خانه بلاگ صفحه 189

یادداشت متناقض منوچهر هادی درباره تولید فصل دوم«عاشقانه»⇐یک فصل بود و تمام شد/هنوز تهیه‌کننده مذاکره‌ای نکرده!

منوچهر هادی-سریال عاشقانه

نمایش خانگی: از میانه های عرضه سریال «عاشقانه» بود که صحبتهایی درباره تولید فصل دوم آن مطرح شد و البته تهیه کنندگان کار هم این صحبتها را تکذیب نکردند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» اقبال نسبتا مثبتی که مخاطبان نسبت به فصل اول «عاشقانه» داشتند با وجود برخی گافها که در قسمتهای نهایی آن وجود داشت، باعث میشود برند «عاشقانه» برندی موثر برای سرمایه گذاری مجدد و تولید فصول بعدی باشد.

این موضوعی است که منوچهر هادی کارگردان فصل اول هم مدام درباره آن طرف پرسش قرار میگیرد. همین پرسشها بوده که باعث شده او با نگارش متنی اجتماعی در مقام پاسخگویی برآید اما مشکل آنجاست که متن اجتماعی این کارگردان هم کاملا متناقض است.

او در ابتدای متن می نویسد: همچنان سراغ فصل دوم «عاشقانه» را از من می‌گیرند. «عاشقانه» یک فصل بوده و تمام شده است. چیز ناتمامی وجود ندارد. به دلیل استقبال بی‌سابقه در نمایش خانگی درخواست ادامه کار در فصل دیگری شده که از ابتدا در برنامه کاری من نبوده است و من هم قطعا تعهد به پروژه دیگری داشتم و هم اکنون در یکی از آن‌ها به مدت ۱۰ ماه مشغولم.

هادی در ادامه در روندی که متناقض به نظر میرسد با اشاره به بلاتکلیفی سرمایه گذاران و تهیه کننده «عاشقانه» بیان میدارد: بعضی دوستان طلبکارند و معترض که چرا کار را رها کردی؟ این طور نیست عزیزانم. هنوز هم تهیه‌کننده فعلی و سرمایه‌گذاران با بنده برای ادامه کار، مذاکره جدی منوط به قرارداد مکتوب انجام ندادند. امید که مشکلات تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران برطرف و پس از مذاکره نهایی و قطعی کار شروع شود.

علیرغم تهدیدات ارشاد⇐عرضه «بازیهای تاج و تخت» از سامانه‌ای متعلق به اپراتور منسوب به«ژن خوب»!!!+عکس

بازیهای تاج و تخت

نمایش خانگی: روز گذشته و یک هفته بعد از حواشی ایجاد شده بر سر عرضه غیرقانونی فصل هفتم سریال «بازیهای تاج و تخت» از یک سامانه ویدیوی درخواستی وابسته به آپارات بود که مدیرکل نمایش خانگی ارشاد با تأکید بر تخلف صورت گرفته در این مسیر از برخورد با متخلفان خبر داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» هرچند مدتی قبل از سخنان مدیرکل نمایش خانگی سامانه موردنظر با واهمه از واکنشهای قبلی رسانه ها، نسبت به حذف عرضه سریال اقدام کرده بود اما شواهد حکایت از آن دارد که برخی دیگر از سامانه‌های ویدیوی درخواستی در حال عرضه این سریال هستند.

از جمله این سامانه‌ها سامانه‌ایست به نام «لنز» وابسته به اپراتور دوم تلفن همراه کشور؛ همان اپراتوری که منسوب است به حمیدرضا آقازاده محمدرضا عارف یعنی همان آقازاده ای که اخیرا خود را ناقل «ژن خوب» دانسته بود!!!

سامانه وابسته به اپراتور دوم در حال عرضه هر کدام از اپیزودهای فصل هفتم «بازیهای تاج و تخت» به قیمت 800 تومان است!!! و مشخص هم نیست که چگونه رایت سریال را از تلویزیون اچ.بی.اُ دریافت کرده و با این قیمت نازل در حال عرضه آن است؟

باید منتظر ماند و دید آیا برخوردی که از سوی مدیرکل نمایش خانگی ارشاد بر آن تأکید شده موجب خواهد شد این سامانه روش خود را اصلاح کند یا حکایت همچنان باقیست؟

عرضه «بازیهای تاج و تخت» در «لنز»
عرضه «بازیهای تاج و تخت» در «لنز»
عرضه «بازیهای تاج و تخت» در «لنز»
عرضه «بازیهای تاج و تخت» در «لنز»

ادعاهای رسانه اصلاح‌طلب⇐«شهرزاد»باعث شد ترانه علیدوستی و شهاب حسینی برای «فروشنده» انتخاب شوند/صداوسیما برای جا نماندن از شبکه خانگی دست‌به‌کار جذب ستاره‌های پول‌ساز شده!

شهرزاد

نمایش خانگی: عرضه سریالهایی همچون «عاشقانه» و «شهرزاد2» در شبکه خانگی در هفته های اخیر موجب آن شده که این مدیوم رونق خود را امتداد دهد و البته همین بوده که باعث شده رسانه ملی و مدیران آن در هفته های گذشته مدام مجبور شوند پاسخگوی پرسشهایی درباره این مدیوم و رقابت آن با تلویزیون باشند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در این اوضاع روزنامه اصلاح طلب «شرق» در تحلیلی که بهانه آن ممانعت از راه اندازی تلویزیون خصوصی در ایران بوده با اشاره به رقابت شبکه خانگی و تلویزیون، بازگشت مجدد تلویزیون به چهره هایی همچون مهران مدیری را ترس از باختن به شبکه خانگی و در نهایت ممانعت از راه اندازی تلویزیون خصوصی دانسته است.

متن تحلیل «شرق» را بخوانید:

چندسالی می‌شود که گروه‌های مختلف در تلاشند تا تلویزیون خصوصی راه بیندازند؛ تلویزیونی با اخذ مجوز رسمی که همه سازوکارش در داخل کشور طراحی شود و احیانا اگر مقدور شد، روی ماهواره هم در دسترس باشد. قطعا عمده مخاطب هدف چنین تلویزیونی، بینندگان داخل کشور است، اما از آنجا که قانون هنوز این اجازه را نمی‌دهد، تلاش شده تا راه‌حلی برای آن اندیشیده شود؛ مثلا اولین گام، ساخت سریال‌هایی در بیرون از تلویزیون برای مخاطبان علاقه‌مند است تا از طریق شبکه توزیع سوپرمارکتی در اختیار مخاطبان قرار گیرد؛ سریال‌هایی که عمدتا با هزینه گزاف ساخته می‌شوند و با به‌خدمت‌گیری ستاره‌های مشهور، فروش خود را تضمین می‌کنند؛ اتفاقی که در بدو امر چندان به مذاق مسئولان تلویزیون خوش نیامد و حتی تلاش کردند تا با تفسیر قانون مانع آن شوند، اما حمایت وزارت ارشاد و استقبال مردم از آن آثار، مدیران تلویزیون را ناچار به عقب‌نشینی کرد.

چهره مشهوری همچون مهران مدیری به دلیل اختلاف با تلویزیون در نخستین حرکت مستقل خود اقدام به ساخت سریال طنزی کرد که توانست مخاطبان پرشماری را جذب کند. سریال «قهوه تلخ» نشان داد که شبکه سینمای خانگی ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای جذب مخاطب را دارد. چنان‌که  بعدتر وقتی گروه دیگری دست‌به‌کار روانه‌کردن سریال طنز دیگری به بازار بودند. سریال «شاهگوش» در همان دوران به بازار آمد؛ دورانی که تلویزیون ستاره‌های پول‌ساز خود را یک‌به‌یک از دست می‌داد و بخش خصوصی در رقابتی نابرابر سعی در جذب آنها می‌کرد. بسیاری در همان ایام از شکست «پروژه‌های فاخر» تلویزیون سخن گفتند؛ پروژه‌هایی که با برآورد‌های سرسام‌آور ساخته می‌شدند، اما مخاطب پرشماری جذب نمی‌کردند.

برخی از این پروژه‌ها با برآورد دقیقه‌ای چند‌میلیون‌تومانی گاه در یک پروسه فرسایشی هـفت یا هـشت‌ساله ساخته می‌شدند و هزینه ساختشان سر به فلک می‌زد و پس از پخش، آن هزینه از طریق فروش آگهی‌ها هرگز بازنمی‌گشت، اما تکیه مدیران تلویزیون به بودجه دولتی، آنها را از هرگونه نگرانی دور می‌کرد. ردیف بودجه‌ای که همه‌ساله از سوی دولت تأمین می‌شود، هر مدیر دولتی را از نگرانی می‌رهاند. اما تأمین بودجه به‌تنهایی برای نگاه‌داشتن مردم پای گیرنده‌ها کافی نیست. ‌ای‌بسا که در طول این سال‌ها سریال‌های پرخرج به زعم مسئولان تلویزیون «فاخر» ساخته شدند، اما مخاطب درخوری پیدا نکردند!

شاید بیشتر به این دلیل که آن سازوکار تصمیم‌گیری و برنامه‌سازی دیگر پاسخ‌گوی نیاز مخاطب نیست و بهتر است برای بازنگری در آن فکری شود. سازمان صداوسیما با بدنه سنگین ٥٠ ‌هزارنفره، چابکی خود را از دست داده است و بیشترین سهم بودجه خود را صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود می‌کند! جالب اینکه در طول همه این سال‌ها که این سازمان در حال فربه‌شدن بوده است، بهترین آثارش را با قرارداد خارج از سازمان از سوی نیروهای خارج از سازمان ساخته است! نیروهایی خلاق که در زمره پرسنل موظف و رسمی سازمان نیستند و توانسته‌اند بهترین آثار چند دهه گذشته را برای آنتن آن بسازند، نیروی خلاقی نظیر همین مهران مدیری! اما آیا سازمانی با آن ید و بیضا چرا باید به جایی برسد که حالا باید با بخش خصوصی رقابت کند؟ آیا به این معنی است که سازمان چابکی خود را از دست داده است و دارد رفته‌رفته میدان را از دست می‌دهد؟
زمانی که سریال «شهرزاد» در شبکه خانگی توزیع شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که در مدت کوتاهی رکورد مخاطبان همه سریال‌ها را بشکند. «شهرزاد» در چند هفته نخست، بازار را تسخیر کرد. کلی آگهی جذب کرد و دایره مخاطبانش را حتی تا فراسوی مرزها گسترش داد. جالب اینکه دو بازیگر این سریال پس از درخشش در آن، به پروژه سینمایی اصغر فرهادی دعوت شدند و در آن فیلم هم درخشیدند.

جالب‌تر اینکه شهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» فرهادی جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره کن را هم دریافت کرد. زنجیره موفقیت‌های این سریال، سرمایه‌گذاران دیگری را وسوسه کرد تا در این راه سرمایه‌گذاری کنند. حالا می‌توان گفت بازار سریال‌های شبکه خصوصی خانگی بیش از پیش رونق گرفته. بازیگران مشهور بیشتری جذب سریال‌های شبکه خصوصی شده‌اند و گردش مالی این شبکه تا آن حد بالا رفته که می‌تواند تا حدودی آینده این کار را تضمین کند.

در این میان اما تلویزیون برای جانماندن از رقابت دست‌به‌کار جذب ستاره‌های پول‌ساز شده است، ستاره‌هایی که زمانی ارزان در اختیار داشت و به دلیل بی‌تدبیری مفت از دست داده بود، اما آیا بازگشت ستارگانی همچون مهران مدیری می‌تواند نقطه‌عطفی برای این سازمان پرهزینه باشد؟ باید در فرصتی فراخ‌تر به آن پرداخت. آنچه امروز برای مدیران سازمان صداوسیما مهم است، جذب مخاطب برای برنامه‌هایی است که همچنان با هزینه‌هایی گزاف ساخته می‌شوند؛ هزینه‌ای سنگین برای مقاومت در برابر تأسیس تلویزیون خصوصی! آیا این مقاومت تداوم خواهد داشت؟ آینده به ما خواهد گفت.

مدیرکل نمایش خانگی ارشاد⇐هیچ مجوزی برای «بازیهای تاج و تخت» صادر نشده/با عرضه‌کنندگان این آثار برخورد خواهد شد/موسسات ویدیوی درخواستی برای عرضه آثارشان باید مجوز ارشاد را بگیرند

حسین پارسایی

نمایش خانگی: مدیرکل نمایش خانگی ارشاد در واکنش به تبلیغات یکی از سامانه‌های ویدیوی درخواستی در استفاده از بازیگر سریال «بازیهای تاج و تخت»(اینجا و اینجا را بخوانید) عرضه اینگونه آثار را غیرقانونی عنوان کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی سازمان سینمایی در خصوص استفاده یکی از شرکت‌های فعال در حوزه vod از تصویر بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» با رد اعطای مجوز برای عرضه این سریال اظهار داشت: سريال «بازيهای تخت و تاج» مجوز ندارد، رايت آن هم خريداري نشده و اساسا اين سريال و آثار مشابه علاوه بر محتواي نامناسب با توجه به قوانين كپي رايت نیز غير قابل خريداري براي عرضه در ايران هستند.

وی تصریح کرد: هيچ سايتي از جمله سایت «فيلیمو» مجاز به عرضه این اثر و یا استفاده تبلیغاتی از سریال و آثار مشابه نيست و هيچ مجوزي هم از سوي دفتر نمايش خانگي سازمان سینمایی برای این منظور صادر نشده است. بنابراين بارگزاري اين قبيل آثار تخلف آشكار است.

مدیرکل نمایش خانگی سازمان سینمایی تأکید کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده،به استناد ماده ٢ قانون نحوه مجازات مجموعه قوانين و مقرارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مصوبه مجلس شوراي اسلامي از طريق مراجع ذيربط پيگيري و برخورد خواهد شد.

پارسايي در خاتمه اظهار داشت: كليه سايت‌ها و موسسات vod داراي مجوز، موظف هستند همچون ساير موسسات ويدئورسانه براي محتواي آثار برابر قوانین و مقررات از دفتر نمايش خانگي سازمان سينمايي پروانه نمايش دريافت كنند.

حذف عرضه «بازیهای تاج و تخت» از یک سامانه مناقشه‌برانگیزVOD

بازیهای تاج و تخت

نمایش خانگی: هفته گذشته بیلبوردهایی منقش به تصویر بازیگری از سریال «بازیهای تاج و تخت» در نقاط مختلف تهران نصب شده بود؛ بیلبوردهایی که حکایت داشت از عرضه فصل اول این سریال از طریق یکی از سامانه های ویدیوی درخواستی وابسته به آپارات.

 این نصب بیلبورد با واکنشهای مختلفی از سوی رسانه ها مواجه شد و از جمله در سایت «نمایش خانگی» درباره چگونگی عرضه این سریال در حالی که رایت آن از تلویزیون اچ.بی.اُ خریداری نشده گزارشی منتشر کردیم.(اینجا را بخوانید)

این واکنشهای رسانه ای موجب شد از یک طرف خیلی زود بیلبوردهایی که تبلیغ «بازی تاج و تخت» بود پایین کشیده شود و از طرف دیگر عرضه سریال از سامانه ویدیوی درخواستی موردبحث حذف شود.

مخاطبانی که در یکی دو روز گذشته به سامانه موردنظر سر زده اند حتما متوجه شده اند در بخش سریالهای این سامانه همه جور سریالی از «عاشقانه» تا «آینه عبرت» و از «24» تا «لیست سیاه» و «فارگو» وجود دارد اما باکس مربوط به سریال «بازیهای تاج و تخت» کاملا حذف شده است.

ماجرا چیست؟ آیا ترس از عرضه بدون مجوز سریالی حاشیه ساز موجب شده این سامانه قید این کار را که ممکن بود به قیمت ابطال پروانه فعالیتش تمام شود را بزند؟

بد نیست بدانید این سامانه ویدیوی درخواستی همان سامانه‌ای بوده که پیشتر گافهایی را در تبلیغ محصولاتش داشت.(اینجا را بخوانید)

نادر طریقت بیان داشت⇐250 میلیون خرج تولید «سوت دل» کردم اما شرکتهای پخش انتظار داشتند رایت را با 40 میلیون به آنها دهم!/شرایط آن قدر سخت شده که حتی به سرم زد فیلم را به همراه همکارانم کنار خیابان بساط کنم/اعمال سلیقه‌ شخصی در پخش خانگی باعث شده تولید فیلم برای شبکه خانگی نابود شود/اغلب شرکتهای پخش خانگی یا میخواهند هزینه پخش را از تولیدکننده بگیرند یا آن که با ارقام پایین رایت فیلمها را از آن خود کنند تا سودشان چندبرابر شود

نادر طریقت بیان داشت⇐250 میلیون خرج تولید «سوت دل» کردم اما شرکتهای پخش انتظار داشتند رایت را با 40 میلیون به آنها دهم!/شرایط آن قدر سخت شده که حتی به سرم زد فیلم را به همراه همکارانم کنار خیابان بساط کنم/اعمال سلیقه‌ شخصی در پخش خانگی باعث شده تولید فیلم برای شبکه خانگی نابود شود/اغلب شرکتهای پخش خانگی یا میخواهند هزینه پخش را از تولیدکننده بگیرند یا آن که با ارقام پایین رایت فیلمها را از آن خود کنند تا سودشان چندبرابر شود

نمایش خانگی: نادر طریقت کارگردانی که هم در حیطه مستند و هم سینمای داستانی دارای تجربه است به تازگی فیلمی با نام «سوت دل» را به شبکه خانگی عرضه کرده است.

نادر طریقت درباره کیفیت عرضه «سوت دل» در شبکه خانگی به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: 3 سال تمام طول کشید تا بتوانم «سوت دل» را به شبکه خانگی عرضه کنم و مشکل اصلی هم انحصاری است که به واسطه فعالیت فقط سه شرکت پخش در این مدیوم ایجاد شده است.

طریقت ادامه داد: بعد از تولید «سوت دل» وقتی برای دریافت پروانه نمایش آن اقدام کردم مدیران نظارتی از این گفتند که فیلم میتواند با گرفتن درجه الف شرایط اکران سینمایی را پیدا کند اما چون این پروسه زمان‌بر بود و حداقل یک سال و نیم وقت صرف میشد تا به اکران برسد پس تصمیم گرفتم قید اکران سینمایی را بزنم و فیلم را مستقیما به شبکه خانگی عرضه کنم اما عجبا که دقیقا 3 سال طول کشید تا فیلم به شبکه خانگی بیاید. شاید اگر به سراغ اکران سینمایی میرفتم یک سال و نیم زودتر به نتیجه میرسیدم.

این کارگردان در چرایی این وضعیت بیان داشت: مشکل اینجاست که اغلب شرکتهای فعال در پخش یا میخواهند هزینه پخش را از تولیدکننده بگیرند یا آن که با ارقام پایین رایت فیلمها را از آن خود کنند تا سودشان چندبرابر شود. من نزدیک به 200 تا 250 میلیون خالص از بخش خصوصی برای ساخت «سوت دل» هزینه کردم و شرکتهای پخش انتظار داشتند رایت خانگی را با 30 تا 40 میلیون به آنها واگذار کنم!! این کار را نکردم و مدتها منتظر ماندم تا بالاخره فیلمم اخیرا به شبکه خانگی آمد.

نادر طریقت درباره تیراژ «سوت دل» و میزان اقبال مخاطبان بیان داشت: تیراژمان نزدیک به 60 هزار نسخه بود و اقبال نسبتا خوب بوده است اما اینکه در عرضه فیلم 3 سال وقتم تلف شود واقعا برخورنده است. شرایط آن قدر سخت شده که حتی به سرم زد فیلم را به همراه همکارانم کنار خیابان بساط کنم.

این کارگردان که سابقه نقدنویسی هم داشته با اشاره به آمار پایین تولید فیلم در شبکه خانگی بیان داشت: زمانی نه چندان دور ماهی 5 تا 6 فیلم ویدیویی به شبکه خانگی عرضه میشد اما حالا تولید در این مدیوم به پایین ترین حد ممکن رسیده است. یک دلیلش همین انحصاریست که در توزیع محصولات وجود دارد. به صراحت میتوانم بگویم تولید فیلم برای شبکه خانگی نابود شده است و دیگر کسی سراغ گرفتن پروانه ساخت هم نمی‌رود مگر آن که اسپانسر کنارش باشد یا آن که فلان ارگان و نهاد حمایتش کند.

نادر طریقت تأکید کرد: در کنار تولید سریال برای شبکه خانگی واقعا نیاز است که از تولید فیلمهای ویدیویی مختص این مدیوم هم حمایت شود چون بهترین فضاست برای تجربه اندوزی جوانترها جهت ورود به سینمای حرفه ای اما مدیریت سلیقه ای در پخش محصولات خانگی موجب شده تولید فیلمهای ویدیویی سودآوری سابق را نداشته باشد.

در دی.وی.دی «سوت دل» دو فیلم کوتاه هم قرار داده شد که بدعتی حسنه میتواند باشد برای شبکه خانگی.

طریقت با اشاره به خاستگاهش که فیلم کوتاه است به «نمایش خانگی» اظهار داشت: اولین فیلم کوتاه عرضه شده به شبکه خانگی «توپهای محله ما» را من ساختم. در آن زمان کلی رایزنی کردم تا از طریق موسسه رسانه های تصویری این فیلم کوتاه را به همراه یک فیلم سینمایی عرضه کنم و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد. در سالهای اخیر هم سعی کرده ام در کنار فعالیتهای خودم به عنوان کارگردان دست فیلمسازان کوتاه را هم بگیرم بلکه آنها هم رشد کنند و جلو بیایند. البته فیلمهای کوتاهی که در «سوت دل» است به کارگردانی حدیث طریقت دخترم ساخته شده ولی اگر فیلمسازان کوتاه دیگری هم آثارشان را برای عرضه ارائه میدادند حتما آنها را هم در پکیج این فیلم قرار میدادم.

طریقت خاطرنشان ساخت: دوره اینکه بگوییم فیلمهایی کوتاه یا مستند در شبکه خانگی مخاطب ندارد گذشته است. فیلمی که برای مخاطب تولید شده باشد در شبکه خانگی هم مخاطب خواهد داشت. شاید خیلیها ندانند که پرمخاطب ترین مستند شبکه خانگی «درخشش» را من ساخته ام. این مستند با تیراژ 100 هزار نسخه ای به شبکه خانگی عرضه شد و تقریبا تمام نسخه های آن هم فروش رفت. این معنایی ندارد جز آن که با یک برنامه ریزی درست حتی فیلمهای مستند را هم میتوان در شبکه خانگی عرضه کرد.

تهیه‌کننده «شهرزاد2» جدایی چاووشی از این سریال را تکذیب کرد+توضیحات درباره چرایی عدم ذکر نام چاووشی بر جلد سریال

محمد امامی در کنار محسن چاوشی و حسن فتحی

نمایش خانگی: در حالی که از قسمت هشتم نام محسن چاووشی به جای روی جلد «شهرزاد2» در پشت جلد آمد و عرضه قسمت نهم «شهرزاد2» نیز بدون حضور محسن چاوشی و با انتشار قطعه ای که سینا سرلک برای سریال خوانده بود صورت گرفت شائبه هایی ایجاد شده مبنی بر قطع همکاری این خواننده با سریال اما تهیه کننده سریال از امتداد همکاری سخن گفت.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» به «مهر» گفت: محسن چاوشی هم خواننده فصل اول «شهرزاد» بود و هم خواننده فصل دوم است و با این مجموعه قرارداد دارد اما به اقتضای کار و قسمت های مجموعه قطعاتی را تولید می کند.

وی ادامه داد: چاوشی و سینا سرلک تِرک هایی دارند که با هم خوانده اند و هر کدام هم به طور جداگانه و مستقل هم قطعاتی را اجرا کرده اند و حتی تِرکی که توسط سرلک برای قسمت نهم «شهرزاد» خوانده شده متعلق به ماه ها پیش است، بنابراین منافاتی در این همکاری نیست.

تهیه کننده سریال «شهرزاد» توضیح داد: این دو خواننده قطعات مستقلی دارند که به طور متناوب در سریال پخش می شود و حاشیه ای که ایجاد شده درست نیست چراکه محسن چاوشی هم اکنون هم در حال تولید قطعاتی برای قسمت های بعد است.

وی اضافه کرد: هیچ مشکلی در فضای همکاری بین سریال «شهرزاد» و آقای چاوشی وجود ندارد بلکه تِرک های بسیار جذابی از طرف وی در حال آماده شدن است. سریال در حال ساخت است و بسته به اقتضای قسمت ها و سکانس ها آهنگ ها خوانده می شود.

امامی همچنین درباره درج نشدن نام چاوشی روی جلد کاور قسمت نهم سریال «شهرزاد» که برخی شائبه ها را ایجاد کرد، یادآور شد: طراحی استاندارد کاور این است که نام خواننده در پشت جلد درج شود و تنها در قسمت هایی که خواننده به طور مستقل کلیپ یا قطعه ای را خوانده است نام وی هم روی جلد اول آورده می شود تا به نوعی برای مخاطب اطلاع رسانی شود.

وی در پایان بیان کرد: شاید پیش از این نام وی با یک اشتباه در قسمت های اول بوده است اما از این به بعد نام وی زمانی روی جلد اول کاور می‌آید که قطعه مستقلی را خوانده باشد.

افشاگری بازیگر «یتیم خانه ایران» درباره حذفیات فیلم بخاطر مهاجرت یک بازیگر زن به GEM

یتیم خانه ایران

نمایش خانگی: درام تاریخی «یتیم خانه ایران»ابوالقاسم طالبی در حالی از طریق موسسه هنرهای تصویری سوره به شبکه خانگی عرضه شده است که علیرغم کیفیت بالای تصویرسازی که مرهون هنر اصغر رفیعی‌جم فیلمبردار است پاره ای از مخاطبان از ضعف دراماتیک فیلم گلایه کرده اند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فیلم «یتیم خانه ایران» که سعی دارد تصویرسازی دقیق و جامعی از قحطی گریبانگیر ایران در انتهای قرن سیزدهم خورشیدی داشته باشد در این تصویرسازی موفق عمل میکند اما کمبود ماده داستانی که بتواند این تصاویر را چنان حلقه های یک زنجیر به هم ربط دهد اسباب انتقاد مخاطبانی را موجب شده که در شبکه خانگی فیلم را دیده اند.

درباره این ضعف داستانی حرف و حدیث فراوان است. برخی از عدم توانایی طالبی در داستان پردازی علیرغم رشد تکنیکی او در کارگردانی می گویند و برخی نیز این ماجرا را به مهاجرت یکی از بازیگران فیلم به ترکیه و حضور در جم نسبت داده اند.

به تازگی حمیدرضا تاج دولت از بازیگران مکمل کار با گلایه از حذف و تعدیل نقش خود در فیلم بخاطر مهاجرت بهارک صالح نیا به جم سخن گفته است.

تاج دولت که سالها پیش و با ایفای نقش فرزند رزمنده علی نصیریان در «بوی پیراهن یوسف»ابراهیم حاتمی کیا به سینما ورود کرد و در این سالها در آثار تاریخی مختلفی ایفای نقش کرده با اشاره به تعدیل نقشش در «یتیم خانه ایران» به سینماروزان گفت: هر نقشی را قبول نمی‌کنم و حتما می کوشم طوری انتخاب کنم که میان دو نقشم تفاوت ایجاد شود. مثلا در سریال «چهل سرباز» نقش ابوالقاسم فردوسی را بازی کردم و در «محمد…» نقش حمزه که هر کدام متعلق به دو دنیای متفاوتند. بیشتر برایم ماندگاری نقش مهم است تا کمیت کارنامه و در این بین بعضی اوقات اتفاقاتی مانند «یتیم خانه ایران» می افتد که به ناگاه نقشم تعدیل میشود و چیزی از آن باقی نمی ماند.

تاج‌دولت در چرایی کاهش نقش در «یتیم خانه ایران» به ماجرای مهاجرت بهارک صالح‌نیا بازیگر نقش مکمل فیلم به ترکیه و حضور در جم اشاره کرده و گفت: در «یتیم خانه…» نقش «پهلوان علی» را بازی کردم که کاملا در کنار علیرام نورایی نقش اصلی تعریف میشد و به نوعی مکمل این نقش بود ولی متأسفانه مهاجرت آن بازیگر زن که نقش روسپی مرتبط با سفارت انگلیس را در این فیلم بازی میکرد موجب شد بخش عمده سکانسهای من حذف شود و در نهایت کمتر از ده دقیقه از بازی من باقی بماند.

اینکه بازیگر مکمل «یتیم خانه ایران» از حذف چندین سکانس به خاطر مهاجرت یک بازیگر به جم سخن میگوید معنایی دارد جز آن که به واسطه این حذف بخشهایی از داستان حذف شده است؟ آیا اگر آن بخشها میماند کیفیت دراماتیک «یتیم خانه…» بهتر میشد؟

بهارک صالح نیا با گریم «یتیم خانه ایران»
بهارک صالح نیا با گریم «یتیم خانه ایران»

بیم و امیدهای «شهرزاد» در قسمت نهم «شهرزاد2»+عکس

شهرزاد2

نمایش خانگی: قسمت نهم «شهرزاد2»حسن فتحی از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» بر روی جلد قسمت نهم سریال تصویری از ترانه علیدوستی ایفاگر نقش اصلی سریال به چشم میخورد.

در قسمت نهم تقابلی را می بینیم که میان مزدوران قباد و هاشم خان برای جدا کردن شهرزاد از فرهاد دیده میشود.

«شهرزاد2» همزمان با ارائه به صورت لوح فشرده در شبکه خانگی از طریق سامانه آنلاین «لوتوس پلی» بصورت حلال ارائه میشود.

شهرزاد2(9)
شهرزاد2(9)

سیاوش خیرابی و نفیسه روشن گرفتار مسیر انحرافی+عکس

خط کج

نمایش خانگی: فیلم ویدیویی «خط کج»ایرج آقایی از طریق موسسه هنراول با همراهی سینما24 به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» سیاوش خیرابی، نفسیه روشن و نیما شاهرخ شاهی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«خط کج» روایتی ارائه می‌دهد از آدمهایی که با افتادن در مسیرهای انحرافی عشقهای صادقانه خود را از کف می دهند.

مختار سائقی، مجید شهریاری، محمدرضا باباخانیان و نساء ساری اصلانی دیگر بازیگران «خط کج» هستند.

خط کج
خط کج