههای اجتماعی، فیلم کوتاه، تیزر، موشن، کلیپ، پویانمایی، رسانه، پژوهش، کتاب، مقاله، موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه برگزار خواهد شد.
دبیرخانه جشنواره بانوان کارآفرین با انتشار فراخوان از عموم علاقمندان دعوت به حضور در جشنواره کرده و بر این امر تاکید نموده که در این جشنواره که بهصورت آنلاین برگزار میشود، آماتورهای خوشقریحه بهاندازه حرفهایهای باسابقه مجال حضور دارند.
جشنواره تخصصی بانوان کارآفرین توسط تشکل مردمنهاد ایران باننو با حمایت ستاد پیشرفت جامع منطقهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار میشود و هیات داورانی برآمده از چهرههای مطرح عرصه فرهنگ و هنر، داوری این جشنواره را برعهده دارند.
علاقمندان تا هفته اول بهمن امکان ارسال آثار را دارند. انتهای بهمن ماه از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره به پایگاه خبری iranbaneno.ir مراجعه کنند و یا از طریق پیامرسانهای اجتماعی با شماره ۰۹۳۷۶۴۹۴۳۵۹ در ارتباط باشند. امکان تماس با دبیرخانه جشنواره نیز از طریق ۰۲۱۸۶۰۴۷۷۲۱ میسر است.
جشنواره+بانوان+کارآفرین
متن فراخوان اولین جشنواره تخصصی بانوان کارآفرین به شرح زیر است:
نخستین جشنواره تخصصی بانوان کارآفرین(ایران باننو) برای شناسایی و معرفی برترین بانوان کارآفرین و همچنین بهترین آثار هنری(عکس، شبکههای اجتماعی، فیلم کوتاه، تیزر، موشن، رسانه، کلیپ، پویانمایی، پژوهش، کتاب، مقاله، موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه) مرتبط با کارآفرینی بانوان توسط تشکل مردمنهاد ایران باننو با حمایت ستاد پیشرفت جامع منطقهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار میشود.
آثاری که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه به بازنمایی هنری کارآفرینی بانوان و جلوههای حضور آنان در اجتماع پرداخته و تلاش میکنند از همگونی کارآفرینی بانوان با سبک زندگی ایرانی-اسلامی بگویند، در این جشنواره از اهمیت ویژهای برخوردارند.
این جشنواره با اجرای کامل ضوابط و شیوهنامههای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
***محورهای جشنواره
بخشی از محورهای پیشنهادی جشنواره ایران باننو در ذیل میآید:
-اقتصاد سایبری و نقش آن در توسعه فعالیتهای اقتصادی-اجتماعی بانوان
–بازاریابی دیجیتال
–مدیریت زمان توسط زنان کارآفرین و حفظ توازن نقشهای اجتماعی و خانوادگی
–تقسیم کار درون خانواده
–تربیت و آموزش فرزندان و حفظ اشتغال
–تعاونیها و نقش آن در توسعه کسب و کار خانگی
–خیریهها و نقش آن در توسعه کسب و کار خانگی
–ظرفیتهای بومی و محلی کسب و کار خانگی و بانوان
–گروههای جهادی، مساجد و هیاتهای مذهبی و نقش آنها در محرومیتزدایی و افزایش اشتغال
–نقشپذیری زن ایرانی تراز انقلاب اسلامی (حفظ خانواده، فرزندآوری، تفاوت با جوامع غربی، الگوبرداری از جوامع همسان و…)
***بخشهای جشنواره
۱) عکس
۲) شبکههای اجتماعی
۳) فیلم کوتاه
۴)ویدیوآرت، تیزر، موشن، کلیپ، پویانمایی
۵) رسانه، پژوهش، کتاب، مقاله
۶) موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه
۷) بانوان برتر کارآفرین
***مقررات
–عکسهای با فرمت jpeg حداکثر حجم فایل 10 مگابایت، پذیرفته میشوند.
–در بخش شبکههای اجتماعی، فقط صفحات اجتماعی اختصاصی بانوان کارآفرین یا صفحات اطلاعرسانی مرتبط با کارآفرینی بانوان و نظیر آن قادر به رقابت هستند.
— فیلمهای کوتاه کمتر از ۵دقیقه و در فرمت mp4 پذیرفته میشوند.
— ویدیوآرت، تیزر، موشن، کلیپ و پویانماییهای کمتر از یک دقیقه و در فرمت mp4 پذیرفته میشوند.
–در بخش رسانه، پژوهش، کتاب و مقاله، فقط رسانههای مولد و محتواهای تولیدی مورد قبول واقع خواهند شد.
–در بخش موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه، ارسال شرح خلاصه فعالیت و معرفی گردانندگان موسسات یا گروهها الزامی است.
–تاریخ تولید محصولات بخشهای پنجگانه ابتدایی جشنواره، نباید بیشتر از پنج سال قبل باشد.
–پس از راهیابی آثار به جشنواره امکان خارج کردن آنها از برنامه جشنواره وجود ندارد.
–از نظر دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده اثر مالک اثر شناخته میشود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده اثر خواهد بود.
–ارسال آثار بهمعنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیمگیری در مورد مسائل پیشبینی نشده با برگزارکننده است.
***جوایز جشنواره
–در هر یک از بخشهای هفتگانه جشنواره به سه نفر از برترینها جایزه مادی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
–جایزه مالی نفر اول هر کدام از بخشها ۳میلیون تومان، نفر دوم ۲میلیون تومان و نفر سوم ۱میلیون تومان است.
–جایزه ویژه ۳میلیون تومانی برای بهترین بانوی شرکتکننده در جشنواره
–جایزه ویژه ۳میلیون تومانی برای سوژه برتر جشنواره
–سه جایزه حمایتی ۵میلیون تومانی از تولید محصولات بعدی سه برگزیده برتر جشنواره
***گاهشمار جشنواره
تاریخ شروع ثبت نام: اول دی ۱۳۹۹
تاریخ پایان ثبت نام و ارسال آثار: هفته اول بهمن ۱۳۹۹
اعلام کاندیداها و اختتامیه: انتهای بهمن ۱۳۹۹
***نحوه ارسال آثار
علاقمندان به حضور در جشنواره لازم است اثر(یا لینک اثر) خود را به همراه رزومهای مختصر و یک قطعه عکس پرسنلی خودشان به شماره ۰۹۳۷۶۴۹۴۳۵۹ واتسآپ کنند. امکان ارسال آثار از طریق پست الکترونیک Info@iranbaneno.ir میسر است. دبیرخانه جشنواره با شماره تماس ۰۲۱۸۶۰۴۷۷۲۱ پاسخگوست.
***توصیه مهم
به علاقمندان شرکت در بخشهای ۳ و ۴ جشنواره(فیلم و تیزر و…) توصیه میگردد ابتدا آثار خود را در یکی از سامانههای اشتراک ویدیوی مجاز(نظیر آپارات) بارگذاری کرده و سپس لینک اثر را از طریق واتس آپ یا ایمیل ارسال کنند.
نمایش خانگی: سریال خانگی “قورباغه” بنا بود دوشنبهشب از سامانه ویدیوی درخواستی نماوا منتشر شود با این حال این اتفاق نیفتاد.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی نمایش خانگی، تعلیق پخش قسمت اول سریال “قورباغه” با واکنش روابط عمومی نماوا مواجه شد که اعلام کرد سریال علیرغم داشتن پروانههای ساترا، ارشاد و ناجیهنر با دستور قضایی توقیف شده.
توقیف سریال “قورباغه” در حالی رخ داد که در هفتههای اخیر هیچ سریال جانداری وارد شبکه خانگی نشده بود و این وضعیت بیش از آن که به نفع سریال “آقازاده” باشد به ضرر کلیت مدیوم شبکه خانگی بوده است.
مخاطبان خسته از تکرار مکررات سریالهای حوصلهسربر رسانه میلی(!) امیدوار بودند با عرضه “قورباغه” که ثمره همکاری نوید محمدزاده-هومن سیدی است و تداعیگر خاطرات “مغزها…”، برای چند هفته هم که شده دوشنبههای سرگرمکنندهای را پشت سر گذارند.
بر توقیف موقت “قورباغه” شبهات مختلفی وارد است؛ از وارد نمودن ایرادات امنیتی بر داستانی که کمترین رگههای امنیتی را دارد تا دستور بازبینی مجدد توسط نهادی که پیشتر مخالفتی با عرضه نداشته است و منتج از آن اعمال اصلاحات متعدد بر سریال که احتمالا عرضه سریال را یک هفتهای عقب انداخته.
اینکه چرا سریالی همه مجوزها را دارد ولی باز هم در آستانه عرضه دچار مشکل میشود را باید در ضعف کلی ساختار فرهنگ در کشور دانست و اینکه همچنان متولیان امور هنری کشور جزو ضعیفترین مدیران کشوری هستند.
کافی است اتفاقات سالهای اخیر حیطه فرهنگ و توقیفهای متعدد آثار و اخیرا تلاش برای غصب شبکه خانگی توسط ارگانی متصل به رسانه میلی(!) را مقایسه کنید با دوران وزارت یکی مثل صفارهرندی که اگر بنا بود دستور توقیف دهد، خودش شخصا پای توقیف میایستاد تا معلوم شود اوضاع مدیریت فرهنگی چقدر فشل است.
اینکه حتی توان دفاع از پروانه صادره برای پرهزینهترین فیلم عاشورایی تاریخ سینمای ایران را ندارند و فیلم را توقیف میکنند تا بعدتر مجبور شوند میلیاردها تومان بودجه بیتالمال را صرف خرید سهام فیلم توقیفی کنند فقط از مدیرانی برمیآید که کمترین برشی در دستگاه حاکمیتی ندارند و فقط توئیتزنی را آموختهاند.
به نظر میرسد ورای تمام حیطههای سیاسی-اقتصادی-بهداشتی-صنعتی، مدیران اعتدال در حیطه فرهنگ بسیار پرغلط ظاهر شدهاند و اگر بسان برخی دیگر از وزارتخانهها، همان ابتدا وزارت ارشاد را هم به یک اصولگرای کاریزماتیک-و نه یک اصولگرانما- میسپردند حداقل این قدر دچار توقیف آثار پروانهدار نمیشدند و این طور نبود که پس از بازبینیهای چندباره، باز بدون اعلام قبلی، سریال مجوزدارشان در شب عرضه توقیف شود؟؟
نمایش خانگی: در حالی که غلامرضا موسوی از شرکای فیلمیران ادعا کرده بود که ساترا پذیرفته فقط نظارت بر عرضه آنلاین سریالهای خانگی داشته باشد ولی ساترا این ادعا را تکذیب کرد.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی نمایش خانگی، علی سعد معاون تنظیم ساترا به صراحت از این گفته که صدور پروانه عرضه هر محصولی در فضای ویدیوی درخواستی با ساتراست.
معاون تنظیمگری اجتماعی ساترا تصریح کرد: ساترا پیش از این هم نقشی در مجوز تولید سریالهای نمایش خانگی نداشته است چون این سازمان از ابتدا رگولاتور رسانهها و سرویسهای صوت و تصویر بوده است و اکنون هم «مجوز انتشار» سریال یا هر برنامهای روی این سرویسها با ساترا است.
سعد اضافه کرد: در جلسه با غلامرضا موسوی تصمیمگیری جدیدی نشده است و ما هم تاکید کردیم که همانطور که پیش از این مقرر بوده است یکی از الزامات سریالها برای پخش و توزیع در سرویسهای صوت و تصویر، داشتن مجوز تولید از ارشاد یا صداوسیماست و ما طبق همان دستورالعمل سابق عمل میکنیم.
معاون کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا در بخش دیگر درباره پیشنهاد غلامرضا موسوی مبنی بر حضور نمایندگانی از ساترا در شورای بازبینی سریالهای خانگی عنوان کرد: این پیشنهاد در جلسه مطرح شد و همان جا هم اعلام کردم که این پیشنهاد شدنی نیست. به ویژه که اکنون در خود شوراهای ساترا مثل «شورای موافقت نامه کلی انتشار» اعضا کسانی هستند که پیش از این یا در حال حاضر در شوراهای نظارتی حوزه فرهنگ مشغول به فعالیت بودهاند.
نمایش خانگی: “ارشاد مسئول صدور مجوز باقی ماند، ساترا ناظر شد!”؛ این عنوان گفتگویی است از غلامرضا موسوی از شرکای موسسه فیلمیران.
به گزارش نمایش خانگی، غلامرضا موسوی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا از جلساتی گفته که با مقامات ساترا داشته؛ ساترا همان سازمان وابسته به صداوسیماست که اخیرا تلاشهایی کرده بود برای زعامت شبکه خانگی.
موسوی بیان داشت: به دعوت معاون اجتماعی ساترا به اتفاق مجتبی فرآورده و سیدجمال ساداتیان نشستی داشتیم. موضوع نشست واگذاری پروانه تولید و نمایش فیلمها و سریالها براساس اطلاق «ویدئو درخواستی» به وزارت ارشاد بود. بحثهای مفصلی شد. دو نکته توسط معاون اجتماعی ساترا تاکید شد، مجوز تولید فیلم و سریال با وزارت ارشاد است و مجوز نمایش هم با ارشاد، اما سریالها برای نمایش در پلتفرمها نیاز به مجوز ساترا دارند.
موسوی در ادامه با اشاره به اعتراض تهیهکنندگان نسبت به برخی دوگانگیها گفت: اختلاف ما به عنوان اتحادیه تهیهکنندگان سینما با ساترا نیز همین بود. ما معتقد بودیم ساترا باید به پروانه نمایش ارشاد برای سریالها همچون فیلم احترام بگذارد. پیشنهاد دادیم دو نفر به انتخاب ساترا به شورای بازبینی سریالهای ارشاد اضافه شود و مشکل حل شود که قرار شد نشستها ادامه یابد.
وی در پایان گفت: باتوجه به آنچه پیش آمد همکاران تهیهکننده برای تولید سریال نیاز به مجوز ارشاد دارند. درنهایت امیدواریم با پذیرش پیشنهاد اتحادیه، مشکل بازبینی و تامین نظر اهالی سینما حل شود.
نمایش خانگی: شهاب حسینی در حالی اجرای “همرفیق” را در سامانه ویدیوی درخواستی نماوا با حمایت آپ برعهده گرفته که اجرایش چندان چنگی به دل نمیزد.
به گزارش نمایش خانگی و به نقل از روزنامه فرهیختگان، شهاب اگر در شبکه چهار و ساعت یک نیمه شب هم برنامه اجرا کند باز هم مخاطبان زیادی پای آن برنامه مینشینند. بدون تعارف محبوب است و دوست داشتنی و این محبوبیت صرفا به دلیل ظاهر یا تیپ و چهره خوبش نیست که از او زیباتر و خوشتیپتر هم در این سالها آمدند و ناکام از تلویزیون و سینما رفتند و کسی آنها را به یاد هم نمیآورد.
قرار نیست شهاب را با مجریان دیگری مانند فرزاد حسنی، رضا رشیدپور یا حتی مهران مدیری مقایسه کنیم. شهاب حسینی در قیاس با خودش هم عقبتر است. یکبار دیگر صحنه ورودش روی صحنه و دکور همرفیق را به یاد بیاورید. بیشتر شبیه به دامادهایی بود که وارد مجلس عروسی میشدند. از تشویقهای شدید و طولانی حضار خجالت میکشید و همین باعث میشد که نتواند واکنش قابل شنیدن و رسمی به این تشویقها داشته باشد. کشیدن مدام دستها روی هم و خندههای مکرر و حتی بیدلیل شهاب در طول اجرا نشان از خجالتی بودن یا شاید عدم تسلط او بر کار اجرا میداد.
یکی از شانسهای بزرگ شهاب حسینی در اولین قسمت برنامهاش شاید حضور نوید محمدزاده بود. بازیگر محبوبی که طرفدار دارد و بازیگر قابلی است و شاید برای اینکه پولی که میگویند گرفته حلال شود انرژی زیادی گذاشت و بیشتر از یک میهمان معمولی حرف زد. نوید حتی نیازی به سوالات شهاب حسینی هم نداشت و خودش میدان را بهدست گرفته بود. حتی وقتی جلیلوند هم آمد قصه تفاوت چشمگیری نکرد.
ترس علاقهمندان به شهاب حسینی از این است که در قسمتهای بعدی اگر میهمانها مثل نوید محمدزاده نبودند چه اتفاقی برای برنامه میافتد؟ شهاب حسینی اهل گفتوگوهای پینگپنگی نیست حتی اگر خودش میهمان باشد چه برسد به اجرا و پرسیدن سوالات. توقع اینکه در فاصله پخش قسمت اول و دوم همرفیق، اتفاق خاصی برای شکل اجرای شهاب حسینی بیفتد بعید و دور از ذهن است اما این احتمال میرود که این یخ رفتهرفته باز شود و شاهد تسلط بیشتری از سوی برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن 2016 باشیم.
پس از پایان تماشای قسمت اول برنامه همرفیق چندین سوال در ذهن مخاطب شکل میگیرد. اول اینکه صرف این هزینه و دکور صرفا برای این است که حال و هوای مردم عوض شود؟ اصلا دلیل حضور مردم بهعنوان تماشاچی در استودیو چیست؟ به جز بخش جایزه، چه تعاملی با مردم حاضر در برنامه میشود؟ صرفا قرار است نقش تعدادی کفزن، سوتزن یا افکتهای جاندار صوتی را بازی کنند؟
سوال دیگر این است که کارگردان این برنامه دقیقا چه نقشی دارد؟ یعنی چه وجه تمایزی با برنامههای دیگر دارد؟ مثلا اگر به جای شهاب حسینی، فرد دیگری کارگردان این برنامه بود شاهد چه چیزهایی نبودیم؟
کارگردان تلویزیونی در این نوع برنامهها نقش اصلیتری دارد. چینش میهمانها و گروه موسیقی و شاید زمانبندی بخشهای برنامه از وظایف کارگردان این برنامه است. مساله مهم و ضعف اصلی قسمت اول همرفیق، ریتم یکنواخت و کند آن است. وقتی در حین تماشای یک برنامه متوجه گذشت زمان نشوید یعنی آن برنامه توانسته مخاطب را با خود همراه کند. اما مخاطب در طول زمان پخش همرفیق، بارها به ساعت نگاه میکند تا ببیند چقدر از برنامه گذشته و چقدر از برنامه مانده است. نقد دیگر به قسمت اول، تعارفهای متعدد و روی اعصابی بود که پیش از این در برنامه دورهمی مدیری هم شاهدش بودیم. احتمالا در قسمتهای بعدی هم شاهد این تعارفها و تبریک جایزه کن 4 سال پیش حسینی خواهیم بود.
نزدیک به هفت، هشت دقیقه از قسمت اول به این تعارفات گذشت. نکته دیگر که محل اختلاف بین مخاطبان بود حضور گروه موسیقی بمرانی بود. موسیقی خاصی که موافق و مخالفانی هم دارد اما نتوانسته جای خودش را در برنامه پیدا کند. نواختن موسیقی در ابتدا و انتهای برنامه منطقی و ضروری است اما برای بخشهای میانی انگار فکری نشده است.
نمایش خانگی: فصل تازه «شام ایرانی» با کارگردانی سعید ابوطالب روانه شبکه خانگی شده است.
به گزارش نمایش خانگی به غیر از حاشیههای توهین بهاره رهنما در یکی از قسمتهای این سریال به اقوام لر، این سریال دارای مشکلات دیگری هم هست.
مریم محتشم سیرجانی فارغالتحصیل جامعهشناسی در شرحی بر ایرادات «شام ایرانی» نوشت: اینکه دنبال سرگرم کنندگی مردم باشیم بخصوص حالا که کرونا هم آمده نه تنها خوب است که باید ترویج هم شود ولی چرا برای سرگرمی، سناریو نداریم.
این جامعهشناس ادامه داد: اینکه چون «بفرمایید شام»ماهوارهای فراگیر شد گروهی در ایران تصمیم به کپیبرداری از آن گرفتند فینفسه امری ناپسند نیست ولی جای تعجب دارد که حتی یکی مثل هوتن- که خود را مرد هزار چهره ماهوارهای میخواند-وقتی میخواهد به تمسخر آن برنامه بپردازد با سناریو و شخصیتپردازی کامل جلوی دوربین میرود ولی در داخل به نظر میرسد فقط به دنبال پیاده کردن ظواهر برنامه بودهایم.
محتشم سیرجانی ادامه داد: اینکه بهاره رهنما برای توصیف برخی از دختران ایران زمین در «شام ایرانی» از واژهای خاص استفاده کرده واقعا مساله ما نیست. چون خودمان در اجتماع بیرونی هم کم گاف اینجوری نمیدهیم ولی حداقل قبلش آمار میگیریم که در جامعه شنوندگان لطیفه قومیتی، نماینده آن قومیت نباشد. با این حال مشکل “شام ایرانی” نه این گافها که مشکلی بزرگتر به نام نداشتن سناریویی برای معرفی جهان مهمانان است.
به گزارش نمایش خانگی، مریم محتشم سیرجانی افزود: به نظر میرسد سازندگان «شام ایرانی» همه هم و غم خود را بر دعوت از مهمانان گذاشته و سپس از آنها خواستهاند با تمرکز بر بداههپردازی و شیرینکاری کار را پیش ببرند.این روش البته که وقتی مهمانان خلاق مثل علیرضا خمسه، محمد لقمانیان و حتی علی مشهدی در برنامهاند جواب میدهد ولی وقتی مهمانان بدون قریحه طنزپردازی وارد کار میشوند به شدت ضد برنامه عمل میکند.
این جامعهشناس با اشاره به قسمتهای اخیر «شام ایرانی» تاکید کرد: آنچه در قسمتهای اخیر «شام ایرانی» دیدهایم صرفا نمایش نوعی تجملات است که از پوشش تا سفرهآرایی را شامل میشود و خندهدار اینکه برخلاف نمونه ماهوارهای، مهمانان دیگر شام هم نمیپزند و فقط شام پختهشده را سر میز میآورند و بعد دست و پا میزنند برای خنداندن مردم.
وی افزود: نمیدانم آنها که در شوراهای نظارتی به چنین برنامههایی پروانه میدهند از سازندگان درخواست سناریو میکنند یا نه ولی مطابق خروجی کار میتوانم حدس بزنم هیچ سناریوی کاملی لااقل درباب شناخت جامعه هنری در این برنامه موجود نیست و صرفا شنونده گلایههای بازیگران عمدتا تلویزیونی درباب قضاوتهای اینستاگرامی هستیم. این حق مخاطب است که وقتی پای یک دورهمی تصویری مینشیند لااقل جهانبینیاش نسبت به هنرمندان تغییر یابد ولی در “شام ایرانی” چنین اتفاقی نمیافتد.
محتشم سیرجانی در پایان نوشتهاش آورد: حتی اگر یک کارگردان خلاق مثل بیژن بیرنگ که فصل اول «شام ایرانی» را ساخته بود، پشت دوربین بود میتوانست با ایدههای درلحظه خود قدری هم که شده سریال را از کشدار شدن برهاند ولی چون کارگردان فعلی هم بیشتر سرگرم بازسازی فضا بوده و نه جهانشناسی مهمانان، نتیجه اینکه بزرگترین حاشیه حول برنامه زمانی است که گاف قومیتی رخ میدهد!
نمایش خانگی: بعد از سریال«قورباغه» که با درجه ۱۸+ از طریق نماوا عرضه خواهد شد، سریال «سیاوش» هم از طریق نماوا عرضه خواهد شد.
با پایان فیلمبرداری سریال «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیهکنندگی مهدی یاری، این سریال برای پخش، با پلتفرم نماوا به صورت اختصاصی قرارداد بست.
«سیاوش» که مجری طرح آن صادق یاری است، یک سریال متفاوت با داستانی اجتماعی است که در آن میلاد کیمرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز، گیتی قاسمی، علیرضا جعفری، مهدی حسینینیا، سوگل خلیق، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، محمد ولیزادگان، مهدخت مولایی، علی عامل هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی، الهام جدی، مرجان قمری، رضا هاشمی و مجید صالحی حضور دارند.
میلاد کیمرام بعد از موفقیت در سریال«ممنوعه» برای بار دوم در یک سریال برای پخش در شبکه خانگی نقشآفرینی کرده است.
یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای سریال«سیاوش» نقش متفاوت مجید صالحی است. این بازیگر که تاکنون نقشهای کمدی بازی کرده اینبار در «سیاوش» با گریمی متفاوت و با نقشی کاملا جدی جلوی دوربین رفته است.
با پیوستن «سیاوش» به نماوا، این چهارمین محتوایی است که پخش انحصاری آن از طریق پلتفرم نماوا خواهد بود. پیش از این پخش «همرفیق» و سریالهای «قورباغه» و «گیسو» نیز از نماوا قطعی شده بود که در این میان سریال «قورباغه» بناست با درجه ۱۸+ به شبکه خانگی عرضه شود. اینکه چرا این درجهبندی برای سریالی اجتماعی صورت گرفته را باید به سختگیریهای بیش از حد ساترا نسبت داد!؟؟
داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسیاش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار میشود.
در قسمت بیست و چهارم “آقازاده” با ریتمی کشدار که مشخص نیست ناشی از کمبود داستانی است یا ترفندی برای تاکید بیشتر بر وضعیت کاراکترها، همزمان با تلاش بهرامی برای آزادی نیما، یک تماس تلفنی زندگی حامد و عزل او از پرونده نیما، زندگیش را دگرگون می کند و…