سریال “وحشی۲” پرشور و حال آمد /زندان اسمی یا زندان رسمی؟؟

نمایش خانگی/مجید ناصری: فصل دوم سریال وحشی ساخته هومن سیدی از طریق فیلمنت عرضه شد و آنچه از همان دقایق ابتدایی سریال مشخص است اینکه هومن سیدی سعی کرده وقت مخاطب را نگیرد و از همین اول مخاطب را با اتفاقات تازه روبرو کند.

 

فصل دوم وحشی در زندان شروع می‌شود و از همان بدو داستان، مساله ی قرارگیری داوود اشرف در دوراهی تحمل حبس یا تن دادن به بازی هم‌سلولی مرموز-نیک/احسان امانی- ذهن را به بازی میگیرد و هومن مثل برخی سریال‌سازان یکی دو قسمت را تلف نمی‌کند تا تصمیم کبرای اشرف را نمایش دهد. اشرف در همین ابتدا به پیشنهاد نیک تن می‌دهد و آدمِ او و گنگ‌ش می‌شود تا برود بیرون…

 

این بیرون رفتن کاملا بر مدار شخصیت مردد و دوپهلو و متزلزل اشرف است، یعنی او باز هم نمی‌داند که بیرون رفتن، درست است یا نه و فقط درلحظه می‌خواهد بیرون برود که می‌رود و در این مسیر هومن هم کابوس های او را مصور میکند و هم وجهه ی دوپهلو یا یقه سفید نیک را تشریح می‌کند و هم وکیل کلاهبردار ثانویه را حلاجی می‌کند و هم رجوع به وکیل اولیه-نگار جواهریان- را به‌موقع ارائه می‌کند و فقط می‌ماند یک حفره!

 

تفاوت وکیل کلاهبردار ثانویه با وکیل اولیه فقط یک میلیارد است که در اشل دادوستدهای خلافکاران بزرگ، عددی نیست. اینکه چرا اشرف وکیل اولیه که نامردی را در حق او تمام کرده بود، به دومی ترجیح میدهد؟ اگر عشق است که او می‌گوید نامزد دارد و اشرف باید بیخیالش شود، اگر کیفیت وکالت است که این وکیل زن هم نمی‌تواند شاکی را راضی کند که کوتاه بیاید و تخفیف دهد؟ چرا اشرف چنین حماقتی می‌کند و وقتی بناست درنهایت عمله‌ی نیک گردد، چرا وکیل متبوع نیک را پس میزند؟

 

خوشبختانه فضاسازی لاتین‌گونه ی هومن را مرتضی نجفی-فیلمبردارش- به خوبی پیاده کرده و سکانس های زندان رنگ و نور قابل قبولی دارد و آن پاساژ فرعی ورود زندانی بچه‌سن و قصد سوءاستفاده‌ی یک بیمار جنسی و درنهایت اقدام به قتل همین بیمار گرچه یادآور موتیفی مشابه در سریال فرار از زندان است، اما خوب اجرا شده…

 

هومن سیدی پله پله بالا آمده و کارنامه اش در بازیگری و بعد کارگردانی به او آموخته که از هیچ چیز، کوتاه نیاید و همین است که برای فصل دوم داستان تقابل اشرف و اربابان تازه‌ای را روایت کرده که اگرچه آزادی از زندان را به او ارزانی داشته‌اند ولی او را در تله‌ای دیگر گرفتار کرده‌اند؛ تله‌ای به مراتب کثیف تر. هومن می‌خواهد به سمت قیاس زندان اسمی و زندان رسمی برود و یادمان نرود که حالا دیگر جواد عزتی از قسمت‌ اول، پرشور و بی نقض، ظاهر شده.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید