نمایش خانگی/مجید ناصری: فیلمبرداری فیلم کوتاه «بیپدر» به پایان رسید.
فیلم کوتاه «بیپدر» به نویسندگی و کارگردانی علی مقدم و تهیه کنندگی علیرضا آغاز پس از گذراندن بیش از ۲۰ روز پیش تولید و ۲ شب فیلمبرداری، در حاشیه جنوب تهران به کار خود پایان داد.
“بیپدر” درامی اجتماعی است با درون مایهی انسانی که به مسئلهی اهمیت خانواده در روزگار جدید میپردازد.
مهران غفوریان، فرزانه خانمحمدی، مهری آل آقا، با حضور محمدرضا داودنژاد ایفاگر نقشهای مختلف این فیلم هستند.
موسیقی “بی پدر” یکی از قطعات بداهه از آثار فاخر سهراب پورناظری میباشد.
علیرضا آغاز تهیهکننده «بیپدر» سالهاست که بهعنوان سینمادار، تهیهکننده و سرمایهگذار در مرکزیت موسسات نیوشافیلم و آریارسام مشغول فعالیت است و به زودی نیز اولین سریال خود را تولید خواهد کرد.
علی مقدم کارگردان «بیپدر» از سال ۱۳۸۴ بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون را آغاز کرده و این فیلم کوتاه اولین تجربه رسمی وی در زمینه فیلمسازی است. مقدم پیش از این نویسندگی فیلم سینمایی “پریسان” را در کارنامهی خود دارد.
یکی از ویژگیهای “بیپدر” شمایل متفاوتی است که از مهران غفوریان و محمدرضا داوودنژاد ارائه داده است.
فهرست کامل عوامل پروژه عبارت است از: جانشین تهیه کننده: جواد کلهر، مجری طرح: خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، مدیر فیلمبرداری:فراز مقدم، طراح گریم: سارا میرزازاده، برنامه ریز: امید محمدی، دستیار اول کارگردان: سیاوش زندی قشقایی، طراح لوگو: مهدی صادقی یکتا، صدابردار: علی فضلی، طراح صحنه: پویان باغنده، طراح لباس: ملینا باغنده، مترجم: نسیم توکلی، منشی صحنه: الناز میرزا، مشاور انتخاب بازیگر: ایلیا شیرازی، مدیر تولید: کامران رضایی، عکاس: امیر مهدی عباسی، مدیر تدارکات: هادی صادقی، دستیار اول فیلمبردار:آرش خرمی، مجری گریم: یسنا نوری، دستیاران صحنه: مهدی بازرگان،پدرام برزگر، دستیار لباس:آرمیتا فرج الهی، دستیار تولید: علی روزبه، دستیار تدارکات: امیر رضایی، مهدی شاهبداغی، دستیار پشت صحنه:فاطمه عرب نژاد، عکاس افتخاری : محمدرضا داوودنژاد و مدیریت تبلیغات و اطلاع رسانی: گروه مدیاژورنال.
نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت پانزدهم سریال “خسوف” از طریق نماوا عرضه شد.
به گزارش نمایش خانگی در قسمت پانزدهم سریال، پس از وقوع اتفاقی غیرمنتظره، اسما به ایران باز میگردد. آتیه در ترکیه با وضعیتی پیش بینی نشده روبرو میشود و…
نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت چهاردهم سریال “نیسان آبی” از طریق فیلیمو عرضه شد.
در قسمت چهاردهم سریال، رضا در جستجوی آن است که سر از کار کامبوزیا درآورد و جمشید هم در تلاش برای ساختن قسمت دوم “افعی” رویا پردازی میکند…
در قسمت تازه سریال “نیسان آبی” در عین حال که همچنان شاهد شوخیهای ادامهدار با سریال “قورباغه” هستیم، معمایی نیز طرح میشود درباره رابطه علیرضا خمسه و سحر قریشی!؟؟
نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت یک عنوان داستانی بلند و سه عنوان کوتاه داستانی موافقت کرد.
در میان پروانه های صادره، کارگردانی به نام شهابالدین حسینپور جلب نظر میکند که ناخودآگاه شهاب حسینی را به یاد میآورد.
شهاب الدین حسین پور از بازیگران و کارگردانان تئاتر است که سابقه ساخت فیلمهایی کوتاه مانند “رخنه” را در کارنامه دارد و حالا مجوز فیلم بلندی را گرفته مختص شبکه خانگی.
فهرست پروانههای صادره به شرح زیر است:
–داستانی بلند «شناور» به تهیه کنندگی و نویسندگی رضا دادوئی و کارگردانی شهابالدین حسینپور
–کوتاه داستانی «گمگشته» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حسین آریانفر
–کوتاه داستانی «مصی» به تهیه کنندگی سالار نسبی طهرانی، کارگردانی و نویسندگی مهران رنجبر
— کوتاه داستانی «آخرین زنگ» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی جعفر مهیاری
نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت سیزدهم سریال خانگی “جزیره” از طریق فیلیمو عرضه شد.
به گزارش نمایش خانگی، در قسمت تازه سریال صحرا برای قوی شدن و تقابل با ارشد و شاهنگ ها، با مشارکت رضا و واردات چندین تن کله پاچه، تلاش میکند که ثروتمند شود و با زد و بند با ناظم جای وفا را در کلام اشغال کرده و به قدرت سیاسی هم دست یابد. از سوی دیگر ماهک در مخالفت با تصمیم ارشد مبنی بر جدا کردن پروژه جزیره از گروه شاهنگ و پذیرفتن مسئولیت اداره پروژه جزیره، تلاش می کند تا آذین و بقیه را با خود هم رای سازد. رو در رویی ماهک و ارشد شرایط را بحرانی می سازد و مهشید تصمیم میگیرد تا بار دیگر ارشد و صحرا را بهم نزدیک کند، او نمی داند که صحرا دیگر صحرای سابق نیست و هیولایی در درون او بیدار شده که فقط قصد نابودی ارشد را دارد و…
اینکه خبرنگار مرکزی سریال برای ثروتمند شدن به راحتی به سمت واردات چندین تن کله پاچه میرود، بیش از حد بلاهتبار و تخیلی!! به نظر میرسد؛ فارغ از مناسبات واقعی موجود در چنین زدوبندهایی که اغیار را بدان راهی نیست اینکه یک خبرنگار مثلا باتجربه (!)- که بازیگرش، مدعی سابقه کار خبرنگاری هم دارد- تا این حد راحت آلت دست این و آن میشود، سردرگمکننده است.
نمایش خانگی/مجید ناصری: در پی بیانیه پنج بندی ساترا درباره دلایل تعلیق عرضه “جیران”، سازندگان سریال “آهوی من مارال” اطلاعیهای صادر کردند.
متن اطلاعیه “مارال”سازان را بخوانید:
در پی انتشار بیانیه پنج بندی اخیر آن سازمان نسبت به سریال جیران و با توجه به اینکه در متن بیانیه از سریال آهوی من مارال و عوامل تولید آن نامبرده اید می رساند.
نخستین سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که آیا صدور بیانیه همزمان با صدور مجوز پخش برای همه سریال ها امری بدیهی و متداول است؟ یا استثنائاً برای سریال جیران صادر گردیده و اساساً علت مستثنی شدن سریال “جیران” با سایر سریال ها چیست؟ به جهت ارتباط مستقیم بند ۴ بیانیه با عوامل سریال “آهوی من مارال” از اظهارات در بند ۴ بیانیه آغاز میکنیم.
۱- در بند چهارم اظهار نموده اید «با توجه به ادعاهای مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال جیران…» لازم به یادآوری می باشد با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده ، حقوق مالکیت فکری آقای مهرداد غفارزاده نقض گردیده و صرفاً یک ادعا نیست بلکه در این خصوص دعوایی نسبتاً طولانی مطرح بوده و هفت نفر از افراد سرشناس حوزه سینما و هنر به عنوان هیئت داوری به موضوع رسیدگی نموده اند که عبارتند از : (آقایان:1- بهروز مفید 2- محمدرضا تخت کشیان 3- محسن چگینی 4- رضا جودی 5- سید محسن میر حسینی 6- مهدی کوهیان و 7- خانم سیده فاطمه ابوالقاسمی) و همچنین موضوع برای کارشناسی به آقای فرهاد توحیدی به عنوان کارشناس ارجاع و نهایتاً در تاریخ 28/02/1399 نقض حقوق مالکیت فکری آقای مهرداد غفارزاده اثبات گردیده که در رأی داوری صادره از سوی هیئت داوران (آیفیک) حکم محکومیت آقای عفیفه در 3 بند صادر و داوران اعلام نموده اند که « اقدام آقای عفیفه در خصوص ساخت سریالی با مضمون طرح سریال مارال که آقای مهرداد غفارزاده به ایشان ارائه کرده است و مدتی برای تولید آن با یکدیگر اقداماتی جهت جذب سرمایه گذار نموده اند بر خلاف عرف فیلمسازی کشور و شئون حرفه ای تهیه کنندگی بوده است. لذا شورای داوری به اتفاق آراء اعلام می نماید: آقای اسماعیل عفیفه به مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این رأی نمی تواند محصولی با شباهت به طرح کلی ، شخصیت پردازی ، داستانهای فرعی و موقعیت های دراماتیک ، طرح سریالهای «مارال» و «جیران» در شبکه نمایش خانگی و vod و دیگر پلتفرمهای انتشار ، توزیع و پخش آثار تصویری به عنوان تهیه کننده پخش ، توزیع و منتشر نماید»
بنابراین اظهارات ساترا در قسمت اول بند 4 که با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده نقض حقوق مالکیت فکری آقای مهرداد غفارزاده را صرفاً یک ادعا تلقی می کند ، مصداق بارز نشر اکاذیب ، توهین و افترا و تشویش اذهان عمومی میباشد.
2- در ادامه بند 4 بیانیه اظهار نموده اید که «با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال آهوی من مارال یا ارائه حکم قضایی در ساترا مسکوت مانده »
اولاً : در این رابطه چیزی نمیتوان گفت جز اینکه ظاهراً مسئولین ساترا نسبت به وظایف سازمانی و شغلی خود به درستی توجیه نشده و به تکالیف و وظایف خود به درستی آگاه نمیباشند. با توجه به اینکه در مجموعه ساترا واحدی به عنوان معاونت نظارت و پایش و حمایت حقوق مالکیت فکری برقرار گردیده و آقایان صرفاً برای پایش و نظارت و جلوگیری از نقض حقوق مالکیت فکری در آن واحد از بیت المال حقوق دریافت می کنند لذا نیاز به تمایل و یا عدم تمایل هیچکس از جمله آقای غفارزاده برای انجام وظایف قانونی ساترا ملاک نبوده و لذا مسکوت گذاشتن نظارت و پایش به عنوان وظیفه و تکلیف ساترا دقیقاً استنکاف از انجام وظایف قانونی و شرعی میباشد، ضمن اینکه در جلسهای که در ساترا به اتفاق مسئولین و بنده و آقای عفیفه برگزار گردیده بود صورتجلسه ای تنظیم و به امضای حضار و طرفین دعوا رسیده و مقرر گردیده بود که طی روزهای 16 و 17 دیماه (پنجشنبه و جمعه) طی جلسه ای طرفین به تماشای سریال جیران و تطبیق آن با طرح سریال «آهوی من مارال » اقدام و در خصوص وجود شباهت یا عدم شباهت آنها مشترکاً توافق نمایند که علی رغم موافقت اولیه با استنکاف آقای عفیفه تهیه کننده سریال جیران این جلسه برگزار نگردید بنابراین ساترا مکلف است تا زمان بررسی و تطبیق سریال جیران با طرح آهوی من مارال از صدور مجوز پخش جیران خودداری نماید و در این خصوص هیچ عذر و بهانه ای قابل پذیرش نیست.
دوماً: در ادامه اظهارات عجیب و غیر حقوقی بیان نموده اید که «تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال آهوی من مارال یا ارائه حکم قضایی رسیدگی مسکوت مانده» که معلوم نیست منظور شما از حکم قضایی چه چیزی است ؟ رأی داوری صادره از هیئت داوران (آیفیک) مطابق با ماده 488 قانون آیین دادرسی مدنی به شعبه 36 دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید صدر تهران ارجاع و اجرائیه صادر گردیده و لازم الاجرا می باشد. اینکه مسئولین ساترا با ملاحظه اجرائیه دادگاه منتظر حکم قضایی هستند جای بسی تعجب است. رأی هیئت داوری و متعاقب آن اجرائیه دادگاه که به آقای اسماعیل عفیفه ابلاغ گردیده یک رأی اعلامی می باشد که آقای عفیفه محکوم به حذف شباهت ها گردیده و ضمانت اجرای آن در صورت عدم حذف شباهت ها عدم صدور مجوز پخش از تنهاد نهاد متولی امر (ساترا ) میباشد و در واقع مرجع اجرای حکم ساترا میباشد.
سوماً : در همان قسمت بیان نموده اید که « تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال آهوی من مارال رسیدگی مسکوت مانده است.»که معلوم نیست مسئولین ساترا منتظر ثبت درخواست رسیدگی در کجا هستند ؟ اگر منظور ثبت درخواست رسیدگی در مجموعه ساترا میباشد که باید گفت حداقل 7 مورد مکاتبه و جلسه برای رسیدگی برگزار گردیده که در متن ارسالی ساترا به خبرگزاری صبا نیز حاکی از همین امر است ، که آقای مهرداد غفارزاده درخواست رسیدگی و تأخیر صدور مجوز پخش سریال جیران تا حذف شباهت ها را داشته اند و دارند. ضمن اینکه در حال حاضر ساترا تنها متولی و مرجع صدور مجوز پخش و سریال در فضای مجازی بوده و همچنین احراز وجود صحت شرایط صدور مجوز پخش نیازمند درخواست کسی نیست و مسئولین ساترا موظف و مکلف هستند که مالکیت مادی و معنوی محصولات تولیدی را که درخواست مجوز پخش می نمایند را احراز کنند و وقتی شاکی وجود دارد حق صدور مجوز و یا مشروط نمودن به ثبت درخواست ندارند با توجه به اینکه همه مدارک و مستندات ارائه گردیده است ، و اگر منظور از منتظر ثبت درخواست رسیدگی ، ثبت دادخواست و یا شکوائیه در مراجع قضایی می باشد باید گفت رای داوری با صدور اجراییه دادگاه لازم الاجرا می شود اعتبار امر قضاوت شده یا اعتبار امر مختومه از جهت رسیدگی را دارد و ساترا بعنوان تنها متولی اجرای رای تکلیف به اجرای حکم لازم الاجرا داشته و حق صدور مجوز پخش سریال قبل از حذف شباهت های سریال جیران با مارال را ندارد و حتی حق منتظر ماندن را ندارد و این عمل استنکاف از وظایف قانونی و شرعی می باشد.
3 – در بند 2 آمده ( سریال جیران از اولین تجربه های بخش خصوصی در تولید سریالهای تاریخی عظیم است که می تواند نقش بسزایی در توسعه زیست بوم محتوای بومی و بازاریابی بین المللی محصولات فرهنگی ایران داشته باشد ) گفتنی است که اولا اجازه بفرمایید سریال پس از حذف شباهت ها پخش شود و نظرات مخاطبین را ملاحظه بفرمایید و سپس از توسعه زیست بوم محتوای بومی و بازاریابی بین المللی سخن بگویید.
دوما بر فرض اینکه سریال جیران با تضییع حق آقای مهرداد غفارزاده و با سرقت ادبی و بدون حذف شباهت ها پخش شود-که البته چنین اجازه ای را نخواهیم داد – حتی اگر در توسعه زیست بوم هم نقش داشته باشد مانند آنست که شخصی در زمین غصبی مسجد بسازد و خیرات و نذورات هم پخش کند؟؟؟
4 – در بند 1 بیانیه ، حمایت از زیست بوم رسانه های آنلاین و برنامه ریزی دقیق در زنجیره ارزشی تولید تا انتشار محتوا و همچنین حمایت از فعالیت های قانونی هنرمندان سخن گفته اید ….. تا به اینجای کار پس از شروع جدی فعالیت در مدت زمان کوتاه در رابطه با فعالیت قانونی هنرمندان نمره قابل قبولی دریافت نکرده اید و حذف شباهت ها و ممانعت از تحقق کامل سرقت ادبی و نقض حقوق مالکیت فکری شاید اولین آزمون جدی شما در این حوزه باشد ، لذا اميدواريم به وظایف و تکالیف خود در رابطه با حقوق مالکیت فکری به درستی عمل نمایید.
نمایش خانگی/مجید ناصری: دعوی نویسنده سریال “آهوی من مارال” علیه سازندگان “جیران” تا اینجا منجر شده به تعلیق عرضه سریال “جیران”.
به گزارش نمایش خانگی، فیلیمو بهعنوان حامی تولید “جیران”، تعلیق عرضه را به دلیل رعایت ملاحظات ساترا دانسته ولی سازندگان “آهوی من مارال”، از تعلیق عرضه “جیران” بدلیل پیگیریهای حقوقی خود علیه سازندگان این سریال خبر دادهاند.
به جز اینها ساترا نیز بیانیهای پنج بندی را درباره تعلیق عرضه “جیران” صادر کرده.
ابتدا متن بیانیه ساترا را بخوانید:
۱. حمایت از زیستبوم رسانههای آنلاین و توسعه محتوای بومی و ایرانی، همواره راهبرد کلیدی ساترا بوده است. برای نیل به آن نیازمند برنامهریزی دقیق و منسجم در زنجیره ارزشی تولید تا انتشار محتوا و همچنین حمایت از فعالیتهای قانونی هنرمندان هستیم.
۲. سریال «جیران» از اولین تجربههای بخش خصوصی در تولید سریالهای تاریخی عظیم است که میتواند نقش بسزایی در توسعه زیستبوم محتوای بومی و بازاریابی بینالمللی محصولات فرهنگی ایران داشته باشد.
۳. ناظر به این دیدگاه و با توجه به اینکه تولید سریال «جیران» هنوز به اتمام نرسیده است، توصیه راهبردی ساترا با توجه به حساسیتها و پیچیدگیهای محتوایی سریال به رسانه فیلیمو، برنامهریزی دقیق انتشار، انجام هماهنگیها و تعاملات لازم در مسیری مطمئن و پرهیز از اختلال در روند پخش است و این برنامهریزی در تعامل سازنده رسانه و ساترا شکل گرفته است. لذا تصمیم ساترا مبنی بر به تأخیر انداختن قسمت اول سریال به رسانه فیلیمو ابلاغ شده است.
۴. همچنین با توجه به ادعاهای مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال «جیران»، با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال «جیران»، ارتباطی با آن ادعا ندارد.
۵. امید است با حل مسائل باقی مانده طی روزهای آینده، امکان پخش سریال مذکور مهیا شود و بر همین اساس پیشنهاد ساترا به رسانه فیلیمو این است که اقداماتی را در جهت احقاق حقوق کاربرانی که اقدام به خرید اشتراک کردهاند به انجام رساند.
شبهههای برآمده از بیانیه ساترا را میتوان در چند بخش مرور کرد:
اول آن که ساترا سریال “جیران” را از اولین تجربههای بخش خصوصی در تولید سریالهای تاریخی عظیم قلمداد کرده؛
در حالی که پیش از این سریالهایی تاریخی مثل “شهرزاد”(در سه فصل)، “آشوب” و “خاتون” در شبکه خانگی عرضه شده!
دوم آن که ساترا از عدم تمایل شاکی دعوای “مارال” و “جیران”-که یقینا مهرداد غفارزاده است-به ادامه رسیدگی توسط ساترا خبر داده؛
در حالی که غفارزاده صراحتا گفته حاضر به بررسی شباهتهای “جیران” با “مارال” در ساترا و اجرای حکم شورای داوری آیفیک از طریق ساتراست. غفارزاده به روزنامه صبا گفت: طرفین دعوا در ساترا توافق کردیم که طی روزهای پنجشنبه ۱۶ و جمعه ۱۷ دی ماه، طی جلساتی به تماشای سریال «جیران» و تطبیق آن با طرح سریال «آهوی من مارال» بپردازیم تا درباره وجود یا نبود مشابهت آنها به صورت مشترک توافق کنیم، اما علیرغم موافقت اولیه، با استنکاف عفیفه تهیهکننده سریال «جیران» این جلسات برگزار نشد.
سوم آن که در بیانیه ساترا چنین ذکر شده که موضوع دعوی “مارال” علیه “جیران”، تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت میماند؛
در حالی که حکم شورای داوری ارائه شده از سوی مهرداد غفارزاده که توسط دادگاه عمومی مجتمع صدر تایید شده حکایت دارد از آن که سازندگان “جیران” باید شباهتها با “مارال” را برطرف کنند.
چهارم آن که ساترا در بند چهارم بیانیه خود از عدم ارتباط تعلیق “جیران” با دعوی “مارال”ساز میگوید و در بند پنجم بیانیه خود، از امیدواری نسبت به “حل مسائل باقی مانده طی روزهای آینده” و درنهایت “امکان پخش جیران” میگوید.
سوال آن است که مگر نه اینکه ساترا خود مرجع ممیزی و صدور مجوز پخش “جیران” است پس چطور است که در بیانیه ساترا هیچ صراحتی درباره زمان عرضه “جیران” نیامده ؟ اصلا مسائل باقیمانده چیست که باید حل شود؟ اگر مساله ممیزی است که خود ساترا مسئول اعمال آن است؟ و اگر جز این است چرا اعلام نمیشود؟
نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت چهاردهم سریال خانگی “خسوف” از طریق نماوا عرضه شد.
به گزارش نمایش خانگی، در قسمت چهاردهم سریال، مهراب و هما درباره آینده امیر دچار اختلاف نظر شده و باهم بحث میکنند. آتیه پیش از رفتن به سفر، از سمیرا درخواست مهمی میکند و…
در قسمت تازه سریال که به نوعی پازل پایانبندی شکل میگیرد با فرار دو جوان اول داستان به سمت ترکیه روبروییم و در این بین توطئهای شکل میگیرد که درنهایت به قتل جوان اول سریال منجر میشود.