خانه بلاگ صفحه 182

توضیحات رامین ناصرنصیر درباره کاهش چشمگیر کاراکترش در «شهرزاد2»⇐خودم از فتحی خواستم نقش را حذف کند!!!

رامین ناصرنصیر-شهرزاد

نمایش خانگی: از جمله بازیگران مکمل سریال «شهرزاد» رامین ناصرنصیر بوده است؛ بازیگری توانا که سعی می‌کند حتی کوتاه‌ترین نقشها را هم مجالی کند برای ارائه کاراکترهای به یادماندنی.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» ناصرنصیر در «شهرزاد» ایفاگر «هوشنگ» داماد خانواده شهرزاد بوده است و حضورش به واسطه تسلط کامل همسر بر وی رگه های طنز دارد.

هوشنگ هرچند تقریبا در بخش عمده فصل اول حضور داشته است ولی حضورش در فصل دوم خیلی کمتر شده و همین شایعات مختلفی را درباره حذف کاراکتر مطرح کرده است.

رامین ناصرنصیر خودش این کم شدن کاراکتر را به بیماری اش نسبت داده و به «خبرآنلاین» گفت: دلیل کم شدن کاراکتر «هوشنگ» کاملا شخصی بود. پارسال که دوستان می‌خواستند فصل دوم «شهرزاد» را شروع کنند، من از کمی قبل‌ترش دچار بیماری شده بودم که بخاطرش مدتی در بیمارستان و بعد هم در منزل بستری بودم.

این بازیگر افزود: زمانی که تصویربرداری فصل دوم شروع شد من در اوج بیماری‌ام بودم و واقعا در شرایطی نبودم که بخواهم کار کنم و حتی از خانه خارج شوم. به همین دلیل از حسن فتحی عذرخواهی و خواهش کردم که نقشم را از سریال حذف کنند. ایشان هم گفتند چون متن سریال نوشته شده است امکان اینکه به کلی شخصیت را حذف کنیم وجود ندارد ولی سعی می‌کنیم تا جایی که می‌شود مختصرترش کنیم و تنها جاهایی که حضور هوشنگ خیلی ضروری و پیش‌برنده قصه است و نبودش به قصه لطمه می‌زند را داشته باشیم.

ناصرنصیر ادامه داد: عملا هم همین کار را کردند، ولی یکی دو ماه که گذشت شرایط من کمی بهتر شد و می‌توانستم به کار برگردم، آقای فتحی هم گفتند حالا که بهتر شدی و می‌توانی باشی حیف است که نیایی. به همین خاطر حضورم تا قسمت ششم فقط همان یک سکانس در قسمت اول است اما از قسمت شش به بعد دیگر حضور داشتم و از ظاهرم هم مشخص است که تازه از بستر بیماری آمده‌ام و خیلی لاغر هستم.

این بازیگر درباره کیفیت نقشش در فصل دوم بیان داشت: شخصیت هوشنگ نسبت به فصل اول تغییری نکرده است و شخصیت همانند فصل اول است. یک مقدار ماجراهای جدید هم برایش اتفاق می‌افتد که در قسمت‌هایش اخیر شاهدش هستیم.

 

کارخانجات تولید لوح فشرده باید به ازای تک تک دی.وی.دی هایی که تولید می‌کنند از ارشاد مجوز بگیرند

حسین فرحبخش

نمایش خانگی: هرچند در روزهای اخیر و بعد از بازداشت گردانندگان یک سامانه اینترنتی عرضه محصولات سینمایی نگاهها به سمت قاچاقچیان حاضر در فضای مجازی رفته اما قاچاقچیان میدانی شبکه خانگی سالهاست آفت جان شبکه خانگی هستند.

نبود قوانین لازم برای نظارت بر کارخانجات تولید لوح فشرده موجب شده در ماههای اخیر برخی از این کارخانجات به همکار قاچاقچیان میدانی بدل شده و نه فقط نسخه غیرمجاز برخی سریالها مانند فصول تازه «فرار از زندان» و «بازی تاج و تخت» را به طور گسترده تکثیر کنند که نقش قابل توجهی هم در تکثیر انیمیشنهای غیرمجاز و در کنارش فیلمهای سینمایی داشته باشند.

حسین فرحبخش تهیه کننده قدیمی سینمای ایران که مدتهاست در کمیته صیانت از محصولات سمعی-بصری حضور دارد و بلحاظ عملیاتی فعالیتهای موثری در شناسایی قاچاقچیان داشته، با اشاره به اینکه مهمترین آفت قاچاق میدانی محصولات فرهنگی همین کارخانجات خلافکار هستند خواستار برخورد مقامات قضایی با آنها و در کنار آن نظارت ارشاد بر این کارخانجات شد.

فرحبخش به سایت «نمایش خانگی» گفت: تا زمانی که برخی کارخانجات تولید لوح فشرده به همکاری با شبکه قاچاق محصولات فرهنگی میپردارند و فیلمهای مختلف ایرانی و فرنگی بخصوص انیمیشنها را به صورت غیرمجاز تکثیر میکنند مشکل شبکه قاچاق میدانی حل نخواهد شد.

این تهیه کننده ادامه داد: فروشندگان میدانی محصولات غیرمجاز هرچند متخلف محسوب میشوند اما تخلف اصلی را تولیدکنندگان محصولات انجام میدهند که آنها هم رابطه نزدیکی پیدا کرده اند با برخی کارخانجات تولید لوح فشرده. این کارخانجات چون نظارت کافی بر آنها وجود ندارد و حواسشان به عواقب کارشان نیست به طور گسترده به تکثیر غیرمجاز مشغولند.

فرحبخش درباره چگونگی حل مشکل کارخانجات خلافکار گفت: برخورد با کارخانجات متخلف با تعامل وزارت ارشاد-نیروی انتظامی-مقامات قضایی میتواند بهترین روش ممانعت از ادامه فعالیت و کمکی موثر به بهبود نسبی اوضاع در شبکه مجاز ویدیویی و رونق آن باشد.

این عضو کمیته صیانت از محصولات سمعی-بصری خاطرنشان ساخت: تولید لوح فشرده در کارخانجات باید تحت نظارت مستقیم وزارت ارشاد باشد و تولیدکنندگان لوح فشرده باید به ازای تک تک دی.وی.دی هایی که تولید میکنند از وزارت ارشاد مجوز بگیرند.

فرحبخش افزود: با نظارت مستقیم ارشاد بر پروسه تولید لوح فشرده است که آمار تخلف پایین می آید. ارشاد میتواند در تمامی کارخانجات لوح فشرده ناظرانی را داشته باشد که شبانه روزی فعالیت کارخانجات را رصد کنند مبادا حتی یک دی.وی.دی غیرمجاز تولید شود. شک نباید داشت در صورت اجرایی شدن این نظارت، آمار قاچاق میدانی به طرز قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

با «دوران عاشقى» پای ایرانیان به «آمازون» باز شد+عکس

دوران عاشقی

نمایش خانگی: پس از اکران موفق در داخل و خارج «دوران عاشقی»علیرضا رییسیان و استقبال فراوان مخاطبان در شبکه خانگی که منجر به بازپخش فیلم شد، این ملودرام دارای رگه های انتقادی نسبت به سوداگران اقتصادی، به عنوان اولين محصول مستقل سينماى ايران (بدون داشتن شريك و پخش کننده خارجى) درشبكه جهانى آمازون كه بزرگترين شبكه آنلاین پخش جهانى فيلمهاى سينمایي است عرضه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» «دوران عاشقي» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان كه موفقيتهاى زيادى در ايران و جهان بدست اورده بود، توسط كمپانى ايرانى-امريكائي Majsam پخش نسخه با کیفیت ممتاز و VOD خود را روز گذشته از سایت آمازون اغاز كرد و  به این ترتیب پای تولیدات سینمایی ایران به این بازار بزرگ سمعى بصرى جهانى گشوده شد.

كمپانى آمازون یکی از بزرگترین کمپانی‌های فعال در زمینه اینترنت و IT  است که پس از اپل، گوگل و ماکروسافت چهارمین شرکت بزرگ و سودآور جهان در این حوزه ‌می‌باشد و با بیش از ۸۰ میلیون بیننده بزرگترین و پربیننده‌ترین شبکه خانگی اینترنتی جهان به حساب می‌آید.

در حال حاضر بیش از بیست هزار فیلم سینمایی و سریال‌ تلویزیونی مختلف در این وب‌سایت عرضه شده است و بزرگترین کارگردانان جهان با آن همکاری می‌کنند. این سایت بزرگ اینترنتی در کشورهایی نظیر ایالات متحده امریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا، کانادا و… سرویس پخش دارد.

عرضه «دوران عاشقی» در آمازون
عرضه «دوران عاشقی» در آمازون

چرا نویسنده «شهرزاد» پیشنهاد یک همکاری تازه با تهیه‌کننده ابتدایی سریال را نپذیرفت؟

حسن-فتحی-شهرزاد-نغمه-ثمینی

نمایش خانگی: نغمه ثمینی که در کنار حسن فتحی نگارش فیلمنامه سریال «شهرزاد» را برعهده داشته است فعالیت خود در این مجموعه را از ابتدای کار و زمانی که اسماعیل عفیفه تهیه کنندگی را برعهده داشت آغاز کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» بعد از خروج عفیفه از «شهرزاد» و درگیری در تلویزیون و تولید «پریا» باز هم ثمینی کار با «شهرزاد» را ادامه داد تا پایان داستان که در فصل سوم رقم میخورد با حضور خودش نگاشته شود.

اسماعیل عفیفه تهیه کننده ابتدایی «شهرزاد» که این روزها طرح سریالی تلویزیونی با عنوان «خورشید همچنان می‌درخشد» را در دست دارد با اشاره به گرته ‌رداری این سریال از دو اثر مشهور چارلز دیکنز نویسنده بریتانیایی درباره چرایی عدم همکاری با نغمه ثمینی برای نگارش این سریال سخن گفته است.

عفیفه با اشاره به مختصات تولید «خورشید همچنان می درخشد» به «مهر» گفت: این سریال اثری است که در شمال کشور تولید خواهد شد و اثری فولکلوریک است البته نه اینکه صرفا کاری روستایی باشد بلکه بنا داریم فضایی مثل «پس از باران» و یا «خانه ای در تاریکی» داشته باشد. البته این فیلمنامه قصه نویی دارد و من در طرح آن از دو رمان چارلز دیکنز یعنی «دیوید کاپرفیلد» و «آرزوهای بزرگ» الهام گرفته ام. از کتاب «دیوید کاپرفیلد» بخشی از ماجرا که پسری، پدرش را از دست می دهد و با مشکلات و مسایل بسیاری مواجه می شود و در داستان «آرزوهای بزرگ» مواجهه شخصیت داستان با مردی فراری از زندان را داریم.

وی با اشاره به نویسندگانی که بنا بوده با او همکاری کنند، اظهار کرد: این قصه فعلا فقط طراحی شده و هنوز به مرحله نگارش نرسیده است. چند نویسنده مختلف شروع به نگارش فیلمنامه کردند اما چندان رضایتبخش نبود و در مقطعی هم قرار شد نغمه ثمینی فیلمنامه این سریال را بنویسد اما به دلیل گرفتاری در «شهرزاد» و با وجود اینکه خیلی قصه را هم دوست داشت نتوانست به این پروژه بیاید. این مجموعه از بحث های فرهنگی، تاریخی و فولکلور برخوردار است و در فضای دهه ۴۰ می گذرد.

واکنش یک تهیه‌کننده تلویزیون به محسن چاووشی

محسن چاووشی

نمایش خانگی: محسن چاووشی خواننده ای که یکی از ارکان موفقیت سریال خانگی «شهرزاد» بوده است و در هفته‌های گذشته به خاطر عدم درج نامش بر روی جلد فصل دوم این سریال حاشیه‌ساز شده بود چندی قبل نامش به عنوان یکی از گزینه‌های خواندن تیتراژ سریالی مناسبتی به نام «هاتف» طرح شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» نعمت چگینی تهیه کننده سریال مناسبتی «هاتف» در جریان بازدید مرتضی میرباقری معاون سیما از پشت صحنه سریالش از مذاکره با محسن چاووشی برای خواندن تیتراژ خبر داده بود و همین خبررسانی بود که بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت.

این خبر ساده اما با واکنش تند چاووشی مواجه شد که با انتشار متنی ضمن گلایه از صداوسیما همکاری با این رسانه را تکذیب کرد.

حالا نعمت چگینی تهیه کننده «هاتف» در واکنش به چاووشی ضمن تأیید مذاکراه با وی به «ایسنا» گفت: به دلایل مختلفی تصمیم گرفته شد که با محسن چاووشی در این پروژه همکاری نداشته باشیم.

چگینی بدون صحبت درباره این دلایل ادامه داد: هنوز برای انتخاب خواننده بعدی که قرار است در این پروژه با ما همکاری داشته باشد به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

داریوش یاری کارگردان⇐گستردگی عرضه خانگی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» امیدوارمان می‌کند به بهتر دیده شدن فیلم/شبکه خانگی نیاز دارد به تولید سریالهای سرگرم‌کننده مبتنی بر مفاهیم اخلاقی/شک نکنید تولید سریالهای اخلاقی در بازگشت سرمایه هم جواب می‌دهد/با ارتقای کیفی سریالهای شبکه خانگی، تلویزیون هم مجبور است خودش را رشد دهد/در شبکه خانگی می‌توان وارد مرزهای حساس‌تر شد و حرفهای تازه زد

داریوش یاری-کریلا جغرافیای یک تاریخ

نمایش خانگی: ماه محرم امسال همراه بوده با عرضه فیلم عاشورایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ»داریوش یاری به شبکه خانگی؛ فیلمی که در ساختاری مستند-داستانی به مرور واقعه عاشورا می‌پردازد و شهاب حسینی هم به عنوان راوی در مستند حضور دارد.

داریوش یاری کارگردان این مستند درباره کیفیت عرضه این مستند به شبکه خانگی از سوی موسسه هنرهای تصویری سوره به سایت «نمایش خانگی» گفت: خوشبختانه نحوه عرضه خوب بوده است؛ هم گستردگی توزیع خوب بوده و هم گستردگی اعلانهای عرضه که از طریق پوستر انجام شده مفیدفایده بوده است.

یاری ادامه داد: متأسفانه در زمان اکران «کربلا…» کاملا مهجور واقع شد و نمایش فیلم آن قدر محدود بود که میتوان گفت اصلا فیلم اکران نشد اما عرضه در شبکه خانگی با توجه به داده‌های میدانی که همکاران به من داده‌اند گسترده بوده است و زمان عرضه که با ماه محرم همراه شد هم خیلی مناسب بود.

این کارگردان با اشاره به وضعیت نامناسب اکران فیلم افزود: «کریلا…» می‌توانست اکران ارزشمندی داشته باشد و خیلی بیشتر دیده شود اما به هر حال شرایط خوبی در اکران برایش فراهم نشد ولی گستره وسیع توزیع در شبکه خانگی امیدوارمان میکند به آن که فیلم بهتر دیده شود.

داریوش یاری در پاسخ به این پرسش «نمایش خانگی» که هیچ گاه پیشنهادی برای کار در شبکه خانگی نداشته اظهار داشت: پیشنهاد قابل تأملی نبوده اما شخصا دوست دارم برای شبکه خانگی کار کنم.

وی در تشریح علاقمندیهایش برای کار در این مدیوم ادامه داد: دوست دارم بر روی درامهای جذاب اجتماعی که مبتنی بر مفاهیم اخلاقی و دینی هستند کار کنم. البته لحن شعاری و سفارشی را در هیچ کاری نمی‌پسندم چون باید ابتدا به فکر سلیقه مخاطب و سرگرم کردنش بود پس بهتر آن است که در شبکه خانگی هم رگه‌های مخاطب‌پسند را با مفاهیم اخلاقی ترکیب کنیم و محصولاتی ماندگار خلق کنیم.

یاری درباره اینکه آیا ورود این گونه به مدیومی که اغلب سریالهای کمدی و ملودرام تولید کرده با خطر عدم بازگشت سرمایه مواجه نخواهد شد اظهار داشت: شک ندارم که تولید چنین سریالهایی در بازگشت سرمایه هم جواب میدهد. در شبکه خانگی بیشتر کمدی و ملودرام ساخته اند اما به نظرم چون در این مدیوم دست بازتر است و میشود وارد مرزهای حساس‌تر شد جولانگاه خوبی است برای زدن حرفهای تازه و استفاده از الحان نو و جدید.

این کارگردان که اخیرا درگیر تولید سریال تلویزیونی «هاتف» بوده خاطرنشان ساخت: هم اکنون در تلویزیون درباره بسیاری از مباحث نمی‌شود حرف زد یا برخی مباحث را فقط به گونه‌ای خاص باید در آثار تلویزیونی مطرح کرد درحالی که همان مباحث فرصت طرح در شبکه خانگی را دارد. همین «شهرزاد» را درنظر بگیرید؛ آیا امکان داشت که با چنین گریمهایی بتوان در تلویزیون سریال ساخت؟ مطمئنا خیر اما در شبکه خانگی شد و جواب داد و راه را باز کرد برای تولید فصل دوم.

داریوش یاری که سابقه ساخت سریالهایی مانند «خانه ای روی تپه» و «مدرسه ما» را برای تلویزیون دارد تأکید کرد: تلویزیون به دلیل سیاستگذاری‌هایی که باید منطبق با آن حرکت کند، جایگاه خودش را دارد و جایی نیست که بتوان در آن هر لحنی را تجربه کرد اما در شبکه خانگی می‌شود و برای همین است که مخاطبان به‌خصوص مخاطبان جوانتر از سریالهای این مدیوم استقبال می‌کنند.

یاری به اثرگذاری تولیدات خانگی بر تلویزیون هم معتقد است. او بیان داشت: به هر حال وقتی ارتقای تکنیکی یا دراماتیک در شبکه خانگی رخ می‌دهد تلویزیون هم مجبور است خودش را رشد دهد تا از رقابت عقب نماند و به بیان ساده تر در عین اینکه شبکه خانگی و تلویزیون رقیب هستند اما می‌توانند کمک کنند به رشد همدیگر.

داریوش یاری درباره آخرین ساخته سینمایی اش «فصل شکار» به «نمایش خانگی» گفت: فیلم در مرحله تدوین قرار دارد تا بعد از پایان تدوین برای حضور در جشنواره سی و ششم فجر آماده شود.

 

تعلیق؛ پیش‌روی نخستین پروژه مستقل فیلمسازی قم!!؟

روح الله حسینی

نمایش خانگی: شهر مذهبی قم تأثیر انکارناپذیری در وقوع انقلاب اسلامی و امتداد انقلاب داشته است اما فعالان فرهنگی-هنری این شهر هیچ گاه نتوانسته اند بخشی از امکاناتی را هم داشته باشند که برای فعالان پایتخت نشین یا فعالان شهری مذهبی همچون مشهد فراهم است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» شاید برای همین بود که تولید اولین پروژه مستقل فیلمسازی قم با نام «هستی» مورد کنجکاوی قرار گرفت؛ پروژه‌ای که کاملا در بخش خصوصی و با حضور تیم تولید و بازیگرانی که بخش عمده آنها اصالتی قمی دارند جلوی دوربین رفت.(اینجا را بخوانید)

«هستی» به کارگردانی روح‌الله حسینی، جنون یک دختر جوان و از طبقه مرفه را در آستانه ازدواج روایت می‌کند و علیرغم تلاش تیم تولید برای ارائه محصولی استاندارد، بعد از گذشت بیشتر از 80 درصد فیلمبرداری، این پروژه از چند روز قبل معلق شد!

درباره دلایل تعلیق نخستین پروژه مستقل قم حرف و حدیث زیاد است؛ از سوژه حساسیت برانگیز که درباره دختری ساکن قم است تا اشارات اجتماعی درام که جغرافیای قم را دربرمی گیرد.

بخش عمده «هستی» در لوکیشنی ضبط شده که مالکان آن به دلایلی نامعلوم حاضر به امتداد قرارداد قبلی برای پایان کار نیستند! همین مسأله عاملی شده بر تعلیق پروژه!! آیا مالکان لوکیشن هم تحت تأثیر سوژه فیلم یا حواشی مرتبط با اشارات اجتماعی آن شده اند؟ معلوم نیست.

مشخص نیست که بر سر ضبط سکانسهای نهایی «هستی» چه خواهد آمد؟ آیا میان گروه تولید و مالکان لوکیشن توافق حاصل خواهد شد یا روح‌الله حسینی که علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی فیلم را هم برعهده دارد مسیری جایگزین برای نهایی کردن کار انتخاب خواهد کرد؟

درگیری بازیگر-کارگردان یک محصول پرفروش شبکه خانگی!

محمدرضا گلزار-علی احمدزاده

نمایش خانگی: در سینمای ایران کم نداشته ایم تعارضاتی را که میان تهیه کننده-کارگردان یا کارگردان-بازیگر پیش آمده؛ ویژگی مشترک اغلب این تعارضات آن بوده که یا هنگام رونمایی در جشنواره یا هنگام اکران رخ داده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در یک مورد تازه اما درگیری کارگردان-بازیگر به هنگام عرضه فیلمشان در شبکه خانگی روی داده است و آن هم در شرایطی که فیلمشان جزو محصولات پرفروش این مدیوم بوده است.

«مادر قلب اتمی» نام فیلمی در مایه های ابزورد از کارگردانی جوان به نام علی احمدزاده است که علیرغم اقبال نسبی به آن در اکران حتی در گروه آزاد اما به ناگاه از پرده پایین کشیده شد تا هفته گذشته که از طریق موسسه هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی عرضه شد.

توجه مخاطبان به فیلم که از حضور محمدرضا گلزار-ترانه علیدوستی-پگاه آهنگرانی سود می‌برد در شبکه خانگی آن قدر بود که باعث شد گفته‌های محمدرضا گلزار پیرامون این فیلم که در گفتگو با ماهنامه قدیمی «دنیای تصویر» که یادگار علی معلم است بیان شد مورد توجه قرار گیرد.

گلزار در بخشی از این گفتگو با اشاره به تلاش برای خلق کاراکترش در این فیلم گفت: كاراكترم در «مادر قلب اتمى» را خودم خلق كردم. هيچ نقشى در سينماي ايران نیست که بتوانی به آن اشاره کنی و بگویی گلزار از آنها برای بازی در این فیلم الهام گرفته است. فیلم تا میانه ها رئال است و از آنجا که وارد فضای سوررئال میشود بخش زیادی از شخصیت را سعی کردم بسازم. روی تمام نماهای حضورم فکر کردم.

این اظهارات یک بُعدی که بدون اشاره به نام علی احمدزاده نویسنده و کارگردان «مادر قلب اتمی» بیان شد با طعنه احمدزاده مواجه گشت. احمدزاده در متنی اجتماعی خطاب به گلزار نوشت: آقاي گلزار آنچه شما تا حالا خلق كردي پسر بچه‌اي است كه براي ماله كشي به روي خودشيفتگي و خشم همنسلانش استخدام شده. در «بوتيك» و «…اتمي» خوبي، چون بيرون اين بازي هستي. خلق در محدوده شما نيست، خط قرمز شماست.

با حضور مدیر دوبلاژ «مختارنامه»⇐عرضه یک انیمیشن عاشورایی در شبکه خانگی+عکس

ناسور

نمایش خانگی: انیمیشن عاشورایی «ناسور»کیانوش دالوند از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این انیمیشن روایتی از زندگی «عبیدالله بن حر جعفی» یکی از کوفیان مکه را به تصویر می‌کشد که از امام حسین(ع) دعوت کرده تا به کوفه بیاید ولی زمانی که می‌شنود سپاه امام (ع) به کوفه نزدیک شده از این شهر خارج می‌شود تا با ایشان روبرو نگردد اما به صورت کاملا ناگهانی با ایشان روبرو شده و مجبور می‌شود دست رد به سینه امام بزند.

مدیریت دوبلاژ این انیمیشن را حمیدرضا آشتیانی پور برعهده داشته است که مدیریت دوبلاژ مجموعه های مذهبی-تاریخی «مختارنامه» و «معصومیت از دست رفته» را در کارنامه دارد.

کیانوش دالوند پیشتر ساخت انیمیشن «رستم و سهراب» و «روزی که حسنی مرد شد» را انجام داده بود.

ناسور
ناسور

ربط تعطيلي «تايني موويز» با سامانه وابسته با يک بانک از کجا نشأت گرفته؟ چرا کسي درباره سامانه منسوب به «ژن خوب» يا سامانه منسوب به يک ارگان ارزشي متمول چيزي نمي‌گويد؟

تاینی موویز

نمايش خانگي/محمد شاکری: وقتي عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران از دستگيري مديران بزرگ ترين سامانه عرضه دوبله فيلم و سريال خبر داد بسياري از رسانه‌ها اين خبر را کنار عدم به‌روزرساني سامانه‌اي به نام «تايني موويز» قرار داده و پرسشهايي جدي مبني بر دستگيري مديران اين سامانه طرح شد.

به گزارش سايت خبري-تحليلي «نمايش خانگي» فعاليت بيشتر از 5 ساله اين سامانه و بخصوص اينکه خريد اشتراک در اين سامانه با ارائه شماره کارتهاي بانکي گردانندگان صورت مي‌گرفته پرسش بعدي را شکل داد و آن هم اينکه چرا دستگيري گردانندگان «تايني موويز» زودتر از اينها صورت نگرفت؟

پرسش سوم در راستاي پرسش دوم و در اين مسير شکل گرفته که آيا ميان راه اندازي سامانه‌هاي ويديوي درخواستي وابسته به برخي از نهادها و ارگانهاي متمول و عدم توانايي رقابت با «تايني موويز» عامل اين دستگيري بوده است؟

پرسش سوم هرچند منطقي مي‌نمايد اما عجيب آنجاست که اين پرسش، نه با مرور تمامي سامانه هاي ويديوي درخواستي که از «فيليمو» و «آيو» گرفته تا «لنز» و «آنتن» و «فام» و «شیما» و «تیوا» و «تیوی نت» را دربرمي‌گيرد و برخي از آنها منسوب به اپراتورهاي مهم تلفن همراه و از جمله «همراه اول» و «ايرانسل» هستند بلکه فقط با تمرکز با نام يکي از اين سامانه هاي يعني «آيو» طرح شده است!

اگر فضاي مجازي را در روزهاي اخير رصد کرده باشيم حتما با توئيتها و پستهاي طنازانه‌اي روبروييم که تعطيلي «تايني موويز» را کاملا به حضور «آيو» ربط داده اند!! در يکي از اين توئيتها آمده است: سه ماه پيش ازش تو يه مهموني پرسيديم کجايي؟ گفت آيو. گفتم چه خوب من اکانت تايني‌موويز دارم. گفت ميبندنش! الان رسيدم بهش!

در توئيتي ديگر ميخوانيم: آيو ميارن تا تايني‌موويز فيلتر بشه! رقابت نميکنن براي کيفيت بهتر و بجاش رقيبو حذف ميکنن.

از اين دست توئيتها و پستها فراوان در فضاي مجازي بازنشر شده که البته برخي از آنها حاوي واژه هاي توهين آميز هم ميشود. پرسش آنجاست که چرا از ميان اين همه سامانه ويديوي درخواستي که در يکي دو سال اخير فعاليت مي کنند همه براي گله‌گذاري به سمت «آيو» رفته اند!؟

اگر بخواهيم ريشه هاي شکل گيري سامانه «آيو» را مرور کنيم به يکي از هولدينگهاي بانک پاسارگاد مي‌رسيم.

بانک پاسارگاد پيشتر و در جريان حمايت از توليداتي همچون «طبقه حساس»، «جدایی…» «بهمن»، «من ديه گو مارادونا هستم»، «مرگ ماهی»، «ملبورن» و «زیر سقف دودی» که برخي از آنها مانند «طبقه حساس» و «جدایی» پرفروش بودند و برخي مانند «ديه گو…» شکست خورده مطلق اکران، هم در کانون توجه قرار گرفته بود.

اما آيا اين، دليلي منطقي بر آن است که ماجراي «تايني موويز» را به «آيو» نسبت دهند؟ چرا در غائله دستگيري گردانندگان تايني موويز همه اصرار عجيب و غريبي دارند بر اينکه سامانه وابسته به بانک پاسارگاد دليل اتفاق است؟ چرا؟ به دليل وابستگي اين سامانه؟

اگر اين طور باشد که به زحمت بتوانيم در ميان سامانه هاي ويديوي درخواستي پيش‌رو به سامانه مستقل برسيم چون نه تنها برخي از اين سامانه‌ها به اپراتورهاي مختلف تلفن همراه وابستگي دارند بلکه ردّپاي برخي از اين سامانه‌ها به مديران ساليان صداوسيما و حتي برخي سازمانهاي ارزشي فعال در توليدات ميلياردي مي‌رسد!!!

پس چرا کمتر توئيتي در اين باره نميخوانيم؟ مثلا چرا کسي نميپرسيد که آيا ممکن است سامانه وابسته به اپراتور منسوب به يک آقازاده سياسي مدعي «ژن خوب» براي باقي ماندن در دايره رقابت شرايط حذف «تايني موويز» را فراهم کرده باشد؟ یا چرا کسی پیرامون ربط این تعطیلی با سامانه منسوب به يک ارگان متمول که اخیرا به خاطر گافی بزرگ در عرضه کپی بلوری یک فیلم ارزشی حاشیه‌ساز شد حرفی نمی‌زند؟

اگر بخواهيم براساس کيفيت عرضه محصول هم به اظهارنظر بپردازيم ماجرا مشکوکتر می‌شود چون تقریبا رقابت چندانی لااقل به واسطه همپوشانی محصول بین آیو و تاینی‌موویز وجود نداشت. «آيو» سامانه ايست براي پخش آنلاين آثار مجاز و کاملا در تضاد با «تايني موويز» که اولا امکان دانلود را فراهم ميکرد و ثانيا همه جور فيلمي از مجاز تا غيرمجاز خارجی به صورت زیرنویس و اخیرا دوبله در آن وجود داشت.

پس چرا نوک اتهام به سمت «آيو» رفته و کسي از «لنز» و «فيليمو» و «فام» و «شیما» و… چيزي نمي‌گويد؟؟