خانه بلاگ صفحه 7

شهاب کاظمی مدیر موسسه گلرنگ‌رسانه در گفتگویی تفصیلی مطرح کرد: پهنای باند، درآمد میاورد ولی بهینه سازی تولید نیاز دارد به افراد خوش‌سابقه!/با اینکه مجوز صدها پلتفرم صادر شده ولی تنها پلتفرم های واقعا فعال، فیلمنت، فیلیمو و نماوا هستند!/معلوم نیست چرا با نوعی افزایش بی رویه در صدور مجوز پلتفرم روبروییم!؟/اغلب پلتفرم‌های مجوزگرفته بسنده کرده‌اند به همان محتوای آرشیوی!/وقتی بودجه تولید ندارند اصلا چرا مجوز پلتفرم میگیرند؟/همکاری گلرنگ و علی سرتیپی به خیلی قبل‌تر از فیلمنت بازمیگردد؛ یعنی زمان تولید آثاری مثل “آقایوسف”، “ورود آقایان ممنوع”، “سعادت آباد” و…/فیلیمو سریال خوبی مثل “بازنده” داشته، نماوا با “غربت” مخاطب جلب کرده و فیلمنت سریال‌های خوبی مثل “افعی تهران” و “در انتهای شب” داشته!/نیازمندیم به افزایش همدلی در فضای پلتفرم‌ها!

نمایش خانگی: شبکه نمایش خانگی بعد از گذر از ساختار دی‌وی‌دی به ساختار پلتفرم(ویدیوی درخواستی) دچار رونقی قابل ملاحظه شده و با اینکه پلتفرم های فعال ایرانی نهایتا کمتر از پنج پلتفرم هستند ولی همین پلتفرم های معدود هم مملو هستند از آثار متنوع و پرسروصدا.

 

شهاب کاظمی دانش‌آموخته آکادمیک هنرهای نمایشی و مدیریت فرهنگی سالهاست در حیطه شبکه خانگی فعالیت دارد و به غیر از مدیرعاملی موسسه گلرنگ‌رسانه، مدیریت رسانه تخصصی نمایش خانگی برعهده وی است و در تولید آثاری در گونه های مختلف از کمدی “هزارپا” تا سریال “احضار” و مستندهای دیدنی “آبی به رنگ آسمان” و “من ناصر حجازی هستم” تا ملودرام هایی نظیر “ایتالیا ایتالیا” و “رمانتیسم عماد و طوبا” و “خانه کاغذی”، رئالیتی “قاب سینما” تا اثری آوانگارد به نام “سرآغاز” و… حضور داشته.

 

شهاب کاظمی درباره فراز و فرود شبکه خانگی و آینده پلتفرم ها سخن گفته است.

 

*گذار شبکه خانگی از دوران دی‌وی‌دی به پلتفرم های آنلاین را چطور می‌بینید؟ 

**در زمینه دسترسی آنلاین، اوضاع خیلی راحت‌تر شده و مخاطبان به راحتی با گوشی خود از محصولات استفاده ميکنند ولی همدلی در تولیدکنندگان باید بیشتر شود. در گذشته و در زمان فعالیت صنف نمایش خانگی در قالب ویدیو رسانه ها ، فضای رقابت موسسات دوستانه بود و موسسات کمتر در پی تخریب محصولات و تولیدات یکدیگر از طریق ایجاد هجمه رسانه ای علیه یکدیگر بودند. سریالهایی مانند ویلای من ، شوخی کردم، شاهگوش ،شهرزاد، قلب یخی ، دندون طلا ، شام ایرانی ، احضار، هشتگ خاله سوسکه و … هرکدام مسیر خود را طی میکردند و موسسات برای مطرح شدن اثرشان سایر محصولات را تخریب نمی‌کردند چون حیات خود را در تقویت شبکه می‌دیدند و شرکتهای پخش نیز ادامه روند فعالیتی خود را در قدرتمند بودن ویدیو رسانه ها می دانستند! الان هم اگر بخواهیم شاهد رشد بیشتر پلتفرم ها باشیم باید این رقابت گزنده و حسادت بار کاهش یابد و این طور نباشد که پلتفرم ها علیه یکدیگر وارد کارزار رسانه ای شوند.

 

*همچنان این ایراد به پلتفرم ها وارد است که هزینه‌های تولید را بالا برده اند؟ 

**با تغییر فرمت پخش و تعطیلی موسسات ویدیورسانه و انتقال فعالیت به پلتفرمها،شرایط بطور کلی دستخوش تحولات غریبی شد و شاهد افزایش غیرمنتظره هزینه های تولید و ازدیاد بی رویه محصولات نمایش خانگی و افت و تاثیر منفی مستقیم تولیدات سینمایی شدیم. از دلایل اصلی این امر عدم شناخت مدیران ارشد نسبت به زیرساخت‌های شبکه نمایش خانگی و به کارگیری مدیران میانی غیرمرتبط با صنف بوده که این مهم همچنان نیز ادامه دارد. درست است که پهنای باند، درآمد میاورد ولی برای بهینه سازی تولید باز باید به سراغ افراد خوش سابقه در تولید محصولات نمایشی رفت.

 

*در کوران رقابت های میان پلتفرم‌ها، شاهد فضاسازی علیه برخی محصولات خاص و حتی تعلیق و توقیف آنها هم بوده ایم. چرا؟ 

**در خصوص امواج و هجمه های سنگین رسانه ای جهت دار پیرامون سریالهای تولیدی در پلتفرمها می‌بایست متذکر گردید که ذات هنر سلیقه ای و غیرمطلق بوده و از نگاه اکثریت و عام نمیتوان محصولی را بد مطلق معرفی کرد زیرا همان اثر به زعم منتقدان و کارشناسان ضعیف یا سخیف ، مخاطبان خاص خود را همراه خود دارد. اصولاً ما نباید بدنبال اختراع مجدد چرخ باشیم، ذات سینما و ویدیو سرگرمی است و در وهله اول می بایست بستر سرگرمی را برای مخاطبان فراهم نمود و در کنار آن به دنبال رسیدن به سایر دغدغه ها بود. بدلیل اینکه وی‌او‌دی، یک صنعت وارداتی است درنتیجه باید از الگوهای اصلی جهانی در روند تهیه و تولید و عرضه آثار بهره مند باشیم. اخیرا دیده ایم گروه یا افرادی که از توقف موفقیت افراد پیشرو ناامید شده اند دست به دامان ایجاد حاشیه های دست چندم رسانه ای برای افراد موفق شدند. مثلا در مسیر تولید سریال “غربت” سنگ اندازی و حتی کار مدتی توقیف بود ولی دیدیم که بالاخره با حمایت رسانه ای و گفتگوهای بی‌پرده برخی سینماگران باسابقه، سریال رفع توقیف شد و عرضه هم شده و با توجه و استقبال نسبی هم روبروست. یا در مسیر “جوکر” هم خللی وارد آمد که حل شد و هم “غربت” و هم “جوکر” آثار مخاطب پسندی از کار درآمدند و نشان دهنده اینکه آن هجمه اولیه علیه آنها فقط نوعی کج فهمی از محصول بوده.

شهاب کاظمی مدیر گلرنگ رسانه
شهاب کاظمی مدیر گلرنگ رسانه

*به عنوان مدیرعامل گلرنگ رسانه که ازجمله شرکت های همراه با پلتفرم فیلمنت است، درباره اوج و فرود این پلتفرم توضیحاتی دهید. 

**پلتفرم فیلمنت از زمان مالکیت گلرنگ تا مدیریت جدید توانسته است که یک پکیج متنوع و سطح بالا در گونه های مختلف شامل کمدی، ملودرام ،مسابقه و سرگرمی ، وحشت، اجتماعی ، اسلشر، تریلر و نوآر به مشترکانش ارائه دهد. این روند مدیون مدیریت صحیح مدیرعامل فیلمنت (علی سرتیپی) و معاونت‌ علی اسدزاده در گذشته و محمدرضا صابری در حال حاضر و سایر مدیران ارشد و میانی و کارکنان پرتلاش این مجموعه است. همکاری مجموعه گلرنگ و گلرنگ رسانه با علی سرتیپی محدود به پلتفرم فیلمنت نبوده و از یک دهه پیش این همکاری با تولیدات و تامین مشترک محتواهای شناخته شده و ماندگاری همچون فیلمهای “ورود آقایان ممنوع”، “آقایوسف”، “پرتقال خونی”، “سعادت آباد”، “عقاید آکتور”، “نهنگ عنبر”، “هزارپا”، “کلوپ همسران”، “مردی بدون سایه”، “رمانتیسم عماد و طوبی”، اولین سریال دلهره آور شبکه خانگی با عنوان “احضار”، اولین رئالیتی هنری-لایف استایل شبکه خانگی با نام “قاب سینما” و عناوین دیگری بوده که با مساعدت و همراهی ایشان در گلرنگ رسانه تولید یا عرضه و سرمایه گذاری شده اند و همچنین اعتلا و تبدیل شدن پردیس سینمایی کوروش به پردیس اول سینماهای کشور با همت و مدیریت علی سرتیپی و همراهی همه جانبه گروه گلرنگ بوده. البته که در کنار هر موفقیتی همواره نقدهایی هم وجود دارد که برخی سالم و بعضی مغرضانه هستند کمااینکه تلاشهای ناموفق اخیر برای اختلال و ایجاد شکاف تنها به واژه شیطنت رسانه ای معطوف خواهد شد و بس وگرنه فیلمنت در همین ماه‌های اخیر سریال‌های خوبی مثل “در انتهای شب” و “افعی تهران” داشته که جریان سازی فراگیری داشته اند و در گذشته نیز سریال‌هایی مثل “راز بقا” یا “کلیله و دمنه” و… داشته که همچنان جزو محصولات ماندگار شبکه خانگی و صنعت سریال سازی ایران هستند. در عین حال فیلیمو هم سریال‌های خوبی مثل “بازنده” داشته و نماوا هم اخیرا “غربت” را داشته که در نوع خود که یک سریال کاملا زنانه است اثری یکتاست…

 

*آینده فضای پلتفرم ها را چطور می بینید؟ 

**با نوعی افزایش بی رویه برای دریافت مجوز پلتفرم روبروییم در حالی که تنها پلتفرم های واقعا فعال فیلمنت، فیلیمو و نماوا بوده اند، دوره ای کوتاه هم تماشاخانه را داشتیم ولی مابقی پلتفرم ها بیشتر به ارائه همان محتوای آرشیوی بسنده کرده اند درحالی که کشور پهناور ایران بسیار بیش از اینها به تولید محصول متنوع فرهنگی نیاز دارد. امید است با حذف رقابت کاذب پلتفرمها با توجه به افزایش پلتفرمهای جدید و بهره مندی از مشاوره و تجارب  مالکان اسبق ویدیو رسانه ها در دو دهه گذشته و برگزاری نشست‌های هماهنگی دوستانه و کارشناسی در سطح مدیران ارشد تامین و تولید محتوای پلتفرمها در جهت کنترل و نظارت بر تولیدات و محصولات،  با توجه به ظهور قریب الوقوع فضاهای شخصی اجتماعی جدید در آینده ،مانع از رقم خوردن اتفاقات تلخ و گرفتار شدن به سرنوشت موسسات ویدیو رسانه برای پلتفرمهای نمایش خانگی شویم.

 

 

رونمایی ال‌جی از جدیدترین مانیتور گیمینگ UltraGear OLED با نرخ تازه‌سازی 480 هرتز

به نقل از تریتا نیوز -مانیتور جدید GX7 با برخورداری از فن‌آوری WOLED و قابلیت اتصال پیشرفته برای ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده‌ از غرق شدن در دنیای گیمینگ طراحی شده است.

 

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) از جدیدترین مانیتور گیمینگ پریمیوم UltraGear™ OLED خود به نام GX7 (مدل 27GX790A) رونمایی می‌کند. این مدل جدید که با در نظر گرفتن گیمرهای پیشرفته به عنوان جامعه هدف طراحی شده است، از صفحه نمایش WOLED با ابعاد 27 اینچ، رزولوشن QHD (2,560 x 1,440)، زمان واکنش Gray-to-Gray (GTG) 03/0 میلی‌ثانیه و نرخ تازه‌سازی 480 هرتز (که آن را به سریع‌ترین مانیتور QHD OLED تبدیل می‌کند) طراحی شده است. 27GX790A، جمع و جورترین نمایشگر UltraGear OLED تولید شده تاکنون است که حس غرق شدن در گیم را با کیفیت تصویر بی‌نظیر، عملکرد بسیار روان و طراحی بصری تقریباً بدون حاشیه از چهار طرف خود بیش از پیش بهبود می‌بخشد. این مانیتور همچنین به لطف برخورداری از مجموعه‌ای از گزینه‌های اتصال شامل DisplayPort 2.1، قابلیت عملکرد سازگار و یکپارچه با جدیدترین کارت‌های گرافیکی را دارد.

مانیتور جدید 27GX790A، به فن‌آوری نمایشگر WOLED ال‌جی مجهز شده است که از یک منبع نور سفید OLED در فیلترهای رنگی برای تولید دقیق رنگ‌های RGB و روشنایی تصویر منحصر به فرد استفاده می‌کند. این فن‌آوری ارائه نرخ کنتراستی بالا، رنگ‌هایی زنده، سیاهی‌هایی عمیق و وضوح حرکتی عالی را، حتی در سریع‌ترین گیم‌های اکشن، امکان‌پذیر می‌کند. فن‌آوری WOLED ال‌جی، گواهینامه VESA DisplayHDR™ True Black 400 و بالاترین سطح VESA ClearMR را برای مانیتور گیمینگ جدید UltraGear OLED شرکت به ارمغان آورده است.

به علاوه، مانیتور 27GX790A با NVIDIA G-SYNC®  و FreeSync™ Premium Pro سازگار بوده و تجربه گیمینگ را با حذف مشکلات متداولی نظیر پریدن تصویر و سوسو زدن صفحه نمایش ارتقاء بخشیده است. استفاده از کوتینگ Anti-Glare و Low Reflection (AGLR) ویژه ال‌جی در این نمایشگر تجربه راحت‌تری از گیمینگ در اتاق‌های روشن را برای کاربران فراهم می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تمامی اتفاقات در جریان روی صفحه نمایش را بدون هیچ گونه مشکلی ببینند.

مانیتور گیمینگ 27 اینچی UltraGear OLED با برخورداری از رابط‌های کاربری DisplayPort 2.1 و HDMI 2.1، با جدیدترین کنسول‌ها و کامپیوترهای گیمینگ و GPUهای نسل بعد که در اوایل سال 2025 به بازار خواهند آمد سازگار است. DisplayPort 2.1 پهنای باند را در مقایسه با DisplayPort 1.4 تا 67 درصد افزایش می‌دهد. این به این معناست که مانیتور مجهز به این رابط کاربری از رزولوشن‌ها و نرخ‌های تازه‌سازی بالاتری پشتیبانی می‌کند.

پایه تخت، باریک و L شکل این نمایشگر، علاوه بر کمک به کاهش آشفتگی‌های بصری به کاربران اجازه می‌دهد کیبورد خود را در بالای پایه آن قرار داده و با قابلیت شخصی‌سازی بیشتر با محدوده چرخش -30 تا +30 درجه از لحاظ ارگونومیک راحتی بیشتری را تجربه کنند. این مانیتور همراه با یک جک هدفون 4-پل ارائه می‌شود که ارتباطات گیمرها در گیم را از طریق هدست راحت‌تر کرده و با DTS Headphone:X سازگار است. DTSها که نوعی راهکار صوتی سه بعدی در رنج هدفون‌ها هستند امکان تشخیص جهت دقیق صدا را فراهم کرده و به این ترتیب به کاربران کمک می‌کنند محل صداها در بازی را تشخیص دهند. این ویژگی می‌تواند عاملی بسیار تعیین‌کننده در پیروزی یا شکست گیمرها در FPS و یا گیم‌های آنلاین نبردهای حکمرانی باشد.

 

وای‌اس لی، معاون مدیرعامل و رئیس واحد تجاری IT شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی الکترونیکس در این باره گفت: «27GX790A، انتخابی ایده‌آل برای گیمرهای حرفه‌ای، از یک صفحه نمایش 27 اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی خارق‌العاده 4780 هرتز برخوردار است. مانیتور گیمینگ جدید new UltraGear OLED ما برای گیمینگ با کنسول‌ و یا کامپیوتر مناسب است و مجموعه‌ کاملی از گزینه‌های اتصال را در کنار سازگاری با جدیدترین سخت‌افزارهای گیمینگ ارائه می‌کند. برند UltraGear ال‌جی به ارائه مانیتورهایی با عملکرد بالا که تمامی جنبه‌های تجربه گیمینگ را ارتقاء می‌دهند ادامه خواهد داد.»

 

نمایش سریال «آشوب» در تلویزیون؟+فیلم

آشوب

نمایش خانگی: سریال آشوب که از سریال‌های تاریخی موزیکال قابل قبول شبکه خانگی بوده می‌تواند محصولی مناسب برای پخش در تلویزیون باشد و باید دید مدیران رسانه ملی به این سریال روی خوش نشان خواهند داد؟

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» وحید تاج برای سریال «آشوب» قطعاتی را خوانده که آهنگسازی این آثار برعهده علی راست‌گفتار بوده است. این چهار کلیپ فضایی شاد، عاشقانه و تاثیر‌گذار دارند.

«آشوب» یک موزیکال مفرح است که هنرمندانی چون کوروش تهامی، لیلا اوتادی، یکتا ناصر، محمدرضا هدایتی، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، داریوش فرهنگ، همایون ارشادی، داریوش کاردان، شهره لرستانی، حبیب دهقان نسب، آشا محرابی، امیرحسین صدیق، محمدرضا شریفی‌ نیا، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق شریف، رضا فیاضی، سعید امیرسلیمانی، رضا بنفشه خواه، میرطاهر مظلومی، پریا شمس، غلامحسین لطفی، مژگان غلامی، بهرام سروری نژاد، خسرو امیرصادقی و امیرشروین امیرصادقی در آن ایفای نقش کرده اند.

سریال «آشوب» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار ارائه‌ای از شرکت تصویر دنیای هنر است که باید دید به تلویزیون راه می یابد؟

برای دیدن کلیپی از «آشوب» اینجا را ببینید.

 

نازنین صلح‌جو؛ یک بازیگر جوان ولی جسور و تجربه‌ساز 

نمایش خانگی: نازنین صلح‌جو بازیگر جوان سینما که به تازگی فیلم “کارزار” ساخته شهرام اسدزاده را بر پرده سینماها داشت، با فیلم “شبگرد” ساخته فرزاد موتمن کارگردان ژانرگرای سینمای ایران دوباره به پرده سینماها بازگشته تا در یک فصل اکران، دو فیلم جدی بر پرده سینماها داشته باشد تا نوید چهره جدیدی در سینمای ایران را بدهد.

به نقل از تحریر نو  تفاوت ساختاری “کارزار” که یک درام اجتماعی آسیب شناسانه است با “شبگرد” که فیلمی است با روایت متقاطع و پرپرسوناژ، وجه تجربه‌گرای صلح‌جو را به نمایش گذاشته است.

نازنین صلح‌جو در “کارزار” و “شبگرد” دو شمایل متفاوت را ارائه داده تا توانایی‌های خود را نشان دهد و جا پای بازیگران زن بزرگ سینمای ایران بگذارد.

صلح‌جو کوشیده عین نقش را زندگی کند و به بیان بهتر ورای تکنیک‌گرایی،ازجمله بازیگرانی است که می‌تواند حس و حال کاراکتر را در دل درام بازنمایی کند.

هنر تکنیکی ایرانیان در سریال “بازنده”؛ شسته‌رُفته و به یاد قریبیان و هاشم پور

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “بازنده” ساخته امین حسین پور و تهیه‌کنندگی احسان ظلی پور به عنوان اولین تجربه سریال سازی کارگردان، کار شسته رفته‌ای است و در مجموع توانسته مورد توجه مخاطبان گونه جنایی قرار گیرد و یادآور این نکته باشد که سریال سازان ایرانی در گونه آثار جنایی هم می‌توانند تکنیک های تازه و بدیعی را ارائه کنند.

بازنده خیلی خوب داستان خود را شروع کرد و قسمت اول آن خودش یک فیلم کامل بود چون عناصر ایجاد تعلیق در ژانر جنایی را خوب رعایت کرده بود و در تلاش کارگردان و تهیه‌کننده برای اینکه داستان خود را فرازمانی-فرامکانی کنند، قابل تحمل بود.

بازی های بازیگرانی مثل علیرضا کمالی، صابر ابر، سارا بهرامی، رویا جاویدنیا خوب بود اما پیمان قاسم خانی انگار بی درک از فضای جنایی وارد کار شده و با همان گویش فیلمی مثل “سن پطرزبورگ” که البته ناشی از آن است که بازیگری را جدی نگرفته و شاید به خاطر عدم اقبال به تجربیات نویسندگی اخیرش،گریزی زده به بازیگری.

آنچه بسیاری به عنوان نقیصه بازنده می‌شمارند که فضای کار و طراحی صحنه ایرانی نیست چندان نباید محل مناقشه باشد چون اساسا بنا نیست هر داستانی را عین واقعیت تصویر کرد و اگر این طور باشد چه فرقی است میان مستند و داستان.

با مرور سریال بازنده و کلا سریال‌های جنایی این سال‌ها آنچه بیش از همه کمبود آن حس می‌گردد فقدان بازیگرانی است که بتوانند نقش‌های پلیس و کارآگاه های آگاهی را متنفذ و باتحکم نشان دهند. علیرضا کمالی خوب بازی کرده اما درنظر بگیرید اگر همین نقش را فرامرز قریبیان و جمشید هاشم پور با آن نگاه نافذ و عقابی خود اجرا می‌کردند چقدر اجرا متفاوت میشد.

هنوز هم اگر مقایسه کنیم می بینیم فرامرز قریبیان در آثاری مثل “سناتور”، “گناهکاران”، “قانون” یا جمشید هاشم پور در “آواز قو”، “شبیخون” و “چهره به چهره” چنان نقش‌های پلیسی را درآورده اند که واقعا هر بازیگر دیگری چاره ای ندارد جز آن که در همین حد و اندازه ها باشد.

“بازنده” تلاشی موثر است در ژانر جنایی و بهتر می‌شد اگر در آن نقش‌های کارآگاهی از بازیگران به مراتب باتجربه تری استفاده می‌کرد…

سریال بازنده
سریال بازنده

سوءاستفاده از «بزرگ آقا» در خیابانهای پایتخت+عکس و واکنش تند علی نصیریان به این سوءاستفاده

سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی

نمایش خانگی/مجید ناصری: چند ماهی میشود که آگهی جذب هنرجوی یک آموزشگاه بازیگری با تصویری از علی نصیریان با گریم «بزرگ آقا»ی سریال «شهرزاد» در نقاط مختلف پایتخت دیده میشود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در این آگهی با جمله تبلیغاتی «وقتشه امسال دیگه یه حرکت جدید بزنی» و ذکر نام آموزشگاه از این گفته شده که در این آموزشگاه از اساتید چهره استفاده شده و به هنرجویان مدرک معتبر داده میشود.

تصویر میانه آگهی هم تصویر «بزرگ آقا»ست و طبیعی است که بسیاری را به این ظن بیندازد که علی نصیریان در این آموزشگاه منصبی خاص دارد.

با این حال علی نصیریان بی خبر از چنین آموزشگاهی خبر تدریس یا فعالیت اجرایی در این آموزشگاه را رد کرد. علی نصیریان به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: این آگهی دروغ محض است. بنده در چنین آموزشگاهی تدریس ندارم و این سوءاستفاده را به طرق قانونی پیگیری خواهم کرد.

این بازیگر خاطرنشان ساخت: در ماههای اخیر در هیچ آموزشگاهی تدریس بازیگری ندارم و ادعاهایی نظیر اینکه مدیر آموزش یا مدیر اجرایی آموزشگاهی خاص هستم را شدیدا تکذیب میکنم.

انتقاد نصیریان از سوءاستفاده یک آموزشگاه بازیگری در حالی رخ می دهد که اعلانهای دیواری این آموزشگاه در بسیاری از نقاط مرکزی و شمالی شهر به وفور دیده شده است.

سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی
سوءاستفاده از نام علی نصیریان در یک اعلان آموزشی

دابسمش اهالی «دیوار به دیوار» برای قطعه بنفش خواننده «شهرزاد»+فیلم

محسن-چاوشی

نمایش خانگی: بازیگران سریال محبوب «دیوار به دیوار»سامان مقدم به تازگی به نوعی لب زنی برای یکی از تازه ترین قطعات خواننده «شهرزاد» پرداخته اند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این لب زنی تصویری یا دابسمش بر روی قطعه  بر روی قطعه «20 هزار آرزو» که محسن چاوشی به حسن روحانی تقدیم کرده بود انجام شده است.

 قطعه «متصل» آلبوم «امیر بی گزند» که در میانه به «متصلست او/ معتدلست او/ شمع دلست او…» می‌رسید…

برای دیدن دابسمش اهالی «دیوار به دیوار» اینجا را ببینید.

رازهای شادی بخش برای هنرمندان

به نقل از تریتا نیوز -عاطفه عباسی مقدم -اتخاذ برخی عادات و شیوه های مراقبت از خود می تواند به شما کمک کند در حالی که تنها هستید خوشحال باشید.

برخی افراد به طور طبیعی با تنهایی خوشحال هستند. اما برای برخی، تنها بودن یک چالش است. اگر در گروه دوم قرار می گیرید، راه هایی وجود دارد که می توانید با تنهایی راحت تر کنار بیایید(حتی اگر یک برون گرا باشید).

صرف نظر از احساسی که نسبت به تنهایی دارید، ایجاد یک رابطه خوب با خودتان یک سرمایه گذاری ارزشمند است. از این گذشته، شما زمان زیادی را با خود می گذرانید، بنابراین باید یاد بگیرید که از آن لذت ببرید.

1. از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید

گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما سعی کنید از مقایسه زندگی اجتماعی خود با دیگران خودداری کنید. تعداد دوستانی که دارید یا دفعات رفت و آمدهای اجتماعی شما مهم نیست.

2. یک قدم از شبکه های اجتماعی عقب نشینی کنید

رسانه‌های اجتماعی ذاتاً بد یا مشکل‌ساز نیستند، اما اگر با مرور اخباراحساس کنید که عقب افتاده اید و استرس دارید، چند قدم به عقب برگردید. آن خبر تمام داستان را از راه دور بیان نمی کند.

شما نمی دانید که آیا آن افراد واقعاً خوشحال هستند یا فقط احساس می کنند که خوشحال هستند.

این کار را آزمایشی انجام دهید و خود را به مدت 48 ساعت از رسانه های اجتماعی محروم کنید. اگر تفاوتی ایجاد می کند، سعی کنید یک محدودیت روزانه 10 تا 15 دقیقه به خود بدهید و به آن پایبند باشید.

3.از تلفن ومکالمه تلفنی اجتناب کنید

متوجه موضوعی شده اید؟ تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی بدون شک مفهوم تنهایی را تغییر داده اند

دفعه بعد که تنها هستید، تلفن خود را خاموش کنید و آن را به مدت 1 ساعت دور نگه دارید. از این زمان برای ارتباط مجدد با خودتان استفاده کنید و کشف کنید که واقعاً تنها بودن چه احساسی دارد.

نمی دانید چگونه زمان را بگذرانید؟ یک خودکار و دفترچه یادداشت بردارید و کارهایی را یادداشت کنید که دفعه بعد که تنها شدید از انجام آنها لذت ببرید.

4. زمانی را در نظر بگیرید تا ذهنتان سردرگم شود

آیا فکر این که هیچ کاری نکنید شما را ناراحت می کند؟ احتمالاً به این دلیل است که مدت زیادی است که به خود اجازه چنین کاری را نداده اید

با تنظیم تایمر5 دقیقه آزمایش کنید. همین است فقط 5 دقیقه بدون هیچ:

• تلویزیون

• موسیقی

• اینترنت

• پادکست

.کتاب

یک مکان راحت برای نشستن یا دراز کشیدن پیدا کنید. اگر ترجیح می دهید چشمان خود را ببندید، اتاق را تاریک کنید یا از پنجره به بیرون خیره شوید. اگر خیلی کم تحرک است، یک کار تکراری مانند بافندگی، دریبل زدن توپ بسکتبال یا شستن ظروف را امتحان کنید.

بگذارید ذهنتان سردرگم باشد و ببینید که شما را به کجا می برد. اگر در ابتدا شما را خیلی دور نمی برد، ناامید نشوید. با گذشت زمان، ذهن شما به این آزادی جدید عادت خواهد کرد.

5. با خودتان قرار ملاقات بگذارید

ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما اینگونه قرارهامی تواند ابزار قدرتمندی برای یادگیری چگونگی شاد بودن درتنهایی باشد

حالا به سر قرار بروید. ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما به احتمال زیاد، حداقل چند نفر دیگر را خواهید دید که به تنهایی غذا می خورند یا برای یک نفر بلیط سینما می خرند.

هنوز هم خیلی دلهره آور به نظر می رسد؟ با نشستن در کافی شاپ فقط به مدت 10 دقیقه از زمان کم شروع کنید. مراقب باشید و در محیط اطراف خود غوطه ور شوید. وقتی راحت شدید، بیرون رفتن به تنهایی دیگر چندان غیرعادی به نظر نمی رسد.

6. فعالیت بدنی داشته باشید

ورزش به ترشح اندورفین ها کمک می کند، همآن انتقال دهنده های عصبی در مغز که می توانند احساس شادی بیشتری در شما ایجادکنند.

اگر تازه شروع به ورزش کرده اید، فقط با چند دقیقه در روز شروع کنید، حتی اگر ورزش صبحگاهی یا پیاده روی 10 دقیقه ای باشد. هر روز ۱ یا ۲ دقیقه فعالیت خود را افزایش دهید. با اعتماد به نفس بالا، تمرینات با وزنه وایروبیک را امتحان کنید.

به علاوه، اگر هنوز از بیرون رفتن به تنهایی ناراحت هستید، رفتن به باشگاه به تنهایی می تواند نقطه شروع خوبی باشد.

۷- درطبیعت وقت بگذرانید

بله کلیشه ای دیگر. اما از خانه بیرون بروید، در حیاط خلوت استراحت کنید، در پارک قدم بزنید یا کنار آب استراحت کنید. مناظر، صداها و بوهای طبیعت را جذب کنید. نسیم را روی صورت خود احساس کنید.

تحقیقات نشان می دهد که 30 دقیقه یا بیشتر در هفته در طبیعت بودن می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد.

8. مزایای تنهایی را درنظربگیرید

برای برخی از افراد، شاد بودن در حالی که تنها زندگی می کنند، سخت است. مطمئناً، ممکن است کمی دوروبرتان خلوت باشد و کسی نباشد که بعد از کار به حرفتان گوش دهد یا به شما یادآوری کند که اجاق گاز را خاموش کنید.

اما زندگی انفرادی نیز مزایای خاص خود را دارد. سعی کنید از فضای فیزیکی و ذهنی ناشی از زندگی تنها استفاده کنید:

• تمام فضاها را اشغال کنید

کل آشپزخانه را بکار بگیرید تا یک غذای خوشمزه بپزید که می توانید برای هفته آینده آن را بخورید.

9. داوطلب شوید

راه های زیادی وجود دارد که می توانید وقت خود را به صورت داوطلبانه در خدمت دیگران بگذارید. می‌توانید شخصاً داوطلب شوید یا از راه دور از خانه کمک کنید. در هر صورت، کمک به دیگران می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند. به‌علاوه، می‌تواند به شما کمک کند تا با دیگران در ارتباط باشید و در عین حال در زمان تنهایی با کیفیتی بسر می‌برید.

درباره فرصت های داوطلبانه در محله خود تحقیق کنید. این مهم است که چیزی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که نیازهای آنها با آنچه که مایلید و قادر به انجام آن هستید مطابقت دارد.

اگر اولین چیزی که امتحان می کنید جواب نداد، کاملاً منطقی است که ادامه دهید و به دنبال چیز دیگری باشید.

هر زمان که فرصتی پیش آمد یک عمل انسان دوستانه انجام دهید.

10. چیزهایی را که بخاطر آنها سپاسگزار هستید تصدیق کنید

تحقیقات نشان می دهد که قدردانی می تواند احساس شادی و امیدواری را تقویت کند.

به راحتی می توانید در طول روز همه چیز را زیر نظر بگیرید. زمانی را به فکر کردن در مورد چیزهایی که برای آنها سپاسگزار هستید اختصاص دهید.

آنها نباید چیزهای دیدنی و شگفت انگیزی باشند. آنها می توانند به سادگی اولین فنجان چای در صبح یا آهنگی باشند که بارها و بارها می نوازید زیرا اعصاب شما را آرام می کند.

یک فهرست ذهنی یا به صورت یادداشت از آنها تهیه کنید

11. به خود استراحت دهید

خود اندیشی چیز خوبی است. خود قضاوتی بد نیست.خودتان را سخت تر از دیگران قضاوت نکنید. همه مرتکب اشتباه می شوند، پس مدام خود را به خاطر آنها سرزنش نکنید. بسیاری از خصوصیات خوب خود را به خاطر بسپارید.

12. برای خود یک وعده غذایی درجه یک تهیه کنید

صرف غذا خوردن به معنای خوردن غذای بسته بندی شده جلوی تلویزیون نیست. برای یک نفر یک غذای شگفت انگیز آماده کنید.

میز را بچینید، از یک دستمال پارچه ای استفاده کنید، یک شمع روشن کنید، و هر کاری که می خواهید انجام دهید اگر میهمانی شام برگزار می کنید، انجام دهید. تو به تنهایی ارزشش را داری

13. یک کار خلاقانه پیدا کنید

همیشه آرزوی انجام چه کاری را داشتید اما به تعویق انداخته اید؟ اگر مهارت آن کار راندارید نگران نباشید. نکته این است که چیزی جدید و متفاوت را امتحان کنید، تا قدمی خارج از منطقه امن خود بردارید.

پروژه بازسازی خانه را انجام دهید. نواختن ساز، نقاشی منظره یا نوشتن یک داستان کوتاه را بیاموزید. این کار را به تنهایی انجام دهید یا در یک کلاس ثبت نام کنید. به خودتان زمان کافی بدهید تا ببینید آیا ارزش دنبال کردن آن را دارد یا خیر.

اگر آن را دوست ندارید، حداقل می توانید را از لیست خود خط بزنید و به سراغ چیز دیگری بروید.

14. برای گردش های انفرادی برنامه ریزی کنید

کارهای جالبی برای انجام دادن پیدا کنید و آنها را در تقویم خود یادداشت کنید به خودتان چیزی بدهید که منتظرش هستید. به هر حال، انتظار نیمی از لذت است. به‌علاوه،یادداشت در تقویم به شما کمک می‌کند تا آن را دنبال کنید.

از یک شهر نزدیک دیدن کنید و در یک هتل اقامت کنید. در یک جشنواره محلی یا بازار روز کشاورزان شرکت کنید. برای یک کنسرت یا

نمایشگاه هنری شگفت انگیزی که همه درباره آن صحبت می کنند بلیط بخرید. برای چیزی که واقعاً به آن علاقه دارید برنامه ریزی کنید و آن را محقق کنید.

15. روتین خود را تغییر دهید

حتی روتینی که به خوبی با آن کنار آمدید، می‌تواند درنهایت شما را کسل کند. به کارهای روزمره و محیط اطراف خود فکر کنید. چه چیزی هنوز شما را هیجان زده می کند، و چه چیزی کسل کننده شده است؟

آن را تغییر دهید.وسایل را نوکنید. مبلمان خود را دوباره مرتب کنید یا دیوار را رنگ کنید. یک باغ راه اندازی کنید، تمیز و مرتب کنید، یا یک کافی شاپ جدید پیدا کنید. ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید تغییر دهید تا خود را به چالش بکشید.

16. مهارت های خود را تقویت کنید

زندگی استرس های خودش را دارد و اتفاقات بدی می افتد. نادیده گرفتن این واقعیت فایده ای ندارد. اما آن زمان را به یاد بیاورید که اتفاق بدی افتاد، و شما فهمیدید که چگونه با آن کنار بیایید؟

به این فکر کنید که چگونه می توانید از همان طرز فکر برای کنار آمدن با رویدادهایی که اکنون در حال رخ دادن هستند استفاده کنید. همچنین این زمان خوبی است تا به خودتان اعتماد به نفس بدهید. شما احتمالاً بسیار قوی تر و انعطاف پذیرتر از آن چیزی هستید که تصور می کنید.

17. روابط را تقویت کنید

همانطور که از تنهایی لذت میبرید ممکن است متوجه شوید که زمان کمتری را برای معاشرت صرف می کنید. هیچ ایرادی ندارد، اما ارتباطات اجتماعی نزدیک همچنان مهم هستند.

ترتیبی دهید که با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود ملاقات کنید یا بعد از پایان کار با تیم معاشرت کنید. با کسی که مدت هاست از او خبری نداشتید تماس بگیرید و یک گفتگوی صمیمی داشته باشید.

18. بخشش را تمرین کنید

بخشش چه ربطی به خوشبختی شما دارد؟ همانطور که معلوم است بسیار مرتبط است. در میان سایر فواید سلامتی، عمل بخشش ممکن است استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

بخشش می تواند باری را از ذهن شما بردارد ، فراموش نکنید که خودتان را نیز ببخشید.

19. مراقب سلامتی خود باشید

سلامت روان می تواند بر سلامت جسمانی تأثیر بگذارد و بالعکس. مراقبت از سلامت جسمانی ممکن است به افزایش شادی عمومی شما کمک کند. به علاوه، یک راه خوب برای تقویت رابطه خوب با خودتان است.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خواب کافی را بخشی از کارهایی که در تنهایی انجام می دهید قرار دهید. حتماً یک معاینه فیزیکی سالانه انجام دهید و برای مدیریت هر گونه بیماری زمینه ای به پزشک مراجعه کنید.

20. برای آینده برنامه ریزی کنید

5 سال یا 10 سال دیگر چه شخصی و چه حرفه ای می خواهید داشته باشید؟ برای رسیدن به آن اهداف چه باید کرد؟ نوشتن این مطلب می تواند در هدایت تصمیمات شما مفید باشد.

این تمرین را سالانه مجدداً مرور کنید تا ببینید آیا در مسیر درستی قرار دارید یا اینکه اهداف باید بازنگری شوند. داشتن برنامه ریزی برای فردا ممکن است به شما کمک کند امروز امیدوارتر و خوش بین باشید.

 

 

 

 

رزومه رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی چیست؟

بالاخره مدتها بعد از حضور عباس صالحی در وزارت ارشاد، رائد فریدزاده به عنوان معاون سینما و رئیس سازمان سینمایی انتخاب شد.

 

به نقل از سینماروزان، انتخاب رائد فریدزاده، انتخاب اصلی نبوده چون بعد از مطرح شدن گزینه های متعدد و ردّ چندین گزینه به دلایل مختلف -و البته عدم تمایل محمد خزاعی به ادامه همکاری- درنهایت شانس به رائد فریدزاده رو کرد که رئیس سینما شود و البته بشارت بر ایشان باد که این پست، اسباب اشتهار فراوانی را برایش رقم خواهد زد.

 

 

 

 

رائد فریدزاده آقازاده محمدجواد فریدزاده و نوه یک روحانی -به نام فریدالاسلام- است‌. محمدجواد فریدزاده پدر رائد در ابتدای انقلاب از جمله نیروهای موسوم به چپ بود که بعد از دوم خرداد به اصلاح طلب مشهور شدند. محمدجواد فریدزاده در دهه شصت و هنگام وزارت ارشاد محمد خاتمی از معاونان او بود و بعد از دوم خرداد و راه افتادن بحث گفتگوی تمدن ها ریاست مرکز گفتگوی تمدن ها را برعهده گرفت و به دنبال آن مدتی سفیر ایران در واتیکان بود.

 

 

 

 

رائد فریدزاده برادرزاده مهدی فریدزاده از جمله مدیران سینمای بعد از انقلاب است. مهدی فریدزاده که در دوران محمد هاشمی در تلویزیون فعالیت میکرد، در دوران وزارت علی لاریجانی مدتی کوتاه معاون سینمایی شد. بعد از پایان وزارت ارشاد محمد خاتمی و حضور علی لاریجانی در ارشاد، تحت فشارهای وارده از سوی سینماگران منتقد به سیاست های گلخانه ای فخرالدین انوار(معاونت سینمایی)-محمد بهشتی(فارابی)، هر دو نفر حذف شده و مهدی فریدزاده-محمدحسین حقیقی جایگزین شدند.

 

بعد از آن که مصطفی میرسلیم وزیر ارشاد شد و در فاصله ای کوتاه تا دوم خرداد ۷۶، فشارهای جریان راست علیه سیاست های سینمایی وقت باعث شد، مهدی فریدزاده که دوران مدیریت‌ش فقط به حدود یک سال رسیده بود، استعفا داده و به ایالات متحده برود.

«در آغوش درخت»؛ درامی در ستایش زندگی 

نمایش خانگی/منصوره بسمل: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دهه پنجاه به این سو با ساخت آثار سینمایی ارزشمند در حیطه کودک و نوجوان، جریانی را به راه انداخت که در دهه شصت به اوج شکوفایی رسید. فیلم های مختلف از «دونده» و «آب، باد، خاک» تا «خانه دوست کجاست» و کلید به جشنواره های جهانی راه پیدا کردند و اصطلاح فیلم های کانونی پررنگ تر از گذشته شد. این روزها فیلمی روی اکران است که بسیار به سبک فیلمسازی کانون وفادار بوده و توانسته پای علاقمندان آثار اینچنینی را به سالن های سینما باز کند. فیلمی به نام «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا.

به نقل از سینماروزان «در آغوش درخت» که به لحاظ قصه و شیوه روایت مخاطب علاقمند به سینمای ایران را به یاد فیلم‌های کانونی می‌اندازد، قصه سر راست و در عین حال آشنایی دارد؛ زوجی پس از دوازده سال زندگی مشترک به پایان خط رسیده و قصد جدایی دارند، در حالی که دو پسر یازده و چهار پنج ساله دارند. وابستگی شدید دو برادر و تصمیم قاطع کیمیا و فرید برای جدا کردن این دو، نقطه عطف اصلی فیلمنامه این فیلم است که نقشی کلیدی در پیشبرد آن دارد. در این بین فوبیای کیمیا هم در پرده نخست فیلم مطرح شده و از آن به عنوان عامل اصلی جدایی فرید نام برده می‌شود. فوبیایی که ریشه در تخیل خود نویسنده داشته اما به خوبی در ساختار قصه جا افتاده است.

 

تاکید روی تابلوی ۱۵ کیلومتر تا ارومیه در همان اوایل فیلم، هم از زخم درونی زنی اهل تالش خبر داده و هم کاشت اطلاعات به خوبی صورت می‌گیرد. در یک سوم نخست نیز شخصیت‌های اصلی به اضافه رضا برادر جوان فرید معرفی شده و داستانکی هم با محوریت او و علاقه‌اش به دختری که در مغازه فرید کار می‌‌کند، شکل می‌گیرد.

 

نیمه میانی فیلم به لحاظ ریتم مشکلات زیادی دارد که به فیلمنامه آن بازمی‌گردد. جایی که جدایی دو برادر به مساله اصلی فیلم تبدیل شده و باید کیمیا و فرید را به درک تازه‌ای از زندگی برساند. در عین حال خواجه پاشا می‌توانست روی علاقه رضا به دختر جوان کارگر فرید و علاقه هردو به یک دختر به عنوان داستان فرعی بیشتر کار کرده و نیمه میانی جذاب‌تری را تدارک ببیند.

 

بابک خواجه پاشا در نخستین تجربه کارگردانی بلند خود، به خوبی از  اتمسفر منطقه آذربایجان غربی و اطراف ارومیه استفاده کرده و از آن به عنوان نقطه قوت فیلم خود بهره گرفته است. در عین حال او در انتخاب بازیگران‌اش هم خوب عمل کرده است. البته به جز روح الله زمانی که تیپیک بازی کرده و بازی‌اش تفاوت چندانی با سایر نقش‌هایش ندارد، مارال بنی آدم به واسطه تجربه سال‌ها حضور در عرصه تئاتر، شخصیت کیمیا را به خوبی آنالیز کرده و لایه‌های درونی پر از نوسان او را به شکل مطلوبی به نمایش گذاشته است. جواد قامتی هم در خلق فرید برون‌گرا موفق بوده و تیم دونفره خوبی را با بنی آدم تشکیل داده است. بازی گرفتن از بازیگران کم سن و سال هم در فیلم هایی از این جنس، سختی های خاص خود را داشته و خواجه پاشا به خوبی از عهده انجام آن برآمده است.

 

«در آغوش درخت» از آن دسته فیلم هایی است که قصه ساده و سرراست خود را به خوبی روایت کرده و تماشاگر را با خود تا پایان نگه می دارد.