خانه بلاگ صفحه 217

فیلم تحریمی گلزار به شبکه خانگی آمد+عکس

خشکسالی و دروغ

نمایش خانگی: فیلم «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده که از جمله آثار تحریمی حوزه هنری در اکران بود از طریق صداوتصویرسرزمین پارس با همراهی ویدیورسانه پارسیان به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این فیلم که اقتباسی از نمایشنامه ای به همین نام اثر محمد یعقوبی است از محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی و مهدی مهرابی در نقشهای مختلف خود سود می برد.

«خشکسالی و دروغ» تصویرسازی روابط زوجهای جوان روزگار معاصر را در کانون توجه قرار داده است؛ زوجهایی که میان پای بندی به زندگی مشترک یا خیانتهایی با پیامد عذاب وجدان دست و پا می زنند.

«خشکسالی و دروغ» از جمله ملودرامهای پرفروش اکران 95 بود که حتی با وجود تحریم نمایش در سینماهای حوزه هنری نیز توانست حدودا 4 میلیاردی فروش داشته باشد.

خشکسالی و دروغ
خشکسالی و دروغ

افشاگریهای صریح مدیرعامل موسسه قرن21⇐یک شبکه قاچاق، فیلمهای روز را بدون رایت دوبله کرده و بدون مجوز در اینترنت عرضه می‌کند/تعدادی از دوبلورهای شناخته شده فعال در تلویزیون مشغول همکاری با این قاچاقچیان هستند/آدرس استودیوهای دوبله و اسامی دوبلورها را در اختیار مسئولان نظارتی قرار داده‌ایم

محمدمهدی جعفری

نمایش خانگی: محمدمهدی جعفری مدیرعامل ویدیورسانه قرن 21 از جمله علاقمندان سینمای روز جهان بوده است که در همه این سالها کوشیده عناوین منتخب خارجی را در کمترین زمان نسبت به عرضه در کشور مبدأ دوبله کرده و به شبکه خانگی عرضه کند.

در یکی دو سال اخیر اما جعفری عزمش را جزم کرده تا سامانه ویدیوی درخواستی متبوعش را راه اندازی کند تا از این طریق بتواند ارتباط بهتری با مخاطب داشته باشد. مدیرعامل قرن21 در چرایی رفتن به سراغ ویدیوی درخواستی به «نمایش خانگی» گفت: از دو سال پیش جریانی در شبکه قاچاق راه افتاده است که هم مشکوک است و هم به شدت خطرناک. این جریان که پیشتر فیلمهای روز خارجی را به صورت زیرنویس عرضه می کرد در دو سال اخیر با راه اندازی استودیوی دوبله، فیلمهای روز را بدون در اختیار داشتن رایت دوبله میکند و از طریق اینترنت یا دستفروشهای فعال در سطح شهر عرضه میکند. در این شرایط طبیعی است که توان رقابت برای موسساتی مانند قرن 21 که باید زمانی را صرف دریافت رایت آثار و زمانی را هم صرف دریافت پروانه نمایش کنند باقی نمی ماند.

وی با اشاره به همکاری برخی دوبلورهای تلویزیون کشور با این شبکه مشکوک قاچاق اظهار داشت: برخی از دوبلورهای شناخته شده جوان و پیشکسوت به صورت کاملا آشکار مشغول همکاری با این شبکه قاچاق هستند؛ شبکه ای که بخش عمده دخل و خرجش هم از آگهی‌هایی است که برای سایتهای متبوع خود به واسطه کاربر بالا دریافت میکند!!

محمدمهدی جعفری درباره چرایی عدم برخورد با این شبکه قاچاق بیان داشت: شخصا هم آدرس استودیوها و هم اسامی دوبلورهای همکار را در اختیار مسئولان نظارتی قرار داده ام. دفتر نمایش خانگی ارشاد که میگوید این مسأله به ما ارتباط ندارد و کمیته صیانت از محصولات فرهنگی هم می گوید مدام در حال حذف و فیلتر چنین سایتهایی است اما چون آمارشان بالاست و با حذف یکی، چند سایت دیگر متولد میشود نمی‌توان آنها را ریشه کن کرد.

مدیرعامل موسسه قرن21 با تأکید بر اینکه در این شرایط امیدش به سامانه ویدیوی درخواستی است که مشغول راه اندازی آن است به «نمایش خانگی» گفت: سامانه ویدیوی درخواستی مان با دریافت مجوز از موسسه رسانه های تصویری و با نام film21 به زودی به راه می‌افتد.

وی ادامه داد: در این سامانه در ابتدای کار نزدیک به 300 عنوان فیلم بارگزاری میشود که به استثنای برخی عناوین خاص تمامی آنها رایگان عرضه خواهند شد تا توانایی نسبی رقابت با شبکه قاچاق ایجاد شود. سعی کرده ایم در انتخاب محصولات در مرحله اول به سراغ نسخه دوبله محصولاتی برویم که مخاطب بالایی دارند و دامنه ای گسترده از آثار اکشن تا هنری را شامل می شوند.

محمدمهدی جعفری درباره دورنمایش به ورود به ویدیوی درخواستی و اینکه موسساتی مانند قرن21 خواهند توانست به این واسطه با شبکه قاچاق اینترنتی محصولات خانگی رقابت کنند یا نه بیان داشت: به هر حال ما در بدو کار تصمیم گرفته ایم که بخش عمده آثار را به صورت رایگان عرضه کنیم و به دنبال آن نیز خواهیم کوشید با ارائه نسخه دوبله آثار خارجی با حداقل قیمت شرایطی را فراهم کنیم که مخاطبان به سمت استفاده از نسخه های قانونی بیایند اما مهمتر آن است که ارگانهای نظارتی به برخورد جدی تر با قاچاقچیان بپردازند.

جعفری خاطرنشان ساخت: ما کاملا خصوصی هستیم و انتظار کمکهای مالی از دولت نداریم اما این حق ماست که از مسئولان نظارتی بخواهیم ضربتی تر از آنچه الان می بینیم به برخورد با شبکه گسترده قاچاق محصولات در اینترنت بپردازند. در حیطه شبکه خانگی باید بخش عمده بودجه دولتی برای مبارزه با این قاچاقچیان باشد وگرنه شکوفایی مطلق در این حیطه رخ نخواهد داد.

تناقض گفتار درباره «عاشقانه»ای که گرفتار مشکلات مالی شده⇐تهیه‌کننده: فقط 2 قسمت باقی مانده/کارگردان: هر 15 قسمت فیلمبرداری شده

عاشقانه

نمایش خانگی: انتشار متنی اجتماعی از سوی منوچهر هادی کارگردان سریال «عاشقانه» درباره مشکلات مالی رخ داده در این سریال(اینجا را بخوانید) سبب ساز آن شد که از یک طرف مهدی گلستانه تهیه کننده سریال در گفتگو با «مهر» درباره سرنوشت این سریال توضیحاتی ارائه کند و از طرف دیگر منوچهر هادی در گفتگو با «برنا» توضیحاتی دیگر درباره این سریال دهد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» یک نقطه افتراق درباره گفته های این دو نفر آن است که منوچهر هادی کارگردان سریال از این گفته که هر 15 قسمت این سریال فیلمبرداری شده ولی از آن سو مهدی گلستانه از این گفته که 2 قسمت سریال باقی مانده است.

مهدی گلستانه تهیه کننده «عاشقانه» گفت: ما حدود ۳۰ جلسه کار داریم که در این ۳۰۰ جلسه بعضی از صحنه ها و لوکیشن های جزیی کار باید گرفته شود و در کل ۲ قسمت از سریال باقی مانده است. هم اکنون چهار قسمت از سریال توزیع شده و از آنجایی که پخش و توزیع سریال قرار است به صورت هفتگی باشد، نمی خواهیم تاخیری در این امر رخ دهد و توزیع سریال با تاخیر در تولید همراه شود.

این تهیه کننده و کارگردان با اشاره به توزیع قسمت پنجم سریال تصریح کرد: قسمت پنجم تا پایان فروردین ماه توزیع می شود چراکه پروانه نمایش آن هم دریافت شده است و ما منتظریم تا تکلیف تولید مشخص شود که البته در نهایت تا آخر هفته تولید را هم مجددا شروع می کنیم. منتها قسمت پنجم را تا پایان فرودین عرضه می کنیم چون نمی خواهیم بدقول شویم و ترجیح می دهیم اگر تاخیری وجود دارد قبل از پخش هفتگی و منظم کار باشد.

منوچهر هادی کارگردان «عاشقانه» گفت: به علت مشکلات مالی و تصمیم سرمایه‌گذاران فعلا تصمیم گرفتند که قسمت پنجم توزیع نشود. مشکلات مالی این سریال باید 2 الی 3 روز آینده برطرف شود و هرچه سریعتر طی 30 جلسه ساخت این سریال را به پایان برسانیم تا عهد خودمان به مردم را وفا کنیم، هرچند که خودم از مردم بابت این مشکلات در اینستاگرام عذرخواهی کردم ولی من هم مانند فیلمبردار، صدابردار، بازیگر و.. کارمند هستم،سرمایه گذار و تهیه کننده در این ارتباط باید صحبت کنند.

هادی با اعلام اینکه هر 15 قسمت این سریال تصویربرداری شده و تنها چند سکانس از هر قسمت باقی مانده است، گفت: خیلی خوشبین هستم که با رفع مشکلات ظرف روزهای آینده تصویربرداری 30 جلسه باقیمانده را آغاز کنیم اگر بنا به هر دلیلی این اتفاق طی  هفته جاری رخ ندهد، دیگر جمع کردن این پروژه خیلی سخت خواهد شد.

این کارگردان با اعلام اینکه به خاطر «عاشقانه» پیش قسط یک فیلم سینمایی را پس دادم ، گفت: به خاطر عرق و علاقه‌ای که به این سریال داشتم به تهیه کننده و سرمایه گذار تخفیف خوبی دادم تا در روند کار اختلال ایجاد نشود ولی متاسفانه در حال حاضر تمام عوامل بخشی از مطالبات خودشان را دریافت نکردند که امیدوارم ظرف روزهای آینده این مشکلات توسط سرمایه گذاران مرتفع شود.

مشکلات مالی گریبان «عاشقانه» را گرفت⇐توزیع قسمت‌ پنجم در هاله‌ای از ابهام…

عاشقانه

نمایش خانگی: در حالی که فقط 4 قسمت از سریال خانگی «عاشقانه» به شبکه خانگی عرضه شده است گویا مشکلات مالی گریبان ادامه تولید سریال را گرفته و همین شده که توزیع قسمتهای بعدی در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» منوچهر هادی کارگردانی این سریال که سابقه قابل توجهی هم در سینما دارد با اشاره به این مشکلات مالی و باقی ماندن نزدیک به 30 جلسه فیلمبرداری، تاریخ توزیع قسمت پنجم را نامعلوم دانسته است!

هادی در صفحه اجتماعیش نوشته است: احترام شما عزیزان واجبه و حق مسلم شماست که «عاشقانه» را تا قسمت آخر و منظم سر هفته ببینید. مشکلات مالی در کار بوجود آمده که نمیتوانم باز کنم. تلاش من و عوامل تا رفع مشکلات مالی بی نتیجه خواهد بود. واقعا تاریخ دقیق توزیع پنج به بعد را نمیتوانم بدهم. ما سی جلسه از کارمان باقی مانده و فقط شرمنده شما هستیم. امیدوارم با سعی و همت دوستان در جهت تامین سرمایه مشکلات بزودی رفع شود وبه زودی بتوانیم کار را کلید بزنیم و در نهایت توزیع را آغاز کنیم. بازهم از حمایت و پیگیری شما و علاقتون به ادامه کار ممنونم و شرمنده به خاطر تاخیر! به محض اینکه از تاریخ توزیع مطلع بشم شمارو در جریان خواهم گذاشت.

«عاشقانه» در چهار قسمتی که به شبکه خانگی عرضه کرده بود سریالی نشان داده بود که میخواهد در کنار رگه های ملودرام درباره برخی از مشکلات جوانان روزگار اخیر، مادی گرایی و بخصوص فرار آنها از تعهد سخن گوید. محمدرضا گلزار و ساره بیات در نقش یک زوج، حسین یاری و پانته آ بهرام در نقش زوجی دیگر و هومن سیدی در نقش جوانی سرخوش و عشق ماشین، هسته اصلی بازیگران این سریال را می سازند ضمن اینکه مهناز افشار هم در نقشی مرموز در سریال بازی کرده است.

پیمان قاسم‌خانی کارگردانی برای شبکه خانگی را تکذیب کرد

پیمان قاسم خانی

نمایش خانگی: در هفته دوم نوروز بود که با بازخوانی فرازهایی از یکی از گفتگوهای تفصیلی پیمان قاسم خانی از برنامه اش برای نگارش یک سریال ابرقهرمانی با عنوان «خواننده گریان» خبر دادیم.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» خبر کار پیمان قاسم خانی بر روی «خواننده گریان» خیلی زود در رسانه های دیگر هم بازتاب یافت و برخی بدون حتی اشاره به منبع خبر به آن پروبال دادند و کار را تا جایی رساندند که گفتند پیمان بعد از ساخت اولین فیلم سینمایی اش «خوب بد جلف» حالا بناست سریالی برای شبکه خانگی بسازد.

این موضوع نه تنها در خبر «نمایش خانگی» نیامده بود بلکه حالا پیمان قاسم خانی نیز در گفتگویی که با «ایسنا» داشته آن را تکذیب کرده است و گفته است فعلا هیچ برنامه ای برای کارگرانی چه در سینما و چه در شبکه خانگی ندارد.

قاسم خانی در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد کارگردانی را ادامه دهد؟ گفت: چنین قصدی ندارم و همچنان نویسنده هستم. الان فقط یک فیلم هست که دوست دارم آن را بسازم و نوشتن فیلمنامه آن هم یک پروسه طولانی دارد.

پیمان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر هم قراردادی برای نوشتن فیلمنامه یک سریال برای رسانه خانگی دارم که باید آن‌ را به اتمام برسانم و بعد سراغ ساخت آن یک فیلم خودم بروم.

با توجه به مراودات میان پیمان قاسم خانی و محمد امامی تهیه کننده «شهرزاد» و اینکه تولید نخستین فیلم پیمان هم با حضور امامی به عنوان سرمایه گذار صورت گرفته هیچ بعید نیست که سریال «خواننده گریان» هم به سفارش امامی نگاشته میشود.

جزییات تغییرات در طراحی صحنه و دکور «شهرزاد2»⇔منزل «بزرگ آقا»ی مرحوم کاملا بازسازی شد+عکس

شهاب حسینی و علی نصیریان-شهرزاد

نمایش خانگی: مجید میرفخرایی که طراحی صحنه سری دوم سریال «شهرزاد» را برعهده داشته است درباره تغییراتی که نسبت به فصل اول اعمال شده است، توضیح داد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» جالب است که مجید میرفخرایی از بازسازی منزل «بزرگ آقا» که در فصل دوم منزل «قباد» میشود سخن گفته است و تغییراتی که در نتیجه این بازسازی ایجاد شده است.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس «شهرزاد ۲» به کارگردانی حسن فتحی درباره طراحی های خود در این مجموعه به «مهر» گفت: همکاری من با «شهرزاد ۲» قبل از سال ۹۶ به پایان رسید و اکنون پروژه های دیگری به من پیشنهاد شده است که منتظرم ببینم کدام یک به قطعیت می رسد.

وی درباره ویژگی های لوکیشن ها و لباس ها در «شهرزاد ۲» عنوان کرد: من با توجه به سبک کاری که دارم تغییراتی در طراحی ها ارایه دادم. مسلما هر کسی سلیقه ای دارد و سبک من هم این است که باید تعهد بالایی نسبت به تاریخی که در آن کار می کنم داشته باشم.

این طراح صحنه و لباس اضافه کرد: در «شهرزاد ۲» لوکیشن هایی به کار اضافه و تغییراتی هم در رنگ آمیزی و چیدمان لوکیشن های قبلی اعمال شد تا بتوانیم به تاریخ روایت شده تعهد داشته باشیم.

میرفخرایی افزود: بازسازی هایی هم نسبت به بعضی لوکیشن ها از جمله منزل بزرگ آقا صورت گرفت و چون حالا قباد در این خانه سکونت دارد نیاز بود تغییراتی رخ دهد.

وی که بعد از «یوسف پیامبر» تنها با مجموعه «کلاه قرمزی» در تلویزیون همکاری داشته است، یادآور شد: من کارها را با وسواس انتخاب می کنم چون کارهای سطحی تعدادشان بالا رفته و تلویزیون به آثار کم هزینه روی آورده است.

شهاب حسینی در «شهرزاد2»
شهاب حسینی در منزل سابق «بزرگ آقا» در «شهرزاد2»

حمله خبرگزاری اصولگرا به یک محصول موفق در شبکه خانگی+عکس

ویدیوکلوب-شبکه خانگی

نمایش خانگی: در روزهای اخیر یک خبرگزاری اصولگرا با قرار دادن تکه هایی از فیلم «پریزاد» سیامک یاسمی در کنار بخشهایی از فانتزی-موزیکال «آس و پاس» آرش معیریان که به تازگی به شبکه خانگی عرضه شده و البته جزو محصولات پرمخاطب خانگی بوده و کشف شباهتهایی که میان این دو فیلم وجود دارد به ابراز تأسف از این پرداخته که «آس و پاس» در اکران رسمی 4 میلیارد فروش داشته اشت!

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فارغ از آن که «آس و پاس» در اکران سراسری توانست به رقم 5 میلیارد فروش برسد و خبرگزاری موردنظر آمارش در این باره هم یک میلیاردی ایراد داشته(!) اینکه گرته برداری یک محصول وطنی از محصولی متعلق به بیشتر از چهار دهه قرن قبل اسباب گلایه را موجب شده، جای تعجب دارد.

در همه جای دنیا و بخصوص هالیوود نه تنها دنباله سازی بر فیلمهای موفق به عنوان ابزاری برای سرگرم کنندگی و کمک به رونق سینما و بعدتر شبکه خانگی مطرح شده بلکه بسیاری از فیلمهای موفق تاریخ سینما نیز مجددا با بازسازی مدرن و در سالهای اخیر سه‌بعدی سازی مواجه شده اند.

تازه بسیاری از آثار مشهور تاریخ سینما و مثلا «مردی که زیاد میدانست»آلفرد هیچکاک، «تنگه وحشت» مارتین اسکورسیزی و «به خاطر یک مشت دلار» سرجیو لئونه خود بازسازی آثار کمتردیده شده ماقبل خود بوده‌اند.

در این شرایط اینکه بازسازی محصولی دهه نودی از محصولی متعلق به دهه 50 به سخره گرفته شده چندان منطقی نیست. چه ایرادی دارد در سینمای ایران هم به جای افتادن در دام فرهادیسم و نوعی سینمای کدر به‌ظاهر جشنواره‌پسند به بازسازی آثار مفرح و سرگرم کننده دهه های قبل پرداخته شود؟ البته با لحاظ کردن استانداردهای سینمای روز.

از این گذشته «آس و پاس» که محصول کامل بخش خصوصی است چه در اکران چه در شبکه خانگی جزو محصولات موفق بوده و اینکه خبرگزاری اصولگرا فروش بالای فیلم را باعث تأسف خوانده است از آن حرفهاست!

 همه ساله ده‌ها فیلم با بودجه های دولتی ساخته میشوند که حتی نمی توانند هزینه صرف شده برای غذای عوامل را بازگردانند؛ فیلمهایی که علیرغم نداشتن مخاطب هزینه بالایی هم برای تبلیغات آنها درنظرگرفته میشود. چرا این خبرگزاری به سراغ نقد چنین شکستهایی و حیف و میل بودجه بیت المال نمی‌رود؟

بارها و بارها علمای دین مان از اهمیت بیت المال مسلمین و اینکه ضرر زدن به بیت المال خسرانی به مراتب بالاتر از ضرر زدن به مال شخصی خویش دارد سخن گفته‌اند و امامان ما و بخصوص امام علی(ع) به کارگزاران خود فراوان درباره جلوگیری از اسراف بیت المال هشدار داده اند. پس چگونه است رسانه ای که مدعی اصولگرایی است دربرابر اتلاف بودجه در تولید پروژه های ارگانی-اغلب شکست خورده- لب فروبسته و تازه از این ناراحت است که چرا محصولی بخش خصوصی به سودآوری رسیده است!؟

آس و پاس
آس و پاس

دستفروشی عوامل تولید فیلمی درباره اسیدپاشی به آمنه بهرامی+عکس

درباره آمنه: گزارش یک اسیدپاشی

نمایش خانگی: «درباره آمنه: گزارش یک اسیدپاشی» نام مستندیست به کارگردانی و تهیه کنندگی جوانی به نام احمد عبداللهیان بلوچی که در آن ماجرای تراژیک اسیدپاشی به صورت آمنه بهرامی با حضور برخی چهره های مطرح هنری روایت شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این مستند 65 دقیقه ای که کار تولید آن نزدیک به ده سال به طول انجامید، اوایل زمستان سال گذشته از طریق موسسه رسانه های تصویری به شبکه خانگی عرضه شد و بنا بود شرایط توزیع آن به صورت سراسری فراهم شود با این حال گویا عدم پای بندی اداره ارشاد رشت به قول و قراری که با عوامل داشته حواشی متفاوتی را حول این اثر شکل داده است.

از جمله این حواشی دستفروشی یکی از عوامل تولید «درباره آمنه…» روبروی اداره ارشاد رشت بوده است. مهدی عطایی مدیر تدارکات این فیلم در اعتراض یه عدم تسویه حساب اداره کل ارشاد رشت با عوامل این فیلم جلوی ارشاد رشت به دستفروشی فیلمش پرداخت.

او با انتشار کلیپی درباره دستفروشی اش گفت: سه ماه قبل نزدیک به 7500 نسخه از فیلم «درباره آمنه…» را به ارشاد گیلان داده ایم و تاکنون پول فیلم را نداده اند آن هم در حالی که برای تولید فیلم چک به این و آن داده ام و اگر چکهایم برگشت بخورد باید به زندان بروم…

دستفروشی مدیر تدارکات «درباره آمنه…» با حمایت احمد عبداللهیان کارگردان فیلم مواجه شد و او نیز با بیان اینکه مدیر تدارکاتش نماینده تمام عوامل بوده بیان داشت: در تعطیلات نوروز که همه بدنبال تفریح و گردش و شادی بوده اند برای اینکه بچه های زحمتکش فیلم به حق و حقوق خود برسند به آب و آتش زدم تا مشکلات عوامل فیلم حل شود. حالا دیگر نوبت بزرگان استان گیلان است که با تدبیر و درایت خود،موضوع این بچه های کم ادعا که فقط حقشان را میخواهند را حل کنند.

مشکلات پیش آمده برای «درباره آمنه…» درحالیست که علاوه بر چهره هایی نظیر رضا کیانیان، بهنوش بختیاری، نیوشا ضغیمی، امیرحسین مدرس، نیما شاهرخ شاهی، تهمینه میلانی، پوران درخشنده، خشایار اعتمادی، امیر تاجیک، حمید بهمنی، حسن عباسی، آرش برهانی، هاشم بیک‌زاده، سپهر حیدری، افشین پیروانی، مجید نامجومطلق، حشمت مهاجرانی، هانیه توسلی، سعید مظفری‌زاده و حمید استیلی، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و محمدحسن عاقل‌منش عضو پیشین شورای شهر رشت نیز در این فیلم درباره معضل اسیدپاشی به گفتگو پرداختند.

درباره آمنه: گزارش یک اسیدپاشی
درباره آمنه: گزارش یک اسیدپاشی
درباره آمنه: گزارش یک اسیدپاشی
دستفروشی مدیر تدارکات «درباره آمنه: گزارش یک اسیدپاشی» جلوی اداره ارشاد رشت

تهیه‌کننده فیلم پرحاشیه «مادر قلب اتمی» بیان کرد⇐فقط یک سوم محصولات شبکه خانگی به سودآوری می‌رسند/شبکه خانگی اگر جدی گرفته شود می‌تواند بازار سریالهای آمریکایی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد/سوژه‌های دمدستی به‌درد کار در این مدیوم نمی‌خورد/اگر فیملنامه خوب پیدا کنم قطعا در شبکه خانگی سرمایه‌گذاری خواهم کرد

امیر سیدزاده

نمایش خانگی: امیر سیدزاده تهیه کننده‌ای که در سینمای ایران تجربه تولید آثاری همچون «آمین خواهیم گفت»، «زندگی جای دیگریست» و «ناخواسته» را دارد این روزها مترصد آن است که یکی از ساخته های حاشیه برانگیزش با عنوان «مادر قلب اتمی» را که بالاخره پروانه نمایش هم گرفته روی پرده بفرستد.

سیدزاده از جمله تهیه کنندگانی است که اغلب کوشیده از ایده های متفاوت جوانترها استقبال کند و شاید برای همین است که وسوسه حضور در شبکه خانگی همواره برایش وجود داشته است. این تهیه کننده اما دلش نمیخواهد در این مدیوم بیگدار به آب بزند و با اشاره به وضعیت تولید در این مدیوم به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: شبکه خانگی از آن مدیومهایی است که مدتها زیرنظرش داشته ام و به نظرم سه شاخه کاملا مجزا را دربرمیگیرد و در نهایت فقط یک سوم محصولاتش هستند که به سودآوری می رسند.

سیدزاده در تشریح این سه شاخه اظهار داشت: یک شاخه محصولات تولیدی بفروش خانگی هستند مثل «شاهگوش» و «شهرزاد» که خیلی خوب هم سرمایه تولید را بازمیگردانند چون در تولید جدی گرفته شده اند و استانداردهای بالایی را لحاظ کرده اند. شاخه دوم اما محصولاتی متوسط هستند که به زحمت هزینه تولید را برمی گردانند و در نهایت هم شاخه سومی به نام محصولات ضررده؛ یعنی محصولاتی با سوژه های دمدستی و پر از مثلثهای عشقی و خیانت بار که مخاطب از آنها استقبالی نمی‌کند.

این تهیه کننده که درام بلحاظ ایده جالب «شماره 17سهیلا» را در جشنواره 35 فجر داشت، خاطرنشان ساخت: طرحهایی برای کار در شبکه خانگی بهم پیشنهاد شده اما هیچ کدام چندان جذاب نبوده‌اند که بشود بر روی بازگشت سرمایه‌شان حساب باز کرد و چون تهیه کننده بخش خصوصی هستم تا سودآوری را پیش بینی نکنم وارد تولید نمی‌شوم. در بخش خصوصی باید بر روی فروش تک تک دی.وی.دی ها حساب باز کرد وگرنه باید بعد از تولید فقط یک محصول و ورشکستگی احتمالی قید کار را زد.

امیر سیدزاده با اشاره به اینکه حتی در تولید محصولات مشترکش مانند «خاطرات پاییزی» که با همکاری شرکایی از چک و اوکراین تولید شده بازگشت سرمایه برایش مهم بوده به «نمایش خانگی» گفت: جوانان علاقمند به فعالیت در شبکه خانگی بارها به سراغم آمده اند و من از آنها فیلمنامه آماده خواسته ام تا بخوانم و بفهمم میشود بر روی سودآوری به نتیجه رسید یا نه. اغلب اما سوژه های دمدستی و تکراری را پیشنهاد میکنند که تولیدشان جز ضرر نتیجه ای ندارد.

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: اگر فیملنامه خوب پیدا کنم قطعا در شبکه خانگی هم سرمایه گذاری خواهم کرد چون مدیومی است که می تواند جدی تر از اینی که هست گرفته شود و در مرتبه ای بالاتر از رقابت با تلویزیون، حتی بازار سریالهای آمریکایی را تحت الشعاع قرار دهد.

تکذیب پردیس‌داری مدیر دفتر نمایش خانگی ارشاد⇐کارگردان «خط قرمز» و «مسافری از هند» مدیریت پردیس شهرزاد را برعهده دارد

قاسم جعفری

نمایش خانگی: در حالی که در ساعات گذشته خبری مبنی بر مدیریت هنری حسین پارسایی مدیرکل دفتر نمایش خانگی در پردیس تئاتری شهرزاد منتشر شده بود(اینجا را بخوانید) اما یک منبع موثق در پردیس شهرزاد در تماس با «نمایش خانگی» این خبر را تکذیب کرد و قاسم جعفری را مدیر این پردیس دانست.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» انتشار خبر پردیس‌داری پارسایی درست در روز 15 فروردین که تولدش است بسیاری را به صرافت انداخت که همراه با تبریک تولد پیام تبریک پردیس داری هم برایش بفرستند اما ساعاتی بعد از انتشار این خبر یکی از فعالان در پروژه افتتاح پردیس شهرزاد که نخواست نامش فاش شود با بی ارتباط دانستن پارسایی با این پردیس درباره مدیریت قاسم جعفری کارگردان سینما و تلویزیون در این پردیس گفت.

گویا سرمایه گذاری و مدیریت پردیس شهرزاد کاملا توسط قاسم جعفری انجام شده است و پارسایی هیچ مسئولیت اجرایی در این پردیس نداشته است.

قاسم جعفری کارگردان سریالهایی نظیر «خط قرمز» و «مسافری از هند» و فیلمهایی نظیر «مجنون لیلی» و «بازنده» و «گرگ و میش» بوده است.

جعفری که در سالهای اخیر و با آثاری نظیر «پروانگی» و «ع ش ق» نتوانسته در سینما توجهاتی را جلب کند حالا وارد عرصه پردیس‌داری شده و آن هم پردیس‌داری در حیطه تئاتر. باید منتظر ماند و دید مدیریت او در حیطه پردیس داری تئاتر به چه نتایجی ختم خواهد شد؟